יום ראשון, 26 במאי 2024

החדשות הטובות של ישראל 26 במאי 24

 

בגיליון החדשות הטובות של ישראל מה-26 במאי 2024, הכותרות כוללות:

 

חדשות חיוביות במהלך מלחמה

 

גיבורי צה"ל מדברים אל העולם. הסוכנות היהודית לישראל ארגנה קבוצה של 90 חיילי צה"ל שלחמו בחזיתות הדרום והצפון להשתתף בטקסי יום הזיכרון ויום העצמאות ברחבי העולם כדי לשתף את חוויותיהם.

https://www.jns.org/wire/jewish-agency-shares-stories-of-israeli-soldiers-heroism-worldwide

 

נרקוד שוב. הזמרת והמשפיענית האמריקאית מונטנה טאקר השתתפה במחווה ריקוד 'נובה' בקיבוץ רעים לזכר קורבנות ה-7 באוקטובר. היא אמרה, "ישראל תרקוד שוב." ובכיכר החטופים בתל אביב, "שרתי את התקווה פעמים רבות אבל מעולם לא בישראל. זה כל כך מיוחד ועוצמתי לשיר אותה כאן."

https://www.thejc.com/news/showbiz/montana-tucker-its-us-against-the-world-and-we-will-prevail-pbzuvdk3

 

הזדמנויות ההתנדבות האחרונות של קק"ל. באתר זה מופיעים תאריכי משימות קק"ל הקרובות לתמיכה בפינוי ישראלים, קטיף גידולים, תיקון מבני קיבוצים, ופגישות עם חיילים, ניצולים ודמויות משפיעות.

https://www.jnf.org/travel/tours/index/volunteer-in-israel-missions

 

 

הישגים רפואיים של ישראל

 

הצלת מאות חיים באירלנד. בית החולים מטר בדבלין יישם את תוכנת הניתוח הרדיוגרפי מבוסס הבינה המלאכותית של חברת Aidoc הישראלית. היא כבר הצילה מאות חיים. לא מפתיע שהשדרן הלאומי האירי RTE לא ציין ש-Aidoc היא חברה ישראלית!

https://www.rte.ie/news/health/2023/1213/1421765-mater-hospital-ai

https://www.aidoc.com/about/news/mater-hospital-ai-deployment

 

Alpha DaRT מטפלת בחולה הראשון בסרטן הכבד. הטיפול החדשני של Alpha DaRT המבוסס על קרינת אלפא של חברת Alpha Tau הישראלית שימש לטיפול בחולה סרטן הכבד בניסוי קליני בקנדה. הניסוי יכלול עד 10 חולים עם גרורות כבדיות (סרטן משני) מסרטן המעי הגס.

https://www.ourcrowd.com/startup-news/alpha-tau-announces-alpha-dart-treatment-of-first-patient-with-liver-metastases-of-colorectal-cancer

https://clinicaltrials.gov/study/NCT05829291

 

ריפוי אלקטרוני לזיהומים. חברת Inspira Technologies הישראלית יחד עם חברת Ennocure MedTech הישראלית פיתחו במשותף טכנולוגיית גירוי ביו-אלקטרונית חדשנית. בדיקות דם במעבדה הראו שהטיפול מפחית גידול חיידקי ב-75% תוך 4 שעות וב-100% תוך 24 שעות.

https://finance.yahoo.com/news/inspira-ennocure-vitro-study-results-122400051.html

 

גורמים לתאי סרטן המוח לשרוף את עצמם. פרופ' ברק רוטבלט מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב מצליח לגרום לתאי סרטן המוח להשמיד את עצמם על ידי הגברת קצב הגדילה שלהם תוך כדי ניתוקם ממקור האנרגיה של הגלוקוז. הוא עובד עם חברת BGN Technologies כדי לחסום את 4EBP1, חלבון שמווסת את הישרדות הסרטן בתנאי מחסור בגלוקוז.

https://www.bgu.ac.il/en/news-and-articles/rotblat-glucose-starvation

https://www.nature.com/articles/s41467-024-48386-y

 

סיוע בהתאוששות משבץ מוחי. חברת BrainQ הישראלית דיווחה על תוצאות מבטיחות מניסוי קליני שנערך ב-15 מרכזים רפואיים ומשתמש בטיפול בשדה אלקטרומגנטי מבוסס בינה מלאכותית להפחתת נכות בקרב אנשים לאחר שעברו שבץ מוחי חמור.

https://www.businesstimes.com.sg/startups-tech/startup-brain-qs-trials-show-promising-results-stroke-patients

 

אישור בארה"ב לאיחוי עמוד השדרה. חברת Zygofix הישראלית קיבלה אישור מה-FDA האמריקאי למערכת zLOCK Lumbar Facet Fixation System שלה. ל-Zygofix יש כבר אישור CE האירופי למוצרה המותאם, והיא מציינת שהיא כעת בעמדה לחולל מהפכה בניתוחי איחוי עמוד השדרה.

https://www.prnewswire.com/news-releases/zygofix-receives-fda-clearance-for-its-zlock-lumbar-facet-fixation-system-302136657.html

 

אבחון מרחוק ב-2500+ בתי ספר בארה"ב. חברת TytoCare הישראלית מספקת תמיכה בטיפול מרחוק במרפאות ביותר מ-2500 בתי ספר ב-31 מדינות בארה"ב. הסכמים אחרונים כוללים בתי ספר במחוז גילפורד, צפון קרוליינה, בתי ספר טייטל-1 ברחבי וירג'יניה ובתי ספר במחוז אדמונסון, קנטקי.

https://www.globenewswire.com/news-release/2024/05/14/2881531/0/en/TytoCare-Partners-with-Five-New-Health-Systems-to-Expand-School-Health-Initiative-to-100-Additional-Schools-Nationwide.html

 

BioMed 2024. BioMed Israel (מאי 21-23) הוא המפגש הגדול והמוביל בין אנשי המקצועות הבריאות הישראליים, בו מעל 100 חברות מדעי החיים הישראליות, גם חברות מבטיחות וגם חברות מבוססות יותר, מציגות את מוצריהן וטכנולוגיותיהן החדשניות.

https://kenes-exhibitions.com/biomed

 

 

ישראל היא כוללת וגלובלית

 

נשים שמגנות על ישראל. ישנן רבות מומחיות מערכות הגנה וחלל ישראליות. הכירו את ענבל קרייס - ראש החדשנות בחטיבת מערכות, טילים וחלל של התעשייה האווירית לישראל בע"מ (IAI). היא ניהלה את תכנון מערכות ההגנה נגד טילים חץ 2 ו-3.

https://ats.org/our-impact/inbal-kreiss-i-spent-my-entire-career-breathing-living-and-dreaming-space

 

טיפולים ללוקמיה מיאלואידית חריפה (AML). כעת כאשר אשתו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, אסמה אל-אסד, אובחנה כלוקה בלוקמיה מיאלואידית חריפה, האם תחשוב לשקול טיפול באחד מהטיפולים הישראליים הרבים הקיימים או הנמצאים בניסויים קליניים?

https://www.israelnationalnews.com/news/390300

 

אבחון מחלות בברזיל. חברת EFA Technologies הישראלית החלה לפעול בברזיל, בעקבות אישור של סוכנות הבריאות הברזילאית Anvisa למכשיר המעבדה הנייד המוביל של החברה, RevDx. האם נשיא ברזיל ישתמש בו?

https://efa-technologies.com/efa-enters-brazilian-market-and-secures-us6-5m-in-funding-2

 

הגנה על כלי רכב צבאיים אמריקאים. חברת אלביט הישראלית תספק את מערכות ההגנה האקטיבית Iron Fist לצבא ארה"ב. הן יספקו הגנה 360 מעלות לכלי הלחימה החי"ריים Bradley M2A4E1 של הצבא, ויגנו עליהם מפני רקטות נגד טנקים, טילים מונחים וכו'.

https://elbitsystems.com/pr-new/elbit-systems-awarded-37-million-contract-to-supply-iron-fist-aps-for-upgrading-u-s-armys-bradley-ifvs

 

 

מדע וטכנולוגיה

 

הדרך להצלחה בסייבר. עומר שניידר הוא מנכ"ל לשעבר ומייסד שותף של חברת הסייבר הישראלית CyberX, אותה מכר למיקרוסופט בשנת 2020 בסכום של כ-170 מיליון דולר. כשהיה ילד, קיבל מחשב במתנה. הוא התקדם מבוגר טכניון למהנדס סייבר בצה"ל. כיום הוא עובד על משהו באמת גדול!

https://blogs.timesofisrael.com/technion-trailblazers-omer-schneider-on-betting-on-big-ideas

 

מה Tech Guard שומרת? המידע המעודכן על התקדמות הפרויקטים של העמותה הישראלית ללא מטרות רווח Tech Guard. כיום יש לה כ-200 מתנדבים מקהילת הטכנולוגיה הישראלית המפתחים פתרונות להצלת חיים.

https://www.israeltechguard.org

 

אבטחת וידאו בזמן אמת עם AI. זה לא מספיק להשתמש במצלמות אבטחה כדי לאתר פושעים, הן יכולות גם למנוע פשעים. חברת Lumana הישראלית הופכת כל מצלמת אבטחה למכשיר מבוסס AI שיכול לנתח מיליוני שעות של וידאו במקומות שונים כדי לזהות ולהתריע על סיכונים פוטנציאליים בזמן אמת.

https://www.lumana.ai

 

יצירת פרסומות עם AI. חברת AdGPT הישראלית אוטומטית את יצירת הפרסומות לעסקים קטנים ובינוניים (SMBs). הפרסומות מותאמות לפלטפורמות דיגיטליות, כולל פייסבוק, אינסטגרם, X (טוויטר), גוגל, טאבולה ואוטבריין.

https://adgpt.com

 

מכונית שוודית נטענת ב-10 דקות. חברת StoreDot הישראלית הטעינה בהצלחה אב טיפוס של רכב חשמלי Polestar 5 מ-10% ל-80% בפחות מ-10 דקות. סוללת ה-77kWh של הפולסטאר כוללת תאים סולאריים מבוססי סיליקון של StoreDot בעוצמת 300Wh/kg.

https://www.store-dot.com/press/storedot-and-polestar-showcase-worlds-first-electric-vehicle-10-minute-charge-with-si-dominant-cells

 

2.5 מיליארד מטרים מעוקבים של מים. מתחת לקיבוץ שמיר בגליל העליון נמצא מקור מים ענק - יותר ממחצית מכמות המים בכינרת. הודות לקק"ל ארה"ב ולאחרים, פרויקט הקידוח של שמיר מגיע לעומק של 1.5 ק"מ כדי לשאוב מים לגידולים חקלאיים ולחוות דגים המאוימים בבצורת.

https://www.jnf.org/blog/environment/the-shamir-drilling-project-making-water-flow-from-an-ancient-aquifer

 

גידול טונה כחולה. חברת Wanda Fish הישראלית חשפה סשימי טורו המיוצר מתאי טונה כחולה, אחד הדגים היקרים ביותר בעולם. סשימי טורו מיוצר בדרך כלל מהחלק התחתון השומני של הדג, ו-Wanda מציינת שהגרסה המגודלת במעבדה שלה כוללת את אותו ערך תזונתי עשיר באומגה 3.

https://nocamels.com/2024/05/startup-unveils-sashimi-made-from-lab-grown-bluefin-tuna

 

אי מלאכותי? חפירת המנהרות למטרו באזור תל אביב הגדול תכלול הסרה של 40 מיליון מטרים מעוקבים של אדמה. משרד התחבורה בוחן את האפשרות להשתמש בחומר זה לבניית אי מלאכותי מול חופי ישראל.

https://en.globes.co.il/en/article-planned-metro-excavations-revive-artificial-island-idea-1001476218

 

הפחתת גזי חממה בחממות. חברת N2OFF הישראלית פיתחה חיידקים להפחתת פליטת תחמוצת החנקן בחקלאות. מחקר שנערך לאחרונה בחממות הראה ירידה של עד 54% ברמות N2O. N2O נחשב כ-265 פעמים יותר חזק מדו-תחמוצת הפחמן בחימום כדור הארץ.

https://www.globenewswire.com/news-release/2024/05/02/2874253/0/en/NTWO-OFF-Ltd-Announces-Positive-Results-in-Reduction-of-N2O-Emissions-in-Open-Greenhouse-Environments.html

https://www.n2off.net

https://www.n2off.com

 

 

כלכלה ועסקים

 

יתרות מטבע חוץ הגיעו לשיא חדש. בסוף חודש מרץ, יתרות מטבע החוץ של ישראל עמדו על 213.768 מיליארד דולר, כמעט 7 מיליארד דולר יותר מהסוף פברואר. מאז הן ירדו מעט, אך מראות שישראל לא נזקקה, גם בזמן מלחמה, להשתמש ביתרותיה לייצוב ערך השקל.

https://en.globes.co.il/en/article-israels-forex-reserves-hit-record-high-1001475917

 

שכר ממוצע לעומת שכר בהיי-טק. השכר הממוצע בישראל במרץ 2024 עלה ב-3.5% ליותר מ-14,000 ש"ח לחודש בהשוואה למרץ 2023. השכר בהיי-טק עלה באותה תקופה ב-13.2% לכמעט 34,000 ש"ח.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/a12zken3k

 

עוד 10 סטארט-אפים יוצתו. הסטארט-אפים המצטרפים לקבוצת המאיץ התשיעית של אינטל הם: Clarity-Sec, Converge Bio, FalkorDB, Filo Systems, Hiveware, Kai.ai, Noma, Onfire, RAAAM Memory, ו-Tonic Security.

https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/h1i00n2efr

https://www.converge-bio.com

https://hiveware.io

https://www.falkordb.com

https://www.startuphub.ai/startups/noma-security

https://www.onfire.ai

https://raaam-tech.com

https://www.tonicsecurity.com

 

מפעל למנועים חשמליים בהודו. חברת EVR Motors הישראלית הפכה לחברת הרכב הישראלית הראשונה שמקימה מפעל ייצור בהודו. המפעל האוטומטי יספק סלילים לכ-20,000 מנועים בחודש, עם תוכניות להתרחב לכ-100,000 מנועים כדי לענות על הביקוש העולמי לרכבים חשמליים.

https://www.autocarpro.in/news/evr-motors-becomes-first-israeli-auto-company-to-set-up-manufacturing-in-india--120595

 

יציאות, רכישות ומיזוגים – עד 26 במאי 2024: Alicorn Galaxy רוכשת את חברת Glassbox הישראלית (שתסיר את רישומה מהבורסה לניירות ערך בת"א) ב-150 מיליון דולר. חברת Argmax הישראלית רכשה את חברת Ginzi הישראלית כדי לחזק את פתרון התמיכה בלקוחות מבוסס הבינה המלאכותית שלה. חברת TIGI Solar הישראלית רכשה את חברת SOLID האוסטרית. קבוצת דלק הישראלית (Ithaca) רכשה את הנכסים בים הצפוני של חברת Eni UK האיטלקית ב-940 מיליון פאונד. חברת Nayax הישראלית השלימה את רכישת חברת VMtecnologia הברזילאית (חרם?). החברה הצרפתית Thales רכשה את חברת הלוויינים הישראלית GetSAT.

 

השקעות בסטארט-אפים – עד 26 במאי 2024: חברת Finout גייסה 26 מיליון דולר; חברת Nectin Therapeutics קיבלה 10 מיליון דולר מקרן הביוטכנולוגיה גוואנגג'ואו-ישראל; חברת Superlegal גייסה 5 מיליון דולר; חברת RAAAM Memory Technologies גייסה 4 מיליון דולר.

 

 

תרבות, בידור וספורט

 

כאשר הנבואות מתגשמות. ישראל רוזנברג עבד בהייטק בארה"ב עד שעלה לארץ. כיום הוא משמש כמשרת בכותל המערבי בירושלים. ספרו "בשורות טובות בלבד - נבואות נחמה מהתנ"ך" מקשר בין נבואות התנ"ך לזמנים המודרניים. חפשו גם את ג'ואל סי רוזנברג.

https://www.israelnationalnews.com/news/389976

 

עדיין פרו-ישראלי. פסטיבל הסופרים הבינלאומי בירושלים (27-30 במאי) יארח את הסופר האמריקאי המוערך, ג'ון אירווינג, מחבר הספר "העולם על פי גארפ". אירווינג אמר בהצהרה שפורסמה על ידי הפסטיבל, "הגעתי לישראל לראשונה באפריל 1981. הייתי פרו-ישראלי אז; אני לא פחות פרו-ישראלי עכשיו."

https://www.jpost.com/israel-news/culture/article-799372

 

התקווה העולמית. קולות מיותר מ-70 מדינות התאחדו בשיר לעורר תקווה ולקדם שלום דרך גרסה חדשה של "התקווה". התקווה העולמית הוא פרויקט משותף עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, חברי הפילהרמונית הישראלית בארה"ב, וחברי הפילהרמונית הישראלית בקנדה.

https://www.youtube.com/watch?v=wpEp5bii2RU

https://globalhatikvah.org

www.afipo.org

 

גשם באוקטובר. נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן, ביצעה את "גשם באוקטובר" - הגרסה המקורית של השיר הישראלי "הוריקן" - למשפחות החטופים בעזה. "גשם באוקטובר" נפסל בשל אזכורים לחמאס, ולכן המילים והכותרת שונו כדי להיות מקובלים על הרשויות האירופאיות. כולנו ידענו זאת.

https://unitedwithisrael.org/israels-eurovision-contestant-performs-original-song-for-hostage-families

 

הצלחה אירית בישראל. מאמן מכבי תל אביב האירי, רובי קין, הוביל את קבוצתו לזכייה באליפות ליגת העל הישראלית בכדורגל בעונתו הראשונה במועדון הישראלי. זו הייתה אליפות הפרמייר הראשונה של מכבי תל אביב מאז 2020. קין דחה ביקורת מפוליטיקאים אירים אנטי-ישראלים כאשר קיבל את התפקיד במקור.

https://www.rte.ie/sport/soccer/2024/0518/1449988-keane-guides-maccabi-tel-aviv-to-israeli-league-title

https://www.jpost.com/israel-news/sports/article-801751

 

שיא עולמי בבעיטות עונשין. קבוצות הכדורגל הישראליות SC דימונה ושמשון תל אביב קבעו שיא עולמי במספר הבעיטות הארוך ביותר בבעיטות עונשין עם 56 בעיטות בחצי גמר הפלייאוף בליגה השלישית. דימונה ניצחה בבעיטות העונשין 23-22 במשחק כדורגל שנמשך מעל שלוש שעות במקום 90 הדקות הרגילות.

https://www.timesofisrael.com/israeli-teams-set-soccer-record-with-56-kick-shootout

 

זוכה הטריאתלון המיוחד. בתחרות הטריאתלון האירופית של האולימפיאדה המיוחדת שהתקיימה בסלובקיה, רון בק מישראל סיים ראשון במקצה CAT C M, כשהשלים את 750 המטרים בשחייה במים פתוחים, 20 הקילומטרים ברכיבה על אופניים ו-5 הקילומטרים בריצה בזמן של 1 שעה, 11 דקות ו-46 שניות.

https://www.specialolympics.org/stories/athletes/special-olympics-athletes-compete-in-the-second-challenge-family-triathlon-series

https://www.facebook.com/photo/?fbid=977899567257475&set=a.225139202533519

 

נרקוד שוב. הרקדנים הישראלים ליאנה אודיקאדזה ואלכסיי קורובצ'נקו זכו במקום הראשון בתחרות הלטינית הפתוחה הבינלאומית באירוע של הפדרציה העולמית לריקוד ספורטיבי בטביליסי.

https://www.worlddancesport.org/Event/Competition/International-Open-Tbilisi-24019/Adult-Latin-61540/Ranking

https://www.facebook.com/photo?fbid=979404747106957&set=a.225139202533519

 

 

המדינה היהודית

 

מימון המונים לסיוע לישראלים נזקקים. עמותת "תן גב" היא עמותה ישראלית המחברת בין תורמים למשפחות ישראליות נזקקות. כל הבקשות מגיעות מעובדים סוציאליים ברחבי ישראל המחפשים סיוע עבור לקוחותיהם. הצורך מתפרסם באתר tengav.org. 100% מכל תרומה הולך לאדם הנזקק שתבחרו.

https://www.timesofisrael.com/spotlight/ten-gavs-innovative-giving-model-has-never-been-more-important

https://www.youtube.com/watch?v=KKj6zAXOCb0

 

חריטות מנורה עתיקות התגלו בכפר ערבי. חיילי צה"ל גילו מנורות מתקופת התלמוד חרוטות על מפתן בית בכפר הערבי (כיום) כפר סיעיר, ליד חברון. המבצר העתיק של הכפר בן 2000 השנים מתוארך לתקופה בה היה היישוב יהודי בתקופת התלמוד. שימו לב לצורת המנורה.

https://www.israelnationalnews.com/news/390409

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.