יום ראשון, 24 במאי 2020

החדשות הטובות של ישראל 24 במאי 20.


במהדורת ה- 42 במאי 20 לחדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• קצין הרפואה הראשי בישראל של ביוטק אמריקני דיווח על תוצאות ניסוי טובות של החיסון החדש שלו.
• ההגעה הראשונה לארץ לטיסה מסחרית מאיחוד האמירויות.
• בית חולים ישראלי משתמש באור אולטרה סגול כדי לחטא חדרים מ- Covid-19.
• חידושי תחבורה ישראליים הוצגו ב- EcoMotion 2020 באריזונה.
• כתיבה נסתרת נחשפה במגילות ים המלח.
• ישראל חוגגת יום ירושלים – ברשת

ההישגים הרפואיים של ישראל

התקדמות טובה של ניסויי פלוריסטם. שבעה מתוך שמונה חולי נגיף הקורונה שנמצאים מונשמים, שטופלו בתאי גזע מסוג PLX מפלוריסטם של ישראל, שרדו לאחר 28 יום. רק אחד מאלו עדיין נדרש למכונות הנשמה - החמישה האחרים שוחררו מבית החולים. 10 חולים נוספים החלו כעת בטיפול.

התקדמות בחיסון האמריקנית Covid-19. קצין הרפואה הראשי הישראלי של ביוטכנולוגיה מודרנה האמריקנית דיווח כי החיסון mRNA-1273 Covid-19 של החברה ייצר בהצלחה נוגדנים על 8 חולים. ד"ר טל זקס קיבל את התואר השני והדוקטורט. מאוניברסיטת בן גוריון, הצטרף למודרן בשנת 2015.

פטנט אמריקני הגיש 8 נוגדנים. המכון הישראלי למחקר ביולוגי (IIBR) בנס ציונה סיים את תהליך בקשת הפטנט על שמונה נוגדנים חדשים נגד נגיף קורונה (דיווחו כאן בעבר).

טבע תורמת תרופות למחקר Covid-19 האמריקני. טבע של ישראל תורמת את התרופות למחקר בארה"ב ליעילות הטיפול הפוטנציאלי בשילוב קורונה. המחקר יעריך אם שילוב האנטיביוטיקה אזיתרומיצין והידרוקסיכלורוקין יכולים למנוע אשפוז ותמותה מ- COVID-19.

תאי השתלת עצם עשויים לטפל בסימפטומים של נגיף הקורונה. במהלך פיתוח הטיפול הייחודי שלה בגידול שתלי עצם אנושיים, גילה בונוס ביו גרופ ישראל את MesenCure - טיפול חדש בדלקת ריאות שיכול לעזור לחולי הנגיף. מחקר על בעלי חיים הצליח; ניסויים אנושיים מתוכננים.

משרד הבריאות מחפש חיסון נגד קורונה. חוקרי אוניברסיטת תל-אביב (TAU) שיתפו פעולה עם הביוטק השוויצרי Neovii כדי למצוא חיסון נגד קורונה. TAU ישתמש במחקריהם המוגנים בפטנט 2015 בנגיף MERS בכדי להאיץ את עבודתם ב- Covid-19.

אישור ארה"ב לניתוח תמונות חוליות. זברה רפואית של ישראל קיבל את האישור החמישי של ה- FDA - הפעם עבור מוצר ניתוח שברים של דחיסות חוליות (VCF). פיתרון ה- AI האחרון של זברה מזהה באופן אוטומטי שברים דחוסים סבירים מסריקות.

תוצאות מחקר של 10 שנות גסטרו בהובלת ישראל. ד"ר עמי שפרבר, פרופסור אמריטוס מאוניברסיטת בן-גוריון, יזם מחקר אפידמיולוגיה של 10 שנים שכלל 73,000 חולים ב -33 מדינות. הוא מצא שלמעלה מ- 40% מאוכלוסיית העולם סובלים מהפרעות באינטראקציות עם מוח-בטן (DGBI). הנתונים חיוניים לידע במערכת העיכול.

ישראל מכילה וכוללת:

נשים ישראליות מצטרפות לרשת טק עולמית. רשת WomenTech, תנועה עולמית לקידום המגוון המגדרי בתחום הטכנולוגיה, הקימה פרק ישראלי. זה יושק רשמית בוועידה הווירטואלית הפועלת 24 שעות ביממה עם נושא "נשים תופס מקום" ב27- במאי. הוא כולל מעל 150 נואמים.

הולכי רגל חוזרים אל רחובות תל אביב. עיריית תל אביב-יפו מוסיפה 11 אזורים המיועדים להולכי רגל בלבד לרחובות מרכזיים ברחבי העיר כחלק ממדיניות עירונית לתעדוף הולכי רגל ורוכבי אופניים ולהגבלת הגישה לרכבים. זה גם יאפשר לפתוח מחדש מסעדות, ברים ובתי קפה להציב שולחנות וכיסאות נוספים בחוץ ברחובות.

הטיסה המסחרית הראשונה מאיחוד האמירויות. אתיאד איירווייס טסה לאחרונה את טיסת המסחר הישירה הראשונה הידועה בין איחוד האמירויות הערביות לישראל. היא הביאה 16 טונות של סיוע בנגיף קורונה לערבים פלסטינים. למרבה הצער, עבור הערבים הפלסטינים, הרשות הפלסטינית סירבה לקבל את זה.

הפרמדיק היהודי הישראלי הציל נער מוסלמי בארה"ב. ישראל אוטמזגין, פרמדיק עם ארגון הצלה המאוחד בישראל ואיש מילואים בצה"ל, תרם מח עצם להצלת ילד מוסלמי במישיגן ארה"ב. אחיו של הילד היו רק 50% מהתאמה, אך מבין 44 מיליון תורמים רשומים, רק ישראל הייתה 100%.

ציון 30 שנות קשרים עם יוון. ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, ערך הרמת כוסית וירטואלית מירושלים על ידי ועידת וידיאו עם ראש ממשלת יוון, Kyriakos Mitsotakis, לציון 30 שנה להקמת היחסים הדיפלומטיים בין ישראל ביוון. הם דנו במאמצים לחדש את הטיסות בין שתי המדינות.

איראנים מבקשים את עזרת ישראל להגר. מספר האיראנים המבקשים עזרה מישראל גדל משמעותית, בתוך מגיפת הנגיף הקורונה. רבים רוצים גם הם להגר למדינת היהודים.

ביקוש בינלאומי לקורסי ישראל. המגיפה עיכבה את הסמסטר הבא של אוניברסיטאות רבות מעבר לים, אך לא בישראל. כעת יש ביקוש מוגבר לתארים בוגרים וקורסים אחרים בישראל. למשל עיין ביום הפתוח המקוון (24 במאי) באוניברסיטה העברית בירושלים (HUJ).

ביו-דייווערס ישראל. ביום המגוון הביולוגי העולמי (22 במאי) חשוב להדגיש שישראל היא ביתם של מערכות אקולוגיות מגוונות, ומגוון ביולוגי עשיר. יש בה מעל 400 שמורות טבע ופארקים עירוניים המסייעים בהגנה על 2800+ מיני צמחים וכ- 650+ מיני בעלי חיים. היא שיקמה נהרות והציגה מחדש צמחים נדירים.

מדעי הטכנולוגיה:

מנורות UVC לחטא חדרים. ד"ר בוריס אורקין, בית החולים הדסה, עיצב מנורה אולטרה סגולה שהורגת את קורונה. זוהי דרך מהירה ובטוחה לחטא חדר שאוכלס בעבר על ידי חולה נגוע. מנורת ה- UVC אינה מייצרת אוזון. הוא נמצא בשימוש בבית חולים בבני ברק ובקרוב באתרים אחרים.

בדיקת אולטראסאונד לנשאי קוביד-19 אסימפטומטיים. חולי קופת חולים מכבי יכולים כעת לעבור בדיקת אולטרסאונד מיוחדת הסורקת את ריאותיהם ומאתרת תופעות הנגרמות בדרך כלל כתוצאה מ- Covid-19. "פוקוס" הוא ערכת אולטראסאונד קטנה וניידת. הוא זיהה חולים אסימפטומטיים נגועים שבחנו בעבר שלילית.

באמצעות טק צבאי להצלת חיים. התעשייה האווירית הישראלית מחזיקה במלאי עצום של חידושים בתחום שירותי הבריאות שהופנו מחדש מהטכנולוגיה הצבאית. זה כולל מכשיר זיהוי Covid-19, רובוטים לבתי חולים, בדיקות התאמת מסכות פנים, מכונות הנשמה, ציוד מגן ו"תא הטייס ".

חדשנות למרחבים עירוניים. ארבעה סטארטאפים סיימו את תוכנית ההשקה לטכנולוגיה עירונית של Highroad Innovation Center. Coing מסייע לניהול פרויקטים קהילתיים. אפליקציית הבנייה-טק של קסטורי מזהה ליקויי בניה. ארטישוק משתמשת ב- AI כדי לשפר את סביבות העבודה ו- Livv משתמשת ב- AI כדי להחליף את סוכן הנדל"ן.

לכיוון הכוכבים. התעשייה האווירית לישראל בע"מ ביחד עם סטארבורסט ונצ'רס האמריקאית, סיימו את הקבוצה הראשונה של מאיץ המפרקים שלהם. שלושת הצוותים השלימו הוכחת מושגים הכוללים רובוטיקה, הפעלה אוטונומית, ובינה מלאכותית ליישומי חלל ולוויינים.

טק בריאות באוניברסיטת ג'פרסון. בפברואר 2019 הקימה אוניברסיטת תומאס ג'פרסון בפילדלפיה קרן של מיליון דולר לפתרונות טכנולוגיים רפואיים בישראל. 4 חברות סטארט-אפ ישראליות זכו במניה - אגמון (ניתוח דו"ח AI), ארט מדיקל (ניטור ICU), Seegnal (סיכוני רפואה) וסומטיקס (ניטור מרחוק של AI).

שבבי תקשורת נתונים. יצרני המוליכים למחצה והמוליכים למחצה Xsight Labs פועלים במצב התגנבות. על פי מרכז המחקר IVC, היא מייצרת ערכות שבבים מתקדמות לשוק התקשורת וקיבלה כספי השקעה הן מאינטל והן של מיקרוסופט.

עוד חומר חיטוי אנטי-ויראלי ישראלי. העלון דיווח על כמה חומרי חיטוי ישראליים חדשים שיכולים להרוג את קורונה. אחד חדש זה, שפותח בטכניון הישראלי, ישמור על הנגיף עם תרסיס בודד מדי כמה חודשים. הפולימר החדש שלו מפרק את החומר הגנטי של הנגיף.

המשימה לנפטון. מכון ויצמן וסוכנות החלל הישראלית הם חלק מ"טרידנט "- צוות המתכנן לפתוח במשימה בשנת 2026 לטריטון, הירח הגדול והחריג ביותר של נפטון. טרידנט הוא אחד מארבעת המועמדים הסופיים בתוכנית הגילוי של נאס"א, וכל אחד מהם מקבל 3 מיליון דולר כדי לפתח את התוכניות שלהם.

כלכלה ועסקים:

עידוד השקעה בסטארטאפים. ישראל אמורה להציע שני מיליארד שקל (150 מיליון שקל כל אחד) בהגנה על עד 12 משקיעים מוסדיים שמשקיעים בחברות סטארט-אפ ישראליות בשלב מוקדם. התוכנית נמשכת שמונה שנים.

אתגר הזרעים של ישראל. הקונסוליה הישראלית בשנחאי חילקה 1,000 זרעים לתושבים מחוץ למוזיאון היהודי. הם הוזמנו לשלוח selfies עם הצמחים שהם מגדלים על מנת לקבל סיכוי לזכות באשרות נסיעות חינם לישראל.

סיוע לברזיל דרך משבר קוביד -19. למרות שברזיל עדיין סובלת מאוד במהלך מגיפת הקורונה, חברות ישראליות מספקות עזרה. הם מיישמים פתרונות לבריאות. אבטחת רשת, טלקומוניקציה (כתוצאה מגידול בביקוש המקוון), בתוספת מספר פרויקטים של מו"פ מרכזיים שאושרו בשנה שעברה.

EcoMotion 2020. הפסגה הווירטואלית EcoMotion 2020 הוקמה בשיתוף פעולה עם משרד הסחר וההשקעות אריזונה ישראל שהושק לאחרונה. הוא כולל טכנולוגיות תחבורה חדישות, ניידות חכמה ורכבים אוטונומיים.

נהיגה בטכנולוגיית תחבורה חדשה. חברת נתיבי ישראל, לשעבר חברת הלאומי לדרכים בישראל, השיקה ב- EcoMotion חטיבת חדשנות ואסטרטגיה. תקציבו השנתי של 10 מיליון שקל יתמקד בטכנולוגיות חדשות לטיפול בתשתיות קיימות, ניהול תובלה ויזום תכניות מחקר נרחבות.

אין עוד תורים ב ToyRUs . Shopic  של ישראל היא פלטפורמת AI המאפשרת לצרכנים לרכוש ברשתות שיווק גדולות מבלי להצטרך לחכות בתור בקופות. המוצר שלה מבוסס על טכנולוגיית ראייה ממוחשבת המשלבת יישומים ומערכות סריקת ברקודים.

אל תקנו אותו, תשכרו אותו. עם סגירת חדרי כושר ומסעדות, TULU הישראלית החלה עסק נישה להשכרת ציוד ומכשירי חשמל ביתיים לפי שעה. הם מבינים שלקוחות לא רוצים להעמיס את הדירות הקטנות שלהם עם פריטים שהם משתמשים בהם רק מדי פעם. TULU מפעילה מספר בניינים בניו יורק ובתל אביב.

ל- OurCrowd יש 350 משרות פנויות. פלטפורמת ההשקעה העולמית של מימון ההמון במימון ההמון בישראל, OurCrowd מדווחת כי יש לה יותר מ -350 משרות פנויות בחודש 91 חברות הפורטפוליו שלה. 90 פנויים נוספו מתחילת אפריל. האתרים כוללים כמה אתרים ישראליים, ניו יורק, טורונטו, קליפורניה, ברזיל וברצלונה.

יותר סטארטאפים ישראלים מגייסים כספים. השקעות ההפעלה האחרונות כוללות: שופיק גייסה 7.6 מיליון דולר; מעבדות Xsight גייסו 50 מיליון דולר; אקווה ביטחון גייסה 30 מיליון דולר; ניוזייט גייס 7 מיליון דולר; אימונאי גייסה 20 מיליון דולר ונקסאר גייסה 52 מיליון דולר.

תרבות, בידור וספורט:

ועידת מגילות ים המלח הראשונה. רשות העתיקות קיימה את הוועידה הבינלאומית הראשונה בנושא מגילות ים המלח בין התאריכים 17-20 במאי. למעלה מ- 36 חוקרים מהאוניברסיטה הישראלית והבינלאומית חלקו מחקרים וגילויים חדשים ברשת. המלומדים שוחזרו כ -950 מתוך כתבי היד בני 2000 שנה.

מגילות ים המלח מתעוררות. שתי יוזמות מרגשות הכוללות את מגילות ים המלח העתיקות. הראשון הוא פרויקט גרמני-ישראלי לבניית אתר למהדורות דיגיטליות של כתבי היד השזורים זה בזה. השנייה היא התגלית האחרונה של כתיבה נסתרת על שברי המגילות שנראו בעבר ריקות.

פסטיבל סופרים ירושלים הופך לדיגיטלי. המהדורה השמינית של פסטיבל הסופרים בירושלים (10-13 במאי) הייתה דיגיטלית לחלוטין. זה נתן לאוהבי הספרות ברחבי העולם הזדמנות להדביק כמה מהכותבים האהובים עליהם מהנוחות של בתיהם שלהם. הנבדקים כללו בדיוני מתח במהלך משבר הנגיף.

פרסים ישראליים באינטרנט "אוסקר". שתי חברות ישראליות הצליחו טוב בפרסי הוויבי השנתיים ה -24 - "פרסי האינטרנט" למצויינות ברשת. ליאו ברנט ישראל זכה בסרט "וובי" לטובת השימוש הטוב ביותר בסיפורים בסיפורי "אווה". MyHeritage זכתה גם לשבחים על פרויקט Tribal Quest שלה.

"נטפליקס" של ירושלים עצמה. עיריית ירושלים השיקה את הפרויקט "close-up jlm" - שווה ערך מיני נטפליקס משלה. זה מספק במה לאמני ירושלים ואילו תיאטראות סגורים. הסרטונים הינם בחינם באתר הפרויקט www.closeupjlm.co.il ומוקרנים על בניינים משמונה בערב עד חצות.

אומנות דרך מרפסת. מכיוון שאסור למבקרים להיכנס למוזיאון תל אביב לאמנות, המוזיאון הביא כמה מיצירות האמנות שלו החוצה, כדי ליהנות מבתים וממרפסות ברחבי העיר. אלה כללו הקרנות של וידיאו ארט בערבים בחללים חיצוניים שונים.

המדינה היהודית:

חדרי מחתרת מקתופת בית שני שנמצאו על ידי כותל. סמוך לכותל המערבי נחשפה מערכת תת-קרקעית בת שני אלפים בני שלושה חדרים. החדרים, שנחוטטו ביד מתוך הסלע לפני נפילת ירושלים בשנת 70 לספירה, הם העדות הראשונה לחיי היומיום שהתרחשו מתחת לאדמה בעיר העתיקה.

הקרן תורמת מיליון דולר לעובדי תעשיית המוזיקה. הישראלים ענבר ומריוס נכט תורמים 3.5 מיליון שקל (כמיליון דולר) לעובדי תעשיית המוסיקה הפרילנסרית הנאבקים כלכלית במהלך המגיפה. כספי קרן נכט יועילו למוזיקאים, טכנאי אור וצליל ועובדי הפקה.

הלמסלי אמון תורם 9 מיליון דולר לתוכנית סיעוד. קרן הצדקה הלמסלי תרמה 9 מיליון דולר למכללה הטכנולוגית בירושלים. היא תממן בניין חדש עבור הפקולטה למדעי החיים והבריאות, שיש בו אחת מתכניות הסיעוד הגדולות בישראל, המשרתת יותר מאלף סטודנטים בשנה

עלייה במספרי עלייה במהלך המגיפה. שגרירות הנוצרים הבינלאומית ירושלים נותנת חסות לגל בעלייה בתוך מגיפת הקורונה. מאז פברואר היא נותנת חסות לטיסות עבור 601 מהגרים יהודים, עם כ -160 נוספים בשבוע האחרון. ICEJ חולק גם את הסוכנות לאחר עלות הסגר לאחר הטיסה.

119 יוצאי אתיופיה נוספים מגיעים. מטוס שהוביל 119 עולים מאתיופיה נחת בישראל ביום הזיכרון לאתיופים שלא שרדו את המסע לישראל. שרה החדשה לקליטת העלייה פנינה טמנו-שאטה, השרה הראשונה ילידת אתיופיה בישראל קיבלה את פניהם.

חזרה לבית הכנסת. מתפללים דתיים חזרו לבתי כנסת, מסגדים וכנסיות ישראליות לראשונה מזה כמעט חודשיים, כאשר בתי תפילה נפתחו מחדש תחת הנחיות חדשות של נגיף קורונה. עד 300 איש יכולים להתפלל בכותל בכל עת, שייקבע בהגרלה מקוונת.

יום ירושלים בעבר ההווה והעתיד. יום ירושלים, חוגג את איחודה מחדש של ירושלים, לאחר מלחמת ששת הימים ביוני 1967. צילומים אלה עומדים בניגוד לפני 67 עם פוסט 67. השנה מעטים מאוד יחגגו בחוץ. אבל, אני מקווה, בשנה הבאה שוב יהיה שונה.

ירושלים פורחת. ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל עבור יהודים וערבים כאחד עם מעל 919,000 תושבים (569,900 יהודים ו 349,600 ערבים). תחום הטכנולוגיה שלה מונה כיום 405 חברות - הוכפל תוך 8 שנים בלבד. ראו את ירושלים היפה והמודרנית בסרטון היוטיוב, שצולם ממל"ט.

ירושלים בידינו. הרגע בהיסטוריה שבו ביוני 1967 כבשה ישראל את העיר העתיקה של ירושלים.

זמן לשתול עצי פרי. וירוס הנגיף אינו מונע מחקלאים ישראלים להפוך את האדמה לפורה יותר. אם אתה רוצה להצטרף לשתילת האביב, אנא לחץ על קישור UWI. או פשוט צפו בסרטון כדי לשמוע מחקלאי ישראלי שנטע עצי אפרסק ליד גבולות עזה ומצרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.