יום ראשון, 1 במרץ 2020

החדשות הטובות של ישראל 01 במרץ 20.


במהדורת הראשון במרץ 2020 לחדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• טיפול ישראלי יכול להציל את חייהם של חולי קורונה.
• מדענים ישראלים משתמשים בחיידקים כדי למשוך תאי T סרטניים.
• ממשלת ישראל מעניקה מענקים ליזמים בדואים בנגב.
• הצוות הרפואי הישראלי לימד חובשים בהאיטי להשתמש בלייזרים כדי להקל על פצועי הכוויות.
• אב ישראלי המציא בגד ים שמגן על הלובש מפני טביעה.
• שליח שלום לשעבר של ארה"ב שותף כעת בארגון השקעות ישראלי.
• קבוצת האופניים של ישראל מתחרה באיחוד האמירויות.
• זמרת ישראלית-ערבית מוסלמית מובילה התגיירה.


ההישגים הרפואיים של ישראל

פריצת דרך במלחמה בחיידקים עמידים ובסרטן. חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון בישראל השתמשו בתהודה מגנטית גרעינית (NMR) ו- AI בכדי לתכנן אנטיביוטיקה וטיפולים חדשים לנגיפי RNA האחראים למחלות כמו דלקת כבד, נגיף HIV וסרטן רבים.

טיפול בנפגעים חמורים של נגיף הלב. כפי שפורסם בעבר, הטיפול ב- Allocetra מבית Enlivex בישראל מרפא חולים הסובלים מאלח דם קשה. כעת מוצעת Allocetra לממשלות עבור אלפי חולי וירוס הסובלים מאי-ספיקת איברים הנגרמת על ידי אי-ספחת כתוצאה מתגובות יתר של מערכת החיסון.

אבחנה מהירה יותר של נגיף קורונה. טכנולוגיה חדשה שפותחה על ידי חוקרים מאוניברסיטת בר-אילן בישראל מקטינה את הזמן שנדרש לבדיקת נגיפים משעה לרבע שעה. הבדיקה המשופרת משמשת כבר כיום במרכז הרפואי שיבא לנגיפים אחרים וכעת היא עוברת בדיקות לנגיף ה- Corvav-19.

תמיכה ישראלית בחולי וירוס. ארגון החדשנות הישראלי INNONATION גייס 100 רופאים מתנדבים ישראלים לספק סרטונים רפואיים לאנשים שנמצאים בהסגר לנגיף קורונה בסין ובעולם. היא גם גייסה כספים לשליחת 150,000  פריטי ציוד רפואי לסין. אנא עיינו בסרטון ההשראה.

פיקוח על חשודים בחולי וירוס. 12 ישראלים שנחשפו לנגיף הקורונה הקטלני (COVID-19) באוניית השייט ביפן, הוסגרו בהסגר במרכז הרפואי שיבא. כל מטופל משתמש במכשיר TytoCare, המיועד לרופאים לבדיקה מרחוק של דופק, טמפרטורה, גרון, ריאות, אוזניים, לב, בטן ועור.

עובדים על חיסון נגד וירוס. מכון המחקר MIGAL בגליל ביצע מספר פריצות דרך מדעיות אך האחרון עשוי להיות טיפול בנגיף הקורונה (COVID-19). הם מתאימים את החיסון היעיל שלהם נגד נגיף ברונכיטיס זיהומי העופות (IBV). יעד האישור הוא 90 יום.

תן לי לראות בתוך הכתף שלך. הטכנולוגיה החדשנית מבוססת ה- AI / CT מ- Vision RSIP הישראלית יכולה לסייע בניתוח כתפיים - אחד ההליכים המורכבים ביותר עם זמן החלמה ארוך. המערכת מספקת מודל אנטומי תלת מימדי מדויק של הכתף לצורך אבחון טוב יותר.

עכשיו אנחנו מחייכים. Mavrik Dental של ישראל מפתחת מכשירים דנטליים המסייעים לאוטומציה של טיפולי שיניים. מערכת הלבנת השיניים Thera-Smile שלה נוקתה על ידי ה- FDA האמריקני. Mavrik גייסה זה עתה 30 מיליון דולר למימון פעולות פתיחה מסחריות בארה"ב תוך שמירה על מרכז פיתוח המוצר שלה בישראל.

חברות סטארט-אפ ישראליות מצילות חיים. ועידת המשקיעים העולמית של OurCrowd בשנת 2020 משכה שיא של 23,000 צירים מ- 186 מדינות. הם שמעו על שלושה סטארט-אפים ישראלים רפואיים - אינסייטק, AlphaTAU והתיאטרון הכירורגי ושלושה מהמטופלים שאת חייהם הצילו בעזרת הטכנולוגיה פורצת הדרך שלהם.

הדפסת תלת מימד בבית החולים. המרכז הרפואי שיבא בישראל משתמש בהדפסת תלת מימד לצד MRI ו- VR / AR ככלי מדויק להצלת חיים ולשיפור משמעותי של התוצאות הכירורגיות כמו החלפות ברכיים, גשרי לב ושחזור פנים. הדפסת העתקים של איברים ועצמות מסייעת גם בהכשרת מנתחים חדשים.

מיקוד לגידולים מוצקים. KAHR Medical הישראלית גייסה עכשיו 18 מיליון דולר כדי לקדם את הטיפול ב- DSP107 למאבק בגידולים מוצקים. DSP107 פועל על ידי מיקוד ל- CD47, חלבון שמבטא יתר על ידי תאים סרטניים. DSP107 מונע מ- CD47 לדכא את מערכת החיסון.

שימוש בחיידקים למאבק בסרטן. NeoTX של ישראל משתמשת בטכנולוגיית ה- Selective Redirection Cell (STR) בטכנולוגיה כדי לגייס תגובה חיסונית חזקה נגד גידולים. חיידקים עם מוטציות התמזגו בנוגדנים מונוקלוניים אשר מכוונים לאנטיגן 5T4 של הגידול, ומזהירים תאי T להרוג את הגידול. NeoTX גייסה זה עתה 45 מיליון דולר.


ישראל היא מכילה וכללית

סבונים המיוצרים במיוחד. אבדה טבע היא בית מלאכה בכפר השומרוני כוכב השחר לצעירים ישראלים עם צרכים מיוחדים. הם מייצרים סבונים ריחניים וקוסמטיקה טבעית מצמחים, שמנים אתרים ומינרלים מקומיים. היא הוקמה על ידי שלמה קשת כפעילות עבור בנו אלנתן, הסובל מתסמונת דאון.

האצת בדואים בנגב. חברת הסטארטאפ נגב, מאיץ היי-טק חדש המתעסק במיעוט הבדואי בישראל, השיקה את הקבוצה הראשונה שלה המונה 25 יזמים. כל פרויקט שמשתתף יקבל מענק בין 30,000 ל 50,000 ₪. זה נתמך על ידי משרד החקלאות, מכללת ספיר וכימיקלים לישראל.

סיוע לערבי הרשות למצוא משרות טובות. ארבעה קצינים לשעבר במנהל האזרחי בצה"ל מאפשרים לערבים פלסטינים למצוא עבודות בשכר טוב עם חברות ישראליות. במקום שערבים ישלמו עד 20% ממשכורתם למתווכים לא חוקיים ברשות הפלסטינית עבור אישורים ישראליים, הערבים קשורים ישירות למעסיקים ישראלים.

למידה מקוונת לילדים סינים בהסגר. ערי החינוך בישראל קושרות ילדים ישראלים לתלמידים בסין שבהם בתי ספר סגורים בגלל נגיף הקורונוב. הילדים מדברים זה עם זה, חולקים חוויות ופרשנויות למוזיקה ותרבות פופולרית ולוקחים חלק בשיעורים קבוצתיים.

המטוס הישראלי טס מעל סודן. בוועידת נשיאי הארגונים היהודיים הגדולים בארצות הברית דיווח ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו על טיסתו הראשונה של מטוס ישראלי במרחב האווירי הסודני. הוא אמר גם כי "כמעט ולא קיימת מדינה מוסלמית או ערבית אחת בעולם שאין לנו קשר עמוק יותר עם זה".

טק ישראלי ב- AIPAC. שלושה מהחידושים הישראלים שיוצגו על הבמה בכנס AIPAC הם כסא הגלגלים העמיד החשמלי של UPnRIDE לרביעייה, הממתיקים של DouxMatok וטכנולוגיית ה- VR של התיאטרון הכירורגי. ארבעה סטארט-אפים נוספים יוצגו בתא OurCrowd.

פלטפורמת 911 עוברת לגיאורגיה. מרכז התקשורת 911 של מחוז פייט השיק את פלטפורמת ה- c-Live של קרביין המאפשרת לתקשורת לקבל גישה לצ'אט מיידי, Live Video, AML, כמו גם לתשתית הטלפוניה של קרבין המופעלת על ידי סיסקו.

אימוץ כלבים בינלאומי. צער בעלי חיים היא האגודה למען מניעת אכזריות לבעלי חיים. הוא דואג לכלבים תועים ודואג למצוא להם בתים חדשים. כעת הוא מוצא בעלים חדשים בארצות הברית ובקנדה ומגייס כספים עבור מחיר הטיסה לכלב ולמטפל.

טיפול בנפגעי כוויות בהאיטי. צוות מומחים לכוויות וניתוחים פלסטיים מהמרכז הרפואי שיבא בישראל הכשיר מנתחים, אחיות ומטפלים מששה בתי חולים בהאיטי. הם הראו להם כיצד להפעיל את הלייזר הרפואי הראשון של האיטי כדי להפחית ולהקל על הצטלקות צלקות, מכאיבות ומגבילות תנועה.

מלמד קרב מגע בברזיל. שיתוף הפעולה בין ישראל לברזיל מקיף כמעט כל תחום של סחר, טכנולוגיה, ביטחון ועוד. מומחה לאומנויות לחימה של קרב מגע קובי ליכטנשטיין מאמן את משטרת ברזיל מאז לפני אולימפיאדת 2016 וכישורים אלו הצילו חיים.


מדעי הטכנולוגיה

העבר, ההווה והעתיד של הטכנולוגיה הישראלית. הסקירה השנתית ל- IVC הישראלית פורסמה לאחרונה. זה כולל סיכום של מערכת ההיי-טק הישראלית בעשור האחרון. היא גם חוזה את הצלחת החדשנות הישראלית על בסיס פריצות דרך מדעיות.

כיפת ברזל משודרגת. עשר שנים לאחר הגרסה הראשונה, סיימו רפאל מערכות ההגנה המתקדמות ניסויים של גרסה מתקדמת של מערכת ההגנה האווירית של כיפת ברזל. נאמר שהוא "מדמה איומים עתידיים" והצליח במאת האחוזים.

צורת חיים שאינה צריכה חמצן. מדענים מאוניברסיטת תל אביב גילו את החיה הראשונה עלי אדמות שנראית כשרדה ללא שימוש בחמצן. הטפיל, Henneguya salminicola, חי בתאי שריר של דגים, סביבה אנאירובית (ללא חמצן). אין לו מיטוכונדריה להמיר חמצן לאנרגיה.

מזון אצות סופר. ההפעלה הישראלית Simpliigood מפתחת טכנולוגיה לייצור בקנה מידה גדול של מוצרים אכילים מספירולינה אצות. ספירולינה טרייה היא מזון-על המכיל 74% חלבון.

לשמור על עגלים עם אימהותיהם. הנוהג הרגיל בתעשיית החלב הוא הוצאת עגלים מאמהותיהם כמעט מיד לאחר הלידה. קיבוץ יטבתה הישראלי החל בפרויקט פיילוט בו העגלות נשארות אצל אמם עד לגמילתם. זה משפר את חוזק העגל ומפחית את המצוקה לאם.

כיצד לגדל דגים בריאים. מדענים ישראלים מאוניברסיטת בן גוריון, האוניברסיטה העברית וארגון המחקר החקלאי גילו כיצד פועל המיקרוביומה של הדג. לקבוצה הייתה מענק פתיחה של מועצת המחקר האירופית וכעת קיבלה מענק ERC Consolidator להמשך המחקר.

בגד ים למניעת טביעה. אייל הירק הישראלי עיצב את בגד הים של FuGuSense לאחר שבתו כמעט טבעה. בגד הים מכיל חיישנים לפיקוח על סימנים חיוניים. אם מתגלה טביעה, מתנפח כרית אוויר משולבת לשימוש חוזר ומביאה את השחיינית לפני השטח.

עוד מים ממערכת האוויר. חוקרים ממכון הטכניון הישראלי פיתחו "H-to-all" - מערכת לייצור מים מהאוויר, אפילו באזורים מדבריים צחיחים. הוא משתמש בחומר יבוש (חומר להסרת לחות מהאוויר). לאחר מכן מועברים הלחות למים באמצעות חום (אנרגיה סולארית) ולחץ נמוך.

ממציא אקדחי דבק הוא "פורבס 30 מתחת לגיל 30". סטודנטית לתואר שלישי בטכניון, אלונה שגן, נבחרה לאחת מ"פורבס מתחת לגיל 30 בעולם "- רשימת מגזין פורבס על שלושים האנשים הצעירים והמבטיחים בישראל. אלונה פיתחה יחד את אקדח הדבק החם המשמש למיזוג רקמות אנושיות קרועות.

התמודדות עם בריונות ברשת. ההפעלה הישראלית L1ght מפתחת טכנולוגיה למאבק בבריונות ברשת בקרב ילדים. הוא מנתח טקסטים, קטעי וידאו ועקיצות קול כדי להכיר דיבור שנאה, בריונות ברשת ואיומים מקוונים. L1ght גייסה עכשיו 15 מיליון דולר מימון זרעים להרחבת צוות המחקר והפיתוח שלה.

איך להצטרף לסצנת הטק הישראלית. אתגר הטכנולוגיה הישראלי מאמן מועמדים מובילים לתפקידים מובילים בתחום ההיי-טק הישראלי. ITC הוא בית ספר ישראלי לקידוד המכשיר את הכישרון העולמי במשך שישה חודשים להיות מדעני נתונים בכירים, אנשי מקצוע בתחום הסייבר, מפתחים ומהנדסי נתונים.


כלכלה ועסקים
שיווק סטארט-אפים ישראלים לתעשייה הגרמנית. חברת הסטארט-אפ ניישן סנטרל ומשרד בוואריה חתמו על הסכם להכנס לחברות סטארט-אפ ישראליות בפני יצרנים גרמנים הממוקמים בבוואריה, כולל סימנס, ב.מ.וו ואודי. זה בנוסף לתכנית מאיץ השותפות של בוואריה ישראל שהוקמה בשנת 2015.
עוד רב-לאומיות בתל אביב. במהלך השנה האחרונה, חברות בינלאומיות פתחו 16 מרכזי פיתוח חדשים בתל אביב במטרה להעסיק כישרון ישראלי. מבין 107 חברות רב-לאומיות, התוספות החדשות כוללות את Yandex של רוסיה, SafeCharge (חלק מחברת Nuvei Corp בקנדה) ואת חברת Ford Motor. בתל אביב יש 2,000 סטארט-אפים.
Seagate יפתח מרכז חדשנות ישראלי. ענקית האחסון האמריקאית Seagate פותחת מרכז חדשנות תל-אביבי, Lyve Labs Israel, בכוונה לעבוד עם חברות ישראליות. סיגייט פעילה בישראל למעלה מעשור והשקיעה כ 90- מיליון דולר בחברות ישראליות.
משליח שלום אמריקני לשותף OurCrowd. ג'ייסון גרינבלט, לשעבר עוזר לנשיא ארצות הברית, ונציג מיוחד למשא ומתן בינלאומי, יצטרף לפלטפורמת ההשקעה של המון המונים בישראל, OurCrowd, כשותף האחראי לבניית קשרים עם אזור המזרח התיכון.
K בריאות הולכת ועולמית. כאשר דווח במקור, אפליקציית האבחנה הרפואית הישראלית K-Health הייתה זמינה רק בישראל ובעברית בלבד. כעת יש לה 3 מיליון משתמשים פעילים ב 47 מדינות בארה"ב. K-Health גייסה רק 48 מיליון דולר עבור הרחבה לדרום אמריקה ואסיה הפסיפיק, בנוסף לכיסוי מחלות נוספות.
יציאת אתחול עיצוב שבבים. חברת ההפעלה Terrain EDA של מוליכים למחצה בישראל נרכשה על ידי Synopsys הרשומה על ידי Nasdaq. Terrain מפתחת עיצובים של שבבים לתעשיית המוליכים למחצה.
פשוט לעסקה טובה. ההפעלה של תשלומי הבריאות בישראל Simplee (ששולבה כ- Simplificare) הועברה על ידי חברת Flywire Payments תאגיד האמריקאית תמורת סכום של 100 מיליון דולר. Simplee מאפשרת לספקי שירותי הבריאות להציע לחולים תוכניות תשלום מותאמות אישית.
חברת המכשור הרפואי יוצאת להתרחבות. אחזקות מספרים שלמים בארה"ב השתלטו על Inomec של ישראל המתכננת להרחיב את הצוות שלה בעקבות הרכישה. Inomec מייצרת מערכות לפרוסקופיה, צנתרים ומתקנים לניתוח מוח וראש. Integer מתכננת להפוך את משרדי Inomec למשרד המו"פ והמכירה בישראל.
רכישה מניבה גבוהה. ישראל כימיקלים בע"מ השתלטה על מגדלי אחזקות צפון קרוליינה. המגדלים מפתחים טכנולוגיה שאוספת והופכת נתוני חווה ידניים ומכונתיים להמלצות נטיעות ודישון, במטרה לייצר תשואות חקלאיות גבוהות יותר.
עוד 200 מיליון דולר עבור SentinelOne. חברת VC, חברת Insight Partners, מבוססת ארה"ב הובילה השקעה בסך 200 מיליון דולר בחברת הביטחון הקיברטית סנטינלאון (SentinelOne). השקעות קודמות העריכו את SentinelOne כחד-קרן (חברות בשווי של יותר ממיליארד דולר). הקרנות החדשות מספקות לסנטינלון כסף לרכישות אסטרטגיות.


תרבות, בידור וספורט

מיטב המומולוגים. כדי לחגוג את יום האישה הבינלאומי, מרכז הבמה - התיאטרון הקבוע בישראל להפקות בשפה האנגלית ברעננה - מגיש (ב -14 במרץ) קריאה מבוימת בסרט "מיטב המומולוגים" - קומדיה מקורית בנושא אימהות. תביא אמא שתשיג את הכרטיס השני בחצי מחיר!

לירח - קרא הכל על זה. הוצאת גפן פירסמה שני ספרים חדשים על הפרויקט של SpaceIL לשליחת החללית Beres לירח. "לירח על בקבוק פלסטיק" מאת דן רביב ולינור בר-אל מיועד לקוראים קבועים. "החללית הקטנה" של ד"ר אמא ושנה קופל מיועדת לילדים ולהוריהם.

דברים לעשות בישראל במהלך חודש מרץ. אירועי מרץ כוללים קונצרט ליונל ריצ'י, קרנבל מדבר פורים, קרנבל פורים אינדנגב, לונג פורים, פסטיבל רוק פתאל באילת, מרתון ירושלים, ריצת בוץ תל אביב ורבים נוספים. ראו קישורים לאירועי פורים בתל אביב ובירושלים.

מרוץ נבחרת האופניים בישראל באיחוד האמירויות. נבחרת האופניים "סטארט אפ ישראל" עשתה היסטוריה על פי התמודדות בסיבוב ההופעות של איחוד האמירויות הערביות והפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שהשתתפה במרוץ האופניים הבכיר במזרח התיכון.


המדינה היהודית

יהודים מתפללים בכותל למען קורבנות וירוסים. האיחוד האורתודוקסי (OU) ישראל סייע בארגון כינוס תפילה מיוחד בכותל מטעם הסובלים מנגיף הקורונוי. אבי ברמן מטעם האו"ם אמר "אנחנו יכולים לדבר עם אלוהים ולהגיד 'בבקשה, הביאו החלמה מהירה לכל הספר.'

ים המלח מוקף פרחי בר. גשמי החורף יוצאי הדופן של ישראל לא רק חידשו את הכנרת (כנרת) אלא גם גרמו למדבר לפרוח. החופים לאורך צפון ים המלח פרצו לשטיחי צבע. בין קיבוץ קליה לאובנת נבטו עכשיו זרעים שרדומים במשך שנים.

ערבי ויהודי, נסרין שר בעברית ובערבית. נסרין קאדרי (קאדרי) ידועה באלפי המעריצים הישראלים שלה כפלט נסרין. מאז שדיווחה, היא שרה בחגיגת יום העצמאות של ישראל והמירתה לאסלאם ליהדות. שמה העברי הוא ברכה (ברכה). מאמר מעניין ב- NYT.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.