יום שלישי, 19 בדצמבר 2023

החדשות הטובות של ישראל 03 בדצמבר 23

 

חדשות טובות מישראל

 

  מהדורת "חדשות טובות מישראל" מ3- לדצמבר עד 23- לדצמבר

 

הבזקים חמים הכלולים במהדורה הזאת


·       פעולה הרואית ע"י צוות טנקים המאויש בפעם הראשונה כולה ע"י נשים.

·       טיפול חדשני ישראלי ריפא חולה סרטן הכבד בניסויים קליניים.

·       ארבע עשרה ישראלים זכו בקרנות מחקר אירופיים.

·       עט ישראלי קורא טקסט כתב יד למוגבלי רְאִיָּה.

·       חברות הזנק ישראליים משפרים בטיחות בדרכים ומצמצמים פקקי תנועה

·       משחקי כדורגל ישראליים לא מוכנים לקבל סירוב.

·       צהל מתכונן לחנוכה בעזה.

 

חדשות חיוביות בזמן מלחמה

 

 צוותי טנקים המאויישים ע"י נשים מצילים קיבוצים -  צוותי טנקים המאויישים רק ע"י נשים עשו היסטוריה כשב-7 לאוקטובר נלחמו בטרוריסטים של חמאס ומנעו מהם מלהתפרץ לתוך ישובים רבים בדרום.  זה הצוות הראשון בישראל המאויש כולו ע"י נשים ואולי הראשון בעולם כולו להשתתף בקרבות באופן פעיל .

https://www.timesofisrael.com/female-idf-tank-crews-ran-down-dozens-of-hamas-terrorists-on-  october-7/

https://www.youtube.com/watch?v=xjy0wpdSAI0

 

החקלאי שניטרל תא של חמאס – ערן סמלנסקי היה חבר ביחידת החירום של קיבוץ ניר עוז.  ב- 7 לאוקטובר הוא חיסל 8 טרוריסטים של חמאס שפרצו לתוך הבית שלו.  אז הוא הציל את האבא שלו ושתי בנותיו שהיו יחד בבית של האבא, והטרוריסטים ניסו לשרוף את הבית עליהם.

https://idsf.org.il/en/stories-of-valor/singlehandedly-neutralized-a-terrorists-cell/

 

אזרח מאֶרִיתְרֵאָה  זכה  למעמד תושב קבע בישראל על שהיציל חייל.  אזרח מאֶרִיתְרֵאָה, מולוגטה טסגי, זכה למעמד תושב קבע בישראל כמחווה "תודה" על שהיציל חייו של חייל ב-7 לאוקטובר.  טסגי הגיש עזרה ראשונה לקצין ישראלי שנורה ע"י חמאס בשדרות.  הוא נשאר אתו לכמה שעות עד שהוא פונה לבית חולים.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/eritrean-given-permanent-residency-in-israel-after-saving-idf-officers-life-on-oct-7/  https://www.jns.org/eritrean-granted-israeli-residency-for-oct-7-heroism/

 

מה מתבשל?  ברכה אסטרוק  הינה אחות ראשית במרכז רפואי בנהריה.  אחרי עבודה, היא מתנדבת לבשל בשביל החיילים בשתי יחידות צה"ל קרוב לגבול הצפון.  היא אפילו מזמינה את החיילים לעשות את הכביסה שלהם בבית שלה.  לברכה שני בנים בצה"ל.

https://www.israel21c.org/after-hospital-shifts-head-nurse-cooks-for-idf-battalions/

 

טיפול עבור שבויים משוחררים.  בית חולים לילדים שניידר הוא הבית חולים שהוטל עליו התפקיד לקבל את הילדים ששוחררו מהשבי ומשפחותיהם.  יש בו שטח  "מדיה חינם" , חדרי התאוששות מקושטים, צוות רב-תחומי של אנשי רפואה ותמיכה.  אפילו חיות מחמד של המשפחות מותרים!  ראה תמונות וקישורים.

https://www.schneider.org.il/?CategoryID=844&ArticleID=5328

https://www.schneider.org.il/?CategoryID=1011&ArticleID=5327

https://www.justgiving.com/ukfriendsofschneider/donate (UK donors)

https://www.schneider.org.il/?CategoryID=1063&ArticleID=3238 (Israeli & US donors)

 

מתנת יום הולדת מאוחרת לשבוי משוחרר.  ביום הולדתו ה-9 , אוהד מונדר היה שבוי בעזה.  הוא ראה בטלויזיה בזמן שהיה שבוי שנבחרת הכדורגל שהוא אוהד מאחלת לו יום הולדת שמח.  זה נתן לאוהד כחות מחודשים , ובשיחרורו, השחקנים ביקרו אותו בבית חולים.

 https://worldisraelnews.com/watch-soccer-teams-heartfelt-reunion-with-9-year-old-captive-is-a-birthday-wish-fulfilled/

 

יזם מתרים 40 מיליון דולר עבור צה"ל.  מאז ה-7 לאוקטובר,עירן אפרת, יזם ישראלי המבוסס בהולנד, התרים כ-40 מיליון דולר לייצר ציוד טקטי עבור חיילי צה"ל.  הוא לא סתם מסר את הכסף לצבא, אבל גם גייס תעשיינים אמריקאיים לייצר קסדות, אפודי קרמיקה ועוד.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/bkseqpnnp

 

 

השגים רפואיים בישראל

 

ניצל חולה בסרטן הכבד.  לחולה ב – advanced hepatocellular carcinoma  (סרטן כבד מתקדם) שהשתתף בשלו II בנסויים של התרופה namodenoson מחברת  Can-Fite הישראלי היתה תגובה מאוד חיובי.  תפקודי הכבד חזרו לרמה נורמלית, והוא מצפה לאיכות חיים טובה.

https://ir.canfite.com/news-events/press-releases/detail/1035/can-fite-complete-response-and-6-9-yearsoverall-survival

 

רמזורים להשתיק גנים המחוללים סרטן. ( TY Laura)    מדענים באונברסיטה העברית בירושלים גילו איך  DNA methylation   פועל כמערכת כבקרה , בדומה לרמזור,  הוא יכול לווסת פעילות הגנים  ולעורר או למנוע מוטציות סרטניות.  זה יעזר לפתח טיפולים אישיים עבור חולי סרטן.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-775427

https://genomebiology.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13059-023-03094-6

 

שיחרור דרכי הנשימה .  אפוד הדחיסה של החברה LibAirty  מ- Synchrony Medical הישראלי התחיל ניסויים קליניים בבני אדם   ב- National Cystic Fibrosis Center  ב-בית חולים שיבה, מקום בו פותח.  ה- CEO של Synchrony אומר שהאפקטיביות של המכשיר היא פי שתיים מהמכשירים הדומים בשוק.

https://nocamels.com/2023/11/compression-vest-that-clears-the-lungs-in-clinical-trial-in-israel/

 

סידן אמורפי לטיפול במחלות מעי דלקתיות (IBD). חברת Amorphical הישראלי התאים את תהליך הייצור של המוצר סידן פחמתי אמורפי (amorphous calcium carbonate) לטפל במחלות דלקתיות כמו מחלת קרוהן, טרשת נפוצה ודלקת מפרקים (arthritis).  המינרל מנטרל את החומציות בתוך הרקמה הנגועה למנוע דלקת.

https://nocamels.com/category/news-briefs/#post-125592

 

פיתוח טיפולים מבוססים על RNA למחלות נדירות.  החברה הישראלית Skip Therapeutics    משתתפת יחד עם בית חולים שיבה בפיתוח טיפולים מבוססים על רצפי RNA קצרים  לטיפול במחלות גנטיות נדירות.  הה-ASO (antisense Oligonucleotide) של חברת Skip  מטרתו  להחזיר את התפקוד של גנים בעלי מוטציות לתפקוד נורמלי.  .

https://www.prnewswire.com/il/news-releases/skip-therapeutics-and-sheba-medical-center-to-collaborate-for-the-development-of-rna-based-treatments-for-rare-diseases-301994662.html   https://www.skiptx.com/

 

 

ישראל הינו כוללני וכלל עולמי

 

הרס"ן  הבדואי שוחרר מבית חולים.  רס"ן פואז חוסיין, גשש בחטיבת פארן, שוחרר מבית חולים מרכז רפואי עמק לאחר שקיבל טיפול עבור פגיעות ירי שהוא קיבל בזמן שהוא נלחם במחבלים  ב7 לאוקטובר בקיבוץ חולית.  הוא הציל את חייהם של הרבה בני אדם עד שהוא בעצמו נפצע.

https://www.israelnationalnews.com/news/380819  

 

ישראלים זוכים במענקי מחקר אירופיים.  (TY Nevet )  14 צוותים אוניברסיאיים ישראליים זכו במענקים יוקרתיים של  ה – European Research Council Consolidator Grants (ERC)  .  רק 300 מענקים הוענקו מתוך 2000 מועמדים.

https://www.jpost.com/israel-news/article-774789

 

ארהב משקיע במערכת הגנה ישראלית “Iron Beam” .  1.2 ביליון דולר מחבילת העזרה האחרונה האמריקאית לישראל ילך לפיתוח מערכת ההגנה “Iron Beam”   ארה"ב מצפה שהניסויים לפיתוח יעזרו גם למערכת ההגנה של ארה"ב וגם יפחית בהרבה מחיר יירוט רקטות ארוכות טווח.

https://en.globes.co.il/en/article-us-to-invest-12b-in-rafaels-iron-beam-laser-system-1001462661

 

רופאים בהיכון.  בין כל המתנדבים שבאו לישראל מחו"ל יש שני רופאי חדרי מיון ד"ר דב פרנקל וד"ר ברי האן.  הם ילכו לעבוד בבית חולים ברזילי באשקלון.  הם באו דרך פרויקט מתנדבי חירום ,  ארגון סיוע בשעת אסון שמגייס מתנדבים בשעת חירום.

https://www.msn.com/en-us/news/us/volunteers-flock-to-israel-to-fill-vacant-jobs-one-plane-load-at-a-time/ar-AA1kBjzK

 

מלוי שולח תגבורת עובדי חקלאות. (TY Hazel )  טיסה ראשונה שעליה 221 צעירים המריאה לישראל בשבת ועוד יושלחו בקרוב.  הם יעבדו במשקים שונים, ובמקומות מתאימים ובטוחים .  ישראל העניקה למלוי לאחרונה 60 מיליון דולר בחבילת סיוע כדי להיחלץ ממשבר כלכלי.

https://www.barrons.com/news/malawi-sends-farm-reinforcements-to-israel-as-workers-flee-war-4ae3a771

 

 

מדע וטכנולוגיה

 

טכנולוגיה חדשה לשיקום נפעים.  מרכז רפואי בבית חולים שיבה בחר 8 פתרונות טכנולוגיים עבור תוכנית חדשה לשיקום חיילים פצועים.  המערכות כוללות COGNShine 6Degrees   and .

https://cognishine.com/en-us/ 

https://nocamels.com/2023/11/israels-biggest-hospital-harnesses-tech-as-tool-for-soldier-rehab/

 

רובוטיקה עבור מפונים.  הטכניון הישראלי קיים תוכנית ברובוטיקה-פיזיקה (איך רובוטים מתפקדים בעולם הריאלי) עבור 30 תלמיד תיכון מצטיינים שפונו מבתיהם על הגבול הצפוני של ישראל.  הקורס כלל פעילויות העשרה והדרכה לקבלה לאונברסיטה בעתיד. 

https://nocamels.com/2023/11/technion-holds-robophysics-course-for-evacuated-high-schoolers/

 

קריאה טובה. חברת OrCam הישראלית השיקה      “Read 3”לעזור למוגבלי ראייה, בגודל עט סימון.  ה-  "Read 3 " יכול להגדיל טקסט, ומסוגל לקרוא פונטים שונים (אפילו כתב יד!) ב-17 לשונות, כולל מילים בעתון או רשימת מרכיבים מודפסים על מוצר מזון. 

https://nocamels.com/2023/11/israeli-ai-device-helps-people-read-and-understand-any-text/

https://www.orcam.com/en-us/orcam-read-3   https://www.youtube.com/watch?v=fL4J97aK15Y

 

מלחמה במימון סודי בטרור. ה- Liongate Network הישראלי איתר 90 מיליון דולר ב- crypto wallets השייכים לחמאס, ומחפש עוד ביליונים.  בינתיים, ה- National Bureau for Counter Terror Financing הקפיא 143   “Tron Wallets” הקשורים לאירגוני טרור בין יולי לאוקטובר.


 

https://nocamels.com/2023/11/cryptocurrency-sleuth-is-waging-war-on-secret-hamas-funding/

https://lionsgate.network/wp-content/uploads/2023/11/Lionsgate-network-intro-video.mp4

https://www.youtube.com/watch?v=lL0vgYICNCQ  https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/trj0uja0l

 

מדפסות תלת-מימדיות להטיח סריקה בטוחה יותר. ה-Stratasys הישראלי עומדת לייצר מודלים של מדפסות D-3 מותאמים לחברה הגרמנית Siemen Healthineers.  המודלים ישמשו לכיל את ה-CT סורקים  של Siemens להבטיח תפקוד מדויק, ולעזור לעובדי רפואה לאמוד את מנת הקרינה ודיוק הרדיוגרפיה.

https://nocamels.com/category/news-briefs/#post-125599

 

חניה וטעינה אוטומטי.  TY-Atid-EDI))  רשות החדשנות הישראלית מממנת סכום של 1.2 מיליון ש"ח שהוא 50% ממחיר פתרון פיילוט של החברה הישראלית "Charging Robotics" לטעינה אלחוטית לרכבים חשמליים במערכות חנייה ממוכנות. הרכבים יוחנו באופן רובוטי במתקנים של parkomat הישראלי. 

https://finance.yahoo.com/news/charging-robotics-receive-funding-israel-131500884.html

https://www.chargingrobotics.com/   https://parkomot.com/

 

פרס לשימוש הכי טוב של AI (בינה מלאכותית).  TY-Atid-EDI))  החברה Recana  הישראלית זכתה בפרס יוקרתי של CISCO לשימוש הכי טוב ב – AI.  פתרון ניהול סיכונים של Recana   מזהה  סוגיות עם ספקים מצד שלישי על ידי איסוף וניתוח מערכות נתונים עצומים.  למפעילים של החברה לא דרושה  מיומנות בקידוד. 

https://www.prnewswire.com/news-releases/rescana-named-2023-ciso-choice-award-winner-for-best-use-of-ai-301988612.html   https://www.rescana.com/

 

פרס לרכב העתיד.   TY-Atid-EDI))  חברת Arbe Robotics הישראלית זכתה בפרס 2023 בתעשיות מכוניות רובוטויות מקטגוריות "מכוניות העתיד" עבור פיתוח ה-perception radar שלה.

https://www.prnewswire.com/il/news-releases/arbe-wins-self-driving-industry-2023-award-from-cars-of-the-future-301993375.html

 

 

כלכלה ועסקים

 

אבטחת נהיגה בטוחה יותר באיטליה  חברת ה- System Logistics של איטליה, יצרן איחסון ממוכן גלובלי, עושה ניסוי פיילוט בתוכנית ישאלית -"Saver-One"  בכמה רכבים בצי שלה.  SaverOne  מונע מנהגים לעסוק ב"טקסטים" ובעוד יישומים המסיחים את הדעת מהנהיגה. 

https://nocamels.com/category/news-briefs/#post-125604

 

הקלת פקקים בפיטסבורג. TY-Atid-EDI))  ה- Axilion הישראלי עשוי לשפר באופן אופטימלי את זרימת התנועה ב-Railroad Avenue , הפרוזדור העמוס ביותר בפיטסבורג בארה"ב.

https://www.prnewswire.com/news-releases/axilion-partners-with-contra-costa-transportation-authority-ccta-to-optimize-traffic-flow-along-the-pittsburg-railroad-avenue-corridor-301993385.html

 

בטיחות משופרת בתחנות רכבת ( TY OurCrowd )    רכבת ישראל משתמשת במערכת סינון המונע על ידי  בינה מלאכותית ) AI) מהחברה הישראלית SeeTrue בנקודות ביקורת בתחנות הגדולות ביותר, בהם מסוננות כ-1000 חבילות כל שעה.

https://www.prnewswire.com/il/news-releases/seetrues-ai-automatic-detection-sets-a-new-standard-in-urban-security-screening-301987540.html   https://www.youtube.com/watch?v=PGAcuqPZo_4

 

רחפן משלוחים בדרך. . (TY OurCrowd )    בין הלקוחות של החברה הישראלית לרחפני משלוחים Flytex  יש החברות האמריקניות הידועות:  Chick-fil-A restaurants  (בשלוש מדינות),  Walmart, Starbucks, Chili’s, Little Ceasars’ Raising Cane’s, Papa Johns, Jersey Mike’s Subs, Freddy’s Frozen Custard & Steakburgers, and Unilever’s The Ice Cream Shop

https://myq105.com/2023/11/21/tampa-bay-area-chick-fil-a-takes-to-the-skies-with-drone-delivery/

 

140,000 מכשירי מעקב רפואי מרחוק נשלחו למדריד  TY-Atid-EDI))   החברה הישראלית
"
Essence Smartcare" שלחה 140,000 מכשירי  Care@Home       למעקב רפואי למבוגרים השוהים בבית ל- Madrid, ועל ידי כך זכתה למכרז הבלעדי לאספקת טכונלוגיה למבוגרים באזור Madrid.

https://finance.yahoo.com/news/essence-smartcare-completes-shipment-140k-141400099.html

 

קרן להזנקים במדעי המח.  TY-Atid-EDI))   החברה הישראלית Corundum Neuroscience משקיע לפיתוח פתרונות תוך שימוש במדעי המח (neuroscience ). המטרה שלה לקדם  טיפולים חדשים לחרדה, דכאון, PTSD, כאב כרוני, בעיות שינה, ו הפרעות השייכות ל- להתנוונות עצבית.    

https://cnsfund.com/  https://nocamels.com/2023/11/new-israeli-funds-supporting-neuroscience-startups-and-rd/

 

קרן לחוסן ישראלי. החברה הישראלית Our Crowd מהווה ראש חץ לקרן לחוסן ישראלי  (IRF  (  לחזק הזנקים ישראליים במשך המלחמה עם חמאס.  קרן, בסך 50 מיליון דולר, ישקיע ביותר מ-50 חברות ישראליות בפיתוח פתרונות חיוניים בדרום ובצפון שזקוקים לתמיכה בגלל גיוס עובדים.  לא יהיו דמי ניהול!

https://www.ourcrowd.com/companies/israel-resilience-fund

 

כמעט ביליון דולר רכישות ואיחודים  מאז ה-7 באוקטובר, השקעות, איחודים ורכישות פיננסיים הגיעו לכמעט ביליון דולר.  29  סבבי השקעה היגיעו לכמעט ביליון דולר, ובראש ה- 265 מיליון דולר של חברת Next Insurance .   בינתיים, שתי הרכישות cyber של חברת Palo Alto   ,   Talon & Digעלה להם סכום של 975 מיליון דולר.

https://www.israel21c.org/israeli-investments-mas-both-near-1-billion-despite-war/

 

ביטחון סייבר (cyber ) ל-  Finance of America  החברה הישראלית Spera Security   נבחר על ידי Finance of America לתחזק את ההגנה נגד התקפות cyber מונחה זהויות.

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/11/16/2781881/0/en/Finance-of-America-Chooses-Spera-Security-to-Bolster-its-Identity-Security.html

 

יציאות, מיזוגים והשתלטויות    עד ל-23\12\3 חברת הענק הפיני Avien רכש את ההזנק הישראלי EverSQL  לאופטימיזציה של מאגרי מידע.  החברה הישראלית Gilat Satellite Networks   רכש את החברה האמריקנית DataPath לתקשורת מאובטחת.

 

השקעות בהזנקים ישראליים עד 23\12\3  Capital OS גייס 39 מיליון דולר, Tabnine גייס 25 מיליון דולר, Munich גייס 7.2 מיליון דולר.

 

 

תרבות, בידור וספורט

 

מהיכן צמחו כל הפרחים?  סמל לתקווה וחידוש פריחה ביער ראם – חיים חדשים בצורת פרחי בר של עונת השלחת.  "בואו וראו את התחייה של הטבע במקום של היה האסון הגדול ביותר במדינת ישראל" אמר אמיר בלבן מהחברה להגנת הטבע בישראל.

https://www.israel21c.org/first-fall-flowers-bloom-at-site-of-massacre-on-gaza-border/

 

פרס עולמי של ב"איור"  שתי ישראליות, אורית ברגמן וענת ורשבסקי , זכו בפרס  הכללי במקצויעות בתחרות של ההתאחדות העולמית של מאיירים ב 2023, והיו במקום ראשון בקטע  ה-Site-Specific .רק 20 מתוך 5000 משתתפים זכו בפרסים!

https://www.israel21c.org/whimsical-creatures-win-top-world-illustration-awards/  

 

בולים ישראליים חדשים   TY Jacob Richman) ) ההוצאה האחרונה של בולים ישראליים (23 בדצמבר) כוללת:  מעיינות בישראל, תעשית היין הומקדמת בארץ ישראל, 75 שנות ידידות בין ישראל וגאוטמלה, 75 שנות הדפסת בולים בישראל, פארקים לאומיים בישראל. 

https://jr.co.il/stamps/index-2023.html

 

חכו לו TY IsraPundit))  "הגאוניות הישראלית", ההמשך של הספר הרב-מכר של דן סמור ושאול סינגר "מדינת ההזנק"   (Start-up Nation  ) נכתב, נערך, והיה מוכן לדפוס , אבל האירועים של ה-7  באוקטובר עצרו את הופעתו. 

https://www.commentary.org/articles/bret-stephens/genius-of-israel-charts-future/

 

זרעים של תקוה  הקרן הקיימת-קרן היסוד מציע פעילות טבע מרגיעה ומשמעותית לצעירים בקהילות בגולן שלא פונו.  בתוכנית "זרעים של תקוה" מתנדבים מסווגים זרעים נדירים שאוחסנו במכון שמיר למחקר ומדע, ונוטעים אותם בשטחים קרובים.  כ-60 בתי ספר נרשמו לפרוייקט. 

https://www.israel21c.org/seeds-of-hope-chilling-with-nature-in-tense-golan-heights/

 

הצלחת נשים בכדור-רגל.  (TY Hazel )  מריון אוואד, ערביה ישראלית, תקע "גול" הפתיחה במשחק נגד קאזקסטן בו נצח ישראל בציון 0-2.  ישראל ניצח את ארמניה בציון 4-0 בליגת הנשים.  הנבחרת הישראלי 17 U ניצחה את אנדורה 7-0 , ולטביה 2-0 ב- Euro qualifiers 2024.

https://www.youtube.com/watch?v=e0Qds3xnRyY

 

אמני לחימה  הנבחרת הישראלי Jujitsu זכה ב- 12 מדליות באליפות האירופיאית בקרואטיה – יותר מכל נבחרת אחרת.  באליפות העולמית ב "קיקבוקסינג"  ( kickboxing ) מוניה הנו, דרוזי ישראלי, זכה במדלית כסף. 

https://allisrael.com/israeli-jiu-jitsu-team-takes-home-12-individual-medals-at-european-jiu-jitsu-championship-in-croatia   https://www.jpost.com/israel-news/sports/article-774879

 

מחאה שקיטה הגוף השליט של הכדורגל האירופאי UEFA באופן מביש סירב להרשות לנבחרות הישרליים והפולניים לקיים "רגע של שקט" לזכרם של הקרבנות של ה-7 לאוקטובר לפני משחק האליפות לבני נוער מתחת לגיל 21.  אבל אז, כשהשופט צפצף לתחילת המשחק, אף אחד לא זז! 

https://www.timesofisrael.com/israel-poland-u21-soccer-teams-hold-unauthorized-minutes-silence-after-uefa-refusal/

 

 

המדינה היהודית 

 

אברים שנתרמו הצילו עוד חיים  העלון שיצא בשבוע שעבר כלל את הידיעה על שישה אנשים שחייהם נוצלו על ידי אברים שנתרמו מהחייל שנפל יהונתן סמו הי"ד.  השבוע הלכו בעקבותיו החיילים עמיחי רובין, רואי נהרי, שוהם בן חרושת ונעערן אשכר הי"ד. 

https://www.timesofisrael.com/amid-grief-over-their-fallen-soldier-sons-families-donate-their-organs-spread-life/

 

חנוכה בעזה  קבוצת חסידי חב"ד המשרתים במילואים הקימו חנוכיה בגובה של 4.5  מטר בבית חנון בצפון עזה.  זה אחד מיותר מתריסר חנוכיות שהוקמו בעזה, שהביאו אור למקומות החשוכים ביותר.

https://collive.com/idf-soldiers-raise-large-menorah-in-gaza/ 

https://www.youtube.com/watch?v=0ZC0HisMB-M

 

ירושלים מביע תודה  ירושלים חגג בחודש שעבר את "יום ההודיה" האמריקאי (Thanksgiving ).   עשרות אלפי מפונים מהצפון ומהדרום הביעו את תודתם לתושבי ירושלים על התנדבותם ועל הכנסת האורחים שלהם על גבי פלקטים גדולים ברחבי העיר.  גם חיילים בודדים נהנו מסעודת Thanksgiving .

https://rjstreets.com/2023/11/26/in-jerusalem-many-ways-of-giving-and-giving-thanks/

 

תהיו חיוביים  הרב הראשי של אנגליה, הרב אפרים מירויס, העביר מסר מפרשת וישב:  תהיו חיוביים, ולעולם לא להתיאש. "בידוק ברגע זה, כשבישראל משתוללת מלחמה טרגית, תפילתינו היא שה' יברך את עמו ישראל ויהפוך חושך לאור, ושזה יקרה במהרה ובן-רגע."

https://www.israelnationalnews.com/news/380826

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.