יום ראשון, 15 במרץ 2020

החדשות הטובות של ישראל 15 במרץ 20.


במהדורה ה -15 במרץ 2020 של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• מנתחים ישראלים מבצעים ניתוח ייחודי בחולה סרטן הריאות.
• מיקרוסופט ישראל ממנה את המנכ"לית הראשונה שלה.
• הטכנולוגיה הישראלית מאפשרת לעסקים ולסטודנטים לעבוד מהבית.
• שני חידושים ישראליים מייצרים מי שתייה טהורים באזורים מקופחים בעולם.
• הרכבת השוויצרית משקיעה 200 אלף דולר בחמישה חברות סטארט-אפ ישראליות.
• ישראלי זכה במרתון הנשים של טוקיו בזמן שיא.
• דרך מדהימה להעביר חבילות פורים לילדים ישראלים מאושפזים.

ההישגים הרפואיים של ישראל

חולה מושתל סרטן ריאות מקבל את הריאה שלו. בפריצת דרך רפואית, מנתחים בבית החולים בילינסון בישראל הוציאו באופן זמני את הריאה השמאלית מחולה סרטן ריאות. לאחר מכן הם חתכו גידול מהריאה שחסמה את דרכי הנשימה הראשית ולבסוף החליפו את הריאה חזרה למטופל.

חדשות החיסונים נגד וירוס. ההתקדמות האחרונה בנושא החיסון שפיתחו מדענים ישראלים במכון לחקר מגאל בקרית שמונה בגבול לבנון. כמו כן, מאמר על אופן פעולת החיסון.

עוזר לחולי וירוס קורונה לנשום. רופאים בבית החולים "אלין" בירושלים פיתחו לפני 10 שנים את Coughsync בכדי לסייע בהקלת גודש הריאות אצל ילדים עם מוגבלות גופנית ומוגבלים. כעת הוא מיוצר המוני כדי לסייע בפינוי הפרשות מהריאות של חולי נגיף הסינית במאווררים.

פריצת דרך בייצור תאי לב. חוקרים בראשות פרופסור ליאור גפשטיין ממכון הטכניון הישראלי והמרכז הרפואי רמב"ם יצרו תאי לב מתאי גזע שיכולים להיות תאי תא פרוזדורים (עליונים) או חדריים. יש לו יתרונות משמעותיים לבדיקת טיפולי לב.

שיבא הוא כיום בית החולים ה -9 הטוב בעולם. מגזין ניוזוויק רשם את המרכז הרפואי שיבא בתל השומר כבית החולים התשיעי הטוב בעולם, עולה במקום אחד מהשנה שעברה. ניוזוויק הדגיש את המחקר פורץ הדרך של שיבא בנושא סרטן, קרדיולוגיה, מחלות מוח, גנטיקה פלוס שיתופי הפעולה הגלובליים שלה.

עדשות מגע לתיקון עיוורון צבעים. חוקרי אוניברסיטת תל אביב פיתחו עדשות מגע הניתנות להתאמה אישית שיכולות לתקן את deuteranomaly, סוג של עיוורון צבע אדום-ירוק. התקנים אופטיים דקים במיוחד שולבו בעדשות מגע מחוץ למדף.

ישראל היא מכילה וכללית

מדוע חמש נשים ישראליות הפכו לדיפלומטים. לציון יום האישה הבינלאומי, ענו חמש דיפלומטיות ישראליות על חמש שאלות הקשורות בעבודתן, כדי לעודד נשים נוספות ללכת בראשן. פלוס 16 נשים ישראליות מכל תחומי החיים המאתגרות סטראוטיפים בדרכים הכי מעוררות השראה.

המנכ"לית החדשה של מיקרוסופט ישראל היא אישה. ענקית התוכנה מיקרוסופט מינתה את מיכל ברוורמן-בלומנסטיק למנכ"לית המו"פ של מיקרוסופט ישראל. היא האישה הראשונה בתפקיד הזה. המאמר השני מתאר כיצד נשים ישראליות מובילות בתעשייה הביוטכנולוגית המשגשגת בישראל.

יום האישה הבינלאומי בירושלים. מאמר זה מציג כמה מהאירועים והפעילויות של מרץ בירושלים, שתוכננו במיוחד ליום האישה הבינלאומי (IWD) ב- 8 במרץ.

האופנה הישראלית מיועדת לכולם. ארבעה מעצבים ישראלים מפתחים בגדים מתקדמים שהם אטרקטיביים, במחירים סבירים ונגישים לאנשים עם מוגבלות וגם לאלה שבלעדיהם. הם שי סניור (בגדי פלטה), עינב בסר (מיקיטה), מירי אלביק (מיריקול) וגיל יהושע דרייפוס (אבאלה ארבע).

ליאור סוכארד עוזר לגייס 180 אלף שקל. כפי שפורסם בעבר, ארגון צדקה המטריה הישראלי MyIsrael הזמין את המנטליסט הישראלי ליאור סוכארד להעיר את הקהל בהשקתו בפסטיבל 10 בפברואר. האירוע גייס 180 אלף שקל. 18 העמותות של MyIsrael מבטיחות ש 100% מכל תרומה עוברת ישירות למטרה שנבחרה.

השגריר הראשון של DRC בישראל ב20 שנה. הנשיא פליקס טישקדי מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (DRC) הודיע ​​כי ימנה לראשונה זה 20 שנה שגריר בישראל. למרות שהשגריר החדש יוצב בתל אביב, חלק מסחרי של השגרירות יהיה בירושלים.

בית ספר לבניית ישראל לפליטים. ישראלים עוזרים לפליטים סורים באי לסבוס במשך למעלה מארבע שנים. מגיש החדשות הישראלי-ערבי, לוסי אהריש, התראיין בשירות העולמי של ה- BBC ותיאר את מה שהשיג בית הספר, לפני טרגדיה שנערכה לאחרונה. האזן משבע דקות. ראו גם סיוע ישראלי באי צ'יוס.

הצלת חיים בלאוס. הרופאה הישראלית גילת רייש התנדבה לאחרונה בבית חולים במדינת לאוס האסייתית. היא הייתה מתוסכלת מכך שלא היו אספקת דם לחולים. אז היא יצרה קשר עם רב חב"ד המקומי שקבע במשך שבועיים כמעט 100 תרמילאים ישראלים לתרום דם. הפרויקט ממשיך להציל חיים.

ישראל מגינה על חיות הבר. סרטון זה פורסם לציון יום הבר הטבע העולמי ב- 3 במרץ. הוא כולל שמורת טבע החולה של ישראל, "מקלט בטוח לחמורים", מרכז השיקום "חיות הבר" 4D, מקדש "חוות חופש" לבעלי מוגבלויות, ו" יער הקופים יודפת "לקופים שהצילו.

בוס ההפעלה של אנרגיית הגל זוכה בפרס האו"ם. כאן דווח על כוח האקו-גל של ישראל מספר פעמים. המנכ"ל אינה ברוורמן זכה זה עתה בפרס פעולות אקלים של האו"ם. חברת Eco Wave Power תוארה כ"פרויקט מוביל עולמי המייצר אנרגיה נקייה מהאוקיאנוס, שהוקמה יחד והובלה על ידי מנכ"לית.

מדע וטכנולוגיה

חברות מזון מובילות ואג-טק. עשר חברות ישראליות המוצגות ב- 50 המובילים בעולם בתחום הטכנולוגיה המזון העולמית ובחמישים חברות האג-טק בשנת 2020. מדובר בדוקסמטוק, InnovoPro, Hinoman, Future Meat, Tastewise, TIPA, Infarm, CropX, Taranis ו- Prosera. הכל מלבד Infarm דווחו בעבר בעלון זה.

פתרון סבון לנגיף קורונה. כפי שפורסם כאן בעבר, חברת ההפעלה Soapy הקימה תחנות היגיינה פשוטות באזורים כפריים ושכונות עוני בהן אין מים זורמים. כעת נטענת שטיפת המיקרו-סטיישן של סבון עם המגיב הישראלי הצומח שלה, להרוג נגיפים עמידים עוד יותר מקורונה.

עוזר רובוט ישראלי לחולי וירוס. הרובוט Temi שפותח בישראל משמש כעת במאות בתי חולים, מרכזים רפואיים, בתי אבות ומבני חברות באסיה כדי לסייע במזעור הקשר האנושי-אנושי במהלך התפרצות הנגיף.

וידיאו טק ישראלי תומך בעסקים וחולים. טכנולוגיית ועידת הווידיאו מההפעלה הישראלית קלטורה מאפשרת לעובדים מרוחקים להישאר מחוברים במהלך התפשטות וירוס הקורונה. בינתיים, Uniper Care של ישראל הופכת מכשיר טלוויזיה לתחנה אינטראקטיבית לחולים במרכז הרפואי שיבא.

אל תחסום אתרים תקפים. חברת הביטחון הסייבר הישראלית CHEQ היא אלטרנטיבה AI למילוי רשימות שחורות המשמשות בדרך כלל כדי לחסום גישה לאתרים פוגעניים. CHEQ מעריך כי מפרסמים בארה"ב איבדו 2.8 מיליארד דולר מההזדמנויות להכנסות פוטנציאליות בשנת 2019 בעקבות תוצאות חיוביות שקריות.

שימוש בהיי-טק למלאי מחדש את המדפים. רשת הקמעונאות הסופר-פארם הישראלית הטמיעה טכנולוגיות ארגון מדפים שפותחו על ידי חברת WiseShelf בישראל ב -14 מחנויותיה. WiseShelf משלב חיישני אור ומצלמות כדי לפקח על מדפים באופן רציף ולשלוח התראות בזמן אמת כאשר יש צורך בארגון מחדש או מלאי מחדש.

אילת ונחמד שותפים לפתרונות עירוניים חכמים. אתר הנופש של ים סוף של אילת ועיר הריביירה הצרפתית ניס ניסו להצטרף. 10 חברים מכל עיר יחפשו פתרונות מבוססי טכנולוגיה לאתגרים בתחום הערים החכמות, כולל סוגיות של תשתיות, תחבורה, אנרגיה, שירותים קהילתיים ותיירות.

תמונה מתקתקת את כל התיבות. פנדות אדומות בגן החיות התנכי בירושלים שהתעמלו על קיר עשוי מחומרים ממוחזרים, זכו בתחרות צילומים בינלאומית. החומה נבנתה על ידי צוות שכלל נוער בסיכון.

מחולל מים המונע באמצעות שמש. ווטרג'ן של ישראל מתכננת להשיק גרסה מופעלת סולארית למערכת האוויר שלה מאוחר יותר השנה. סולארי גני מתאים למיקומים מרוחקים, כמו כפרים כפריים בהם גישה לחשמל יכולה להיות לא יציבה ולא אמינה. זה יכול לייצר עד 13 ליטר (3.5 ליטר) מים ביום.

תפוס את הגשם. דוגמא נוספת לחשיבה ישראלית "מחוץ לקופסה". אייל יססקי, מנכ"ל חברת היליקו, היה מתוסכל כשדיילי שכונות העוני של מומבאי נאלצו לשתות מים מלוכלכים במהלך המונסון. אז, הוא וחברו משה בלילטי פיתחו מכשיר נייד זול וקל שיכול לאסוף ליטר מים מגובה של 1 מ"מ.

כלכלה ועסקים

הכי חדשני. מגזין העסקים האמריקני Fast Company הגדיר לפחות 14 חברות ישראליות ברשימת 434 "החברות החדשניות ביותר בשנת 2020". המגזין כתב כי החברות "מובילות את תחומן והופכות את העולם." Israel's Healthy.io הופיע בקרב 50 הראשונים המובילים "לאבחון בסמארטפונים."

נורדריין-וסטפאליה פותחת את משרד התרבות והסחר הישראלי. ארמין לאשת, שר-נשיא נורדריין-וסטפאליה, המדינה המאוכלסת ביותר בגרמניה, פתח משרד כלכלה, מדע, חינוך, נוער ותרבות בתל אביב. לאשט ידוע כתומך נלהב במדינת היהודים.

הרכבות השוויצרית שותפה לחמישה לקוחות פוטנציאליים ישראליים. הרכבות הפדרלית של שוויץ (SBB) בחרה חמישה חברות סטארט-אפ ישראליות לתכנית פיילוט. הם FSight, HereO, (חפש "HereO Israel") מערכות מדיה חדשות, SoftRide ו- TIBA. SBB תשקיע עד 200,000 דולר בבדיקת הטכנולוגיות שלהם.

ויזה מרחיבה את השותפות עם ההפעלה הישראלית. כפי שפורסם בעבר, ענקית התשלומים VISA הצטרפה לשיתוף פעולה עם ChargeAfter של ישראל - ספקית תוכנה לאפשרויות גמישות של נקודות זכות למכירה. ויזה רק הרחיבה את השותפות, והעניקה ל- ChargeAfter גישה ל -16,000 בנקים, רוכשים וסוחרים המנפיקים.

מהלך חכם עבור סטארטאפים ניידים ללא מזומנים. ההפעלה הישראלית נייקס מפתחת מערכות תשלום ללא מזומנים עבור מכונות ללא השגחה. זה השתלט על מודולאריות ההפעלה הישראלית וטכנולוגיות סליקת תשלום האשראי שלה עבור מכשירי אנדרואיד. המודולריות מאפשרת גם לעסקים להציע ללקוחות שירותי משיכת מזומנים.

אינטל מגבה את הפעלת הגיבוי הישראלי. ההפעלה הישראלית Model9 Ltd. גייסה 9 מיליון דולר בסבב גיוס שהובילה אינטל קפיטל, זרוע המיזם של יצרנית השבבים אינטל. Model9 מפתחת שירות מבוסס ענן לצורך גיבוי, שחזור, ארכיון והצפנה של ערכות נתונים וקבצים של mainframe לאחסון ענן פרטי או ציבורי.

איך היין הישראלי תפס את העולם בסערה. במהלך שני העשורים האחרונים, ייננים ישראלים זכו למוניטין בייצור כמה מהיינות הטובים בעולם. בפסטיבל היין הכשר הבינלאומי בתל אביב, נהנו הכורמים הישראלים ומעריציהם מתצוגה מעוררת התפעלות של יינות משומרון לגולן.

תרבות, בידור וספורט

איפה ניתן לראות את פרחי האביב של ישראל. בזכות גשמי חורף שופעים, ישראלים רבים מתפעלים בחוץ בשדות הוורודים, הסגולים, האדומים והצהובים המורכבים מ - כלנית (כלנית), רקפת (רקפת), נרקיס (נרקיס), טורמוס (תורמוס) ופרג (פרג). כמה פרחי מדבר נדירים לא פרחו במשך 25 שנה.

ליונל ריצ'י הוא להיט עם ישראלים. 15,000 אוהדים שרו יחד עם ליונל ריצ'י באולם המנורה מבטחים בתל אביב ב -2 במרץ. הוא שר את כל להיטיו הגדולים ביותר, כולל "שלום", "אהבה אינסופית", "כל הלילה", פלוס "המפרש הלאומי", "קל כמו יום ראשון בבוקר" ו"בית הבריקים ".

כניסה לתחרות האירוויזיון בישראל. כניסת ישראל לתחרות האירוויזיון לשנת 2020 היא "פיקר ליבי", או "אהובתי" באמהרית - השפה האתיופית המדוברת על ידי אבותיו של הזמר האתיופי-ישראלי בן ה -19 עדן אלן. רוב מילות השיר באנגלית, עם כמה עברית, ערבית ואמהרית.

ישראלית זוכה במרתון טוקיו בזמן שיא. האתלט הישראלי לונה צ'מטאי סלפטר זכה במירוץ נשים במרתון טוקיו תוך שיא שיא, 17 דקות ו -45 שניות. היא ניצחה את הטוב הקודם שלה ביותר משתי דקות ועלתה למקום השישי ברשימת כל הזמנים של העולם.

רצים מצילים חיים רצים שוב. כאשר רץ במרתון ים המלח 2019, לבו של שחר דוד נעצר והוא התמוטט. פרמדיק מד"א מאיר פורמנסקי רץ בסמוך וביצע פעולות החייאה כדי להציל את חייו של שחר. במרתון ים המלח השנה, מאיר ושחר רצו זה לצד זה.

המדינה היהודית

עוד עולים מאתיופיה מגיעים לישראל. ישראל קיבלה בברכה כ- 40 עולים חדשים מאתיופיה. הם כוללים תשע משפחות מכת צאצאים יהודיים בשם פלש מורא, קהילה שמזמן נאלצה להתנצר ומבקשת כעת לחזור ליהדות.

מבצע משה - חוצפה טהורה. עורכת האתר של ה- BBC, רפי ברג (עובד נדיר בהגדרת ה- BBC) הוציאה ספר חדש "מרגלים ים סוף: סיפורו האמיתי של אתר הצלילה המזויף של המוסד". זה מספר את הסיפור המרגש כיצד, באמצע שנות השמונים, הברחו סוכני המוסד את יוצאי אתיופיה מסודן לישראל.

האומה העברית-אפריקאית של ירושלים. סיפור מעורר השראה לתולדות קהילת בני ישראל העברית האפריקאית, שציינה זה עתה 50 שנה בישראל. הספרייה הלאומית של ישראל פרסמה תמונות שצולמו בינואר 1970, שבועות ספורים לאחר הקמת הקהילה בדימונה.

סידור תפילה עתיק. הספרייה הלאומית של ישראל השלימה את שיקום מוסקוביץ מחזור מהמאה ה -15 והוצבה לרשת לראשונה. כתב היד נכתב על קלף על ידי יואל בן שמעון, שנחשב בעיני רבים לאמן היהודי החשוב ביותר של ימי הביניים.

מבקר איסלנדי נדיר. מבקר אחד לאחרונה בחופים אלה לא נדרש להסגר בעצמו. לוויתן רוצח (אורקה) צולם כשהוא שוחה 1.4 ק"מ מול חופי ישראל בין חיפה לאכזיב. מהסימנים שלה הוא האמין כי הוא "Riptide" שהחל את דרכו במים האיסלנדים, 8,000 מיילים משם, ביוני 2018.

כמה עובדות חשובות על פורים. פסטיבל הפורים "המשוגע" היהודי נחגג באופן ייחודי בישראל. אפילו ישראלים חילונים לובשים שמלה מהודרת, קונים "המנטשכן" (עוגיות משולשות) ונהנים ממסיבות.

גיבורי על מביאים חבילות פורים לילדים חולים. מתנדבים ישראלים לבושים כגיבורי-על הביאו כמה מעודדות פורים לילדים המאושפזים בבית החולים לילדים דנה דווק של איכילוב בתל אביב. ספיידרמן, איירון מן, סופרמן ובאטמן, בין השאר, התנפצו על חלונות בית החולים, חילקו פינוקים וצעצועים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.