יום ראשון, 12 בדצמבר 2021

החדשות הטובות של ישראל 12 בדצמבר 21.

 

במהדורה ה-12 בדצמבר 2021 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• מדענים ישראלים פיתחו תהליך למניעת מחלת אלצהיימר.

• ישראלית זכתה בפרס אירופאי לחדשנות.

• שלושה אירועי חדשות ישראליים חיוביים הקשורים לאו"ם.

• סטארטאפ ישראלי משתמש באור השמש לטיהור מים.

• חדשנות ישראלית משכה קשרים עסקיים ממאסטרקארד וממרוקו.

• ישראלים נהנים מהופעת מוזיקת ​​רוק בינלאומית ראשונה מאז קורונה.

• גילוי שריד מהקרבות שהביאו את חג החנוכה.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

פריצת דרך בחקר האלצהיימר. מדענים במכון הטכניון הישראלי פיתחו שיטה להסרת יוני נחושת הגורמים להצטברות רעילה של רובד עמילואיד בחולי אלצהיימר. פרופסור גליה מעיין והסטודנטית לדוקטורט אנסטסיה בהר רשמו פטנט על תהליך "כלציה" (חילוץ) פורץ הדרך.

https://nocamels.com/2021/11/israel-scientists-molecule-alzheimers-disease-technion/

מסד נתונים גנטי מציל חיים ב-44 מדינות. חברת Genoox הישראלית פיתחה את פרנקלין - מאגר מידע ביופסיה גנטית הנוגע למוטציות סרטן. רופאים ביותר מ-1700 ארגוני בריאות בלמעלה מ-44 מדינות משתמשים בפרנקלין כדי להתאים אישית את טיפולי הסרטן למבנה הגנטי של המטופל.

https://nocamels.com/2021/11/genoox-precision-medicine-analyzing-genetic-data/

הטיפול בקורונה הפחית את מקרי המוות ב-70%. בניסוי שלב 2 האחרון שלה בשלושה בתי חולים גדולים בישראל, MesenCure מקבוצת הבונוס של ישראל הפחיתה את מקרי המוות מקורונה ל-6.7% בהשוואה ל-23.3% מקבוצת הביקורת. כעת היא שואפת לאישור שימוש חירום בארה"ב, האיחוד האירופי וישראל.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/coronavirus/israeli-drug-for-severe-covid-reduces-death-by-70-percent-phase-2-trial-686879

ערכות בדיקה מבוססות רוק. Salignostics של ישראל פיתחה את Salistick, ערכת בדיקת הריון מהירה מבוססת רוק, הראשונה והיחידה בעולם. הוא מזהה את הורמון ההריון β-hCG ומספק תוצאת בדיקה תוך 10 דקות. ערכות נוספת של Salignostics, SaliCov, מזהה את קוביד-19 מרוק תוך 15 דקות בלבד.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3922310,00.html

https://www.salignostics.com/salistick/

https://nocamels.com/2021/11/salignostics-world-first-saliva-based-pregnancy/

https://www.salignostics.com/

https://www.youtube.com/watch?v=WinGNhtSBnw

הזיכרון יכול לסייע לריפוי. חוקרים בטכניון הישראלי (צוות של יהודים וערבים) גילו שהמוח יכול לגרום לתגובה פסיכוסומטית לא רק כדי לגרום למחלה, אלא גם כדי לרפא אותה. דלקת בעכברים הפעילה נוירונים ספציפיים אשר מאוחר יותר ניתן היה לתמרן כדי ליצור מחדש או לשלוט בדלקת.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S009286742101223X?dgcid=coauthor

בריטניה מרחיבה שותפות למחקר על ההזדקנות. שותפות בריטניה-ישראל למחקר ואקדמיה (BIRAX) השיקה תוכנית מענק חדשה של 1.6 מיליון ליש"ט למימון מחקר משותף בין מדענים ישראלים ואנגלים בתחום ההזדקנות.

https://english.tau.ac.il/news/healthy-aging-research

https://www.israelnationalnews.com/news/316469

הישאר על הרגליים. מאמר מקיף המתאר את המכשיר החדשני מבית Votis הישראלי שיכול לזהות מחלת עורקים היקפיים (PAD) בשלביה המוקדמים מאוד.

https://www.israel21c.org/finding-diabetic-foot-disease-before-symptoms-show-up/

יוזמה של 75 מיליון דולר להתמודדות עם סוכרת. אוניברסיטת בר-אילן יוצרת תוכנית לשינוי בטיפול בסוכרת. The Social Precision- Medicine Health Equity Research Endeavour (SPHERE). נתמך על ידי מענק של 20 מיליון דולר מקרן ראסל ברי ותזהה מוטציות גנטיות הגורמות לסוכרת.

https://www.israelnationalnews.com/news/316803

תיקון לבבות של ילדים מקונגו. ארגון הצדקה הישראלי Save a Child's Heart מביא את הקבוצה הראשונה של ילדי קונגו למדינת היהודים לניתוח לב מציל חיים במרכז הרפואי וולפסון בחולון. https://www.youtube.com/watch?v=jDTcl8UqLZo

https://unitedwithisrael.org/watch-israeli-ngo-brings-african-children-to-jewish-state-for-heart-surgery/

הצלת חיים תוך כדי פיג'מה. מתנדבת חובשת נואמי, מתנדבת באיחוד הצלה, ישנה לאחר שסיימה משמרת מאוחרת במחלקת הילדים בבית החולים שיבא. היא הוזעקה לפתע ללכת לעזרתה של אישה בת 92 מחוסרת הכרה, אך לא היה לה זמן להתלבש. היא הצילה את המטופלת שלה, ביצעה החייאה בפיג'מה!

https://www.israelnationalnews.com/news/316902

 

ישראל היא כוללנית ועולמית

 

פתרונות למקופחים. חברת Tikkun Olam Makers, שנוסדה בישראל, ערכה זה עתה את אתגר החדשנות הווירטואלי של TOM Global Innovation כדי לספק פתרונות מותאמים לאנשים עם מוגבלויות, קשישים או עניים. הזוכה היה תמיכת יד מודפסת בתלת מימד, שאפשרה לשני בת ה-5 לצייר, לשחק ולאכול.

https://www.israel21c.org/makers-design-helpful-devices-for-people-with-disabilities/

פרס האיחוד האירופי לחדשנית נשית. ד"ר דפנה חיים-לנגפורד הישראלית היא אחת משלוש הזוכות בפרס האיחוד האירופי לנשים חדשניות לשנת 2021, המוענק למייסדות חברות חדשניות מצליחות. ד"ר חיים-לנגפורד הוא מנכ"ל Tarsier של ישראל (מיקוד למחלות עיניים דלקתיות אוטואימוניות)

https://www.timesofisrael.com/israeli-pharmaceutical-executive-wins-2021-eu-prize-for-women-innovators/

מנהיגת הטייסת הראשונה של בית הספר לטיסה. לראשונה מונתה אישה כמפקדת טייסת בבית הספר לטיסה של חיל האוויר. רס"ן י' תפקד על טייסת נווטי הקרב של בית הספר בצה"ל ותכשיר את הדור הבא של הנווטים.

https://www.timesofisrael.com/israel-air-force-flight-school-gets-first-female-squadron-leader/

She Space. הפדרציה הבינלאומית לאסטרונאוטיקה העניקה לאוניברסיטת בן גוריון פרס הצטיינות על הפרויקט החינוכי שכותרתו "She Space". הפרויקט מעודד בנות להיות מעורבות בלימודי מדע, טכנולוגיה, הנדסה, אמנויות ומתמטיקה.

https://in.bgu.ac.il/en/pages/news/shespace_award.aspx

ישראלים הקימו בנק אמריקאי עם אתוס צדקה. ספירל הוא "ניאובנק" (בנק מקוון) שנוסד בישראל עבור לקוחות אמריקאים. עד $250,000 מהחסכונות של כל לקוח מוגנים על ידי FDIC Insurance. האפליקציה שלה מאפשרת תרומות קלות לכל ארגון צדקה עם ייעוד 501c3, אשר ספירלה תואמת עד $150.

https://www.israel21c.org/a-bank-with-a-charitable-ethos-and-no-building/

 https://www.spiral.us/

ערבים ויהודים משתלבים באבו גוש. חן קופרמן הוא המייסד של Blend.ar ללא מטרות רווח (קיצור של Blend Arabic) בית ספר ייחודי לשפה הערבית באבו גוש. הלימודים מורכבים משיעורים פורמליים, תרגול בלתי פורמלי בקבוצות קטנות עם מורים ערבים ומעורבות בחיי היום יום של תושבי העיירה הישראלית-ערבית.

https://www.timesofisrael.com/immersive-arabic-program-invites-israelis-to-blend-into-life-in-abu-ghosh/

כבאים של Surfside מבקרים בישראל. 15 כבאים מפלורידה, אוהיו ווירג'יניה שעבדו עם הישראלים באסון סרפסייד מיאמי, הגיעו לישראל לחמישה ימים. הם השתתפו בתרגיל חילוץ עם פיקוד העורף של צה"ל וערכו סקירה משותפת של מבצע החילוץ סרפסייד.

https://www.israel21c.org/surfside-firefighters-visit-israel-to-train-with-rescue-specialists-who-aided-them/

https://www.timesofisrael.com/after-surfside-tragedy-us-team-visits-israel-to-develop-joint-rescue-doctrine/

אנרגיה בת קיימא במחנות פליטים. HomeBiogas של ישראל זכתה בחוזה של האו"ם לספק למחנות פליטים במספר מחוזות אפריקה מערכות להמרת פסולת אורגנית לגז בישול ודשן. HomeBiogas תפיץ בקרוב כתריסר מערכות באפריקה, ויגדל עם הזמן.

https://www.israel21c.org/homebiogas-wins-un-deal-to-convert-waste-in-refugee-camps/

מרכז צפרות אילת זוכה להכרה של האו"ם. ועידת הצדדים של האו"ם (COP15) למגוון ביולוגי בחרה במרכז הבינלאומי לצפרות ולמחקר באילת כאחד מ-19 (מתוך 258) הפרויקטים הבולטים ביותר שהוצגו. מיליוני ציפורים נודדות ברחבי אילת - הגשר היבשתי היחיד המחבר בין אירו-אסיה לאפריקה.

https://www.israel21c.org/in-eilat-everyone-bands-together-for-the-safety-of-birds/

אירוע ישראלי של האו"ם עם 25 שגרירים אפריקאים. שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן יחד עם מייסדת Innovation: Africa, סיון יערי, ערכו תוכנית להצגת הטכנולוגיה של ישראל ולחיזוק הקשרים בין המדינה היהודית לאפריקה. השתתפו בו 25 שגרירים מאפריקה.

https://www.jns.org/erdan-holds-event-at-un-to-bolster-relations-between-israel-and-africa/

בריטניה וישראל חתמו על הסכם ל-10 שנים. בריטניה וישראל חתמו על מזכר הבנות חדש לעבודה הדוקה יותר במהלך העשור הבא בנושאי סייבר, טכנולוגיה, סחר, הגנה וביטחון. מפת דרכים דו-צדדית חדשה של בריטניה-ישראל "תעלה את היחסים בין בריטניה לישראל לשותפות אסטרטגית" במשך 10 השנים הבאות.

https://www.gov.uk/government/publications/uk-israel-strategic-partnership-memorandum-of-understanding-2021

 

מדע וטכנולוגיה

 

תוכנית אבטחת סייבר לנשים לפני צה"ל. מנהלת הגנת הסייבר בישראל ו-C4I של צה"ל השיקו תוכנית של 15 שבועות לפני גיוס לנשים המתמקדת באימוני אבטחת סייבר שבהן הן יכולות להשתמש במהלך שירותן בצה"ל וליהנות ממנה מאוחר יותר עם כניסתן למעגל העבודה. כ-80 נשים רשומות כיום.

https://www.timesofisrael.com/pre-idf-program-seeking-young-women-to-train-in-cybersecurity-skills/

מימן ממים. מדענים במכון הטכניון הישראלי פיתחו תהליך חדשני נוסף להפקה יעילה של מימן ממים. זוהי המערכת המהירה ביותר מסוגה שדווחה עד כה הפועלת עם זרזי מתכת (נחושת) זמינים.

https://www.technion.ac.il/en/2021/09/hydrogen-water-electrolysis-clean-fuel/

https://pubs.acs.org/doi/10.1021/jacs.1c03225

מים נקיים לכולם. Alumor של ישראל פיתחה טכנולוגיית טיהור מים המבוססת על אור LED אולטרה סגול. הבאר של מרים (הנקראת מהתנ"ך) מופעלת באמצעות אנרגיה סולארית ויכולה לטהר כל סוג של מים עיליים. הוא מייצר מים במחיר נמוך, משתמש במעט מאוד אנרגיה ויכול לטהר ליטר מים כל 10 דקות.

https://nocamels.com/2021/11/alumor-miriam-well-israel-water-tech/

 https://alumor.tech/

מים מהאוויר במכונית שלך. יצרנית הרכב האמריקאית פורד משתפת פעולה עם Watergen הישראלית כדי לספק מחולל מי שתייה מובנה ברכבי ההרפתקאות והפנאי שלהם. לקוחות פורד ריינג'ר החדש יכולים להתקין את ה-Watergen Mobile Box, לייצור עד 25 ליטר מי שתייה ביום.

https://www.timesofisrael.com/ford-taps-israeli-water-from-air-firm-watergen-for-in-vehicle-drinking-water/

https://www.jns.org/ford-israeli-fresh-water-technology-mobile-systems-to-be-installed-on-vehicles/

לכידת CO2 באמצעות בלון. מעבדת ה-High Hopes של ישראל יוצרת צי בלונים שכל אחד מהם יכול ללכוד טון של CO2 מהאטמוספירה. בגובה עשרה קילומטרים, פחמן דו חמצני קופא והופך קל יותר להסרה. הרוח מעיפה אותו לתוך מסנן CO2 בתוך כלי אחסון בלחץ שנישא על ידי הבלון.

https://www.israel21c.org/fleets-of-balloons-could-clean-co2-from-air/

https://www.youtube.com/watch?v=CkCqGBrkyIk

חיטוי נגיף הקורונה בשניות. מדענים מאוניברסיטת אריאל בישראל הראו כי גלי מילימטר יכולים לשמש ככלי יעיל להרוג למעלה מ-99% מהנגיפים (כולל נגיף הקורונה) על משטחים שונים תוך שתי שניות בלבד. זה הרבה יותר מהיר ובטוח משימוש בקרינת UV.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/coronavirus/special-radiation-can-kill-covid-19-and-polio-virus-israeli-study-shows-686981

 https://www.ariel.ac.il/wp/rnd/en/remote-inactivation-of-the-corona-virus

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34456659/

יותר טוב מכיפת ברזל. התעשייה האווירית חשפה מערכת הגנה חדשה ומתקדמת המשתמשת בקרנות אלקטרומגנטיות להורדת מטרות. מערכת "סקורפיוס" יעילה בביטול איומים קרקעיים ואוויריים על ידי שיבוש מערכות, כגון מכ"ם, חיישנים אלקטרוניים, ניווט ותקשורת נתונים.

https://www.ynetnews.com/business/article/ryu00pk5py

https://www.youtube.com/watch?v=4ziGG89M2ak

שותפות מזל"ט לתפוס יתושים. הסטארט-אפ הישראלי הנלחם במלריה ZzappMalaria שותף לפלטפורמת פתרונות רחפנים אוטונומיים ישראלית Airobotics. פרויקט הפיילוט שלהם בסך 300,000 דולר יאתר מים עומדים ברחבי אפריקה שמדרום לסהרה, היכן שהיתושים עשויים להתקבץ.

https://nocamels.com/2021/12/zzapp-malaria-airobotics-drones-africa/

עוד מסוק ללא טייס. ה-Stadicopter של ישראל חשפה מסוק בלתי מאויש חדש. ה-Black Eagle 50 Electric משווק כמסוק הבלתי מאויש הראשון המונע בחשמל עם משקל המראה מרבי של 50 ק"ג. זה הופך אותו למתאים באופן אידיאלי עבור חיפוש והצלה ומטענים כבדים.

https://www.jns.org/israeli-defense-company-steadicopter-unveils-new-unmanned-helicopter/

הכירו את גארי הרובוט. Israel's Unlimited Robotics חשפה את גארי - הנקרא מראשי התיבות של שלושת ילדיו של המנכ"ל גיא אלתגר - גלי, רני ויעלי. גארי הוא רובוט שעושה מטלות בית כמו איסוף צעצועים או גרביים, השקיית צמחים והפשטת סדינים. הוא יהיה בשוק בשנה הבאה.

https://www.israel21c.org/meet-gary-the-robot-who-can-tidy-your-house-and-do-the-laundry/

 

כלכלה ועסקים

 

עדיין A+ .  Fitch Ratings אישרה מחדש את דירוג A+ של ישראל עם תחזית יציבה. נאמר כי השיפור בכספים של ישראל בשנת 2021 "נובע מההתאוששות הכלכלית החזקה, הנסיגה ההדרגתית של צעדי תמיכה במגפה, והכנסות פיסקאליות חזקות במיוחד ממגזרי היי-טק". הוא גם שיבח את התקציב החדש של ישראל.

https://www.timesofisrael.com/fitch-reaffirms-israels-a-rating-citing-state-budget-approval/

מרוקו קונה מערכות הגנה ישראליות נגד מל"טים. מרוקו רכשה את מערכת ההגנה הישראלית נגד מזל"ט Skylock Dome כדי "לשמור על היציבות הלאומית והאסטרטגית של המדינה". מרוקו רכשה חמש מערכות, בעסקה שנחתמה בתערוכת ההגנה והכנס הבינלאומית (IDEX) באבו דאבי.

https://www.moroccoworldnews.com/2021/11/345650/morocco-purchases-israels-skylock-dome-system

https://www.skylock1.com/

מאסטרקארד פותחת מעבדת חדשנות ישראלית. ענקית השירותים הפיננסיים מאסטרקארד ו-Enel X האיטלקית פתחו רשמית את "מעבדת החדשנות של FinSec" בבאר שבע. היא תעבוד עם חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום אבטחת סייבר, תוך התמקדות בזהות דיגיטלית ואימות, אבטחת פלטפורמות, מניעת הונאה ומניעת תוכנות כופר.

https://www.timesofisrael.com/mastercard-opens-fintech-cybersecurity-innovation-lab-in-beersheba/

עגלות חכמות לכיוון ארה"ב. ה-A2Z Smart Technologies של ישראל משיקה תוכנית פיילוט לעגלות הקניות החכמות שלה Cust2mate עם אוורגרין כשר מרקט בניו יורק ובניו ג'רזי. A2Z גם השיקה פיילוט עם סופרמרקטים של מורטון וויליאמס באוקטובר.

https://www.morningstar.com/news/accesswire/676317msn/a2z-smart-technologies-launches-second-us-pilot-with-evergreen-kosher-market

https://finance.yahoo.com/news/a2z-smart-technologies-launches-first-115000792.html

חנויות וירטואליות הן ידידותיות לסביבה. ByondXR הישראלי משווק את עצמו כחלופה בת קיימא לחנויות פיזיות. זה לא מייצר פסולת, לא זיהום ממכוניות הלקוחות, לא ניקיון. חנויות הפופ-אפ שלה כוללות כעת את ארמני, לוריאל ופרוקטור אנד גמבל. הוא פעיל ב-20 מדינות, משתמש בשמונה שפות.

https://www.timesofisrael.com/spotlight/israeli-startup-launches-shopping-into-the-metaverse/

https://www.youtube.com/watch?v=oLfg94jyUQA

 https://www.youtube.com/watch?v=Bwp7sJ4NX-o

אקזיטים משמעותיים: מתחילת השנה נרכשו כ-86 חברות טכנולוגיה ישראליות לפי שווי רכישה כולל של 9.5 מיליון דולר. זאת בנוסף ל-40 מיליארד דולר שהושקעו בסטארט-אפים ישראלים, 28 חדי קרן ועוד 20 שיוצאים להנפקה בוול סטריט. האחרונה היא רכישת Screenovate של אינטל תמורת 150 מיליון דולר.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3921974,00.html

https://www.timesofisrael.com/acquisitions-of-israeli-companies-reach-9-5b-value-so-far-in-2021/

השתלטות על ידי סטארטאפים ישראלים: Minut Media של ישראל רכשה את Wazimo Media הישראלית תמורת 60 מיליון דולר לפחות;

השקעה בסטארטאפים ישראלים: (השקעות בנובמבר מתחת ל-30 מיליון דולר)

Lumigo גייסה 29 מיליון דולר; Swimm גייסה 27.6 מיליון דולר; ביט גייסה 25 מיליון דולר; Frontegg גייסה 25 מיליון דולר; Anyword גייסה 21 מיליון דולר; AI21 Labs גייסה 20 מיליון דולר; Cymbio גייסה 20 מיליון דולר; דארו גייסה 20 מיליון דולר; N-Drip גייסה 20 מיליון דולר; Xtend גייסה 20 מיליון דולר; Velocity גייסה 17 מיליון דולר; Vensica גייסה 16 מיליון דולר; עוגן גייסה 15 מיליון דולר; Vesttoo גייסה 15 מיליון דולר; Blink Technologies גייסה 14 מיליון דולר; GigaSpaces גייסה 13.5 מיליון דולר; Imagindairy גייסה 13 מיליון דולר; Whatslly גייסה 11 מיליון דולר; Autotalks גייסה 10 מיליון דולר; Geneyx Genomex גייסה 10 מיליון דולר; נימה גייסה 10 מיליון דולר; אגורה גייסה 9 מיליון דולר; Shield-IoT גייסה 7.4 מיליון דולר; NeuraLight גייסה 5.5 מיליון דולר; Oxeye גייסה 5.3 מיליון דולר; LeO גייסה 5 מיליון דולר; Zenity גייסה 5 מיליון דולר; Blings.io גייסה 4 מיליון דולר; Staircase AI גייסה 4 מיליון דולר; Sedric גייסה 3.5 מיליון דולר; נוקו גייסה 3 מיליון דולר; Svix גייסה 2.6 מיליון; Spectralics גייסה 2 מיליון דולר

 

תרבות, בידור וספורט

 

תרבות הקרמיקה הבדואית. זנב גראביה הערבי הישראלי יוצרת קרמיקה המעוטרת במוטיבים של רקמה בדואית מסורתית. הגלריה שלה היא תחנה פופולרית לקבוצות תיירים בישראל, והיא מציגה גם בחו"ל.

https://www.israel21c.org/the-bedouin-embroidering-her-heritage-onto-plates/

על מרכז הבמה. אירועים ופעילויות עתידיים בתיאטרון הייעודי היחיד בישראל דובר אנגלית ברעננה כוללים את ליל המכשפים (20 בדצמבר), FUN Innovation (22 בדצמבר), שריקה (23 בדצמבר), SongTalk (29 בדצמבר), הרהורי קברט (30 בדצמבר) וערב ראש השנה. https://www.centerstageisrael.com

כמעט כיפוף סמכות. אלפיים חתיכות סכו"ם מעוותות מעטרות קאדילק משנת 1976 שחונה במוזיאון אורי גלר החדש ביפו. כיפוף כפיות היה סימן ההיכר של אורי גלר. אבל התערוכות כוללות גם מתנות ומזכרות ייחודיות של מפורסמים, למשל, האזיקים של הודיני, כפפות האגרוף של מוחמד עלי ועוד ועוד.

https://www.israel21c.org/uri-geller-museum-a-spoonful-of-celebrity-fun-in-jaffa/

בלאק אייד פיז מופיעים בירושלים. The Black Eyed Peas הופיעו בארנה בירושלים ב-29 בנובמבר, המופע הבינלאומי הגדול הראשון בישראל מאז תחילת מגיפת הקורונה. קבוצת mastermind will.i.am הוא ידיד ותיק של ישראל ומשקיע בטכנולוגיה ישראלית.

https://www.timesofisrael.com/black-eyed-peas-rock-jerusalem-arena-with-the-lots-of-love-for-the-dishpocha/

מיס יוניברס מייפה את ירושלים. במלון המלך דוד בירושלים, שמעו 40 מתמודדי תחרות מיס יוניברס את ראש עיריית ירושלים משה ליאון אומר "התלמוד מלמד אותנו שאלוהים נתן 10 מידות של יופי לעולם, וירושלים קיבלה תשע מהן. ובכן, היום, התברכנו עם האחרון".

https://www.jpost.com/israel-news/culture/miss-universe-contestants-visit-jerusalems-king-david-hotel-687435

לראות את הבלתי נראה. הגנים הבוטניים בירושלים מציגה בימים אלה תערוכת אמנות במציאות רבודה. "לראות את הבלתי נראה", מציג 13 יצירות וירטואליות של אמנים בינלאומיים מבוססים ומתעוררים. המבקרים משתמשים באפליקציית AR ייעודית, אשר משלבת תמונות, טקסט וצלילים על שטחים ירוקים בגן.

https://nocamels.com/2021/11/jerusalem-botanical-gardens-augmented-reality-exhibit/

 

 

המדינה היהודית

 

לתת לילדים להיות רק ילדים. המעגל של ג'רמי הוא הארגון הראשון בישראל המתמקד בילדים ובני נוער שהוריהם או אחיהם חולים בסרטן. זה יצר "קהילה של כיף" עם אירועים (כגון חג החנוכה) כדי לבדר את הילדים ולאפשר להם "רק להיות ילדים".

https://www.israel21c.org/leting-the-kids-of-cancer-patients-just-be-kids/

היתרים לנוצרים בעזה. רק 1,000 נוצרים נותרו בעזה - רובם יוונים אורתודוכסים. ישראל העניקה להם 500 אישורים לבקר בבני משפחה ובאתרים נוצריים בישראל וביהודה ושומרון בתקופת החגים. ישראל גם מגבירה את הגישה לירושלים לנוצרים ביהודה ושומרון.

https://www.ynetnews.com/article/bkrqds300k

ברכת ישראל בשירה. יהודים דתיים בישראל יכולים לקבל מדי יום את ברכת הכוהנים. מוזיקאים נוצרים ויהודים עטורי פרסים מארה"ב, אפריקה וישראל רצו להראות סולידריות עם ישראל והם התאחדו כדי לייצר ביצוע מוזיקלי יפהפה של הברכה. https://www.youtube.com/watch?v=NflJg6PY3OU

 https://www.youtube.com/watch?v=fIE1qIk96Ec

ארבעה מזלטובים לשלושה דורות. לודמילה (85) ובוריס (88) עלו מרוסיה עם בתם ונכדתם בשנות ה-90. לאחר שלמדו יהדות בגיור ההלכה, כל שלוש הנשים החליטו להתגייר באותו יום, ולאחר מכן בוריס ולודמילה נישאו בשנית בחופה.

https://jewishbusinessnews.com/2021/11/08/three-generations-convert-to-judaism-together-on-the-same-day/

קרב לכיש. ארכיאולוגים חשפו אימות נוסף לתיאור של ישעיהו הנביא המקראי על קרב לכיש שבו הביס הצבא האשורי תחת סנחריב את כוחות יהודה לפני כ-2700 שנה. הם מצאו את המחצבה ששימשה את האשורים לבניית רמפת המצור שלהם.

https://worldisraelnews.com/israeli-study-confirms-battle-recorded-by-prophet-isaiah/

מקלות ואבנים לא ישברו אותנו. תגלית ארכיאולוגית שהוכרזה ביום הראשון של חנוכה היא אבן קלע עופרת שנמצאה בתל זיף ביהודה. היה כתוב ביוונית עם שמו של דיודוטוס טריפון, שמלך על האימפריה הסלאוקית בין השנים 142 ל-138 לפני הספירה ונלחם נגד החשמונאים.

https://www.timesofisrael.com/sling-stone-from-hasmonean-period-found-in-southern-hebron-hills/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.