יום ראשון, 14 באפריל 2019

החדשות הטובות של ישראל 14 באפריל 19


במהדורה ה -14 באפריל 19 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:
• מנתחים ביצעו את הניתוח הראשון באמצעות הדמיה הולוגרפית תלת מימדית.
• בדיקה ישראלית יכולה למצוא את האנטיביוטיקה הנכונה תוך 4 שעות.
• אפילו לקויי הראייה השתתפו באופן מלא בבחירות הדמוקרטיות.
• משימת הירח של ישראל תימשך - בראשית 2 הוכרזה.
• נמל התעופה בייג'ינג ישתמש במערכת ישראלית כדי לשמור על המסלולים מהפרעות.
• שירותי תעופה חדשים מעלים את מספר התיירים של ישראל.
• מדונה תופיע (פעמיים) באירוויזיון בתל אביב.

הישגים רפואיים של ישראל:

לראשונה ניתוח באמצעות הדמיה הולוגרפית. המנתחים בבית החולים הכללי בטורונטו ביצעו את ההליך הרפואי הראשון באמצעות הדמיה הולוגרפית בזמן אמת שפותחה על ידי RealView Imaging. התמונות 3D מאפשרות למנתחים לראות בתוך הלב לפני הליך החלפת המסתם שסתום.

השתלת ורידים הראשונה מתורם חי. אבי יבץ ממודיעין סובל ממחלת כלי דם היקפיים (PVD) וקטיעת רגל קרובה. עם זאת, בנו, בן 27, שניר, תרם ווריד ארוך, שהושתל באביו במבצע ראשון מסוגו. שבועיים לאחר מכן ושניהם עושים בסדר.

ניטור המוח בזמן אמת. דיווחתי בעבר על מכשיר ממשק המחשב של Neurosteer של ישראל נהג לפקח על פעילות המוח. המכשיר בעל שלושת הפסים נמצא כעת בניסויים קליניים בישראל, באירופה ובארה ב ", ומוכיח הרבה יותר פשוט ושימושי יותר מחלופות EEG - ו fMRI.

אישור בארה"ב עבור רשת כירורגית. דיווחתי בעבר על מערכת הקיבוע החדשנית של FasTouch מה- Via Surgical בישראל לתיקון הרניה. החברה הודיעה כי היא קיבלה אישור ה- FDA בארה"ב עבור המערכת.

אישור אירופי עבור מערכת תיקון קשת אבי העורקים. דיווחתי בעבר, כאשר Endospan של ישראל קיבל את סימן CE עבור מערכת השתלת סטנט אופק שלה לטיפול מפרצת אבי העורקים בבטן. עכשיו זה גם קיבל את סימן CE עבור מערכת השתל סטנט Nexus לטפל במחלת קשת אבי העורקים.

בדיקה מהירה כדי לזהות את האנטיביוטיקה הנכונה. דיווחתי בעבר על חידושים ישראליים רבים המנסים למנוע מאנטיביוטיקה מלהיות חסרי יעילות. כעת, חברת הסטארט-אפ הישראלית Nanosynex מציעה בדיקה של 4 שעות כדי לקבוע איזו אנטיביוטיקה תהיה יעילה ובאיזה מנה להשתמש כדי למנוע את התפתחותה.

מדבקות מיגרנה חכמות עבור ארה"ב. דיווחתי בעבר על תיקון Nerivio Migra חכם מ Theranica של ישראל כדי לספק הקלה מיגרנה. מאז, Theranica השלימה בהצלחה מחקר מרכזי בן 12 מרכזי נסיונות וגייסה 35 מיליון דולר עבור אישור ה- FDA האמריקאי ומעבר לו.

ניסוי מוצלח של מוניטור לההריון. דיווחתי בעבר על צג עוברי PregSense של נובו הישראלית. בשם החדש Invo, ניסויים רב מרכזיים הפיקו שיעורי לב עוברית ואימהית בהשוואה לקרדיוטוגרפים עצמאיים (CTG). בדיקה של ה FDA ביקורת מתבצעת כעת.

תוצאות ניסוי טובות לטיפול ב- NASH. דיווחתי בעבר כי הטיפול של ארמכול מה- Galmed for Non-Alcoholic Steatohepatitis (NASH) עבר מעקב מהיר על ידי ה- FDA האמריקאי. מחקרים אחרונים מראים כי מינון פעמיים ביום של ארמכול העלה באופן משמעותי את רמות הפלסמה בדם.

תקווה לחולי שפעת. הפרק השלישי של מכון ויצמן בישראל, מדגיש כי מאז אוקטובר, 7.3 מיליון אמריקאים חלו בסרטן שפעת עם למעלה מ -80,000 אישפוז. עבודתו של פרופ 'רות ארנון הובילה לפיתוחו של וירוס שפעת האוניברסלי, שנחקר על ידי ביונדווקס הישראלית.

לישראלים יש מספר מקרי מוות הקשורים לדיאטה. מניתוח נתונים תזונתיים עולה כי בישראל יש את השיעור הנמוך ביותר של מקרי מוות הקשורים לדיאטה בעולם. מחקר הנטל הגלובלי של מחלות, שפורסם ב- Lancet בבריטניה, דיווח כי בישראל רק 89 אנשים מתוך 100,000 כל שנה מתים בכל שנה כתוצאה מתמותה הקשורה לתזונה באיכות ירודה.

פרוביוטיקה ללעוס לנשים. חברת Anlit הישראלית השיקה פרוביוטיקה ללעיסת בריאות האישה. פרוביוטיקה נשית מכילה תערובת של שישה זנים שונים של חיידקים פרוביוטיים חיים בתוספת תמצית חמוציות לתמיכה בבריאות דרכי השתן. זה מגיע כמו טעם וניל בטעם חמוץ שנמס בפה.

ישראל מקובלת וגלובלית

דמוקרטיה וחזון. ה- ORCAM הישראלי סיפק את מכשיר MyEye2 כדי לאפשר לקויי ראייה רבים להצביע בבחירות הכלליות. המלווים עזרו לאחרים להצביע. 22,000 מתוך 6.3 מיליון מצביעי ישראל הם עיוורים מבחינה משפטית ועוד ל100,000 יש ליקויי ראייה.

אנשי היי-טק מחזירים לחברה. במעבדות החברה הישראלית, אנשי מקצוע בתחום ההיי-טק מתנדבים לידע ולטכנולוגיה כדי לתמוך בשינוי חברתי.

יזמות גלובליות מגיעות לתל אביב. דיווחתי בשבוע שעבר על כנס פורבס הראשון לשנת 2019, שהתקיים בתל אביב. הנה וידאו של ILTV של האירוע.

מאתיופיה לירושלים. סיגל קנוטופסקי, ראש עמותת "העמותה למען הקהילה", זוכרת את יציאתה יוצאת הדופן של משפחתה מאתיופיה לישראל במבצע חשאי בשם "שיעור מולדת". עמותת "עולים ביחד" שילבה כ -900 בוגרי אוניברסיטאות ישראליות בעבודות מתאימות.

המזכיר הצבאי של הנשיא הוא דרוזי. צה"ל קידם את אלוף אל-עלא אבו רוקאן לתא"ל. הקצין הדרוזי יהיה המזכיר הצבאי החדש לנשיא ישראל ראובן ריבלין וייקח על עצמו את האחריות לקשר בין הנשיא לצה"ל, שירותי המודיעין, המשטרה ושירותי הכליאה.

יום הבריאות העולמי. ב -7 באפריל הצטרפה ישראל לעולם לציון יום הבריאות העולמי. ישראל פועלת על מנת לספק בריאות אוניברסלית טובה יותר ברחבי העולם על ידי סיוע למדינות מתפתחות, לטכנולוגיות (למשל מים), לבתי חולים שדה לאחר אסונות טבע, למאבק במגיפות ולהכשרת אנשי מקצוע בתחום הבריאות.

ספורט בינלאומי יום השלום. ישראל ציינה את יום הספורט והשלום הבינלאומי ב -7 באפריל. מאות ילדים מכל רחבי החברה הישראלית השתתפו באירוע מיוחד בעיר רמלה. הם לקחו חלק בקראטה של ​​אומנויות הלחימה, בטאקוונדו ובקפואירה. הם שיחקו גם כדורגל, טניס שולחן וטניס.

ההחלטה האמריקנית משבחת את הישראלים-אמריקנים. החלטה של ​​שלושה סנאטורים רפובליקנים קובעת כי "הקהילה הישראלית-אמריקנית תרמה רבות לחברה ולתרבות של ארצות הברית; ו מגנה כל צורה של אפליה שמטרתה לשוליים או disenfranchise חברים ... ".

עוד קורסים באוניברסיטה לדוברי אנגלית. המועצה הישראלית להשכלה גבוהה אישרה 7 קורסים לתואר ראשון ו 19- תואר שני בשפה האנגלית. מטרתם היא להכפיל, ב -2022, את 12,000 הסטודנטים הבינלאומיים הלומדים באוניברסיטאות ובמכללות בישראל.

איך עזרה ישראייד לילדים בגן עדן. סרטון זה מדגיש את עבודתו של הארגון הלא-ממשלתי של "ישראיד" בעקבות השריפות שהחריבו את העיר פרדייז. הישראלים עזרו לרבים מבני הקהילה להתאושש מהטראומה של האירוע הטראגי הזה.

משלחת כורדית מבקרת בישראל. משלחת כורדים מעיראק וסוריה ביקרה בישראל כאורחי מרכז צפדי ואגודת הידידות הכורדית-ישראלית. הם ביקרו בירושלים, בגולן, ביהודה ושומרון ובבית החולים שיבא בתל השומר, שמטפל ב -15 ילדים מכורדיסטן.

מדע וטכנולוגיה

כל כך קרוב. החללית של SpaceIL היה רק ​​כמה קילומטרים מן הירח כאשר כישלון המנוע גרם לה לקרוס לקרקע. עם זאת, ישראל היא אחת מתוך 7 מדינות בלבד לשים חללית למסלול הירח - ודגל ישראל נמצא על הירח! לאחר מכן זכתה SpaceIL במיליון דולר של Google LRAR XPRIZE, מתוך הכרה ב"עידן חדש בחקר החלל ". לבסוף, חדשות חמות - החסות הראשית מוריס קאהן הודיעה על בראשית 2.

Moovit אל תחנת הבחירות. אפליקציית התחבורה הציבורית בישראל, מוביט, הפעילה שירות מיוחד לעידוד ההצבעה בבחירות הארציות. זה עזר למשתמשים לנווט את דרכם אל תחנת הקלפי שלהם והזכיר להם לצאת ולהצביע. כל התחבורה הציבורית בינעירונית הייתה חופשית משעה 8:00 עד יום שני.

תחבורה חכמה מרכז המחקר. המכון הישראלי לטכניון ואוניברסיטת בר-אילן זכו במכרז של ממשלת ישראל לבניית משותף של מרכז לאומי חדש לקידום חקר תחבורה חכמה. זה יביא יחד חוקרים ישראלים וזרים לעבוד יחד על מיזמים תחבורה חכמה.

סופר אינטליגנטי עם פחות כוח. חברת הסטארט-אפ הישראלית ברודמן פיתחה טכנולוגיה שיכולה לעבד אלגוריתמים מלאכותיים (AI) מלאכותיים על שבבי מחשב בעלי צריכת חשמל נמוכה. בינתיים הריצה של ישראל: AI פיתחה גם תוכנה שמייעלת באופן אוטומטי משאבי מחשב לתהליכי למידה מעמיקים.

פלטפורמת משאבי אנוש של מקום העבודה בעתיד. דיווחתי בעבר על HIBOB הישראלי כאשר היא פיתחה מערכת מחשב עבור ענקית הביטוח הבריטית אביבה. עכשיו היא מתמקדת בבניית פלטפורמת משאבי אנוש ראשונה עבור מקום העבודה של העתיד וגייסה 20 מיליון דולר במימון.

אבטחה לצינורות גז. הזכרתי בקצרה בעבר את פריזמה Photonics של ישראל ואת מערכת חישה סיבים שלה. פריזמה זכתה לאחרונה באתגר של ממשלת ישראל (GCA) לאיתור פעילויות לא מורשות לאורך 700 הקווים של קווי הגז הטבעי בישראל.

מערכת המכ"ם הישראלית להגן על שדה התעופה בבייג'ינג. נמל התעופה הבינלאומי של בייג'ינג (Beijing Capital International) בחר בטכנולוגיית זיהוי אובייקטים זרים (FOD) של חברת Xsight Systems בישראל. המערכת תותקן על המסלול המזרחי של נמל התעופה, הגנה על המראות ונחיתות מפסולת, ציפורים וחפצים מסוכנים אחרים.

חיזוי כשלים במערכות אלקטרוניות. שלושה ממקימי חברת מלאנוקס הקימו את פרוטאנטק. החברה החדשה מפתחת טכנולוגיה שתאפשר למכשירים לדווח על בריאותם ולהזהיר מפני כשלים. השווקים שלה כוללים IT ארגוניים וכלי רכב אוטונומיים.

תחרות Robotraffic מושכת 1,000 תלמידים. רבים מהמשתתפים בתחרות הרובוטיקה של נדב שוהם בטכניון היו צעירים מכדי לנהוג. אבל הם בונים מכוניות אוטונומיות. 1,000 הסטודנטים הגיעו מישראל (יהודים וערבים), ארה"ב, ארגנטינה, רוסיה, מקסיקו ואוקראינה.

כלכלה ועסקים

שיא חדש של עתודות מטבע. עתודות המט"ח של ישראל בסוף מרץ עמדו על שיא חדש של כמעט 118 מיליארד דולר.

מאיץ הודי להשקיע בחברות סטארט-אפ ישראליות. אנתיל ונצ'רס מהודו עומד לפתוח מאיץ סטארט-אפ בתל אביב. אנתיל גייסה באחרונה 10 מיליון דולר למימון המאיץ, ומחפשת להשקיע עד מיליון דולר לחברה בחברות סטארט-אפ ישראליות, עם פוטנציאל כניסה מוצלחת לשווקים באסיה.

יפן משקיעה בישראל. מעורבות של חברות יפניות בישראל עלתה לאחרונה. בשנת 2018 הסתכמו ההשקעות וההשקעות של חברות יפניות, הקשורות לחברות סטארט-אפ ישראליות וטכנולוגיות, בכ -79 מיליון דולר ב -28 עסקאות.

כולם רוצים חברות ישראליות. מנכ"ל נבידיה, ג'נסן הואנג, חגג את השתלטותו על חברת מלאנוקס הישראלית באירוע בנמל תל אביב. הוא הכריז: "אחד הדברים שלמדתי על חברות ישראליות הוא שכולם רוצים אותם".
תיירים ישראלים. מאמר זה מדגיש את העלייה במספר המבקרים בישראל, מ -2.9 מיליון ב -2016 ל -4.1 מיליון אשתקד. שירותי תעופה חדשים מתפרסמים כמעט מדי שבוע. למשל אל על תוסיף בקרוב את לאס וגאס, סן פרנסיסקו ושיקגו לנתיבים הישירים שלה מניו יורק, מיאמי, בוסטון, לוס אנג'לס וטורונטו.

TAP פורטוגל טסה מדי יום מתל אביב לליסבון. חברת התעופה אייר פורטוגל השיקה שירות טיסה יומית ישירה מתל אביב לליסבון.

קניות מוזלות בקניון ים המלח. קניון חדש בים המלח מציע לישראלים ולמוצרי תיירים במחירים בלי מע"מ. עלות ההנחה תהיה על ידי היזם של הקניון. תיירים מחו"ל יוכלו לטעון הנחה כפולה שכן הם עדיין יכולים לקבל הנחה מע"מ על פריטים רבים.

קרן OurCrowd לחדשנות רפואית. הקמפיין שלנו בישראל השיק את קרן "אורקוד מדטק". הקרן, בהיקף של 50 מיליון דולר, תתמקד אך ורק בהשקעה בטכנולוגיות ובטיפולים רפואיים המשבשים את הפוטנציאל להפוך את הטיפול הרפואי העולמי ואת תוצאות המטופלים.

לאלביט יש חזון. אלביט, אחת מהחברות הגדולות בישראל, רוכשת את עסקי ראיית הלילה של חברת הטכנולוגיה האמריקנית האריס, תמורת 350 מיליון דולר. יחידת ראיית הלילה מייצרת מכירות שנתיות של 150 מיליון דולר ל -160 מיליון דולר.

סיליקון שטעטל. שבעה סטארט-אפים חרדים (קמדוק, יילדס אפ, אידיזה, אמרג ', מנבים, קקאובר וליסט) ישתתפו בוועידה של "כלכליסט" בניו יורק ב-10-12 באפריל. כולם חברים בתכנית מאיץ המנוהלת על ידי KamaTech ללא כוונת רווח לשלב את האוכלוסייה החרדית בישראל בתעשיית הטכנולוגיה שלה.

שתף טרמפ לשדה התעופה. אל על השיקה את Taxipool - שירות חינם לסמארטפונים המאפשר לנוסעים של כל חברת תעופה לחלוק מוניות כאשר הם מגיעים ליעדם, כולל בישראל. נוסעים יכולים להירשם והם מותאמים עם אחרים על אותה טיסה ולאחר מכן מדברים על ידי טקסט או דואר אלקטרוני לצ'אט אנונימי מאובטח.

תרבות, בידור וספורט

תערוכה לכבוד המילואימניקים. האמן והפסל חן וינקלר שירת במשך 30 שנה כמפקד כללי בצה"ל. הוא הכין תערוכה להערכה על השירות המדהים של כל אנשי המילואים. ניתן לראות אותו עד 28 באפריל בגלריה עמיעד בשוק יפו - ללא תשלום.

מדונה -כוכב באירוויזיון. מדונה תופיע בשידור חי בגמר האירוויזיון בתל אביב ב -18 במאי. היא תגיע עם צוות של 65 איש, כולל עשרות רקדנים. עלות הבאת הכוכב הבינלאומי לישראל תכוסה על ידי הפילנתרופ המיליארדר הישראלי-קנדי סילבן אדאמס.

קרנף תינוק חדש. דיווחתי קודם, כאשר ריהאנה הקרנף היה העגל הראשון שלה ספארי ברמת גן. השני שלה נולד כבר בשם Rainy-Rafiki. רפיקי פירושו "ידיד" בסוואהילית. "גשום", בגלל הגשמים הטובים של ישראל. היא הקרנף ה -32 להיוולד ברמת גן - שיא ​​אירופי.

שחקן הכדורגל הבכור בעולם. ישראלי בן ה -73 הישראלי יצחק חייק קבע שיא עולם חדש כאדם המבוגר ביותר במשחק כדורגל מקצועי. הייק היה שוער של עירוני אור יהודה ועשה כמה הצלות טובות למרות התבוסה 5-1 של הקבוצה שלו למכבי רמת גן.

מדינת היהודים

גידול עצי אבוקדו על גבול עזה. עכשיו, לאחר שגשמי החורף הפסיקו, החקלאים הישראלים בגבול עזה מתחילים את נטיעת האביב שלהם. רבים עושים את המדבר לגדול ולשגשג על ידי נטיעת עצי אבוקדו חדשים. למרות הטילים מעזה, הם ממשיכים לפתח את הנגב.

ברכת ישראל. בגוש עציון, חוות בית ברכת מצוות מציעה ליהודים המבקרים בישראל את ההזדמנות לקיים מצוות תנ"כיות מאשר רק בגבולות ארץ ישראל. הם כוללים שתילת חיטה ועצי זית, בטיפול בכרמים ובמעשר הנכון.

סדר לדיפלומטים זרים. הסניף הישראלי של הקונגרס היהודי העולמי קיים סדר פסח במלון "קרלטון" בתל אביב לכבוד 30 שגרירים ועיתונאים זרים המוצבים בישראל. שגריר הונדורס מצא את האפיקומן וקיבל מזכרת המתארת ​​את ירושלים כאותו פרס.

פסח בישראל. במהלך חג הפסח היהודי, מוזיאונים ואירועים רבים יהיו ללא תשלום. נסו את פארק עמק הגזל של ירושלים או את הגן הבוטני או את פרעה מאניה במוזיאון ארצות המקרא. ל40 מוזיאונים ישראלים יש כניסה חופשית הודות חסות של בנק הפועלים.

הדמוקרטיה הישראלית היא הזוכה. אזרחי ישראל הלכו לקלפיות להצביע לכנסת ה -21 בתולדות 71 שנות המדינה המודרנית. זה היה אירוע מרגש ללא כל רמז לאלימות למרות קרבת התוצאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.