יום ראשון, 17 במאי 2020

החדשות הטובות של ישראל 17 במאי 20.


במהדורה ה -17 במאי 2020 לחדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• מנתחים ישראלים חילצו מוט ארוך מראש של מטופל ערבי.
• אישה אתיופית-ישראלית ואישה חרדית נמנו להיות שרים חדשים.
• ישראל אמורה להוביל ועידה דיגיטלית של האו"ם להתמודדות עם וירוס קורונה.
• שלושה חידושי חיטוי וטיהור ישראלים.
• ישראל מציעה תמריצים לסטארט-אפים לשתף פעולה במחקר רפואי מעבר לים.
• ישראל פותחת מחדש פארקים לאומיים ושמורות טבע רבות.
• גילוי מטבע "חופש" יהודי בן 1900 שנה.

ההישגים הרפואיים של ישראל:

איתור בעיות לב בחולי נגיף הלב. ניתוח ההדמיה של DiA בישראל משתמש בניתוח התמונות של AI של סריקות אולטרסאונד כדי לאתר בעיות לב. DiA קיבלה מענק של 2.5 מיליון שקל מרשות החדשנות להקמת המערכת שלה לבתי חולים המטפלים בחולי נגיף הלב.

התאושש. חולה הקורונה בן 22 שהתעורר מתרדמת בת 3 שבועות באפריל, החל כעת בשיקום בבית החולים שיבא.

ארה"ב מאשרת גילוי טכנולוגי הדמיה Covid-19. ה- FDA האמריקני אישר להשתמש בטכנולוגיה שאושרה בעבר שפותחה על ידי Aidoc Medical בישראל. כדי לאתר חריגות ריאות בסריקות CT הקשורות לנגיף קורונה (Covid-19). זה מספק גילוי מוקדם של חולים נגועים שאינם מראים תסמינים של נגיף קורונה.

כיצד מנע מד"א אסון גדול עוד יותר. שירות החירום מגן דוד אדום וכ- 24,000 מתנדביו היו קריטיים לאסטרטגיית המגיפה בישראל. מוקד הטלפונים מורכב ממתנדבים מוכשרים טיפלו בלמעלה מ 100,000 שיחות ביום וזה צמצם את האשפוזים על ידי בדיקת 240,000 חולים מחוץ לבתי חולים.

משבר חדש לטיפול נמרץ לטיפול בית חולים בשיבא. המרכז הרפואי שיבא בישראל חנך יחידת טיפול נמרץ חדשה עם מאות מיטות כדי לספק מענה למשבר בעת חירום לאומית עתידית. תרומה משמעותית ליחידה התקבלה מהנדבן רומן אברמוביץ', תורם ותיק של המרכז הרפואי שיבא.

חדשות טובות להשתלות מח עצם. התא הביוטק הישראלי Gamida Cell פרסם תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3, במרכז 50, של NiCord (המכונה כיום Omidubicel) שמטרתו להגדיל את ההצלחה של השתלות מח עצם בחולי סרטן הדם. תאי הגזע הוקמו מהירים בהרבה מחלופות.

מנתחים הצילו ערבי עם מוט בראשו. קמל עבדל רחמן נפל מהקומה השנייה בדירה שהוא בונה. הוא נחת על מוט מתכת שחדר את ראשו מהלחי השמאלית לאוזן ימין. מנתחים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים חילצו את המוט בשני פעולות אמיצות.

ילד ערבי פלסטיני בן שנתיים ניצל. מנתחים בעמוצה"להציל ילד של ישראל" ביצעו ניתוחי לב פתוח בחמזה עלי מוחמד בן השנתיים, שנולד עם מחלת לב מולדת מסכנת חיים. הוא אושפז במהלך מגיפת הנגיף, אך כעת חזר למשפחתו ברמאללה.

ישראל היא מכילה וכוללת:

שרה אישה ראשונה יוצאי אתיופיה. פנינה תמנו-שאטה היא האישה הישראלית הראשונה ממוצא אתיופי שהפכה לשר בממשלת ישראל - לקליטת עלייה. היא הגיעה לישראל במבצע מוזס בשנת 1984 כשהייתה בת שלוש. בני גנץ היה ממפקדי המבצע.

שרה חרדית ראשונה. עומר ינקלביץ' היא האישה החרדית הראשונה שהפכה לשר בממשלת ישראל - בענייני הגולה. היא התחנכה בבתי ספר חרדיים בשני גייטסהד ובבני ברק. בעלת תואר ראשון מקיימברידג' (בריטניה) ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

תאומים ערבים מוסלמים מצטרפים לצה"ל. פארס ופיראס מוחמד, תאומים מוסלמים ערבים תאומים, בילו חלק גדול מנעורם בבתי משפט בגין גניבות ואלימות. ואז שני אירועים נפרדים שכנעו אותם להתחיל התחלות חדשות. הם התגייסו לצה"ל והם חיילים מובחרים בחטיבת גולני. פארס מתאמן להיות מפקד חוליה.

חוגגים את איפטר ולג בעומר. יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, חגג את ל"ג בעומר ואפטר עם מנהיגים ערבים ומוסלמים מקומיים. הם כללו את השייח 'אבו ח'ליל תמימי מרמאללה, מוחמד מסד מג'נין ומנהיגים אחרים שהסתירו את זהותם. נדונו בכמה סוגיות מעניינות.

ערבות זה לזה. יוסף חדד, ערבי נוצרי מנצרת, שירת כלוחם בצה"ל ונפצע קשה במלחמת לבנון ב -2006. הוא הקים ללא כוונת רווח "יחד שוברים זה לזה" לערבים ישראלים, המעודד את מעורבותם של צעירים ערבים ישראלים בחברה הישראלית.

עוזר למדינות המפרץ להילחם בווירוס הקורונה. נציגים בכירים מבחריין ואיחוד האמירויות היו בקשר שוטף עם המרכז הרפואי שיבא בישראל עוד לפני משבר הבריאות הנוכחי. כעת שליש (שנאמר כווית) ביקש עזרה בהתקנת פתרונות טל-רפואה לטיפול בחולי COVID-19 מרחוק.

קטאר מציעה טיסות בחינם לחובשים ישראלים. קטאר איירווייס מציעה טיסות בחינם לעובדי רפואה בכל מדינה. מנכ"ל חברת התעופה, מר אכבר אל בכר, אמר כי "לכל מדינה בעולם, כולל מדינות שכנותינו, כולל מדינת ישראל, יוקצו מספר כרטיסים."

המשטרה הישראלית ו- NYPD מתקשרים על קורונה. צפו בדובר משטרת ישראל מיקי רוזנפילד וצ’רלי בן-נעים - נציג NYPD בישראל - מעדכנים זה את זה בפעילות סוכנויות שלהם. צ'רלי אמר כי ה- NYPD לומד מהטיפול במשטרת ישראל במשבר.

בעלות ברית חדשות. רשת נציגי בעלות הברית של פרלמנט ישראל התרחבה עם תוספת של ניגריה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (DRC) וקונגו ברזוויל. בראשות כל קקוס עומד פרלמנט מוביל אשר נלהב לחזק את התמיכה בחקיקה בישראל.

ירושלים מציינת את יום VE. בירושלים, ותיקי מלחמת העולם השנייה, מנהיגים ודיפלומטים יהודיים ציינו 75 שנה לניצחון באירופה (VE). הם הניחו זרים באנדרטת הנרות הזיכרון בירושלים להנצחת ניצחון בעלות הברית על גרמניה הנאצית בשנת 1945.

ישראל תוביל את ועידת החדשנות של האו"ם. ישראל וגאנה הן הראשות החדשות של פורום המדע, הטכנולוגיה והחדשנות של האו"ם. למרות שהאו"ם ביטל את כל הפורומים עקב המגיפה, שגריר ישראל של האו"ם, דני דנון, יזם ועידה דיגיטלית לחדשנות למאבק בנגיף הקורונה.

מדע וטכנולוגיה:

מרכז מחקר חדש למגיפה. אוניברסיטת תל אביב אמורה להקים מרכז מחקר חדש למגיפה רב תחומית - הראשון מסוגו. "המרכז למאבק במגפות" יאגד מומחים לרפואה, ביולוגיה, מתמטיקה, פיסיקה, כלכלה, הנדסה, חינוך ופסיכולוגיה.

ניתוח הנתונים שסייע לפתיחת ישראל מחדש. מאמר מעניין שמסביר כיצד הצליחה Qualitiest שבסיסה בישראל לעזור לממשלת ישראל לקבוע כיצד והיכן למקד את תגובתה למגפת הקורונה.

ניטור התפשטות וירוסים מבלי לפגוע בפרטיות. האפליקציה מהסטארט-אפ הישראלי דואליות אוספת נתונים ומזהירה אנשים שנחשפו לחולי נגיף קורונה, מבלי שהם צריכים לחשוף מי הם. זה יכול לאסוף נתונים סטטיסטיים על המיקום בו אנשים נדבקו ולהמליץ.

בדיקת וירוס קורונה בת דקה. פרופ 'גבי אוניברסיטת בן-גוריון מפתח פיתוח בדיקה המזהה נשאים של נגיף ה- COVID-19 תוך פחות מדקה. דגימת ספוגית מונחת על שבב - הנגיף, אם קיים, מהדהד בטווח הספקטרלי הטרהרטז, אותו מגלה הספקטרוסקופ.

סוקרטס אוסף נתוני וירוס קורונה. אומניסול של ישראל פיתח את סוקרטס - כלי מחקר אינטליגנטי באופן מלאכותי, במקור עבור סוכנויות אבטחה. כעת הוסב לשימוש על ידי בתי חולים ישראליים לקידום מחקר הנגיף. סוקרטס חוסך מחוקרים את העבודה באיסוף ידני של נתונים ממקורות רבים.

הדפסת תלת מימד של חלקים זעירים. Nanofabrica הישראלית מפתחת מדפסות תלת מימד המייצרות חלקים אלקטרוניים ואופטיים. טכנולוגיית הננו-סקאלה של ננופבריקה מאפשרת ייצור המוני דיגיטלי של חלקים דיוק מורכבים. כעת היא עובדת להתאים את ההדפסה האולטרה-מדויקת שלה לתמיכה במאמצים להילחם במגיפת נגיף הקורונה.

ריסוס הורג וירוסים במשך שבועות. הבי-גדר של ישראל פיתחה ציפוי נגד אנטי-מיקרוביאלי ההורג חיידקים והורס יעיל וירוסים. זה יעיל נגד נגיף הרפס סימפלקס שהוא הרבה יותר קשה מאשר קוביד -19. המשטח המטופל (כולל קירות, רצפות) הורג באופן פעיל פתוגנים במשך ימים רבים.

חומר חיטוי אחר לוירוס קורונה. TERANOVEL בישראל מפיץ חומר חיטוי עדכני שפותח על ידי המכון הישראלי למחקר ביולוגי. הריכוז הגבוה של ההיפוכלוריט שלו, עם מרכיבים מיוחדים, פותח במקור לצה"ל ובהמשך לצבא ארה"ב. זה נחקר בהצלחה בבני ברק בישראל.

הרס אצות רעילות. משמר האגמים מטכנולוגיות המים BlueGreen מישראל הסיר אצות רעילות מרוב 600 מאגרי המים בישראל. חברת BlueGreen טיהרה לאחרונה את מאגר סכר רודפלייט בסביבות פרטוריה שבדרום אפריקה. זה לקח רק כמה ימים.

שלושה מפעלים חדשים פסולת -לאנרגיה. ישראל אישרה הקמתם של שלושה מפעלים להמרת פסולת לאנרגיה. ממשלת ישראל תשקיע 70% מעלות ארבעה מיליארד שקל. זהו חלק מתכנית ישראל להפחתת 80% מהפסולת הנוכחית המועברת למזבלה עד 2630 עד 2030.

אין צורך בסיסמאות. תמנון הסודי הכפול מבית ישראל מציע פיתרון המחליף סיסמאות באימות רב גורמים כמו טביעות אצבעות וזיהוי פנים. החברה גייסה עכשיו 15 מיליון דולר.

הגנה מפני התקפות ואסונות ברשת. הפעלת ביטחון הסייבר בישראל-אמריקאית Semperis מסייעת לסוכנויות ממשלתיות וחברות גלובליות לפקח באופן רציף אחר פגיעויות אבטחה, ליירט התקפות סייבר המתבצעות ולהגיב במהירות לפרצות ושגיאות תפעוליות. הביקוש העסקי הוא גבוה.

הנגשת אתרים. ההפעלה הישראלית AccessiBe מפתחת כלי בינה מלאכותית לאוטומציה של תהליכי הנגשת אתרים לאנשים עם לקויות ראייה, שמיעה ומוטוריקה. היא סורקת אתרים ומבצעת שינויים באופן אוטומטי בכדי לשלוח נתונים ותוכן המעוצבים בסטנדרטים של מוגבלות.

מוניטור AI לתינוק. ננית של ישראל (המכונה גם אודינסנס) מפתחת מוניטור למכונה ומוניטור מבוסס ראייה ממוחשב שעוקב ומנתח את שנת התינוקות. המצלמה שלה מנטרת ומנתחת דפוסי שינה בזמן אמת, ומציעה תובנות שינה, ניתוח התנהגות, ייעוץ מומחה וסיכומי וידיאו ליליים.

מנועים חשמליים בעלי ביצועים גבוהים. ה- IRP של ישראל מפתחת מנועי בקרים בעלי בקרת ביצועים גבוהה ובייצור לרכבים חשמליים. החברה משתמשת בחידושים שלה שפותחו בעבר לתעשיית החלל, כדי להפחית את עלות המנועים החדשים ומטרתה לעזור להאיץ את אימוץ ההמונים של מכוניות חשמליות.

כלכלה ועסקים:

תמריצים לפרויקטים בתחום שירותי הבריאות. רשות החדשנות הישראלית מציעה לחברות ישראליות 50% מתקציב המו"פ שלהן אם הן שותפות לבתי חולים בעלי שם עולמי בפרויקטים של פיילוט בריאות. בתי החולים כוללים מרפאת מאיו, הרטפורד שירותי בריאות, אוניברסיטת תומאס ג'פרסון ושכונת גרמניה - Universitätsmedizin.

SAP משמשת יותר סטארט-אפים ישראלים. SAP.iO תל אביב השיקה את הפרויקט השני שלה בת 12 שבועות (ראו כאן קודם). הפעם בחרה SAP בשבעה חברות הזנק של מוצרי צריכה. Aiola, Hexa, Pecan, Sampler, SRP, TrenDemon ו- TVPage ינגשו לתמיכה SAP, טכנאים, מנטורים ולקוחות.

עידוד סטארט-אפים ישראלים להתמקד באסיה. Brilliance Ventures, שבסיסה בישראל, גייסה קרן של 20 מיליון דולר כדי להתמקד בחברות סטארט-אפ ישראליות עם פוטנציאל לצמיחה בשוק האסייתי. המיקוד הראשוני שלה הוא בתחומי הבינה המלאכותית, טק עמוק, אחסון, מוליכים למחצה ותעשייה 4.0 (למשל ערים חכמות).

ישראלים חוזרים לארץ. היזם הישראלי נמרוד ברגר מצא עבודה בתשלום עבור 100 ישראלים שאין להם עבודה, בגלל מגיפת הקורונה. הוא הפך אותם ל"מפקדי יבול "- לרוב צה"ל לשעבר, כיום עובדים חקלאיים מובחרים - שמביאים את המסיק בהיעדר עובדים זרים.

הרכישה של CyberArk בסך 70 מיליון דולר. חברת הסייבר הישראלית CyberArk רכשה "זהות כשירות" בקליפורניה IDaptive Holdings תמורת 70 מיליון דולר במזומן. הטכנולוגיות שלהם ישולבו ליצירת פלטפורמת אבטחה רבת עוצמה.

גיוס 100 עובדים. למרות מגיפת הנגיף, Spot.IM המוקמת בישראל מגייסת 100 עובדים חדשים שיוסיפו ל -200 עובדי ישראל וארה"ב כחלק מתוכנית הצמיחה שלה. Spot.IM היא פלטפורמת מעורבות וקהילה עבור חברות מדיה מובילות כמו Verizon Media, Microsoft, News Corp ו- Hearst.

חברות סטארט-אפ ישראליות מגייסות כספים. השבוע גייסה ננופבריצה 4 מיליון דולר, אודיסנס (ננית) גייסה 21 מיליון דולר, LawGeex גייסה 20 מיליון דולר, נתוני בריאות דיגיטליים כאחד גייסו 5 מיליון דולר, IRP גייסה 17 מיליון דולר, AccessiBe גייסה 12 מיליון דולר וסמפריס גייסה 40 מיליון דולר.

תרבות, בידור וספורט:

שימוש ברחפנים לחגוג את ל"ג בעומר. ישראלים לא הורשו להדליק מדורות מסורתיות בל"ג בעומר (יום 33 לעומר), אך שמי תל אביב הוארו על ידי 36 מל"טים מוארים. הם סונכרנו כדי להציג תמונות של מדורה, קשתות וחצים, העברית למספר 33, שמחה ועוד.

ישראל פותחת מחדש 20 גנים לאומיים. כעשרים פארקים לאומיים ושמורות טבע בכל רחבי ישראל פתוחים כעת (למשל מצודת מצדה.) יש לקנות כרטיסים באופן מקוון מראש. בתוך כך, יוזמה של עולים מטיילים מחברת בין עולים חדשים למדריכי טיולים לסיורים מיוחדים בישראל.

שחמט מקוון מאחד בין ישראלים לערבים. 65 שחקנים מעשר מדינות התמודדו לאחרונה בטורניר שחמט מקוון. במשחק אחד התמודדה קבוצה אחת מלאה ישראלים מול קבוצה עם שחקנים מסוריה, תוניסיה ואלג'יריה. זהו סימן נוסף להתחממות הקשרים במזרח התיכון, בעיקר בספורט.

נבחרת האופניים בישראל חזרה לאימונים. נבחרת האופניים של ישראל "סטארט-אפ אומה" היא הראשונה בעולם שחזרה לאימונים למירוץ הטור דה פראנס שאמור להתחיל ב -29 באוגוסט. אם האירוע יתקדם, זו תהיה הפעם הראשונה שקבוצה ישראלית תהר על הטור דה פראנס.

המדינה היהודית:

מטבע בר כוכבא שנמצא בסמוך לירושלים. בין הר הבית לעיר דוד בירושלים התגלה מטבע "חופש ישראל" מטבע 132 לספירה. מתוך למעלה מ 22,000 מטבעות שנמצאו באזור העיר העתיקה בירושלים, רק ארבעה מתוארכים לתקופת מרד בר כוכבא.

עזרה נדרשת במהלך המגיפה. מגיפת הקורונה השפיעה רבות על 18 ארגוני הצדקה בהם תומכת ישראל. קשישים זקוקים לתמיכה וירטואלית, משפחות עניות זקוקות למזון, סטודנטים ישראלים יוצאי אתיופיה זקוקים למחשבים, חולי סרטן זקוקים להובלה וטיפול בסוסים זקוקים לדקירה. אנא עזור אם אתה יכול.

הגנה מלמעלה. במהלך ביקורו הראשון של הרבי וויזניצר בבית ראש הממשלה בישראל, שיבח הרבי את ראש הממשלה על התמודדותו עם משבר הנגיף. "אנו רואים שבארץ יש לנו סיאטה דישמייה מיוחדת (הגנה ממעל)", אמר הרבי.

עולים נוספים מגיעים. טיסת חילוץ שנייה החודש הביאה לישראל אזרחים ישראלים מבואנוס איירס, ארגנטינה. מתוך 89 הנוסעים היו 25 עולים (עולים חדשים). בתוך כך, אחוות האחים הבינלאומית של נוצרים ויהודים עמלה במשך חודשים על מנת להביא 53 עולים מאוקראינה ו -44 מאוזבקיסטן וגאורגיה.

לאגדת NFL יש טאצ'דאון בישראל. כוכב הרוזבול NFL יוסף (קלווין) מוריי ואשתו אמונה (ג'רי) נולדו שניהם נוצרים. הם גדלו בכפרי נוער בכנסיה משיחית אך "הפכו יהודים מדי". הם התגיירו דרך חב"ד, עשו עלייה ועכשיו גרים במעלה אדומים.

ישראל עומדת איתך. ישראל הצדיעה לגולה באמצעות הקרנת דגלים של מדינות בהן ישבו קהילות יהודיות שנפגעו קשה על ידי COVID-19 על חומות העיר העתיקה בירושלים. שרת ענייני התפוצות ציפי חוטובלי אמרה, "ישראל שולחת חיבוק גדול לאחינו ברחבי העולם"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.