יום ראשון, 5 באפריל 2020

החדשות הטובות של ישראל 5 באפריל 20.


במהדורה ה -5 באפריל 2020 של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• התקדמות משמעותית בפתרונות הבדיקה והטיפול בנגיף קורונה
• מדבקת ביו-פילטר מעניקה הגנה נוספת למסכות כירורגיות.
• ישראלים תרמו מיליונים כדי להילחם בנגיף קורונה ולסייע לקורבנותיו.
• אנשים וארגונים ישראלים עוזרים להציל חיים באיטליה.
• מפעלים צבאיים ישראליים מייצרים מאווררים, משקפי מגן וחלקי אמבולנס.
• ראש צוות המו"פ לחירום ופיתוח חירום בישראל הוביל את הצוות שבנה את כיפת ברזל.
• חיות הבר חוזרות לערים ושדות תעופה של ישראל.
• חובשים של מד"א שהשתקמו אב ובנו חוזרים לעבודה.

ההישגים הרפואיים של ישראל

בדיקת טיפול בנגיף קורונה. כפי שפורסם בעלון ה- 22 במרץ, פלוריסטם של ישראל מפתחת טיפול בחולי וירוס קשים חמורים. החדשות האחרונות הן כי פלוריסטם החל בבדיקות אנושיות בישראל.

טיפול ב- ARDS. ה- FDA האמריקני אישר ניסוי טיפולי חמלה שלב 2 באביפתדיל על ידי הביוטק האמריקאי-ישראלי NeuroRx במרכז הרפואי רמב"ם על חולי נגיף הקורנו. אביפטדיל נלחם בתסמונת מצוקה נשימתית חריפה המופעלת על ידי וירוס קורונה (ARDS) בריאות, שהיא קטלנית אצל 50% מהסובלים מהם.

אור UV הורג את נגיף הקורונה. התעשייה האווירית פיתחה מכונה המשתמשת באור אולטרה סגול (UV) כדי להרוג וירוסים וחיידקים על משטחי בית החולים. זה יאפשר למרכזים רפואיים להאיץ את חיטוי החדרים (כימיקלים ששימשו בעבר) ולהפוך אותם מוכנים לחולים חדשים.

MyHeritage לבצע בדיקות וירוסים. בשבוע שעבר הודיעה חברת הגנאלוגיה הישראלית MyHeritage.com כי היא תורמת 66,000 ספוגים לקידום מאמצי בדיקת וירוס הקורונה. כעת היא בונה מעבדת בדיקות COVID-19 (על חשבונה) ותבצע לפחות 10,000 בדיקות ביום החל מה -9 באפריל.

מדבקה אנטי-ויראלית יכולה להפוך מסכות כירורגיות. המרכז הרפואי לגליל בוחן את מאיה - מדבקה מודפסת בתלת מימד אותה פיתח פרופסור הטכניון אייל זוסמן. כאשר הוא תקוע על מסיכה כירורגית הוא מוסיף את השכבה הנוספת של פילטר ביולוגי. הסיבים הננומטריים שלו מצופים בחומרי חיטוי לנטרול יעיל של נגיפים.

נהג אוטובוס ישראלי-ערבי שוחרר מבית החולים. נהג האוטובוס שתפס את נגיף הנגיף מתיירים יוונים שוחרר כעת מבית החולים. הישראלי-ערבי בן ה -38 היה האדם הראשון שנדרש להנשמה בישראל להתאוששות מהנגיף. הוא טופל ברמדיזיר.

אפליקציית שינה המוצעת בחינם להגברת המערכת החיסונית. כפי שדווח ה- Dayzz של ישראל והאפליקציה שלה עוזרים באבחון בעיות שינה. כעת Dayzz מציעה את האפליקציה בחינם לארגונים ואנשים פרטיים, בתקווה שהיא תעצים את החסינות במהלך משבר הנגיף (COVID-19). חוסר שינה מעלה גם את רמת החרדה (ולהפך).

אמבולנסים מד"א מיוחדים להגנה על חובשים. במד"א 50 אמבולנסים שחותמים בפנים, כדי להגן על הנהג והפרמדיקים מפני הידבקות על ידי חולי נגיף קורונה שהם מעבירים לבית חולים. הצורך היחיד להיות במגע פיזי עם המקרים החמורים יותר, כאשר הם לובשים חליפות מגן מלאות.

המחלקה הפסיכיאטרית הראשונה בעולם הנגיף. המרכז הרפואי שיבא הישראלי פתח ובחן את המחלקה הראשונה בעולם הסובלת מוירוס הסובלים מבעיות פסיכיאטריות. כיום יש לו ארבעה חולים, אולם קיבולת של 16 נפשות. בית החולים צופה את הצרכים העתידיים עבור 3,500 חולים פסיכיאטריים בישראל.

ישראל מכילה וכוללת:

אמץ רופא. יוזמת Adopt-A-Doctor של ישראל החלה באמצע מרץ ובתוך 10 ימים אימצו למעלה מ -1,300 מתנדבים 550 אנשי מקצוע בתחום הרפואה. מתנדבים עוזרים להקל על החיים מעט על ידי בישול או שליחת מזון לחובש במהלך משמרות או לבואם הביתה, צפייה בילדים, קניות, הליכה על חיות מחמד או תרומה.

עוד נדבנים. אנשי עסקים ישראלים תרמו מיליונים לארגונים ישראלים כדי לעזור להם להציל חיים. למשל 10 מיליון שקל מאנשי העסקים אייל עופר ושלושה מיליון דולר מיורי מילנר לסוראסקי, שיבא, רמב"ם, מד"א, TAU ולקט. בינתיים תרמו ישראלים למעלה ממיליון שקל לתאומים יתומים בני ארבע.

הפעלה מסכות תלת ממדיות להדפסת בתי חולים. חברת מדפסות תלת מימדי הישראלית, MAFIL בע"מ, מדפיסה מאות מסכות פנים תלת מימד ותורמת אותן לבתי החולים בישראל. כל מסכה לוקח שעה להדפיס. הם עובדים גם בפרויקט ממשלתי להדפסת חלקים למאווררים.

חקלאים ישראלים מאכילים את העניים. החקלאים הישראלים חברו יחד עם ארגוני צדקה ועיריות בכדי להבטיח כי העניים יקבלו אוכל מזין על בסיס קבוע. לקט (המאכיל 175,000 אזרחים מעוטי יכולת) אמר כי החקלאים תורמים תוצרת איכותית - 250 טון בשבוע יותר פירות וירקות ממה שאנחנו בדרך כלל מקבלים.

מבחן לעיירות ישראליות-ערביות. שתיים מחברות הבריאות בישראל כללית ולאומית בודקות נגיף קורונוס בערים ערביות, למשל. נצרת ואום אל-פחם, בתוספת שועפט ובית צפאפה בירושלים. מתקן בדיקות סלולרי מבקר בכפרים ערביים כדי להנגיש את הבדיקות ביישובים הערביים.

סטודנטים ערבים-ישראלים חולצו מירדן. כ -200 סטודנטים ערבים-ישראלים שלמדו בירדן הצליחו לחזור לישראל בזכות שגרירות ישראל בירדן ומשרד החוץ. ירדן סגרה את גבולותיה אך אישרה את בקשת ישראל לעשות חריג הומניטרי לסטודנטים.

סיוע רפואי נוסף לרשות הפלסטינית. ממשלת ישראל שלחה ציוד רפואי נוסף לרשות הפלסטינית. הם גם שלחו הנשמה לבתי החולים הערבים בירושלים. 3,000 ערכות בדיקה COVID-19 ו -50,000 מסכות הגיעו מארגון הבריאות העולמי לצוותים רפואיים העובדים בשטחי הרשות הפלסטינית.

הרופא הישראלי מציל חיים באיטליה. הרופא הישראלי כרמי שפר נמצא בקו החזון של טיפול בחולי נגיף קורונה בבית החולים האוניברסיטאי בפדובה באיטליה. כשיחזור לארץ, הידע שלו יעזור להציל גם ישראלים. זה כולל שימוש במסכות צלילה המחוברות למאווררים ולחולים השוכבים על צדם.

תמיכה במתח לאיטלקים. ארגון הסיוע ההומניטרי הישראלי IsraAID מסייע למתנדבים ורופאים המגיבים למשבר הנגיף באיטליה. הם עבדו מרחוק עם הקהילה היהודית ברומא, ובנו סמינרים מקוונים בנושא ניהול מתח, עזרה ראשונה פסיכולוגית וחוסן קהילתי.

אפליקציה ישראלית שתעזור לעקוב אחר אמריקאים נגועים. שמואל לוינגר וידידי ישראל בארה"ב משיקים את COVUNITY. האפליקציה עוקבת אחר מקרי וירוס קורונה, ומספקת נתונים מכריעים לרשויות בארה"ב ולאזרחיה כדי לעזור להם להילחם בהתפרצות.

מדינות אירופה משתמשות בסרטון יחסי ציבור של נגיף קורונה הישראלי. משרד הבריאות באיטליה ביקש וקיבל אישור להשתמש בסרטון הפרסום "שרשרת ההידבקות" של משרד הבריאות הישראלי. גם לגאורגיה ואוקראינה ניתנה רשות לשדר את הסרטון במדינותיהם. זה הוצג בישראל בארבע שפות.

מדעי הטכנולוגיה

מכה חרבות במניות מחרשות. התעשייה האווירית, בסיוע יצרנית המכשור הרפואי הישראלי אינוביטק, הסבה מתקן לייצור טילים לייצור מאווררים. צה"ל המיר מפעלים לייצור טנקים לשירותי אמבולנסים ואחרים לייצור משקפי מגן לחובשים.

ייעוץ קורונה בצ'אט. HYRO של ישראל פיתחה פלטפורמת שיחה אינטליגנטית מלאכותית המייצרת תוכניות תגובה בנושא שאלות ותשובות ברשת כדי להוריד את הלחץ על אנשי מקצוע בתחום הבריאות. Hyro יצרה גם צ'אט בוט טריאג 'בחינם בו לקוחות ארגוני הבריאות יכולים לבדוק אם יש להם COVID-19.

תחנה יחידה לניהול COVID-19. הרובוטיקה האבחנתית של ישראל פיתחה את COVID360 - פלטפורמה דיגיטלית "one-stop shop" לניהול מחלת הנגיף. משרד הבריאות בישראל וארבעת נותני הבריאות הישראליים יפרסו את הפלטפורמה לכל אזרח כדי לסייע בהפחתת התפשטות הנגיף.

הצטרף לפרויקט מבחן קול COVID-19. הנה ההזדמנות שלך לעזור בפיתוח בדיקה חדשה לוירוס קורונה כמו זו שדווחה בשבוע שעבר. זה, שנקרא Corona Detect Voice, פותח על ידי Voca.ai בישראל בשיתוף עם אוניברסיטת קרנגי מלון.

עוד על המאמן האישי הווירטואלי. קמטאי ישראל הוזכר בקצרה בעלון האחרון. להלן ראיון בחדשות i24 של ישראל עם מנכ"ל קמטאי, מייק תלם, הדן ומדגים את אפליקציית ההדרכה האישית הווירטואלית.

למנהל חירום יש רקורד טוב. ראש צוות החירום הלאומי בישראל המתמודד עם מגיפת הנגיף הוא תא"ל (מילואים) ד"ר דניאל גולד, ראש אגף מו"פ ההגנה של ישראל. הוא הוביל את הצוות שפיתח את מערכת ההגנה של כיפת ברזל. הוא האדם הנכון להוביל צוות חיוני זה.

עבודה מהבית היא "העסק". כאן מוצגים שישה סטארט-אפים ישראלים המציעים כלים מקוונים להקלת שיעורי בית לעסקים לקלים ויעילים יותר. כאן דווח רק על Monday.com.
Reach Digital (חוזים) https://reachhq.com/static/index.html
Webcand (ראיונות) https://webcand.com/
שיבוט (פגישות "טלפורטציה" של AR / VR) https://www.clone.space/
צ'אטווי (IM & project mgmt.) Https://www.chatway.com/
Connecteam (ניהול צוותי מובייל) https://connecteam.com/

מערכת איתות רכבת חדשה. רכבת ישראל השתמשה בסגירת השירות שלה כדי לבחון את מערכת בקרת הרכבות האירופית. ETCS שולטת ומשפרת את מהירות הרכבות לסנכרון בבטחה עם איתות.

פיתוח קוטלי עשבים חדשים. AgPlenus (חברת בת של Evogene Israel) משתפת פעולה עם Corteva מארה"ב לפיתוח קוטלי עשבים חדשים. שתי החברות שואפות להתמודד עם עליית התנגדות העשבים העולמיים באמצעות אופטימיזציה של כמה מהמשפחות הכימיות של AgPlenus שכבר קיבלו תוקף לפעילות עשבים.

בבית לבד לדבורים. Israel's Beewise הוזכר בקצרה בעבר אך מאמר זה כולל פרטים רבים יותר. Beehome של Beewise הוא כוורת אוטונומית שיכולה להכיל עד 40 מושבות דבורים (2 מיליון דבורים). בריאות ושמירה על הדבורים נשלטת באמצעות אפליקציה פשוטה בטלפון או בטאבלט של הדבוראים.

כלכלה ועסקים:

ישראל מנפיקה אגרות חוב ראשונות של מאה שנה. כחלק מתוכנית ההצלה הכלכלית של ישראל, שר האוצר מוכר אג"ח של 5 מיליארד דולר למשקיעים בינלאומיים. זה כולל מיליארד דולר של אג"ח של מאה שנה - אגרות החוב הארוכות ביותר בתולדות ישראל. הם לא יימכרו - הם חתמו על ידי Barclays, Citibank, BofA ו- Goldman Sachs.

עדיין מחפש הזדמנויות השקעה ישראליות. למרות מגיפת הנגיף הקורונה, הקרן לחדשנות ישראל-קולורדו (ICI) מחפשת באופן פעיל השקעות חדשות בישראל. המיקוד של קרן ICI הוא IoT בחקלאות, מים, בנייה, תעשייה 4.0, אנרגיה, ונפט וגז. היא מקווה לסגור בקרוב את ההשקעה הרביעית בישראל.

תוכנת משלוח חינם לעסקים קטנים. הסטארטאפ הישראלי Bringg כבר מספק תוכנות לניהול משלוחים כמו אוהבי קוקה קולה, מקדונלד'ס וולמארט. הגרסא שלה לעסקים קטנים הושקה מוקדם, בגלל וירוס הקורונה, ו- Bringg מציעה אותה בחינם לחברות מזון ומשקאות.

עסקים מצליחים במהלך הנעילה. נטלי יוסף מפיטנגו הון סיכון בישראל כותבת על 5 אזורים עסקיים המשגשגים כיום למרות מגיפת וירוס הקורונה. מדובר בבריאות ובריאות, משלוחי מכולת, למידה מרחוק, אפליקציות לעבודה מרחוק ובידור מקוון.

תרבות, בידור וספורט

עוד תרבות און ליין. NoCamels של ישראל ממליץ על אתרי אינטרנט וירטואליים נוספים לפעילות תרבותית בזמן סגר הנגיף. הם כוללים את מוזיאון מגדל דוד בירושלים, סטודיו לאמנות בתל אביב (סרטוני פייסבוק), שיעורים מקוונים באוניברסיטת תל אביב וטריילר טריילר ישראל.

חיות הבר חוזרות. אין ישראלים או תיירים בחופי אילת בגלל מגיפת הנגיף. עדר עזים הרים פראיות ניצל את היעדרם כדי להסתכל סביב. וגם (ראו בפייסבוק) משפחת פליירים לא שגרתית ניצלה את צמצום התנועה האווירית בנתב"ג.

שמירה על כושר און ליין. מאמר זה מסכם שישה סטארט-אפים מבוססי ישראל המציעים כלים לאימון מקוון שיכולים לעזור במניעת המעבר שלך מקנאי כושר לתפוח אדמה. הם Fitness22, EyeClick, WizeCare BlazePod, FitMyTime ו- MoonRun. 3 האחרונים מופיעים כאן לראשונה.

מרתון בסלון ביתו שלו. רץ המרתון הישראלי גאצ'ו פנטה החליט להמשיך במשטר האימונים שלו כשהוא נמצא תחת סגר. פנטה, המחזיק בשיא הישראלי לאורך 50 הקילומטרים, רץ 5,349 הקפות מחדר המגורים שלו כדי להשלים את מרחק המרתון תוך 3 שעות 50 דקות.

המדינה היהודית

הלמסלי אמון תורם 11 מיליון דולר לסיוע לישראל. קרן הצדקה הלמסלי הודיעה על מענק חירום של 11 מיליון דולר. הוא ישמש להקמת מחלקות COVID-19 בשבעה בתי חולים ישראליים ולהפיכת בית החולים השרון למתקן ייעודי ל- COVID-19.

שגריר ארה"ב תורם 50,000 דולר לבנק המזון הישראלי. שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ואשתו תמי תרמו 50,000 דולר ללקט ישראל, ארגון הסיוע הגדול ביותר במדינה. זו לא הפעם הראשונה שהשגריר עוזר לבנק מזון ישראלי

הקהילה החרדית מבטלת את נגיף הקורונה. הקהילה החרדית קרית יערים (תלז-סטון) בת 6,000 חברים, נפגעה קשה מוירוס הקורונה כאשר תושב נגוע חזר מצרפת. הצלת חיים היא בעלת חשיבות עליונה, ולכן הקהילה כפתה בידוד מוחלט על 2,000 תושבים. אין מקרים אחרונים.

נמשיך לשיר. ישראלים נהנו מהופעה מרחיקה חברתית במרפסותיהם במתחם דירות בפתח תקווה. לשיר "בשנה הבאה" יש את המילים "תראה. כמה טוב זה יהיה. שנה הבאה."

פרמדיקים האב ובנו של מד"א מחלימים וחוזרים לעבוד. פרמדיקים של מגן דוד אדום יואל גלאט ובנו מנחם היו חולי נגיף המעי הקדום (29 ו -48). בזמן שהות בבית החולים הם עזרו לחולים אחרים. שניהם שוחררו כעת וחזרו לקו החזית של השירות הרפואי לחירום בישראל.

מאיפה העזרה תגיע? הסנטור לנקפורד מאוקלהומה יודע את התשובה.

שומר על מצב הרוח. להלן כמה היבטים חיוביים יותר של המצב הנוכחי. הם כוללים איכות אוויר טובה יותר, שמיים מכוכבים, שיחות טלפון מחברים וקרובי משפחה, כבישים שקטים, מתנדבים מועילים, הזדמנויות להיות יצירתיים, זמן להירגע, חיות בר בערים.

סדר בארגז. העמותה הישראלית "אימוץ סבתא" הצטרפה בשיתוף פעולה עם נפש בנפש למסירת ארגזים עבור ליל הסדר לנזקקים, ניצולי שואה ועולים חדשים. זה מגיע עם צלחת סדר טעונה במלואה, ארוחת ליל הסדר בת 3 מנות מהקייטרינג כשר אספרגוס קייטרינג, מצות והגדות, המועברת ישירות לבתים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.