יום ראשון, 19 במאי 2024

החדשות הטובות של ישראל 19 במאי 24

 

במהדורת 19 במאי 24 של חדשות טובות מישראל, הדגשים כוללים:

 

חדשות חיוביות במהלך מלחמה

 

החממה בעוטף עזה חזרה לעסקים. ההתקפות ב-7 באוקטובר גבו מחיר כבד מהחממה העסקית SouthUp. אבל עכשיו מרכז ניר עם נפתח מחדש במלואו. ארבעה סטרטאפים חדשים הצטרפו לפורטפוליו של 27 חברות הפועלות בתחומי אגריטק, טכנולוגיות מזון, טכנולוגיות רפואיות, טכנולוגיות נקיות ואינטרנט של הדברים.

https://www.israel21c.org/startup-incubator-near-gaza-border-is-back-in-business

 

75% מהעובדים במילואים. ב-7 באוקטובר, 60 מתוך 80 העובדים המבוססים בישראל של חברת Exodigo גויסו למילואים בצה"ל. המשרד הישראלי הנותר והצוות בחו"ל הצליחו לסגור עסקאות חדשות אך שכנעו את הלקוחות להמתין זמן מה ליישום.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/rjb00lx0fr

 

גיוס כספים לניצולי ילדים. חברת Valoo הישראלית השיקה קרן שנועדה לספק תמיכה לניצולי הילדים של ה-7 באוקטובר. בשיתוף פעולה עם הקרן החברתית תמורה, הקרן תחלק כספים באופן קבוע לילדים הללו בעשר השנים הקרובות. הקרן כבר גייסה כ-20 מיליון דולר בתרומות מניות.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/skgzgn7qr

 

 

הישגים רפואיים של ישראל

 

טיפול נוסף לסכיזופרניה. חברת טבע הישראלית דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי שלב III של טיפול ה-Olanzapine LAI לסכיזופרניה שהיא מפתחת בשיתוף עם החברה הצרפתית Medincell. הזריקות הניתנות פעם בחודש עמדו בכל המדדים. סביר להניח שזה יהיה טיפול יעיל ללא תופעות לוואי חמורות.

https://en.globes.co.il/en/article-teva-schizophrenia-drug-phase-iii-results-excite-analysts-1001478459

 

 

חוקר האלצהיימר רואה את האור. עוד על המחקר פורץ הדרך של פרופ' שי רחימיפור מאוניברסיטת בר-אילן בישראל. מטרת מחלת האלצהיימר שלו היא חלבון עמילואיד מסיס שניתן להרוס באמצעות ננו-חלקיקים המייצרים אור כשהם נחשפים לקרני רנטגן בעוצמה נמוכה.

https://nocamels.com/2024/04/new-alzheimers-treatment-uses-light-x-rays-to-hit-harmful-protein

 

פרס אדיסון לאבחון סרטן. חברת Ibex Medical Analytics הישראלית זכתה במדליית ארד בקטגוריית טכנולוגיות האבחון בפרסי אדיסון 2024. Ibex זכתה בפרס על פלטפורמת Galen Breast HER2 שלה, שמזהה את החלבון האחראי להפצת תאי הסרטן.

https://nocamels.com/2024/04/breast-cancer-diagnosis-platform-wins-edison-innovation-award

 

אבחון אנדומטריוזיס. חברת EndoCure הישראלית מפתחת כלי אבחון המשלב בינה מלאכותית ואולטרסאונד שיאפשר לרופאים לראות בבירור את הנגעים הזעירים הגורמים לאנדומטריוזיס. המחלה גורמת לכאבים באגן ולאי פוריות לנשים. היא יכולה להתפשט לאיברים אחרים ולעיתים להיות קטלנית.

https://www.israel21c.org/a-diagnostic-tool-for-forgotten-disease-of-endometriosis

 

ניווט במערכת הבריאות בארה"ב. חברת Healthee הישראלית עוזרת למעסיקים ולעובדים לבחור ולנווט בתוכנית הבריאות המתאימה ביותר. היא גם מקשרת את המשתמש עם שירותי טלה-בריאות 24/7 בחינם.

https://healthee.com

https://nocamels.com/2024/05/israeli-ai-helps-us-workers-navigate-maze-of-private-healthcare

 

לייזרים להפחתת כאב. רופאים במרכז הרפואי שיבא בישראל משתמשים בלייזרים ברמה נמוכה לטיפול בחיילים ואזרחים בכאב כרוני שנגרם מפציעות שנפגעו במלחמת ה-7 באוקטובר. הם ממריצים את המיטוכונדריה שמשחררת ATP וגורמת לשרירים להתכווץ. רבים מהמטופלים חווים שיפור מיידי של עד 80%.

https://nocamels.com/2024/05/laser-zaps-away-chronic-pain-for-wounded-israeli-soldiers

 

ג'ל עוזר לרפא עצמות מהר יותר. חברת OrthoTreat הישראלית פיתחה את ModulX - ג'ל המכיל הן תרופה ידועה והן תרכובת מבוססת צמחים. הג'ל מוזרק ישירות על העצם כחומר מחבר, מחזק את העצם ומשפר את המבנה שלה.

https://nocamels.com/2024/05/new-gel-jab-aims-to-help-broken-bones-heal-back-better

 

ביו-הדפסה של תאים בתוך הגוף. פרופסור שולמית לבנברג מהטכניון עשתה פריצת דרך רפואית נוספת. היא פיתחה טכניקה לא-כירורגית להעברת תרופות והשתלת רקמות באמצעות גלי אולטרסאונד. תאים חיים מהדיו הביולוגי המוזרק "מודפסים" עמוק בתוך הגוף.

https://www.israel21c.org/new-technique-bioprints-live-cells-inside-the-body-using-ultrasonic-waves

 

10 חדשנים ביורפואיים משני חיים. הבוגרים הראשונים של מרכז החדשנות SHAAR כוללים את BeCapio, CaleeTech, Gento Gel-LR (אנטיביוטיקה בשחרור ממושך), Luseed Vascular, Panacea-ml, Predicta Med, Sherman Diagnostics, Snipe Medical, Sorlis, ו-TechnoPulm.

https://www.israel21c.org/10-biomed-startups-complete-innovation-hub-on-way-to-market

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/h1wa7gab0

 

 

ישראל היא כוללת וגלובלית

 

יזם ישראלי אתיופי. סיפור חייו של שלמה גביי בן ה-38 נשמע כמו תסריט לסרט. הוא הגיע לישראל בשנת 1991 בגיל 6; תואר בכלכלה מאוניברסיטת אריאל; 7.5 שנים בצה"ל; 5 שנים בארה"ב בתחום הפיננסים והביטחון, חזרה לישראל להקמת חברת ייעוץ בינלאומית ותמיכה בישראל; ועוד הרבה.

https://www.israel21c.org/meet-the-man-blazing-a-high-tech-trail-for-ethiopian-israelis

 

הוריקן” בערבית. הזמרת הלבנונית קארין בסילי, שגדלה בלבנון וכעת גרה בארצות הברית, החליטה לבצע גרסה בערבית של שיר האירוויזיון הישראלי "הוריקן" כאקט של תמיכה בזמרת הישראלית עדן גולן, שהותקפה והוטרדה במאלמו.

https://www.ynetnews.com/culture/article/byh28nfxr

 

יום הידידות והסולידריות של רומניה. הפרלמנט של רומניה אימץ חוק לקבוע את ה-14 במאי כיום הלאומי של הידידות והסולידריות בין רומניה למדינת ישראל. (מדינת ישראל הוקמה רשמית ב-14 במאי 1948.) יושב ראש הכנסת ח"כ אוחנה אמר, "ישראל תודיע לכם לנצח".

https://eurojewcong.org/news/communities-news/romania/romanian-parliament-passes-law-establishing-the-national-day-of-friendship-and-solidarity-with-israel

 

הולנד תעביר את השגרירות לירושלים. ארבע המפלגות הפוליטיות המבקשות להקים את הממשלה ההולנדית הבאה מתכננות להעביר את השגרירות ההולנדית בישראל מרמת גן לירושלים. חירט וילדרס, שמפלגתו זכתה ברוב המושבים בבחירות האחרונות, הוא תומך נלהב בישראל.

https://www.jns.org/amsterdam-to-examine-appropriate-time-to-move-embassy-to-jlem

 

חמש אוניברסיטאות עלו בדירוג. המרכז לדירוג אוניברסיטאות בעולם (CWUR) שבסיסו באיחוד האמירויות העלה את דירוגן של חמש אוניברסיטאות ישראליות ברשימה האחרונה שלו. האוניברסיטה העברית בירושלים מדורגת כעת במקום ה-66 (הייתה 70) ומכון ויצמן במקום ה-74 (היה 87). כל תשע האוניברסיטאות הישראליות היו בעשירון העליון בעולם.

https://www.timesofisrael.com/amid-war-five-israeli-universities-ascend-in-international-rankings

 

 

מדע וטכנולוגיה

 

גידול חלבונים חלביים בתפוחי אדמה. חברת Evogene הישראלית שיתפה פעולה עם Kitchen Foodtech Hub להקים את Finally Foods. היא מפתחת חלופות צמחיות לבשר, המבוססות על קזאין - החלבון במוצרי חלב, תוך שימוש בתפוחי אדמה לגידול. החלבונים ישמשו לייצור חלב טבעוני, גבינה, חומרים מתחלבים ועוד.

https://nocamels.com/2024/04/ai-molecular-farming-making-plant-based-dairy-easier-and-cheaper

 

תעודת Detox Project לירקות. Detox Project, המוכר בהערכתו המדעית של כימיקלים רעילים במזון ותוספי תזונה ברחבי העולם, העניק תעודות איכות ל-GreenOnyx. מוצר הסופרפוד שלה, Wanna Greens, הוא המותג הראשון בעולם שקיבל את אישור CleanScan.

https://www.jns.org/wire/greenonyx-sets-industry-quality-standard-for-its-flagship-fresh-superfood-wanna-greens

 

שיקום הביצות. מאמר זה מתאר את ההתקדמות האחרונה של פרויקט החברה להגנת הטבע בישראל (SPNI) להפוך 2000 דונם של בריכות דגים לא רווחיות, דרומית לחיפה, חזרה לביצה. היתרונות הסביבתיים והתיירותיים יעלו על אלו של עמק החולה הפופולרי - ביצה משוקמת נוספת.

https://www.israel21c.org/rewilding-israels-historic-swamps

 

מכון AI הושק. אוניברסיטת בן-גוריון השיקה את 'המכון' - יוזמת בינה מלאכותית לקידום מנהיגותה של ישראל ביישום יכולות AI בתחומי סייבר, רפואה, פיננסים וחינוך. בתחילה צוות מנטורים של מומחי AI ישראלים יכשיר את מנכ"לי החברות המובילות.

https://www.bgu.ac.il/en/news-and-articles/the-institute-ai-initiative

 

אבטחה ל-GenAI. מערכות AI מייצרות כגון ChatGPT משמשות ב-80% מהחברות ברשימת Fortune 500. אך הן כוללות סיכונים כמו דליפות מידע, הזרקות זדוניות והפרות זכויות יוצרים. חברת Apex Security הישראלית שואפת להגן על המערכות הללו. המשקיעים כוללים את סם אלטמן, מנכ"ל חברת OpenAI.

https://www.israel21c.org/openai-ceo-invests-in-new-israeli-ai-security-startup

 

תאיר את חייך. חברת Solight הישראלית מנתבת אור שמש טבעי משעה 8 בבוקר עד 4 אחר הצהריים לחללים פנימיים באמצעות מראות מאספן סולארי על הגג. היא מספקת יתרונות בריאותיים לאלו הנמצאים בפנים ומפחיתה את החשיפה לאור מלאכותי. היא גם חוסכת את עלות הארת בתי ספר, בתי חולים ומבנים תעשייתיים.

https://nocamels.com/2024/05/let-there-be-light-startup-brings-sunshine-inside-for-indoor-wellness

https://www.solight-energy.com

 

לוויין לכבוד קורבנות ה-7 באוקטובר. הם הורסים, אנחנו בונים. הטכניון ותעשיות האווירית לישראל בונים לוויין תקשורת בשם NOVA-SAT לזכר קורבנות פסטיבל נובה. הוא גם מכבד את סרן (מיל') דניס קרוכמלוב וקסלר שנהרג בעזה לפני שהספיק להתחיל את לימודיו בטכניון.

https://nocamels.com/2024/05/new-israeli-satellite-honors-fallen-soldier-massacre-victims

 

בולדוזר אוטונומי. צה"ל החל לפרוס בולדוזרים בלתי מאוישים מסוג D9 "פנדה" במשקל 50 טון בעזה. זהו השימוש המשמעותי הראשון בעולם בכלים רובוטיים קרקעיים בלחימה, מה שמפחית את הסיכון לאנשי צה"ל. הפנדות נבנות על ידי חברת ELTA Systems, חברת בת של תעשיות האווירית לישראל.

https://www.ynetnews.com/article/bj5nnk5m0

https://www.iai.co.il/p/panda

 

 

כלכלה ועסקים

 

הכלכלה צומחת. כלכלת ישראל התאוששה בחדות ברבעון הראשון של 2024. התוצר המקומי הגולמי (GDP) צמח בשיעור שנתי של 14.1% בתקופה שבין ינואר למרץ. הצמיחה הובלה על ידי עלייה בהוצאות הצרכנים ובהשקעות, במיוחד בבנייה למגורים. נמכרו 21% יותר בתים חדשים מאשר ברבעון הראשון של 2023.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/israels-economy-rebounds-after-decline-at-start-of-gaza-war-grows-14-1-in-2024-q1

https://en.globes.co.il/en/article-new-home-sales-in-israel-up-21-in-q1-1001478569

 

הגדלת השקעות בהיי-טק. רשות החדשנות של ישראל משקיעה 160 מיליון דולר במשך 20 חודשים ביוזמת קרן יוזמה 2.0. המטרה היא למשוך עוד 700 מיליון דולר ממשקיעים מוסדיים כמו קרנות הון סיכון, לעידוד יותר סטרטאפים בטכנולוגיה עמוקה.

https://www.israel21c.org/new-fund-aims-to-boost-israeli-high-tech-investments

 

פארק טכנולוגי חדש למודיעין. פארק הטכנולוגיה TechMod במודיעין יספק 10,000 מקומות עבודה בעיר שנבנתה במקור כעיר שינה בין ירושלים לתל אביב. עלות הפרויקט היא 1.5 מיליארד ש"ח ויכלול 100,000 מ"ר של שטחי משרדים ומסחר, תוך חיסכון בזמן עבור 75% מהתושבים שעובדים כיום במקום אחר.

https://en.globes.co.il/en/article-techmod-techpark-aims-to-transform-modiin-1001478096

 

ויקטוריה'ס סיקרט נפתחת בישראל. למרות המלחמה המתמשכת, חברת ההלבשה התחתונה המפורסמת ויקטוריה'ס סיקרט פתחה שני חנויות בישראל, בקניונים בחיפה ובפתח תקווה. הן נפתחות בעקבות השקת אתר האינטרנט הישראלי של ויקטוריה'ס סיקרט שהחל לפעול בשנה שעברה.

https://www.israel21c.org/amid-war-victorias-secret-opens-stores-in-israel

 

סלמון טבעוני משופר. חברת Oshi הישראלית (לשעבר Plantish) חושפת את הגרסה העדכנית ביותר של פילה סלמון טבעוני, בשיקגו. Oshi השיגה הפצה בכל רחבי ארצות הברית לפילה הסלמון האלטרנטיבי המבושל שלה.

https://vegconomist.com/food-and-beverage/meat-and-fish-alternatives/oshi-new-version-plant-based-salmon-fillet-nra-show

 

מיזוגים, רכישות ומיזוגים – עד 19/5/24: חברת Nuvo הישראלית התמזגה עם חברת LAMF Global Ventures האמריקאית וכעת נסחרת בנאסד"ק. חברת Travelier הישראלית רכשה את מוכרת כרטיסי האוטובוס המובילה בברזיל DeOnibus. קרן הצמיחה של Blackstone עומדת לרכוש את חברת Priority Software הישראלית בשווי של 800 מיליון דולר.

 

השקעות בסטרטאפים – עד 19/5/24: WEKA.io גייסה 140 מיליון דולר (חד קרן חדש); Agora גייסה 34 מיליון דולר.

 

 

תרבות, בידור וספורט

 

שיקום הפארק הלאומי. נחל השופט בפארק רמת מנשה בצפון מערב ישראל נפתח מחדש לאחר שיקום נרחב. קק"ל שיקמה את הנחל בעקבות שיטפונות בשנת 2020 ובנתה שבילי הליכה, אזורי פיקניק ומתקנים נגישים למבקרים מכל היכולות.

https://www.israel21c.org/revitalized-northern-israel-park-now-accessible-to-all

 

חמישה מלונות חדשים. מתוך אמון בעמידות העתידית של כלכלת התיירות של ישראל, נפתחו חמישה מלונות חדשים בששת החודשים האחרונים. הם כוללים את אתר הנופש כינור דוד בגליל, רוטשילד 69 (תל אביב), אלבי פלורנטין (תל אביב), מלון שקד (נווה אילן), ומלון ג'ורג' (תל אביב).

https://www.israel21c.org/new-hotels-that-just-opened-in-israel

 

הצלחה באירוויזיון. השיר "Hurricane" של ישראל, בביצוע עדן גולן, הגיע למקום החמישי הכללי בתחרות האירוויזיון. בהצבעת הציבור העולמית הוא הגיע למקום השני. עדן עצמה הייתה תומכת גדולה בישראל. תוכלו לצפות בה מקבלת את פרס ה"גיבורה" באירוע הגאלה של "הצלה מאוחדת" בניו יורק ב-4 ביוני.

https://www.israel21c.org/israels-eden-golan-comes-in-5th-in-tumultuous-eurovision

https://israelrescue.org/event/nygala2024

 

חיים אמיתיים על המסך בתל אביב. פסטיבל הסרטים הדוקומנטריים השנתי של תל אביב, דוקאביב, חוגג את שנתו ה-26 ויתקיים בין ה-23 במאי ל-1 ביוני בסינמטק תל אביב ובבתי קולנוע נוספים ברחבי העיר. האירוע מציע שבוע של הקרנות של יצירות מישראל ומרחבי העולם.

https://www.timesofisrael.com/lifes-pain-and-beauty-on-show-at-tel-avivs-26th-docaviv

https://www.docaviv.co.il/2024-en

 

ג'אז ניו אורלינס בתל אביב. חוו את החיוניות של פסטיבל הג'אז השנתי השישי של ניו אורלינס בתל אביב (30 במאי - 1 ביוני) במוזיאון תל אביב לאמנות. אמני ג'אז מניו אורלינס, לונדון, אמסטרדם, פריז וברלין יופיעו לצד כישרונות מקומיים, במגוון סגנונות מרגטיים ועד בלוז ודיקסי.

https://www.nbn.org.il/events/6th-tel-aviv-new-orleans-jazz-festival

https://eng.hotjazz.co.il/the-new-orleans-jazz-festival-tel-aviv-may-june-2024

 

הביטלס בירושלים. פסטיבל הביטלס הראשון של ירושלים יתקיים ב-30 במאי בבית החולים כפר שאול בגבעת שאול, ליד הר נוף. להקות ביטלס מכל רחבי ישראל יבצעו את הלהיטים המפורסמים של הרביעייה המופלאה.

https://www.nbn.org.il/events/jerusalems-first-beatles-festival

https://www.facebook.com/events/s/jerusalems-first-beatles-festi/3814334142118617

 

פסטיבל המפוחית של ירושלים. פסטיבל המפוחית השלישי בירושלים מתקיים ב-29 וב-30 במאי במרכז התרבות הרמוני בירושלים.

https://www.nbn.org.il/events/jerusalem-harmonica-festival

 

עוד מדליות זהב בספורט. אסף יסור זכה במדליית זהב באליפות אירופה בפרה-טאקוונדו. גפן פרימו זכתה במדליית זהב בתחרות הגרנד סלאם בג'ודו בקזחסטן.

https://www.instagram.com/p/C6yNyK1NAJh

https://www.insidethegames.biz/articles/1145298/europe-para-taekwondo-champonship-recap

https://www.facebook.com/watch/?v=8044523142248753

https://www.ijf.org/judoka/20206

 

הקו האחרון של ההגנה הגרמנית. שוער נבחרת ישראל בכדורגל, דניאל פרץ, ערך את הופעת הבכורה שלו בבאיירן מינכן. זה היה ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ודניאל חלק כבוד לחללי ישראל ולקורבנות הטרור. היה מרגש לראות יהודי ישראלי מסייע לאלופת גרמניה לנצח 2-0.

https://www.ynetnews.com/culture/article/bkmywvyxa

 

 

המדינה היהודית

 

למען הניצולים. בשנת 2020, ד"ר תמרה קוליץ מישראל הקימה את העמותה "למענם", המספקת טיפול רפואי בזמן חינם לניצולי שואה. כיום, 1,500 רופאים מתנדבים במרפאות פרטיות, בבתים של המטופלים או בשתי המרפאות הניידות של העמותה.

https://www.timesofisrael.com/how-a-cadre-of-1500-mds-began-paying-house-calls-to-israels-holocaust-survivors

https://www.lemaanam.org.il/en

https://barakn8.wixsite.com/website-9

 

ניצולה בת 104 וצאצאיה. שושנה אוביץ, ניצולת שואה בת 104, חגגה את יום הולדתה בשבוע שעבר באירוע בו נאספו מעל 400 ילדים, נכדים, נינים וקרובי משפחה נוספים בכותל המערבי בירושלים.

https://www.algemeiner.com/2019/08/07/104-year-old-holocaust-survivor-celebrates-birthday-at-western-wall-with-400-descendants

 

רה"מ מניח תפילין של חייל נופל. תמונה נדירה של ראש הממשלה נתניהו מניח תפילין פורסמה באינסטגרם. ראש הממשלה הבטיח לאימו של מושיקו דבינו, שנפל בקרב בשנת 2014, שהוא יניח את תפיליו של מושיקו. ריח אבק השריפה עדיין נותר על תיק התפילין.

https://www.jns.org/netanyahu-photographed-wrapping-tefillin-for-the-first-time

 

חוגגים 76 שנים. סרטון מרגש, שיצא לרגל יום העצמאות של ישראל.

https://www.youtube.com/watch?v=UUmxucp2mSQ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.