יום ראשון, 10 במאי 2020

החדשות הטובות של ישראל 10 במאי 20.


במהדורת ה- 10 במאי 2020 לחדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• שני פרויקטים ישראלים גדולים שעובדים על נוגדנים מביאים תקווה חדשה לחולי נגיף הקורונה
• בדיקת ריח הישראלית מגלה אילו חולים מורדמים יתאוששו.
• ארגון סיוע ישראלי מסייע להילחם בנגיף קורונה בכל 5 היבשות.
• טכנולוגיית ה- VR הישראלית משקמת חולי נגיף קורונה המשוחזרים.
• אינטל רכשה את Moovit ישראל תמורת 900 מיליון דולר.
• צפו בשני קטעי וידיאו מוסיקליים מעוררי השראה עצומים.
• מספר הרשמות לעלייה עלה במהלך המגפה

ההישגים הרפואיים של ישראל:

נוגדנים לתקוף וירוס קורונה. המכון הישראלי למחקר ביולוגי בנס ציונה פיתח ארבעה נוגדנים שתוקפים את נגיף הקורונה ומנטרלים אותו בגופו של אדם נגוע. זה מתואר כ"פרויקט מנהטן "של ישראל כדי להביס את מגיפת קוביד -19. ניסויים ותכנון ייצור החלו.

תגלית גדולה בנושא הטיפול באיידס בישראל. הטיפול ב- Gammora שפותח בישראל משמש לטיפול בחולי HIV בבית החולים Cliniquie La Source בקונגו. אלה שגם הם עם וירוס קורונה השתפרו משמעותית משני הזיהומים. מחקר שנערך לאחר פיקוח WHO אישר את הממצאים.

יש להרחיק את זריקות הנוגדנים בפלזמה. כפי שדווח קודם לכן, חולי נגיף קורונה נהנו מפלסמת הדם המכילה נוגדנים מחולים שבעצמם התאוששו מהנגיף. כעת יש לשירות הדם של מד"א מספיק פלזמה כדי לייצר זריקות נוגדנים מרוכזות מרובות.
ובאחרונה - עד 100,000 ישראלים ייבדקו מייד כדי לבדוק אם יש להם את הנוגדנים.

מחטים מיקרו יכולות לספק חיסוני קורונה בצורה יעילה יותר. לפני למעלה מארבע שנים פיתחה ננו-פאס הישראלית מערכת מיקרו-סתית המיועדת למסירת חיסונים לחולי סרטן. כעת המערכת מוכנה לספק חיסון עתידי נגד וירוס. יתרונו בכך שנדרש פחות חיסון מאשר שימוש במחט רגילה.

טיפול אנטי-ויראלי מתחיל את ניסוי שלב II. חברת SaNOtize, שהוקמה על ידי ישראל, קיבלה אישור מטעם בריאות קנדה לביצוע ניסוי שלב II לטיפול מוקדם באנטי-ויראלי נגד COVID-19. הפתרון לשחרור חנקן (NORS) היה יעיל במעבדה נגד שפעת A, hCoV-OC43 ו- H1N1 (שפעת החזירים).

11 מיליון דולר של הלמסלי אמון לבתי חולים ישראליים. קרן הלמסלי העניקה 11 מיליון דולר של מענקים עבור נגיף הקורונה לבתי החולים בישראל. זה כולל חמישה מיליון דולר לשמונה בתי חולים של שירותי בריאות כללית. מיליון דולר נוספים הלכו לכל אחד מבתי החולים פוריה, הדסה, רמב"ם, שערי צדק, שיבא וסוראסקי.

ליצנים רפואיים מתמודדים עם וירוס קורונה. 600 הליצנים הרפואיים בישראל העלו את רוחם של הקשישים, הצוות הרפואי וילדיהם. בהפרדה של 2 מטר זה מזה, הם משתמשים כעת בתנועות ידיים וגוף דרמטיות כדי לתקשר ולקשט את מסכות הפנים שלהם במדבקות של חיוכים מטורפים, שפם וביטויים מטופשים.

סגר הקורונה. בית החולים אסותא באשדוד סגר את מחלקת הנגיף שלו כי כל חוליו התאוששו. כך גם בית החולים "שערי צדק" בירושלים, לשמחת הצוות הרפואי שלו. לבסוף, קו הטלפון החם של מגן דוד אדום, 24/7, נסגר, והעביר את כל השיחות לחברות הבריאות בישראל.

הזרקה אנטיביוטית נלחמת בסופרבגים. חוקרים מהאוניברסיטה העברית פיתחו זריקה תוך ורידית למלחמה בסופרבגים של חולים (חיידקים עמידים לרוב האנטיביוטיקה הנוכחית). הם השתמשו בננו-טכנולוגיה כדי לפתח צורה מוזרקת של מופירוצין - שבעבר הייתה רק משחה אנטיביוטית.

ניטור גלוקוז עצמאי. DarioHealth הישראלית קיבלה אישור של ה- FDA האמריקני לשימושם של חולים במוניטור הגלוקוזה שלהם בבדיקה עצמית של דריו בבתי חולים. המטרה היא לצמצם את חשיפתם של עובדי הבריאות לחולים הנגועים בנגיף קורונה.

הבדיקה מראה אם ​​יש תקווה לחולים מורדמים. החוקרים הישראלים המציאו בדיקת ריח באמצעות שמפו ודגים רקובים כדי לקבוע אם לחולי נפגעי מוח יש סיכוי להחלים. אם המטופל הראה תגובה צפויה, לאותו אדם היה סיכוי של 100% להחלים הכרה וסיכוי של 92% לשרוד 3+ שנים.

ישראל היא מכילה וכללית

מכדורגל לגיל הזהב. עם הפסקת משחקי הכדורגל, השחקנים, המנהלים והאוהדים של מועדון הכדורגל בית"ר המילניום ירושלים מלמדים מיומנויות דיגיטליות לקשישים מבודדים. זהו אחד מפרוייקטי "הסימפתיה לאנשים מבוגרים" של היוזמה הלאומית דיגיטלית ישראל של משרד השוויון החברתי.

הרמדאן בישראל. במדינת היהודים חוגגים מוסלמים את הרמדאן בחופשיות. היוזמה "לילות הרמדאן מירושלים". כולל אירועים וירטואליים בערבית, עברית ואנגלית. יש סיור וירטואלי בעיר הקודש באתר מוזיאון מגדל דוד והרצאות וירטואליות בספרייה הלאומית ובמוזיאון לאמנות אסלאמית בישראל.

ישראל תיתן 60 מיליון דולר להילחם בווירוס הקורונה. האיחוד האירופי אירח כנס של מנהיגים לאומיים כולל ישראל, בריטניה, יפן, צרפת, גרמניה, קנדה, ירדן, טורקיה, ערב הסעודית והאו"ם. מטרתם היא להילחם בהתפרצות וירוס הקורונה. ראש הממשלה נתניהו נשא נאום תוך התחייבות ליוזמה של 60 מיליון דולר.

ישראלים מגייסים כסף עבור עובדים רפואיים אמריקאים. קונצרט וירטואלי של המועצה הישראלית-אמריקאית (IAC) גייס 325,000 דולר עבור ציוד מגן (PPE) ומזון לעובדי שירותי בריאות בקווי החזית של מגיפת COVID-19 האמריקאית. באירוע השתתפו הישראלים עידן רייכל, דיוויד ברוזה, רותם כהן, שלומי שבת ואחרים.

מזון ומוצרי PPE לאקוודור. ממשלת ישראל תרמה מזון ל -1,000 משפחות באקוודור וציוד מגן אישי (PPE) לאנשי רפואה המתמודדים עם מצב הבריאות של COVID-19 בבתי חולים ציבוריים.

סיוע לכל היבשות. העמותות הסיוע ההומניטארי הישראלי עמותות SmartAID ו- IsraAID עובדות עם שותפים מקומיים על מנת לספק ציוד הגנה אישי (PPE) למרכזי בריאות בפורטו ריקו והאיטי ולחמישה בתי חולים בסידני, אוסטרליה. הם גם שלחו סיוע לעיראק, ונואטו, גואטמלה, מוזמביק, גרמניה ובהאמה.

עוזר לטייסים להימלט מוירוס הקורונה. חיל האוויר הישראלי אירח פורום וירטואלי למפקדי חיל האוויר העולמי, כיצד לנווט במגפת COVID-19. המשתתפים הגיעו מאיטליה, ארצות הברית, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, יוון, נורבגיה, ספרד, צרפת, קפריסין וקרואטיה.

המדיה העולמית נכנסת לאחור. המחלקה לדיפלומטיה ציבורית בישראל מדווחת כי הסיקור על ישראל בתקשורת העולמית עבר לאחרונה שינוי. תחילה נמתחה ביקורת על מאמצי ישראל לשליטה בווירוס הקורונה. כעת, ההצלחה בשליטה בווירוסים, הצלת אזרחים ושיתוף פעולה בין דתיים זוכים לשבחים רבים.

כבוד גדול לפרופסור הישראלי. פרופסור הבלשנות באוניברסיטת חיפה, וונדי סנדלר, הפך להיות האישה הישראלית החמישית שהתקבלה כחברה באקדמיה האמריקאית לאמנויות ומדעים היוקרתית. היא האשא הישראלית הראשונה בתחום מדעי הרוח שיובא לאקדמיה מאז הקמתה בשנת 1780.

מדעי הטכנולוגיה:

ביו-טק טכנולוגי ירושלמי מתמודד עם וירוס קורונה. JLM-BioCity ארגנה הפעלת Zoom כדי לשתף טכנולוגיות סטארטאפ עבור הקורונה עם משקיעים עולמיים. חדשות בעלון זה הם Respinova (מכשיר COPD) EDAS Healthcare (אבחון מרחוק), One Cell Medical (נוגדנים), BioFence (ציפוי אנטי-ויראלי) ו- Academix.

מסכת וירוס קורונה ללקויי שמיעה. קרולינה טננבאום-ברוכי מאוניברסיטת בן גוריון, שהוריה שניהם חירשים, התאגדה עם צוות רובוטיקה בתיכון מדימונה כדי לפתח את המסכה "קרא את השפתיים שלי". חזית הפלסטיק הברורה "ללא אדים" אינה ערפלת, ומאפשרת לאחרים לקרוא את שפתיו של הלובש.

תתעורר ותריח את הנגיף. הננו-סנט הישראלי פיתח שבב, תוכנה וחיישנים המזהים ריח ודפוסי מחלה ייחודיים. זה התחיל ניסוי בבית החולים שיבא בישראל לזיהוי אנשים שנדבקו בנגיף באמצעות בדיקת נשימה לאף של 30 שניות פשוטות. זה יכול לשמש בחנויות, בתי חולים ושדות תעופה.

ערכות עיקור לבתי חולים. חברת שטראוס מים, חברת בת של קבוצת שטראוס, פיתחה מכשיר עיקור וחיטוי לציוד אישי. הערכה מסלקת וירוס קורונה מסטטוסקופים, מפתחות וכו '- אפילו טלפונים סלולריים. שטראוס תרמה 40 ערכות לבתי החולים בישראל והתחייבה ל -60 נוספים.

VR משקם חולים. הטיפול במציאות מדומה מ- XRHealth בישראל משמש כבר במרכז הרפואי שיבא בישראל לשיקום חולים, כולל אלו שהוחלמו מ- Covid-19. XRHealth בדיוק קיבלה מענק של 450,000 דולר מרשות החדשנות הישראלית להרחבת טכנולוגיית ה- VR שלה לבתי חולים ישראליים אחרים.

מעבדת פינטק חדשה בתחום סייבר הרשת. Multinationals Mastercard ו- Enel X אמורים להקים מעבדה חדשה בתחום אבטחת הרשת הטכנולוגית הפיננסית בבאר שבע. המעבדה מצטרפת לשש מעבדות חדשנות קיימות ושתי מעבדות אבטחת סייבר בתהליך הסופי של הקמה בבאר שבע, המתמחה באנרגיה ותחבורה חכמה.

חברות ידידותיות לסביבה. לאחרונה הראה ישראל21c 9 חברות ישראליות שהתמקדו בקיימות. אלה שלא דווחו כאן קודם כוללים IMYIM (אקולוגי-אופנתי), היי (בגדים צבאיים ממוחזרים) ו- SG Tech (אנרגיה מפסולת משק).

כוורת רובוטית. פרטים נוספים על כוורת הדבורה המהפכנית מ- Beewise של ישראל המגנה על אוכלוסיות הדבורים מפני קריסת המושבה.

כלכלה ועסקים:

קבוצה של שבע. ישראל נמצאת במועדון נבחר עם אוסטרליה, אוסטריה, צ'כיה, דנמרק, יוון וניו זילנד. בכל 7 המדינות ירידה משמעותית במספר החולים החדשים בווירוס קורונה. כתוצאה מכך, הציע קנצלר אוסטריה ליצור קשרים בין סחר ותיירות בין מדינות אלה.

ישראל מגייסת 5 מיליארד דולר בשווקים באסיה. האג"ח הציבורי הראשון בישראל אי פעם בשווקים באסיה גייסה 5 מיליארד דולר. בהנפקה נרשמה ביקוש גבוה מכ -300 משקיעים איכותיים ביותר מ -30 מדינות. החשב הכללי של ישראל אמר כי הוא מעיד על האמון בכלכלת ישראל ותגובתה למשבר הקורונה.

עתודות מטבע בשיא חדש. לאחר הלוואות בינלאומיות מוצלחות, יתרות מטבע החוץ של ישראל גדלו בכמעט 7.6 מיליארד דולר באפריל לסיום החודש בשיא חדש של 133.5 מיליארד דולר.

בתי ספר, שווקים וקניונים נפתחים מחדש. ברחבי ישראל חזרו לכיתות תלמידים בכיתות א'-ג ', בתוספת כיתות יא'-יב'. קניונים ושוק מחנה יהודה (המפורסם בשטח פתוח) בירושלים נפתחו מחדש לאחר חודשיים, מה שמצביע על צעד חשוב בחזרה ההדרגתית של ישראל (עם אמצעי זהירות) לשגרה.

העדכון האחרון בנושא מסכות אנטי-ויראליות. חברת Sonovia הישראלית החלה לייצר מסכות פנים מבד אנטי-פתוגני בחודש מרץ. כעת מכרה 30,000 מהמסכות, בעיקר בארצות הברית. הבד חוסם נגיפים ומגן גם לאחר שטיפה בטמפרטורה גבוהה.

הפוך אנשים לטובים יותר. מרכז החדשנות הישראלי Welltech1 קורא לסטארט-אפים של Wellness שגורמים לאנשים להיות מאושרים יותר ומידיים להתחרות על השקעה של עד 200,000 $. בריאות מוגדרת כטיפול עצמי לעומת בריאות. הרכזת שותפה למכון הגלובלי לבריאות שמטרתו למגר מחלות כרוניות שניתן למנוע.

אינטל רוכשתאץ  Moovit. אינטל רכשה את סטארט-אפ המעבר החכם של ישראל Moovit בכ -900 מיליון דולר כדי להצטרף למובייל-איי (שנרכשה באפריל 2017). Moovit (דיווחה כאן בעבר) מספקת מידע בזמן אמת בחינם על לוחות זמנים לתחבורה ציבורית. משתמשים בו 800 מיליון נוסעים ברחבי 102 מדינות.

ישראלים מובטלים מתנדבים בחוות. אלפי ישראלים מובטלים זמניים מתנדבים בחוות ישראליות. חקלאים חלו במחסור קשה בעבודה בגלל מגבלות וירוס קורונה על עובדים זרים הנכנסים לישראל. ישראלים משתמשים באפליקציה בשם SunDo של "השומר החדש" ללא מטרות רווח כדי למצוא עבודה.

נומוגו קונה את פרסלי. שני סטארטאפים ישראלים התחברו זה לזה. נמוגו חוסם מודעות לא מורשות ותכנים המסיחים את דעתם העלולים לשבש את חווית הלקוח ומעורבותם, במיוחד תוכן שנועד לחטוף לקוחות. היא השתלטה על Personali, שמפתחת כלים מבוססי AI להתאמה אישית של תמריצים למשתמשים.

משלוח מזלט לצפון דקוטה. חברת פליטרקס, מספקת מזון ומוצרי צריכה על ידי מל"טים לאיסלנד וצפון קרוליינה. חברת Flytrex השיקה כעת שירות משלוחים לקונים שבהסגר בגרנד פורקס, צפון דקוטה.

חברות סטארט-אפ טכניות מגישות כמעט את אריזונה. שמונה סטארט-אפים ישראלים ישתתפו כמעט בכנס UNMET באריזונה במאי. המוצרים שלהם נעים מאופניים הידראוליים נטולי שרשרת ועד פלטפורמות באיכות אוויר חכם. המייסדים יתמודדו עם יותר מ -150 מוסדות עולמיים ומשקיעי VC.

חברות סטארט-אפ Covid-19 המשיכו לקליפורניה. תשעה סטארט-אפים ישראלים  שמתעסקים במגפת הקורונה הציגו בשבוע שעבר בפני לשכת המסחר בצפון קליפורניה. הם כללו את Resmetrix, EchoCare (מוניטור קשישים), CardiaCare, Serreno, Expain (נתוני סרטן), Grin (יישור שיניים מרוחק), Sanolla, Gynisus (אבחנות AI) והיטיטו (תמיכה במחקרים).

יפן מתמקדת בהשקעות ישראליות. חברת Sumitomo Corp היפנית השיקה קרן ממוקדת בהיקף של 100 מיליון דולר - IN Venture, להשקעה בערים חכמות, דיגיטציה, שירותי בריאות, סייבר, IT, אנרגיה והתגייסות. סמנכ"ל המנהל הכללי של סומיטומו, טושיקאזו נמבו, אמר על ישראל, "אורח חייך מכריח אותך למצוא פתרונות וזה הרשים אותנו."

עוד קרנות לסטארטאפים ישראלים. השבוע גייסה אוטונומו 46 מיליון דולר; GigaSpaces גייסה 12 מיליון דולר, פלוריסטם גייסה 15 מיליון דולר, אורקה ביטחון גייסה 20 מיליון דולר, הרגול גייסה 3 מיליון דולר, Hub Security גייסה 5 מיליון דולר וארמטיקה גייסה 10 מיליון דולר.

תרבות, בידור וספורט

פרסי סרטים לאסיה. הסרט הישראלי "אסיה" זכה בשלושה פרסים בפסטיבל הסרטים של טרייבקה. שירה האס זכתה בשחקנית הטובה ביותר בקטגוריה הבינלאומית. הבמאית רותי פריבר זכתה בפרס נורה עפרון על הצטיינות בסיפורי סיפורים על ידי במאית. "אסיה" זכתה אף היא בסינמטוגרפיה הטובה ביותר (הבינלאומית).

אנחנו יכולים לתקן אותך. עמותת קולולם ארגנה למעלה מ- 5,000 אנשים מ -66 מדינות כדי להקליט את עצמם שרים את "Fix You" של הלהקה הבריטית קולדפליי בהרמוניה של שלושה חלקים. התוצאה הסופית הייתה מדהימה ומביאה תקווה אוניברסלית במהלך מגיפת הקורונה.

הללויה. היתרון הווירטואלי, "להציל חיים ביום ראשון" ב -3 במאי, גייס מיליון דולר עבור ארגון איחוד הצלה .האיחוד הוציא גרסה מהממת לשיר האיקוני של לאונרד כהן "הללויה". השיר מבוצע באנגלית, עברית וערבית - סמל נוקב לאחדות.
https://www.youtube.com/watch?v=vH4UA_Ocf4o (הללויה)
https://www.youtube.com/watch?v=QL1T6S6rDIY (סרטון האירוע - שווה צפייה)
https://www.savinglivessunday.com/ (פרטים נוספים ואיפה לתרום)

דולפינים וכרישים מבקרים בישראל. בסרטון זה נראים דולפיני בקבוקון, מין בסכנת הכחדה, מול חופי אשקלון. בנוסף, עשרות כרישי מול חופי אשדוד הסמוך. לבסוף שחה כריש לוויתן נדיר במפרץ אילת - אותה נקודה בה נצפו 4 כרישי לוויתן באוגוסט האחרון (דיווחו כאן בעבר).

המדינה היהודית

החזר רכוש אבוד. יהודי אורתודוקסי מירושלים מצא ארנק עם מעל 40,000 שקלים (11,000 $). הוא לא נח עד שמצא את הבעלים - ערבי פלסטיני מבית לחם - והחזיר לו את הכסף.

כותל נפתח לתפילות. רחבת הכותל בירושלים נפתחה מחדש למתפללים המתגוררים מחוץ לעיר העתיקה. עד 300 מתפללים מורשים להתפלל בו זמנית. כולם חייבים ללבוש מסכות ולהישאר באזורים מסומנים כדי לשמור על מרחקים חברתיים.

מסע הפליטים הסודנים ליהדות. מיכאל דרק טנג'ו נולד בדרפור. בגיל 3 הוריו נרצחו על ידי טרוריסטים. הוא ברח לישראל בשנת 2008. לאחר סיום לימודיו ושירות לאומי התגייר, וכעת הוא לומד מדעי המחשב במכללה הטכנולוגית בירושלים.
https://blogs.timesofisrael.com/living-without-a-family/ https://blogs.timesofisrael.com/my-exodus-our-exodus/

גל של עליה. ארגון העלייה נפש בנפש קיבל 455 בקשות עליה מארה"ב באפריל. 642 נוספים הורידו ועובדים על ההרשמה שלהם. שני המספרים גבוהים ב -50% בהשוואה לאפריל 2019. בינתיים 18 עולים אמריקאים חדשים הגיעו לישראל, בטיסת קבוצות NbN.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.