יום ראשון, 29 במרץ 2020

החדשות הטובות של ישראל 29 במרץ 20.


במהדורה ה -29 במרץ, של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• מאות חברות ישראליות, אנשי אקדמיה וארגונים לא ממשלתיים פועלים למאבק בווירוס הקורונה
• חברות ישראליות מובילות תורמות מזומנים כדי לסייע במאבק בווירוס הקורונה
• ההתקדמות הטכנולוגית בישראל היא רק חלק מההשפעות החיוביות של נגיף הקורונה
• מסכי מיקרו ישראליים מכילים חומרים תזונתיים מגבירים את מערכת החיסון.
• האינטרנט מלא רעיונות ישראליים לעשות דברים בבידוד.
• אל על טסה את טיסתה הארוכה ביותר אי פעם, כדי להביא הביתה 230 ישראלים מאוסטרליה.
• תפילות לגשם מילאו את הכנרת - וכעת הן מתמודדות עם וירוס הקורונה


ההישגים הרפואיים של ישראל:

למעלה מ- 70 חברות ישראליות נלחמות בווירוס הקורונה. ארגון הסטארט-אפ הלאומי המרכזי ללא כוונת רווח (SNC) יצר מדריך מקיף של למעלה מ- 70 סטארט-אפים ישראלים רלוונטיים בתחום המדיטק המסייעים במאבק ב- COVID-19. התחומים הם טיפול, אבחון, מניעה, פיקוח וחברה.

אוניבריסטת העברית וקורונה. מחקר נגד נגיף קורונה באוניברסיטה העברית בירושלים כולל: בנק ביולוגי גנטי המסייע במניעת התפשטותו, ערכות אבחון מהירות יותר, חיזוק מערכת החיסון, פיתוח חלבונים חדשים כבסיס לחיסון וטיפולים לחסימת זיהום ולהפחתת נזק לרקמות.

אוניברסיטת בן גוריון וקורונה. סיכום של 15 מתוך 50 פרוייקטים שפתחה אוניברסיטת בן גוריון בישראל כדי להפחית את COVID-19 או את השלכותיו. הדגשים הם נטרול נוגדנים, מסנני אוויר אנטי-ויראליים, מל"טים, חיטוי אוטומטי ומיקרו-אלגיות אנטי-ויראליות. ומאה+ סטודנטים עוזרים בבית החולים סורוקה.

טכניון וקורונה. במכון הטכניון הישראלי 20 מעבדות העובדות על פתרונות לווירוס הקורונה. יש לו 4 פרויקטים לאבחון, 2 פרויקטים לפיתוח חיסונים, 4 פרויקטים טיפוליים ו -7 פרויקטים לפיתוח עזרים לצוותים רפואיים. בנוסף, פרויקטים חירום רבים. תוכלו אפילו להצטרף ללימוד הקולי שלו (לחצו כאן)

סטארטאפים ישראלים בעידן הנגיף. המאמר הגדול של פורבס מציג חברות ישראליות רבות שעובדות על מוצרים ושירותים הקשורים לווירוס. אלו שלא דווחתי בעבר כוללים SaNOtize (תרסיס אף), Pulm-One (בדיקת תפקודי ריאה), MagniLearn (למידה מרחוק) וקמטאי (מאמן אישי וירטואלי שיכול לראות אותך)

פירוט נוסף על מדיטק וירוס קורונה. מאמר זה מתמקד בשישה סטארט-אפים ישראלים. RADLogics (מאבחנת דלקת ריאה), אבחון Sight (בדיקת דם), קמדה (נוגדנים), קלי רפואי (ניטור חומרה), EarlySense (ניטור ביתי) וג'ניקס גנוקס (ניתוח עמידות גנטית).

חיסון נגד וירוס מחולים שהוחלמו. קמאדה הישראלית מפתחת טיפול נגד נגיף הקורונה שמקורו בפלסמת הדם של חולים שהחלימו מהמחלה ונמצאים בהבראה. קמדה אומר כי הפלזמה עשויה להכיל נוגדנים שיכולים להיות בסיס לחיסון.

בדיקות חכמות לפתוגנים. Diagnostics.ai היא חברה בריטית, אך כמעט כל המו"פ שלה מבוסס בישראל. החברה משתמשת בבינה מלאכותית כדי לנתח תוצאות בדיקות COVID-19 (או כל פתוגן) באופן אוטומטי. זה מסיר את הצורך במומחים ומבטיח סטנדרטיזציה, דיוק ובקרת איכות.

מסכה טובה יותר. ViriMASK הישראלי מגן Oculo-Respirator מגן על הפנים והעיניים מפני נגיף הקורונה. הוא כרוך סביב הראש, עם מגן ראייה ובעל מנגנון סינון לאף ולפה. ניתן לשטוף את המכשיר ולעשות בו שימוש חוזר והמסננים להחלפה נמשכים 12 שעות. זמין בקרוב.

עוד מאווררים. הפתרונות הרפואיים של Inovytec בישראל מיוצרים מכונות נשימה ניידות המוניות. היא מתכוונת לספק 1,000 מכונות למשרד הביטחון הישראלי בחודש מאי והיו לה הזמנות נוספות מאירופה.

טיפולי סרטן ברקוד. כפי שדווח בעבר מדענים ישראלים פיתחו חבילות ננו של טיפולים נגד סרטן, שנקודדו כדי לזהות מהן היעילות ביותר. כעת, אבחון ברקוד של ישראל שולח כימו שונה בחלקיקים וקורא ברקודים על הגידולים המתים כדי לראות איזה מהם עבד הכי טוב.

אישור ארה"ב למערכת תיקון האמו. Ossio הישראלית קיבלה זה עתה אישור ה- FDA האמריקני עבור מערכת ה- OSSIOfiber® Hammertoe Fixing שלה. שתלי ההתחדשות העצם הבי-אינטגרטיבית הלא-מתכתית "אינטליגנטית" מגיעים בשלושה גדלים, בתוספת תצורות ישרות וזוויות, להתאמה אישית טובה יותר.

ישראל היא מכילה וכללית

חברות ישראליות פילנתרופיות.חברות ישראליות לב-לב כוללות את חברת Mobileye שהוקמה בישראל, התורמת 10 מיליון שקל למלכ"ר. האם של מובילאיי, אינטל, תורם 320 אלף דולר לבית החולים רמב"ם בחיפה כדי לקנות מערכת בדיקת וירוס הייטק. ו- MyHeritage תורם 66,000 ספוגים.

איך קשישים יכולים לעזור. אסתר הרשקוביץ 'הישראלית הקימה את SAGE - פלטפורמה עולמית בשפה האנגלית בה אזרחים ותיקים מיומנים מעניקים שיעורים מקוונים באומנויות, עסקים, חינוך, בריאות ועוד. לבעלי בידוד ביתי. המורים כוללים מיילדת לשעבר, פסיכולוג, רב וכירופרקט. מה איתך?

מתפלל יחד. הניו יורק טיימס פרסם סיפור חיובי סביב תמונה של שני פרמדיקים ישראלים וערבים מתפללים יחד - האחד מול ירושלים והשני מול מכה. זה ממשיך ואומר כי מדובר בתופעות נפוצות בישראל. ל- WIN היה סיפור דומה אם אינך רוצה להירשם ל- NYT.

קנצלר אוסטריה אסירת תודה על עצתו של ראש הממשלה. קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ אמר כי ראש הממשלה הישראלי נתניהו טלטל אותו משאננותו, והפציר בו "לעשות משהו" בכדי להכיל את מגפת הנגיף. זה הניע אותו להפוך את אוסטריה לאחת המדינות האירופיות הראשונות שנקטו צעדים רציניים.

ועידת וירוס קורונה וירטואלית למנהיגים עולמיים. חברת Jerusalem Venture Partners (JVP) אירחה את "קורונה להתעורר" - ועידה וירטואלית. משתתפיו כללו מנהיגי ממשל, כלכלה וטכנולוגיה עולמית וכן ראשי ומומחים בבתי חולים ישראליים ואיטלקיים. הם חלקו שיטות עבודה מומלצות במאבק במשבר COVID-19.

מדעי הטכנולוגיה:

מנבא את התפשטות נגיף הקורונה. מדענים ממכון ויצמן בישראל וארגונים אחרים פיתחו שיטה לניטור, זיהוי וחיזוי אזורי ההתפשטות של נגיף הקורונה. זה כרוך בחולים שעונים על שאלון של דקה אחת. 60,000 ישראלים מילאו את הטופס תוך שבוע בלבד.

האקתון כדי להקל על הבידוד. 150 ישראלים ואמריקנים מצוות תגלית, MIT ויחידת 8200 עילית של צה"ל ערכו האקתון וירטואלי בשם "HackCorona". הם עיצבו חידושים בווידיאו, פלטפורמת שירותים דיגיטליים, פלטפורמת התנדבות שלימה, למידה מרחוק ומתקנים וירטואליים אחרים ברשת.

העברת נתוני בדיקת וירוס קורונה. תוך 48 שעות בלבד, הקריון של ישראל בנה פיתרון לאוטומציה של תהליכים רובוטיים (RPA) לאוטומציה של העלאת פעמיים מדי יום של תוצאות הבדיקה של משרד הבריאות בישראל של COVID-19 למערכת מכבי שירותי בריאות. אנשי מקצוע בתחום הבריאות יכולים כעת להתמקד בטיפול.

וירוס הכתר האמיתי. שרון, מ"רחובות ירושלים האמיתיים ", השתתף לאחרונה בוובינר mHealth Israel בו הודגש כי בגלל" המידע הדמיוני "על מגיפת וירוס הקורנו, חשוב להשתמש במקורות מהימנים למידע. הסמינר הדגיש גם את ההכנות הטובות של המרכז הרפואי שיבא.

היבטים חיוביים של וירוס קורונה. לא כל מה שקשור לווירוס הקורונה הוא שלילי. משפחות מבלות זמן רב יותר ביחד וחלק מהרעיות הלא בריאות. היתרון העיקרי הוא קידום טכנולוגיה למשל. טל-רפואה, רובוטיקה וטכנולוגיה פיננסית יעילה. וכלכליסט פרסם את OptimisTech עם חדשות טובות יותר.

יוזמת אנרגיה מים בארה"ב וישראל. הזרוע להעברת הטכנולוגיה של אוניברסיטת בן-גוריון בישראל ואוניברסיטת נורת'ווסטרן מיועדת לפתח במשותף טכנולוגיות לפיתרון אתגרי המים העולמיים. היוזמה של 21.4 מיליון דולר מכסה אספקת מים חסכונית באנרגיה, שימוש חוזר ושחזור שפכים ומערכות מים אנרגיה.

מים בימי רביעי. קק"ל השיקה סדרה מקוונת של 4 הרצאות ביום רביעי "מים שתייתך בזמן נגיף הקורונה: שיעורים מישראל". פרק 1 (ראו יוטיוב למטה) הציג את סת 'מי סיגל, מחבר הספר "תן שם להיות מים". תוכלו להצטרף להרצאות עתידיות בנושא זום.

כלכלה ועסקים:

מעניק לחברות סטארט-אפ המאבקות בוירוס קורונה. ממשלת ישראל הבטיחה תמיכה כלכלית בשווי של 50 מיליון שקל לסטארט-אפים ישראלים המקדמים פתרונות למאבק במגפת הנגיף הקורונה. נכתב כי היא תממן את מרבית הוצאות הפיתוח לחברות עם טכנולוגיות פורצות דרך יוצאי דופן.
https://www.jpost.com/HEALTH-SCIENCE/ Government-offers-assistance-to-tech-developers-fighting-coronavirus-621412

פסגה עסקית וירטואלית למאבק בווירוס הקורונה. Catalyst Investments של ישראל מארחת כנס וירטואלי בתחילת אפריל כדי להתאים את המשקיעים לחברות מד-טק וביו-טק הנלחמות בווירוס הקורונה. השותף המנהל אדואר קוקיירמן מאמין כי מימון יכול לעזור לסטארטאפים ישראלים לפתח פיתרון פורץ דרך.

מדיה חברתית סינית שנוסדה על ידי ישראלים. וייבו הסינית הובילה סבב גיוס של 3.5 מיליון דולר בהפעלה Y-Platform של המדיה החברתית, שנוסדה על ידי רז ועמי ישראל. חשבונות המדיה החברתית של Y-Platform מתארים את חיי היומיום של זרים בסין. יש לה 70 מיליון מנויים ב- Weibo, Bilbili, Tiktok ו- WeChat.

סטארטאפים ישראלים קטנים יכולים להסתגל. מאמר זה מדגיש שרבים מסטארט-אפים ישראלים יהיו מספיק זריזים בכדי לשרוד את אירוע ה"ברבור השחור "של הנגיף. המשבר הפיננסי ב -2008 מספק תקדים היסטורי. הם מחזקים את נוכחותם המקוונת, משמרים מזומנים ומגדילים את המניות המוחזקות בידי מפיצים זרים.

ההשקעה בסטארטאפים ישראלים נמשכת. קרנות הון סיכון ומול חברות בינלאומיות גדולות עדיין משקיעות בחברות סטארט-אפ ישראליות. השבוע השלים פיטנגו לגייס קרן צמיחה של 250 מיליון דולר; פירמידת אנליטיקס גייסה 25 מיליון דולר; מכונות קוונטיות 17.5 מיליון דולר; ePlane 9 מיליון דולר; Revuze 5.1 מיליון דולר וכו 'וכו'.

הנמל הגדול ביותר בישראל פועל כרגיל. נמל הים הגדול בישראל, אשדוד, פועל במלואו, ברמה הדומה לשנה שעברה, למרות התפרצות וירוס הקורונה העולמי. כ -97% מהמטענים לישראל, לפי משקלם, מגיעים בספינה והממשלה הבטיחה למדינה כי לא יהיו מחסור במוצרים חיוניים.

מיקרו-מסך ישראלי בריא. מסנני מיקרו נקצרים 7 עד 20 יום לאחר הופעת השתילים. נבטים עלים צעירים אורזים הרבה יותר חומרים מזינים ומניעים למחלות לגרם בהשוואה לצמחים בוגרים. 2BFresh של ישראל ייצרה 85 טונות של מסכי מיקרו בשנת 2019 לשוק המקומי והחו"ל. סרטון נהדר.

ניתן להשיג כעת טיפול ב H. pylori. בעקבות אישור ה- FDA האמריקני, השיקה רדהיל את טיפול Talicia בזיהומי H.pylori (Helicobacter) בארה"ב. כוח המכירות המורחב של RedHill יקדם את טליציה לכ- 25,000 גסטרואנטרולוגים, רופאים ראשוניים וספקי בריאות אחרים.

יינות מארצות לב המקרא. ענף היין הישראלי בהרי יהודה צומח ממש מחוזק לחוזק. לדוגמא, יקב גוש עציון מייצר 100,000 בקבוקים בשנה ורביעיית הרי יהודה היא קבוצה של 4 יקבי בוטיק המייצרים יינות איכותיים וזוכים בפרסים.

יזם מיליארדר במנותק. אדם נוימן, ישראל, הודח בשנה שעברה מחברת WeWork המשתפת פעולה עם מיליארדי דולרים. בדצמבר חזר לישראל והוא עדיין כאן 3 חודשים אחר כך. מה הוא עושה? הראיון הזה עם אימו הוא "פותח עיניים" אמיתי.

תרבות, בידור וספורט:

עידן רייכל מחיה ל -400,000. יותר מ -400,000 איש מרחבי העולם התכוונו לצפות במופע המוזיקלי הישראלי הנודע עידן רייכל, המופץ בחיים במרץ ה -22 במרץ, מהסלון שלו בתל אביב. הוא ביצע כמה משיריו הפופולאריים והמרוממים ביותר, תוך שהוא מסר מסר של תקווה וביחד.

תזמורת רחוב ירושלים הופכת לווירטואלית. תזמורת הרחוב הירושלמית משדרת את ישראל והעולם מבתיהם ומביאה שמחה, תקווה ונוחות לנוכח מגפת הנגיף הקורנו.

דברים לעשות בזמן שתקועים בהסגר. Israel21c הוציא סיכום של ההזדמנויות שהבידוד העצמי מספק לך להתמכר לכל אותם דברים שלעולם לא הספק לך. VeryGoodNewsIsrael ממליצה על הסיור הווירטואלי ברחבי ישראל. ו- COVID-19 לא הפסיק את נדידת הציפורים בעמק החולה.

דברים מהנים לילדים (וגם למבוגרים) בבידוד. רעיונות כוללים משחקי לוח (ישראליים), אמנות וירטואלית, יוגה, בישול, סיורי מוזיאונים וירטואליים (למשל מוזיאון תל אביב), מדע משונה (למשל ערוץ המדע של מכון ויצמן בבית) ותאטראות וירטואליים וקונצרטים (למשל, האופרה הישראלית).

המדינה היהודית:

IFCJ תורם שני מיליון דולר למאבק בווירוס הקורונה בישראל. המלגה הבינלאומית לנוצרים ויהודים (IFCJ) אישרה מענקים מיוחדים לשני מיליון דולר ל -15 בתי חולים ישראליים לציוד נשימה ומכונות מצילות חיים אחרות. היא גם רכשה 20 מכשירי בדיקה מיוחדים עבור מגן דוד אדום.

כל הכבוד לקשישים במודיעין. מרכז ברקאי לרבנות מעשיות ופיתוח קהילתי הקים מערכת להפצת מזון באמצעות קבוצות WhatsApp, לישראלים שברקע הבית. למעלה מ- 250 מתנדבים מעבירים ארוחות מבושלות שלוש פעמים בשבוע לתושבים קשישים פגיעים בכל אחת מ -13 השכונות של מודיעין.

הנשיא קורא לילדים במהלך הנעילה. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התחיל להעניק הפסקה להורים. הוא אמר, "קרא איתי, את כל המשפחה או רק את הילדים (וקח את הזמן לקפה, בלי הטלפון שלך)." לאחר מכן קרא את ספר הילדים "חדר להשכרה" מאת לאה גולדברג.

ישראלים חולצו מפרו. איציק גרבר פייל את אחד מארבעת מטוסי אל על שטס 16 שעות ומעל 12,000 ק"מ לפרו כדי להציל 1,000 ישראלים שנמצאים תקועים בהתפרצות נגיף הקורונה. לאחר הפסקה של ארבע שעות בשטח, הטיס קפטן גרבר את בואינג 787 דרימליינר שלו עם מאות ישראלים למשך 15 שעות נוספות חזרה לביתו לישראל.

טיסה שובר שיאים לאוסטרליה. בראשון היסטורי טסה אל על טיסה מסחרית היישר מישראל לאוסטרליה כדי לפנות ישראלים תקועים בגלל מגיפת הנגיף הקורונה. הטיסה בת 17 השעות נחתה בפרת 'והמריאה מספר שעות לאחר מכן. הוא נשא 230 ישראלים, בהם 80 שנסעו לפרת 'מניו זילנד.

ישראלים נוספים חילצו. ישראל הראתה שוב שהיא לא מפקירה את אזרחיה. מטוסי אל על החזירו 40 מגאנה, 600 מאוקראינה (ב -4 טיסות), בהם 160 סטודנטים ערבים-ישראלים בעיקר מאודסה. משימות אחרות כוללות מאיטליה, אתיופיה, תאילנד וקרואטיה.

לא יכול לעצור את העלייה. העלייה לישראל נמשכת למרות מגיפת נגיף הקורונה. 961 עולים הגיעו לישראל מתחילת מרץ. הם כללו 72 עולים מאתיופיה מקהילת פלאש מורא. כל העולים החדשים צריכים לבלות את השבועיים הראשונים שלהם בבידוד עצמי.

הכנרת כמעט מלאה. התפילות לגשם עבדו. כנרת נמצאת בשיאה של 16 שנה - מעט קצרה מקו האדום העליון. ברמה זו, יש לפתוח את סכר דגניה למניעת שיטפונות. צפוי מעט יותר גשם, בנוסף לשלג הנמס מהר החרמון צריך לדחוף אותו מעבר לקו.

תפילות נגד נגיף הקורונה. יהודים התפללו ברחבי העולם על הזום כדי לסיים את התפשטות ה- COVID-19. הכינוס, בראשות רבני הראשי לישראל, דוד לאו ויצחק יוסף, ככל הנראה הוא התפילה המשותפת הגדולה ביותר שהתקיימה אי פעם. בינתיים התכנסו מנהיגים יהודים, מוסלמים ונוצרים להתפלל בירושלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.