יום ראשון, 26 באפריל 2020

החדשות הטובות של ישראל 26 באפריל 20.


במהדורה ה -26 באפריל 2020 לחדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• פיתוח חיסון נוסף לקורונה וטיפול מציל חיים.
• ישראלי פיתח את האנטיביוטיקה החדשה לגמרי מזה 3 עשורים.
• התמיכה הישראלית-ערבית בישראל עלתה במהלך המגפה.
• שני חידושים ישראליים לסינון אוויר מזוהם מוירוסים.
• ישראלים משתמשים במצלמות רדאר ומצב תרמי כדי לאתר זיהום בנגיף.
• הכלכלה מקבלת דירוג A + כאשר ישראל עולה מהנעילה.
• פיתוח החיסונים בישראל זוכה להגדלת השקעה של 12 מיליון דולר.
• ישראל מציינת את יום השואה, יום כדור הארץ, סן רמו ומצפה ליום העצמאות.

ההישגים הרפואיים של ישראל

טיפול פוטנציאלי נוסף בנגיף קורונה. הביוטק הישראלי Redhill הודיע ​​כי עוד אחד מתרופות הצינור שלו RHB-107 (upamostat) אמור להיבדק על ידי המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות בארה"ב (NIAID) נגד SARS-CoV2, הנגיף הגורם ל- COVID-19. (אופגניב של רדהיל כבר מציל חיים.)

פטנט אמריקאי לחיסון נגד קורונה. לפרופסור אוניברסיטת תל אביב ג'ונתן גרשוני הוענק פטנט אמריקני לטכנולוגיה לפיתוח חיסון ל- COVID-19. החיסון מכוון לעקב אכילס של נגיף הקורונה, Motif Binding Motif (RBM), בו הנגיף משתמש בכדי לקשור לתא מטרה ולהדביק אותו.

מתן LIFT לחולי נגיף קורונה. מדענים ממכון הטכניון הישראלי פיתחו טיפול בקצף נוזלי (LIFT). זה משפר את ההתפלגות על פני ריאותיו של חומר פעילי שטח, הנוזל שמצפה את פני השטח של הכרכורים שבריאות. COVID-19 הורג את התאים המפרישים חומר פעילי שטח, ומקשה על הנשימה.

הגנה על חולים אינטובטים. ההוספיטק הישראלי מייצר את AnapnoGuard החותם את קנה הנשימה של חולים אינטובטים ומגן עליהם מפני דלקת ריאות הקשורה במערכת האוורור. זה היה בשימוש בסין לפני התפרצות נגיף הקורונה וכעת הוא נמצא בשימוש ב -5 בתי חולים ישראליים.

התאושש מקורונה. חולה בנגיף הקורונה בן 45 בבית החולים וולפסון בירושלים התעורר מתרדמת של 29 יום. ילד בן 22 חזר להכרה לאחר תרדמת של שלושה שבועות. אישה ירושלמית בת 94 התאוששה. ואלי ביר, מנכ"ל איחוד הצלה חזר הביתה לישראל לאחר החלמתו.

לידה קיסרית מוצלחת. חולה קורונה באורח קשה, בהריון בן 32 שבועות ומונשם, ילדה תינוק בריא בגודל 2.5 קילוגרמים בניתוח קיסרי במחלקת הבידוד במרכז הרפואי זיו בצפת.

האנטיביוטיקה החדשה הראשונה מזה 3 עשורים. רג'ינה ברזילי של ישראל הובילה יחד צוות MIT שהשתמש בבינה מלאכותית בכדי לגלות את הליצין - מולקולת האנטיביוטיקה החדשה לגמרי מזה 30 שנה. זה הורג שניים מהחיידקים המסוכנים והעמידים ביותר (שלא כמו אנטיביוטיקה אחרים) לא הצליחו לפתח עמידות אליו.

משמעות החיים. כמפעל החלבונים של התא, הריבוזום הוא המכונה הטבעית היחידה המייצרת חלקים משלה והיא המפתח להסבר כיצד החיים מתפתחים. חוקרים ממכון ויצמן בישראל יכולים כעת להדגים את הסינתזה העצמית והרכבה של היחידה הקטנה של ריבוזום על פני שבב.

בנק החלב הלאומי חוסך פרימיום. תינוק פג במרכז הרפואי כרמל בחיפה הפך לתינוק הראשון שקיבל חלב שנתרם מבנק החלב הלאומי החדש של מגן דוד אדום. התינוק לא הצליח לעכל חלב פורמולה ואמו לא הצליחה להניק אותו. התינוק מצליח כעת ועולה במשקל.

ישראל מכילה וכוללת

4 אמונות משלבות לתפילה. מנהיגי ארבע הדתות המובילות בישראל - יהדות, אסלאם, נצרות והאמונה הדרוזית - התכנסו בירושלים לתפילה בין-דתית קהילתית חסרת תקדים לסיום מגפת הקורונה. בעקבות התפילה, המנהיגים הציעו כל אחד את מחשבותיהם האישיות.

הרופא הערבי-ישראלי מכין קריקטורות חינוכיות לווירוסים. ד"ר מומן עבאסי, סטאגר לרפואה הפנימית בבית החולים הדסה בירושלים, ממחיש את המאבק נגד קורונה תוך שימוש בכישוריו כאמן קריקטורה. הקריקטורות משמשות ככלי חינוכי שימושי והפקתן עוזרת להפחית את רמת הלחץ של ד"ר עבאסי.

שבחים ישראליים-ערבים על תמיכה מגפנית ישראלית. פרופסור פאהד חכים, המנהל הרפואי של בית החולים נצרת, המתקן הרפואי הגדול ביותר במגזר הערבי, שיבח את משרד הבריאות על מימון 3 מחלקות וירוס. הוא גם הודה לצה"ל על כך שהוא סיפק מכונות הנשמה וציוד אחר.

שינוי עצום בתפיסה הערבית-ישראלית. סקר מכון מדיניות העם היהודי (JPPI) בשנת 2020 על מיעוטים בישראל מגלה כי 23% מגדירים עצמם כ"ישראליים "(5% בשנת 2019). 65% הסכימו עם הביטוי "אני מרגיש ישראלי אמיתי" ו- 33% הסכימו במקצת.

חבר הכנסת הערבי-ישראלי מכבד קורבנות שואה. ההיסטוריה נערכה ביום השואה כאשר חבר כנסת מנצור עבאס, העומד בראש מפלגת הרשימה הערבית המאוחדת הספיד את קורבנות השואה בכנסת. הוא גם דקלם תפילה מהקוראן לזכר ההרוגים בשואה.

מכונת בדיקה מתקדמת לבית החולים בעזה. צה"ל העביר מכשיר רפואי PCR מתקדם המשמש לגילוי נגיף הקורונה לרצועת עזה. הוא ישמש בבית החולים שיפא בעיר עזה, מכפיל את השיעור הנוכחי של בדיקות קורונה בעזה.

אימונים חינם באולטרסאונד ריאות. סימביוניקס, בישראל, השיקה פרויקט מיוחד להכשרת צוותי רפואה ברחבי העולם בחינם בביצוע וניתוח אולטראסאונד ריאות. אולטרסאונד ריאות הוכח כאחד הגורמים המרכזיים באבחון היעיל של אנשים הנגועים בנגיף הקורונה.

יום כדור הארץ שלא היה כמותו. כמה מהסצינות הפראיות ביותר הופצו באינטרנט ביום כדור הארץ העולמי 22 באפריל 2020. הם כוללים חזיר בר המשוטט ברחובות חיפה, תנים בפארק הירקון בתל אביב, שועלים באשקלון ובכביש 1 ויעלים עדיין מסתובבים באילת .

חברות סטארט-אפ איטלקיות משלימות את מאיץ האילת. שבעת הסטארט-אפים האיטלקים הראשונים בתוכנית האצה של אילת בדיוק סיימו את לימודיהם. כעת מנהלים משא ומתן על עסקאות בשווי של 40 מיליון שקל, לרוב עם מוסדות וחברות ישראליות, כולל מוסדות בריאות, חברות תעשייה ונדל"ן.

יום השפה האנגלית העולמית. למרות שישראל גאה בכך שקמה לתחייה את השפה העברית, יש הרבה מילים באנגלית המשמשות את הישראלים בנאום היומיומי. סרטון זה נותן כמה דוגמאות.

מדע וטכנולוגיה

תמיכה בקבלת החלטות COVID-19 לרופאים. הסטארט-אפ הישראלי קאהון משתמש בבינה מלאכותית בכדי לאחזר נתונים חיוניים לאנשי מקצוע בתחום הרפואה על נגיף הקורונה. האלגוריתם של קאהון מחקה את תהליך האבחון בחיפוש אחר למעלה מ- 2,500 מאמרי מחקר כדי לעזור לרופאים לקבל החלטות חיוניות מהירות. פתוח גם לקהל.

תא זכוכית בכדי לראות חולי וירוס. סטיב וולז, דובר בינלאומי, המרכז הרפואי שיבא דיבר ב- ILTV על הפיתרון של שיבא לאפשר אינטראקציה בין קורבנות הקורונה ומשפחותיהם.

סינון הנגיף. Aura Smart Air הישראלית השיקה מבחן של מערכת טיהור האוויר שלה במרכז הרפואי שיבא. אורה אייר נמצאת בשלב האישור הסופי למימון האיחוד האירופי. האיחוד האירופי מחפש פתרונות לזיהומים במרחב הסגור, בדגש מיוחד על נגיף הקורונה.

מסנני אוויר מחטאים עצמיים. מדענים מאוניברסיטת בן-גוריון מפתחים סוג חדש של מסנן אוויר המחטא את עצמו. הננוטכנולוגיה מבוססת על מסנני מים גרפן המושרים על ידי לייזר שמחסלים נגיפים וחיידקים במים. יישומים פוטנציאליים כוללים מסכות פנים ומכונות הנשמה.

חיטוי ממי ברז הורג וירוס קורונה. חוקרים מאוניברסיטת בר-אילן פיתחו חומרי חיטוי עוצמתיים וידידותיים לסביבה באמצעות רק מי ברז. הם השתמשו באלקטרוליזה בכדי לקשור מימן כלור וחמצן המייצרים חומצה כלורית היפו. בבדיקות זה נהרג חיידקים, פטריות ווירוסים מסוג קורונה.

מכ"ם לאיתור נשאים של נגיף קורונה. התעשייה האווירית הישראלית וחברת אלביט מערכות ישראלית המירו חיישני רדאר ואלקטרו-אופטיקה לחיישני רגישות גבוהה. אלה יכולים למדוד דופק, טמפרטורה וקצב נשימה, כדי להצביע על זיהום בווירוס הקורונה.

מצלמות תרמיות בודקות זיהום. ההפעלה הישראלית Iron-Drone פיתחה את ThermoGate לבדיקת הטמפרטורה של אנשים שנכנסים לחנויות ומקומות עבודה בהתאם לתקנות ממשלת ישראל. בינתיים מערכות ההגנה המתקדמות של רפאל הקימו והתקינו בודקי טמפרטורה משלה בשני בתי חולים ישראליים.

בדיקת וירוס ביתי. חוקרים ממכון הטכניון הישראלי פיתחו תהליך שלדבריהם ניתן להפוך למבחן ביתי פשוט, זול, מהיר ומדויק עבור נגיף הקורונה. טבלו ספוגית רוק במבחנה של ריאגנטים כימיים ואז במים חמים. אם צבע המגיב משתנה, הרוק נגוע.

מיליוני ספוגים מודפסים תלת מימד עבור ארה"ב. בתגובה לצורך הדחוף בבדיקות COVID-19 נוספות, Stratasys ומקורן של ארה"ב חתמו על הסכם במסגרתו תשווק Stratasys וקידום ספוגי nasopharyngeal מודפסים בתלת מימד לספקיות שירותי בריאות ומרכזי בדיקות אחרים בארה"ב.

תגובה מהירה. יצרני תיקון עולם ("ריפוי העולם") או TOM בנו פלטפורמה שנקראת Rapid Response Makers (RRM). אנשי מקצוע ומפתחי רפואה בכל רחבי העולם מעודדים לתכנן ולבנות תשתיות רפואיות, מוצרים ותוכנה שיעזרו להילחם במגפה.

מל"טים מאביקים מטעי תמרים. מגיפת נגיף הקורונה סיכן את ענף התמרים בישראל בגלל מחסור בעבודה להאבקה של עצים בין פברואר לאפריל. הרובוטיקה הכחולה-לבנה של ישראל מפעילה כעת מל"טים כדי להאביק מטעי תמרים באזור הערבה בישראל ובבקעת הירדן.

סטודיו למציאות מלאכותית בכיסכם. הסטארט-אפ הישראלי ארטי מספק תוכנה פשוטה וזולה לאנשי מקצוע בתחום המדיה לפיתוח סרטוני Augmented Reality. עם רק סמארטפון, מחשב נייד ואינטרנט הם יכולים להכין סרטוני AR המכילים אובייקטים דו-ממדיים ותלת-ממדיים, סרטים וכו '. ארטי גייסה  עכשיו 4 מיליון דולר.

ווייז מציגה תכונות חדשות. עם ירידה של 70% בתנועת דרכים, Waze פיתחה מפתחת אפליקציות הניווט הסלולריות הישראליות לבניית תכונות חדשות המסייעות למשתמשים במהלך מגיפת הווירוס הקורונה. ניתן לזהות מיקומים עם "הכונן דרך" ו"איסוף המדרכה ", לגישה בטוחה למזון וחיוניים.

מעבדת חדשנות חדשנית לבריאות דיגיטלית. רשות החדשנות משיקה מעבדת חדשנות טכנולוגית חדשה עם מימון של 32 מיליון שקל לקידום השקעות בתחום הבריאות הדיגיטלית. חברות הוזמנו לסייע בהפעלת המעבדה ולסייע לישראל באבחון וטיפול במגפת הקורונה.

כלכלה ועסקים:

פיץ 'נותן לישראל A +. למרבה הפלא, פיץ 'רייטינגס אישרה את דירוג ברירת המחדל של מנפיק מטבע חוץ לטווח הארוך בישראל (IDR) לפי' A + 'עם תחזית יציבה. זה מדגיש כספים חיצוניים חזקים, כלכלה בעלת ערך מוסף גבוה ומגוון כוח חוזק מוסדי. הוא צופה ריבאונד בשנת 2021, כאשר התוצר גדל ב -5%.

חברות תעופה מחדשות את טיסות לישראל. חדשות טובות לאזרחים ישראלים. בריטיש איירווייס & וויז מחדשות תוך זמן קצר את לונדון לטיסות תל אביב. אייר קנדה מתחילה מחדש מטורונטו וממונטריאול ודלתא חוזרת לניו יורק. יונייטד איירליינס משדרגת את שירות ניו יורק ומתחילה לסן פרנסיסקו.

איקאה פותחת מחדש 3 חנויות בישראל. הקמעונאית הרב לאומית איקאה פתחה מחדש את חנויותיה בנתניה, נמל תל אביב וראשון לציון כחלק מהחזרה האיטית של ישראל לנורמליות. איקאה תשמור על התקנות האחרונות של משרד הבריאות, כולל התרחקות חברתית, לבישת מסכות, שמירה על היגיינה וניקיון שוטף.

בתי הספר הישראלים ייפתחו מחדש. צוות מנהלי בתי הספר בישראל חוזר לעבוד לפני פתיחת בתי הספר מחדש. הם יהיו כפופים להנחיות משרד הבריאות. זהו צעד חשוב בדרך לאפשר להורים לחזור לעבודה. מערך החינוך מיוחד כבר נפתחו מחדש.

אלף מכונות הנשמה לאירופה. BATM של ישראל כבר עסוק בייצור ערכות בדיקה של COVID-19. כעת, היא קיבלה הזמנה בסך 31 מיליון דולר ממדינה אירופאית ללא שם, של אלף מכונות הנשמה שיועברו בין יוני לספטמבר.

אל על מעביר ציוד רפואי מסין לאיטליה. מחלקת המטען של אל על חתמה על עסקה להפעלת 150 טיסות מטען מסין לאיטליה, עם ציוד רפואי שיסייע להילחם בוירוס הקורונה. חברת אל על תפעיל שתי טיסות מדי יום בין אפריל לאוקטובר באמצעות 777 מטוסים וה Dreamliners שהומרו.

תגובת ישראל ל- COVID-19. פלטפורמת ההשקעות הגלובלית הישראלית Ourcrowd ערכה סמינר מקוון כיצד סטארט-אפים של ממשלת ישראל, שירותי הבריאות והטכנולוגיה נלחמים בווירוס הקורונה. הוא כלל את PulmOne, SightDX ו- MigVax. כ -1000 אנשי מקצוע בתחום הרפואה, המדיה וההשקעות השתתפו. ואני. ראו השקופיות כאן.

החיסון הישראלי זוכה לתמיכה. המכון לחקר מגדל הגליל בישראל משמש כיום כחברת MigVax והיא קיבלה 12 מיליון דולר בתמיכה, בהובלת Ourcrowd. MigVax's מפתחת חיסון בטוח דרך הפה עם 3 רמות הגנה. זה יהיה קל לגדול וניתן לכוונן אותו לזנים אחרים של וירוס קורונה.

קרנות חירום לסטארט-אפים. רשות החדשנות הישראלית (IIA), זרוע ההשקעות הטכנולוגיות של הממשלה, מעמידה לרשותם 500 מיליון שקל לסטארטאפים ישראלים שיש להם סיכוי טוב להצליח בטווח הרחוק, אך כיום סובלים ממחסור במימון וזקוקים להשקעה מיידית.

יותר השקעה בסטארטאפים ישראלים. השבוע הסטארטאפים הישראלים InnovoPro גייסו 15 מיליון דולר, גרנולה גייסה 12 מיליון דולר, התזמורת גייסה 7.5 מיליון דולר, MyndYou גייסה 4 מיליון דולר, ארטי גייסה 4 מיליון דולר וגוזי גייסה כ -10 מיליון דולר.

תרבות, בידור וספורט:

יום העצמאות - הטכניון. אפילו בבתים שלנו, אנו עדיין יכולים לחגוג את יום העצמאות של ישראל (יום העצמאות) ב -29 באפריל. האירוע של הטכניון בבריטניה (13:00 בבריטניה) כולל מוזיקאים מובילים חיים וסרט הקומדיה המוזיקלית "סיפור הגדה המערבית". כל הרווחים יתמכו במחקר על חיסון נגד וירוס.

יום העצמאות - קק"ל. לאלה בארצות הברית שעבורם האירוע של הטכניון בבריטניה מוקדם מדי, אירוע החגיגה של קק"ל ליום העצמאות הוא בשעה 14:00 שעון מזרח. זה בשותפות עם הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה.

המדינה היהודית:

צעירים ישראלים מתנדבים בהמוניהם. לב אחד הוא עמותה ישראלית הפועלת בכל פעם שיש משבר. כיום יש לה אלפי מבוגרים צעירים המספקים טיפול בילדים לעובדים ב -16 מרכזים רפואיים, עושים קניות עבור אזרחים בהסגר וקשישים ועוזרים לעמותות שנאלצו לסגור את שירותיהם.

חדשנות בחינוך לשואה. לציון יום השואה, מרכז החדשנות לחינוך והנצחה של אוניברסיטת חיפה על שם ליבנת וייס, השיק תכנית לתארים מתקדמים לשנה אחת. מטרתו לעודד את התלמידים ליצור פרויקט חדשני המחנך את הציבור על השואה.

צה"ל מגן על ניצולי השואה. רמטכ"ל צה"ל סא"ל אביב כוכבי אמר ביום השואה "המציאות הנוכחית (קורונה) אינה מאפשרת לנו להיפגש עם הניצולים, לתמוך בהם ולהיות השראה מהם. כרגע המשימה שלנו היא להגן עליהם. "

חתונה במעבדת קורונה. עובדי המעבדה הישראלים אורית זמיר ופיטר קטצקר התכוונו לדחות את חתונתם בגלל וירוס הקורונה. עם זאת, בריאותה של אמה של אורית הידרדרה, והם יצרו קשר עם "האמבולנס המשאלות" של מד"א שהביא את אמה להשתתף בטקס חתונה קטן אך שמח.

מתנדבים מגיני הדפסת תלת מימד לחובשים מאות מתנדבים ישראלים מקהילה מקוונת בשם COVID-19 קוד פתוח משתמשים במדפסות תלת מימד משלהם כדי לייצר מגנים לעובדי בריאות. מתנדבים אחרים לוקחים את הציוד ישירות למחלקות בבתי חולים נזקקות ברחבי הארץ.

100 שנה לסן רמו. ב- 25 באפריל 1920 חתמה ועידת סן רמו של המועצה העליונה של המעצמות העיקריות בעלות הברית והסוכנות הקשורה בה על האמנה שקבעה את זכותו הבינלאומית של העם היהודי לבית לאומי. זה מעוגן במנדט של ליגת האומות ב -1922 ובמגילת האו"ם משנת 1945.
- שידור חי מירושלים ביום ראשון 26 באפריל בשעה 15.00 CET 14:00 GMT

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.