יום ראשון, 31 במאי 2020

החדשות הטובות של ישראל 31 במאי 20.


במהדורת ה- 31 למאי 2020 של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• בבדיקות הישראליות נמצא ששתי תרופות של GAUCHER מטפלות גם בקורונה.
• מהנדסים ישראלים עשו זרוע מלאכותית לילדה שתנגן בכינור.
• ישראל משתמשת בחיישני רדאר לגילוי זיהומים ב- Covid-19.
• ישראלי זכה בתחרות במתמטיקה שמקביל ל "פרס נובל".
• חברה ישראלית הכשירה את כל עובדי הניקיון שלה להפוך למפעילי IT.
• מסעדות, ברים ובתי קפה ישראליים פתוחים שוב.

ההישגים הרפואיים של ישראל

הטיפול של גושה עובד גם ב- Covid-19. בבדיקות בבעלי חיים, המכון הישראלי למחקר ביולוגי מצא ששני טיפולים בהפרעה הגנטית מחלת גושה יעילים גם כנגד Covid-19 ווירוסים אחרים (למשל, הנילוס המערבי). Cerdelga כבר מאושר ל Gacher ו Venglustat עשוי להיות במעקב מהיר.

בדיקת טיפול בחנקן עבור חולי קוביד -19. Israel Beyond Air מפתחת את LungFit - גנרטור וחנקן מהפכני (NO) ומערכת משלוחים. ה- FDA האמריקני ובריאות קנדה אישרו את השימוש ב- LungFit במחקרי טיפול COVID-19 בשתי המדינות.

שותפים ישראלים-איטלקיים לטיפול בקוביד -19. הביוטק הישראלי קמדה הצטרף לחברת קדריון האיטלקית בפיתוח מוצר אנטי-SARs-COV-2 שמקורו בפלזמה אנושית. קמאדה תשתמש בטכנולוגיית ה- IgG הקניינית שלה וקדרון תספק פלזמה מתורמים שהחלימו מהנגיף.

תיקון לניטור חולי קוביד -19. ה- G Medical של ישראל קיבלה אישור לשימוש חירום מטעם ה- FDA האמריקני עבור תיקון ה- ECG של מערכת ניטור החיוני. ניתן להשתמש בו למעקב אחר חולי Covid-19 אשר הטיפול בהם כולל תרופות שעלולות לגרום להפרעות קצב מסכנות חיים.

טיפול בילדים סוכרתיים בטקסס. סוכרת DreaMed הישראלית משלבת את תוכנת ה- Advisor Pro שלה בבית החולים לילדים בטקסס. זה מאפשר פיקוח מרחוק על ילדים סוכרתיים ונמנע מהסיכון שהם (והורים / אפוטרופוס) יידבקו בבית החולים ב- Covid-19.

ה- ICU של העתיד (הקרוב). HealthSpace 2030, היחידה לטיפול נמרץ בהיי-טק של ישראל בעתיד נחשפה במרכז ה- ARC של בית החולים שיבא. 11 טכנולוגיות משלבות טכנולוגיות מציאות מוגברת, תקשורת, ניטור, AI, חישה ורובוטיות כדי למקסם את הטיפול והנוחות תוך צמצום הסיכון לצוות העובדים.

הטיפול בסרטן מקבל דחיפה של 0.9 מיליון דולר. רשות החדשנות בישראל קיבלה מענק של עד 0.9 מיליון דולר. זה יתמוך במחקר בשלב 3 של המועמד המוביל VBL-111 VBL לטיפול בסרטן שחלות עמיד בפלטינה.

מימון ל 16 פרויקטים מחקריים בתחום הרפואה המותאמת אישית. השותפות הישראלית לרפואת דיוק העניקה 60 מיליון שקל נוספים ל -16 פרויקטים לחקר רפואה מותאמת אישית ספציפית המסוגלת לטפל במחלות כמו אוטיזם, סרטן וטראומה.

טיפול בהריון בהתאמה אישית. NUVO של ישראל שיתף פעולה עם בית החולים הדסה בירושלים כדי לפתח פלטפורמה AI לקבלת החלטות מדויקות בנושא סיבוכי הריון. NUVO קיבלה זה עתה גם אישור ה- FDA האמריקני למכשיר ה- INVU שישמש לניטור קצב הלב של העובר.

חוויה טובה יותר של ניסוי רפואי. "הביטו של ישראל" מפתחת פלטפורמה הממוקדת באופן ספציפי לניסויים קליניים ותוכניות תמיכה בחולים בבריאות מבוססת קהילה. היא מספקת תמיכה גמישה, רציפה, רגשית, מקצועית ופרוצדוראלית לחולים, מה שמוביל לניסויים יעילים יותר ולשיעורי נשירה נמוכים יותר.

סטנט לב מקבל מעמד פריצת דרך. ל- Endospan של ישראל הוענק ייעוד פורץ דרך של ה- FDA האמריקני עבור מערכת השתלות NEXUS Aortic Arch Stent Graft. יש לו כבר את סימן ה- CE של אישור אירופי.

פענוח מערכת החיסון. Immunai ישראל מפתחת פלטפורמה טכנולוגית שמטרתה למפות את מערכת החיסון כולה לאיתור, אבחון וטיפול טוב יותר של מחלות. הוא משתמש בגנומיקה של תאים בודדים שעלולים בעתיד לפתוח את סודות הזיהומים, סרטן ומחלות אוטואימוניות.

ישראל היא מכילה וכוללת:

זרוע תותבת למנגנת בכינור. יעל, מפתח תקווה, נולדה ללא זרועה השמאלית אך תמיד קיוותה לנגן בכינור. באירוע של תיקון עולם מקרס, סטודנטים ישראלים ממכללת שנקר להנדסה, אומנות ועיצוב, בנו את המכשיר שהפך את חלומה למציאות.
(כולל סרטון של יעל מנגנת בכינור)

שתי נשים אתיופיות ישראליות הופכות לשוטרות גבול. מפקח המשנה אושרת נגוסה ומפקח המשנה תקווה מקונן עשו היסטוריה. הן הנשים הישראליות הראשונות שקודמו לדרגת קצינה בכירה במשמר הגבול, שם הן יפקדו על מחלקות של טירונים חדשים.

עיד שמח לאזרחי ישראל המוסלמים. נשיא המדינה ראובן ריבלין ומנהיגים בולטים אחרים הוציאו ברכות למוסלמים בישראל לכבוד עיד אל-פיטר, החג המציין את סוף חודש הרמדאן. יו"ר הכנסת יריב לוין העביר את ברכת עיד אל-פיטר משלו, בערבית שוטפת, מעל במת הכנסת.

חברת ישראייד עובדת כעת בישראל. מתנדבים מהארגונים הלא ממשלתיים הישראלים ישראייד נמצאים בדרך כלל במדינות רחוקות כמו האיטי, נפאל ואפילו ארה"ב. אך משבר קוביד -19 פירושו שרבים נאלצו לחזור לישראל. אז, הם עובדים עכשיו כחלק מפרויקט תגובת נגיף הלב בכדי לעזור לילדי פליטים ומהגרים בתל אביב.

ארבע מדינות אמריקאיות בונות גשרים לטכנולוגיה ישראלית. מדינות רבות בארה"ב מרחיבות את הקשרים עם חברות ישראליות במהלך המגפה. המניעים העיקריים הם מאיץ העסקים בפלורידה, מרכז הטולסה אוקלהומה לבריאות ואבטחת סייבר; הברית לטקסס-ישראל ומשרד הסחר וההשקעות בישראל באריזונה.

חינוך לקהילות מוחלשות בעולם. אלפי מתנדבים ישראלים שלאחר הצבא או לאחר התיכון מסייעים למדינות לא מפותחות על ידי השתתפות בפרויקט הסוכנות היהודית T.E.N. (רשת העצמת תיקון) - ראו כאן. כעת היא פועלת באוגנדה, מקסיקו, גאנה, יוון, דרום אפריקה וקמבודיה.

ישראל שיבחה בטלוויזיה הלבנונית. בראיון שנערך בלבנון, שפורסם בלבנון, אמר העיתונאי הלבנוני נדים קוטיץ ', "ישראל היא כוח מדעי, כלכלי, תרבותי וצבאי". הוא דיווח כי תרומתו לנפש של כל אזרח לתמ"ג הייתה 3600 דולר בישראל ואילו בלבנון זה היה 360 דולר בלבד.

גורי אריה אסייתיים שנולדו בגן החיות בירושלים. בגן החיות התנכי של ירושלים נולדה זוג גורי אריות אסייתיות, החיות הראשונות מסוג זה שנולדו בשבי בישראל. הוריהם גיר וישה הובאו לארץ משוודיה וגרמניה כחלק מתוכנית גידול המינים בסכנת הכחדה.
(סרטון חמוד מאוד בדיווח)

מדע וטכנולוגיה:

חיישני 4D מזהים את קוביד 19. ממשלת ישראל משתמשת בחיישני מכ"ם 4D של חברת Vayyar הישראלית כדי לאתר ולפקח על סימנים חיוניים שיכולים להצביע על תסמיני COVID-19 בשלב מוקדם. ניתן להציב את החיישנים בבתי חולים, בתי טיפולים, מפעלים, שדות תעופה, תחבורה ציבורית, גבולות וכו ', על מנת למזער את החשיפה ומגע פנים אל פנים.

מסכת פנים שמנקה את עצמה. עין-אלי הוא דיקן הפקולטה למדעי חומרים והנדסה במכון הטכניון הישראלי. הוא הגיש בקשה לפטנט אמריקני על המצאתו של מסכת פנים עם גוף חימום המופעל על ידי סיבי פחמן באמצעות USB, ההורג חיידקים תוך פחות מ -30 דקות.

תוכנה להאצת ניסויים ב- Covid-19. סטודנט באוניברסיטת בן גוריון, דניאל אילוז-פרוינדליך, פיתח תוכנה שתסייע למצוא ולרשום מטופלים חיוביים ב- Covid-19 לניסויים לטיפולים וחיסונים חדשים. הוא סיפק את האפליקציה PI-Enrol ללא עלות לניסויים של COVID-19 שמתקיימים בצפון אמריקה, אסיה ואירופה.

מצלמה וירטואלית לאיתור צפיפות. נקסאר הישראלית פיתחה את מצלמת הטלפון החכם לוח המחוונים שלה כדי למנוע תאונות דרכים. כעת השיקה מצלמה וירטואלית שתעזור לפקידים ציבוריים לפתור בעיות צפיפות - למשל באירועים ציבוריים, אזורי בילוי ואפילו כניסות לבית חולים.

למזל"ט הישראלי יש רפסודות חיים לחיפוש והצלה. מל"ט הרמס 900 סיוע ימי של אלביט מערכות מצויד ב -4 רפסודות מצילות חיים מתנפחות לששה אנשים, בתוספת יכולות איתור וזיהוי כחלק מחבילת חיפוש והצלה חדשה (SAR). זה יכול לפעול במשך 24 שעות ויותר, בתנאי מזג אוויר קשים.

ישראלי זוכה בפרס המצטיין הראשון במתמטיקה. דייוויד קאשדאן של האוניברסיטה העברית זכה בפרס שאו בשנת 2020 במדעי המתמטיקה - הישראלי הראשון שאי פעם קיבל את מה שמכונה "נובל המזרח". זה זיהה את "השפעתו העצומה על תרומות עמוקות על תרומות הייצוג, כמו גם תחומים רבים אחרים במתמטיקה."

אבטחה בקוד. סטארט-אפ Cybersecurity צוות המו"פ-ישראלי של ברידג'קר מפתחת ומספקת אבטחה כקוד כך שכל אחד יכול לפרוס את ההגנות הדרושות להגנה על תשתית הענן שלו. ברידג'קרו יצאה לאחרונה ממצב התגנבות עם מימון חדש של 14 מיליון דולר.

ניהול צי חכם. ה- AutoFleet של ישראל משתמשת בבינה מלאכותית כדי לייצר "רכב כשירות". התוכנה שלה ממקסמת את השימוש וההכנסות של כל רכב, ומצמצמת את זמן ההשבתה באמצעות שירות אוטומטי. זה מאפשר למנהלים לדמות חלוקת רכיבה וחיזוי הכנסות. Autofleet גייסה 7.5 מיליון דולר.

הפחתת עלות המחשוב. GRANULATE של ישראל המציאו פיתרון שממתין לפטנטים המשפר את ביצועי עומסי העבודה של הארגון עם עד 60% פחות משאבי מחשב. המשמעות היא הפחתה אדירה בעלויות מבלי שתידרש לבצע שינויים בקוד הלקוח.

מצלמות מיקרו. ScoutCam הישראלית מפתחת כלים אנדו-כירורגיים זעיר פולשניים ופתרונות הדמיה חדשניים. מצלמות הווידיאו CMOS שלהם (מוליכים למחצה מוליכים תחמוצת מתכת) כוללות את אחת המצלמות הקטנות בעולם. הם משמשים על ידי מנתחים, על ידי נאס"א בחלל החיצון ובדיקת כורים גרעיניים.

קופה מהירה עם זיהוי חזותי. מאזני השקלים של ישראל משתמשים ב- AI ובזיהוי חזותי כדי לזהות מוצרים באופן אוטומטי בקופה עצמית, גם אם בשקית סופרמרקט אקרילית. הוא שוקל גם פירות וירקות.

כלכלה ועסקים

שיא גיוס כספי ברבעון הראשון. חברות ישראליות גייסו 2.74 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2020 - 76% יותר מרבעון הראשון של שנת 2019. בחודש מרץ נרשמה האטה, אך הכספים שגויסו באפריל הסתכמו בכמיליארד דולר.

תשע שנים של מרכז ישראל-אסיה. מרכז ישראל-אסיה הוקם בשנת 2011 מאז הוא הבטיח כ -185 מיליון דולר למשק הישראלי. המלגה שלה בת 8 חודשים הכשירה כמעט 100 מנהיגים צעירים מ 14 מדינות שונות ברחבי אסיה, כולל אינדונזיה ומלזיה.

ארה"ב מקבלת ערך טוב מישראל. ארה"ב מקבלת תשואה גבוהה מההשקעה השנתית שלה בסך 3.8 מיליארד דולר. ישראל משקיעה כמעט 24 מיליארד דולר בארה"ב, כמעט משולשת מזה בשנת 2010. רכיבים מעוצבים בישראל הם חלק בלתי נפרד ממוצרי היי-טק בארה"ב. התחומים כוללים IT, ביוטכנולוגיה, מדעי החיים, אנרגיה, ביטחון, אבטחת סייבר ועוד ועוד.

סחר אוקראינה-ישראל מתרחב. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שוחח עם ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו, והרחיב את הסכם אזור הסחר החופשי, קידום השקעות ישראליות וחידוש הטיסות. הוא גם אמר שישראל היא "דוגמא למאבק יעיל נגד מגיפת הנגיף."

חידוש טיסות התיירים לקפריסין. קפריסין הודיעה שישראל תהיה בקבוצה הראשונה מתוך 13 מדינות, עם שיעורי זיהום נמוכים ב- COVID-19, שתאפשר לחזור לטיסות מסחריות למדינה ב- 9 ביוני. בתחילה, הנוסעים ידרשו אישור בריאות המאשר כי הם נטולי וירוסים. מלונות בקפריסין נפתחים ב -1 ביוני.

איך חברות ישראליות שמרו על עובדים. כמה חברות ישראליות נקטו צעדים גדולים במהלך המגיפה כדי להימנע מאובדן צוות מיומן. נס טכנולוגיות ו- VeriFone מערכות הקצו מחדש עובדים רבים מלקוחות שהקפיאו את פעילותם העסקית ללקוחות שהגדילו את הביקוש או העבירו אותם לפרויקטים של פיתוח.

הפיכת חומרי ניקוי לצוות המחשבים. כשקוביד -19 פגע, החברה ליטריקס הישראלית (מפתחת תוכנת עריכת תמונות Facetune) שלחה הביתה את תשעת המנקים שלה. כעבור כמה ימים, מנהל התחזוקה נדב שינה את חייהם. הוא לימד אותם מיומנויות מחשב בסיסיות והכניס אותם לעבד תמונות של פרצופים.

איקאה פותחת את החנות הישראלית השישית שלה. כפי שפורסם בעבר, החנות הישראלית השישית של איקאה הוקמה במושב אשתאול - צפונית לבית שמש. כעת, ככל שמספר זיהומי הנגיף בישראל צונח, החנות החדשה נפתחה והעסיקה כ -380 עובדים.

שוברי מתנה של BuyMe. מיכה ברקוז, שי דרין וטל זורי הקימו את BuyMe בשנת 2012 והפכו אותה לפלטפורמה המובילה בישראל לשוברי מתנה לעובדים, המציעים שוברים ליותר מאלף עסקים. כעת מכרו את חלקם בחברה לקבוצת טלקל תל אביב, תמורת 81 מיליון שקל.

פורמולה טבעונית לתינוקות עבור לקנדה והודו. תזונה אחרת של ישראל קיבלה זה עתה אישור לבקשות לרישום פטנטים לצורך ניסוח מבוסס-צמחים לאוכלוסיות תינוקות ופעוטות בהודו וקנדה.

תרבות, בידור וספורט

נולדנו כולנו בירושלים. התרגום הראשון לאנגלית אי פעם לנאום הספרותי המדהים של ראש הממשלה מנחם בגין בשנת 1972, על מולדותיו בעבר ובהווה. (צריך להירשם לניסיון חינם)

חדשנות ישראלית - קרא הכל אודותיו. ספרו המדהים של אבי ג'וריש "Thou Shalt Innovate" תורגם כעת ל -30 שפות - לאחרונה לתאילנדית. ראו את הראיון האחרון עם אבי ב"בנגקוק פוסט "(באנגלית!).

מיושן. ראש עיריית נוף הגליל בצפון ישראל שלח וטרינר ומשאית מחלקת חשמל עם מנוף להציל שועל מאדן החלון בקומה השנייה של משרד הביטוח הלאומי. איך השועל הגיע לשם לא ברור, אבל הוא קפץ בקלות לרשת המנוף. בסמוך לקרקע הוא קפץ ונמלט מהמקום.

ישראל פותחת מחדש ברים, בתי קפה ומסעדות. המסעדות, בתי הקפה והברים של ישראל נפתחו מחדש לאחר סגירת חודשיים. ראש ממשלת ישראל אמר כי "אנו רוצים לעזור לכלכלה, אך גם להקל על חייך, לאפשר לך לצאת, לחזור לנורמליות, לקבל כוס קפה, כוס בירה גם כן, אז קודם כל שיהיה כיף, "

האכלת הדגים באקווריום של ירושלים. 60 צוללנים מתנדבים מנקים ומתחזקים את מיכלי הדגים באקווריום הישראלי בירושלים. הם גם מאכילים כמה מהדגים שאינם יכולים לזרוק להם את המזון מלמעלה. 33 הטנקים של האקווריום מחזיקים מאות דגים המייצגים את הסביבה הימית המגוונת של ישראל.

המדינה היהודית

הערבי משבח את היהודי שהחזיר רכוש אבוד. פרטים נוספים על סיפורו של יהודי דתי שחיפש אחר הערבי הפלסטיני שאיבד שקית ובה 40,000 שקל. ברדיו קול חי אמר הערבי "אני שמח שבסופו של דבר, תודה לאלוקים, מישהו טוב מצא את השקית, והחזיר לי את הכסף. הוא איש קדוש."

הכלה מזמינה את החובש ה"מושיע" לחתונתה. חובש יואב שמריהו הציל את חייה של הילה מיודה לאחר תאונת מטבח ששלחה שעווה רותחת על פניה וזרועותיה. יואב עזר לה להסיר את השעווה לאט באופן שלא יחמיר את הכוויות. שנה לאחר מכן, הילה קראה ליואב להודות לו ולהזמין אותו לחתונתה.

חג השבועות בארץ החלב והדבש. באופן מסורתי, אוכלים חלביים בפסטיבל חג השבועות היהודי - הפופולרי ביותר הוא עוגת גבינה ובלינצ'ס. בישראל יש למעלה מ- 800 רפתות, וגזע הפרה ההולשטיין הישראלי מייצר בממוצע את כמות החלב הגבוהה ביותר בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.