יום שלישי, 5 במאי 2020

החדשות הטובות של ישראל 3 במאי 20.


במהדורה השלישית למאי 2020  לחדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• שישה חולי נגיף קורונה משתפרים בזכות טיפול ישראלי חדש.
• ערבים ישראלים הדליקו שלוש מתוך 12 המשואות של ישראל ליום העצמאות.
• מתנדבים מחברת ישראייד מספקים אוכל לקליפורניה הזקוקה.
• חיל האוויר הצדיע לחובשים עם מטס העצמאות מעל בתי החולים בישראל.
• קיוסקים ישראליים חדשים מאפשרים בדיקת וירוס קורונה בטוחה ומהירה.
• האיחוד האירופי מממן מחצית מהפיתוח בטיפול בתאי גזע ישראליים.
• אפליקציה ישראלית מאפשרת לנשיא ישראל לבקר בביתכם.
• במהלך המגיפה 40 יהודים עשו עלייה מאוקראינה ומברזיל.

ההישגים הרפואיים של ישראל

הטיפול בנגיף הקורונה הישראלי שישה חולים עם שיפור קל. שישה חולים ישראלים בווירוס מתונים עד חמורים הראו שיפור קליני עם הטיפול החדש באופגניב מ- Redhill בישראל. כולם נדרשו פחות חמצון משלים, היו ספירת לימפוציטים גבוהה יותר ופחות דלקת ריאות.

סטארטאם מממנת טיפול בנגיף קורונה. הסטארט-אפ הישראלי InnoCan מממן מחקר באוניברסיטת תל-אביב לפיתוח טיפול מבוסס קורונה. יחד עם אקסוזומים (חלקיקים שמקורם בתרבית תאי גזע) הוכח כיעיל כנגד דלקת בתאי ריאה הנגועים בנגיף הקורונה.

ויצמן מתחיל בבדיקת וירוס קורונה. מכון ויצמן הישראלי החל לבצע בדיקות לאבחון וירוס קורונה. מתקני המעבדה החדשים והמתקדמים בעולם כוללים מערכות מתקדמות של תגובת שרשרת פולימראז (PCR), המסוגלות לזהות גנים מהירים ויעילים.

שינוי היכולת של ישראל להילחם בנגיף קורונה. תוך ארבעה שבועות בלבד, הקימה מנהלת הייצור והרכש של משרד הביטחון של ישראל (DOPP) מרכזי התאוששות מלונות, רכשה מכונות הנשמה, ציוד בדיקה וכלי מגן ואז ארגנה עבור חברות ישראליות מקומיות להשתלט על ייצורן.

בתוך הקרב של שיבא עם COVID-19. סרטון וידאו מרתק של תרכובת הבידוד של נגיף הקורונה במרכז הרפואי שיבא. הוא מתמקד בד"ר גליה ברקאי, ראש רפואת ילדים וטל-רפואה ומראה כמה מהנושאים העיקריים עימם התמודדו. שיבא גם עוקבת אחר חולים בבתיהם (ראו סרטון שני).

זיהוי חולים בסיכון גבוה. כפי שפורסם כאן בעבר, Medial EarlySign הישראלית שיתפה פעולה עם חברת הבריאות הישראלית מכבי כדי לזהות אנשים עם סיכון גבוה לסיבוכי שפעת. המערכת תשמש כעת לבדיקות וטיפול במעקב מהיר אם חולים אלה מדווחים על תסמיני נגיף קורונה למכבי.

הצלת חיי ילדים בעת מצוקה. במרכז שניידר לרפואת ילדים, למרות משבר הנגיף, בוצעו שלוש פעולות השתלה מצילות חיים על ילדים: שני כבדים וכליה אחת. השתלת כבד אחת מורכבת מאוד הייתה לתינוק בן 8 חודשים. השני היה האח השלישי שקיבל כבד חדש.

יותר ישראלים הבריאו לעומת החולים. השבוע, לראשונה, מספר הישראלים שהחלימו מנגיף הקורונה עלה על אלה שעדיין סובלים מהנגיף. ב -2 במאי, יותר מ -9,600 התאוששו ואילו פחות מ-6,500 עדיין נגועים (בעיקר קלים או אסימפטומטיים). 82 נמצאים על מכונות הנשמה.

מוכנים למשבר הבא. במקרה של חידוש וירוס הקורונה, ישראל רכשה או ייצרה אלפי המכונות הנשמה, כ -61 מיליון מסכות כירורגיות, 930,000 מסכות N95 מתקדמות, כ -1.4 מיליון תלבושות הגנה לצוותים רפואיים, 403,000 כותנות חד פעמיות ומיליון ערכות בדיקת קורונה.

ישראל מכילה וכוללת:

עזרה לקשישים במהלך הסגר. סרטון זה מדגיש את המתנדבים הרבים (צעירים ולא כל כך צעירים) שמנצלים את הזמן הפנוי שלהם כדי לעזור לקשישים. המתנדבים מעבירים אוכל למי שלא יכול לצאת החוצה במהלך הסגר.

מחשבים לילדים עם צרכים מיוחדים. עיריית ירושלים בשיתוף עם קרן ירושלים הפיצה עשרות טאבלטים לילדים עם צרכים מיוחדים. ראש העיר הצהיר כי "במהלך משבר זה נדרשות פעולות נחושות לתמיכה במשפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים."

ערבים-ישראלים מדליקים משואה ביום העצמאות. הכבוד להדלקת שלוש מתוך שנים עשר המשואות של יום העצמאות בישראל הוענק למתנדב מד"א ערבי-ישראלי מצאווי, למפקד צה"ל הדרוזי, אל"מ הישאם איברהים, והאחות הערבית-ישראלית אחמד בלעונה. היוטיוב למטה הוא ראיון I24 של יסמאן מצאווי.

ערבים נלחמים במלחמת ישראל. במלחמת ישראל נגד וירוס הנגיף עובדים רופאים יהודים וערבים זה לצד זה. השדרן הציבורי בישראל דיווח כי "זו הפעם הראשונה שישראל מנהלת מלחמה ואזרחים ערבים מגויסים". 17% מהרופאים בישראל מהווים ערבים, 24% מהאחיות ו -48% מהרוקחים.

הרופא הערבי נושא את הספר. ד"ר עבד זחאלקה מבית החולים מעייני הישועה בבני ברק יצר קשרים עמוקים לקהילה החרדית בעיר. כשהוא לבוש בציוד מגן מלא, הכניס הרופא הערבי-ישראלי לאחרונה ספר תורה קדוש למחלקת נגיף הקורונה, שאליהם יוכלו המטופלים לקרוא.

שיבא שותפה ב- NIH למחקר וירוסים. המרכז הרפואי שיבא לישראל והמכונים הלאומיים לבריאות (NIH), סוכנות המחקר הרפואי של ארה"ב, מאגדים כוחות לביצוע מחקרים מדעיים וקליניים יישומיים כדי למצוא טיפולים להילחם במגיפת נגיף הקורונה.

משלוח מזון לנזקקים בקליפורניה. מתנדבים עם עמותות ישראליות ישראיד שותפים עם בנקי מזון אזוריים וארגונים ותיקים אמריקאים, בין היתר, כדי לספק אוכל לקליפורניה הזקוקה. הם עבדו בלוס אנג'לס, סן דייגו, מחוז אורנג ', סן חוזה וסנטה ברברה.

מאבק בוירוס קורונה באפריקה. הנה הסרטון האחרון של חדשנות: אפריקה. זה מראה את העבודה האחרונה של העמותה הישראלית בהבאת מים נקיים וחשמל לכפרים אפריקאים מרוחקים הנמצאים בסיכון רציני להציף את מגיפת הווירוס הקורונה.

מדע וטכנולוגיה:

צה"ל ממיר 100 מסכות למכונות הנשמה. כמעט 150 מהנדסי צה"ל עבדו עם רופאים ומדענים ממרכז החדשנות ARC של שיבא כדי להמיר מסכות למאה מכונות הנשמה. הם יכולים לשרת יותר ממטופל אחד בכל פעם ולהיות מקושרים למערכת פיקוח מרכזית.

בנו מכונת הנשמה בעלות נמוכה. 300 עסקים ועמותות ברחבי העולם תפסו את העיצוב הישראלי בחינם AmboVent לחולי נגיף קורונה. ממציאיו מעריכים כי ניתן לייצרם תמורת 500 דולר בלבד ולעזור למנוע התמוטטות מערכות הבריאות באפריקה.

מכסה שמגן על הצוות הרפואי. חברת תמר רובוטיקה הישראלית, שהוקמה על ידי בוגרים במכון הטכניון הישראלי, פיתחה כיסוי אקרילי לחולי נגיף קורונה המקבלים חמצן. זה מונע מהידבקות בצוות הרפואי.

קיוסקי בדיקת וירוס. יצרנית הרהיטים הישראלית אני שגב וצה"ל הקימו עשרות דוכני בדיקת וירוס קורונה ללא מגע עבור חברות הבריאות הישראליות מכבי ולאומית. הם עוררו עניין רב בצרפת, איטליה, גרמניה, בריטניה, ארה"ב וסין. אני שגב מפתח גם "דוכני חיבוק".

למידה מדעית מקוונת. הזרוע החינוכית של מכון ויצמן הישראלי השיקה אתר למידה מקוון, "תקוע בבית?". הוא מציע פעילויות מדעיות כדי לשמור על התלמידים במסלול אם הם לא לומדים בבית הספר. משחקי טריוויה מדעיים, סרטונים, ניסויים ופעילויות הם בעברית, ערבית ואנגלית.

אלקטרוניקה נטולת מגע. Sonarax הישראלית משווקת את טכנולוגיית העברת הנתונים הקולית שלה ללא מגע עבור עולם וירוס קורונה. עם החיבורים הנכונים, אתה צריך לגעת רק בסמארטפון שלך בכדי לבצע צ'ק-אין, לבדוק או לרכב במעלית.

כלי להערכת סיכונים עבור וירוס קורונה. הרובוטיקה האבחנתית של ישראל עסוקה מאוד בפיתוח כלים שיעזרו להילחם בווירוס הקורונה. האחרונה שלה היא פלטפורמת הערכת ומעקב דיגיטלית לסיכונים עבור פקידי הבריאות כדי לעקוב אחר התפשטות נגיף הקורונה בישראל ולהעריך את התקדמותם בהשלטתו.

האם וירוס קורונה מתפשט? בדוק את המים. המעבדה הלאומית הישראלית לוויראולוגיה סביבתית מנתחת מי שפכים עבור SARS-CoV-2. רמת הנגיף במערכת הביוב צריכה להיות תואמת את רמת הזיהומים המקומיים. אם לא, הבדיקות המקומיות צריכות להתגבר. זה עבד במהלך התפרצות קודמת של פוליו.

תחרות בריאות-טק מולידה סטארט-אפים נגד וירוס. הזוכים בתחרות Time to Care לעיצוב בריאות הציבור של תל אביב (יאן) מתבגרים כעת לסטארטאפים המסייעים להילחם ב- COVID-19. EnRoute הופך את הובלת חולי וירוס לבטוחה ויעילה יותר. Essential (Eshe) פיתחה כרטיס בריאות דיגיטלי לפליטים.

מניעת גניבת בקר. להלן סיפור חדשות מרשרש, שכולל אזכור לסטארט-אפ ישראלי "בקטוכם", שעזר בהשבת בקר גנוב בזכות מאגר הנתונים של ה- DNA של בעלי החיים. כמו כן, תזכורת לפרויקט של רובין רוזנבלט להביא הבקר של טקסס לונגהורן לישראל כדי לסייע בצמצום גניבת הבקר מחוות ישראליות.

מי היה אותו רעול פנים? לבישת מסיכת וירוס לא תסתיר את זהותו של האדם מטכנולוגיית זיהוי הפנים של Corsight בישראל. הטכנולוגיה מבוססת על מצלמה שיכולה לזהות אנשים בזמן אמת כאשר רק מחצית הפנים שלהם מופיעה, אפילו בתנאי תאורה נמוכים. הוא שולט בגישה מורשית לאזורים מסווגים.

אומה קיימא. בתי הקולנוע נסגרים ברחבי העולם, אז רגע לפני יום העצמאות הישראלי, עלתה הסרט הבכורה העולמי הדיגיטלי של "האומה בת קיימא". זה עוקב אחר שלושה ישראלים חדשניים שעוזרים להביא לפיתרון מים בר-קיימא שפותח בישראל, לכדור הארץ.

כלכלה ועסקים:

כספי האיחוד האירופי לטיפול בנגיף הקורונה ישראלי. הקרן האירופית להשקעות אסטרטגיות (EFSI) מקדמת את פלוריסטם של ישראל ב 50 מיליון אירו למימון 50% מפלטפורמת הטיפול בתאים המתחדשים PLX. הטיפול של פלוריסטם הציל שישה חולי נגיף קורונה ישראלים.

מימון ישראלי לחקר וירוסים. ממשלת ישראל העניקה 10 מיליון שקל ל -84 פרויקטים מחקריים למאבק ב- COVID-19. 18 מענקים אלה (20%) הוענקו לפרויקטים של אוניברסיטת חיפה.

פרויקטים בתחום האנרגיה כדי להתחיל את הכלכלה. משרד האנרגיה הישראלי הציע תכנית של 25 מיליארד שקל של פרויקטים בעיקר בתחום האנרגיה והתשתיות במימון פרטי שיסייעו להניע את כלכלת הנגיף לאחר הנגיף. לפחות מחצית מהפרויקטים היו כרוכים בהגברת הכוח ממקורות מתחדשים.

עוד קרנות לסטארט-אפים. בהשקעות השבוע גייסה מתכנת הקוד CODOTA 12 מיליון דולר; ניקוי אוויר enVerid גייסה 20 מיליון דולר; קרוסייט AI (זיהוי פנים אפילו לבוש מסכה) גייס 5 מיליון דולר, ויצרנית המיקרוסקופ הדיגיטלי סקופיו גייסה 16 מיליון דולר.

מכירת מערכות פיקוח של 8 מיליון דולר. חברת קמטק הישראלית, יצרנית ציוד מטרולוגיה ובדיקה, קיבלה הזמנה של 8 מיליון דולר עבור מערכות EagleT-i מרובות, מערכת הבדיקה המתקדמת שלה. הרוכש, יצרן חיישני תמונה CMOS עולמי מדור אחד, מדגיש את הביקוש בשוק חזק למוצרי Camtek.

50 סטארט-אפים מצליחים למרות וירוס הקורונה. CTech הציגה רשימה של 50 הסטארט-אפים המבטיחים ביותר של ישראל שלדעתם ישרדו וישגשגו למרות סערת הווירוסים. הם מכסים די-טק, בידור ומדיה, חד קרן, לוגיסטיקה ומסחר אלקטרוני, סייבר ואבטחת סייבר וטכנולוגיה רפואית.

ביצוע מסכות פנים אופנתיות. מעצבים ישראלים מנוסים הבחינו בהזדמנות שיווקית - מסכות פנים אופנתיות. הם הפסיקו לייצר שמלות כלה יקרות שאינן ראויות לאירועים קטנים. אבל המסכות האלגנטיות פופולריות מאוד בקרב הציבור שמעדיפות להרגיש בד ולא נייר על פניהן.

תרבות, בידור וספורט:

כמעט כל סרט ישראלי יהיה זמין און ליין. ארכיון הקולנוע הישראלי דיגיטלי את 5,000 שעות סרטיו העלילתיים, הסרטים התיעודיים, סרטי החדשות והסרטים הביתיים בישראל. כעת החלה לשחרר אותם ברשת. רבים מהסרטים עדינים ותוקנו לפני הדיגיטציה.

קונצרט יום העצמאות של הקלאסיקות הישראליות. תזמורת סימפונט רעננה ו -4 זמרות אופרה ישראלית מוכשרות ביצעו קונצרט זה של שירים ישראלים קלאסיים לחגיגת יום העצמאות של ישראל. ואילו כולם שומרים מרחק של 2 מטר זה מזה מבחינה חברתית.

נשיא ישראל מבקר בביתך. נשיא המדינה ראובן ריבלין לא היה מרוצה מכך שאזרחים לא הצליחו להשתתף באירועי יום העצמאות השנה בגלל המגיפה. אז הוא ארגן אפליקציה ישראלית חדשנית שתוריד הולוגרמה של עצמו באמצעות סמארטפונים לביתכם. אתה יכול אפילו לקחת איתו סלפי.

התמונות הטובות ביותר של ישראל. כדי לחגוג את יום הולדתה ה -72 של ישראל, ISRAEL21C ביקשה מהצלמים המובילים לשתף כמה מתמונותיהם המשמחות ביותר של מדינת היהודים.

גויס לצה"ל ול- NBA. קדימה מכבי תל אביב, דני עבדיה, בן 19, זכה בתואר MVP ובשתי מדליות זהב בינלאומיות בכדורסל. כאשר "חישוקים" הושעו בגלל המגיפה, דני גויס לצה"ל. כאשר המשחק יופעל מחדש הוא יקבל מעמד "ספורטאי יוצא דופן" ויגויס ל- NBA.

המדינה היהודית:
כולנו צריכים לדעת על סן רמו. זוהי הקלטה של ​​השידור החי מירושלים ביום ראשון 26 באפריל 2020 במלאת 100 שנה להחלטת סן רמו ב 1920. האמנה היא הכרה בחוק הבינלאומי בזכויותיה של מדינת ישראל, בהכרה בלגיטימיות המקראית שלה ובקשרים ההיסטוריים שלה.

חובשים של אב ובנו תורמים פלזמה. פרמדיקים של מגן דוד אדום יואל גלאט ובנו מנחם שהחלימו מנגיף הקורונה, תרמו כעת את פלזמת הדם שלהם. עליו להכיל נוגדנים שניתן להשתמש בהם לטיפול בחולים הסובלים מ- COVID-19.

ילדה בת 16 זוכה בחידון תנ"ך לנוער. רות כהן, בת 16 מגדרה, זכתה בחידון התנ"ך העולמי לשנת 2020 לנוער יהודי. הוא שודר בשידור חי בטלוויזיה הישראלית. שר החינוך פרץ אמר, "לראשונה מזה עשר שנים יש לנו זוכת חידון תנ"כית. הבאת גאווה למדינה שלנו. "

עולים חדשים עדיין מגיעים. העלייה לישראל ממשיכה בעוד תשעה עולים יהודים מאוקראינה הגיעו לשדה התעופה בן גוריון בטיסה שנערכה על ידי הסוכנות היהודית לישראל ובחסות השגרירות הנוצרית הבינלאומית ירושלים (ICEJ). כמו כן הגיעו 31 עולים ברזילאים בעשר טיסות לאורך 50 שעות.

תעופת כבוד לנכדו של טייס. סרן שלח, הוא טייס דור שלישי בחיל האוויר בישראל. סבו, אל"מ אהוד שלח, הופל במלחמת יום הכיפורים בשנת 1973. סרן שלח הטיס את מטוסו במערך מעל בית הקברות הצבאי בירושלים בו נערך טקס יום הזיכרון השנתי.

בוני ציון. ארגון העלייה נפש בנפש העניק את פרסי בוני ציון לשנת 2020 לשבעה עולי אנגלו מצטיינים. הם דייויד בלאט (ספורט), דבי גרוס (ללא מטרות רווח), דור גולד (השפעה עולמית), דבורה רונד (מדע ורפואה), ראובן אש (חינוך) וזוי פלמנבאום (מנהיגות).

חגיגת יום העצמאות. ביום הולדתה ה -72 מדינת ישראל מונה 9.19 מיליון אזרחים (לעומת 806,000 בשנת 1948). 74% יהודים, 21% ערבים. כ -6.8 מיליון יהודים מייצגים 45% מכלל היהודים בעולם. 180,000 צברים חדשים נולדו בשנת 2019, ועולים בהרבה על 44,000 האזרחים שהלכו לעולמם.

מצדיע לרפואה ישראלית. בתערוכה של הוקרה, חיל האוויר הישראלי העניק הצדעה לרגל יום העצמאות בשמיים לצוותי הרפואה שעובדים בקווי החזית למאבק בנגיף הקורונה. חוליה של ארבעה מטוסי עפרונות טסו מעל בתי החולים והמרכזים הרפואיים במדינה.

יום העצמאות שונה בירושלים. יום הזיכרון ויום העצמאות השנה עברו מרחובות ירושלים לעננים, לזום ומקוון. בכותל המערבי לבשו הנשיא ומשמר הכבוד שלו מסכות. עם תחילת יום העצמאות, רבים יצאו לשיר את ההמנון התקווה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.