יום ראשון, 19 בדצמבר 2021

החדשות הטובות של ישראל 19 בדצמבר 21.

 

במהדורת החדשות הטובות של ישראל, 19 בדצמבר 2021 נקודות השיא כוללות:

• שתי פריצות דרך ישראליות גדולות בטיפול במחלות מוח קשות.

• מדענים ישראלים הדפיסו אוזן שיכולה לשמוע.

• המטופל ה-6,000 של "הצל את ליבו של ילד" בישראל הוא ילד מעזה.

• טכנולוגיה ישראלית הגנה על האפיפיור מפני מזל"ט לא מורשה.

• שלושה אנשי היי-טק ישראלים עטורי פרסים וסטארטאפים.

• השקעת ההיי-טק של ישראל לשנת 2021 היא פי שלושה מזו של שבירת השיאים של 2020.

• פארא-אתלט אלוף העולם הישראלי מעורר השראה.

 

ההישגים הרפואיים של ישראל

 

התמקדות בגורם ל-ALS. מדענים מאוניברסיטת תל אביב פיתחו מולקולה ניסיונית המפרקת את החלבון TDP-43, גורם מרכזי ל-ALS. TDP-43 גורם לנוירונים מוטוריים להתנוון. המולקולה החדשה אפשרה לשחזר את פעילות הנוירון המוטורי ופותחת את הדלת לריפוי ALS.

https://www.timesofisrael.com/tel-aviv-university-breakthrough-touted-as-key-to-reversing-als/

https://www.nature.com/articles/s41467-021-27221-8#Sec46

האטת דמנציה. מדענים מאוניברסיטת תל אביב התקדמו בפיתוח טיפול באמצעות הפפטיד NAP למניעת אלצהיימר ומצבים נוירולוגיים אחרים. התרכובת החדשה שלהם הפחיתה באופן דרמטי את ההצטברות המוגזמת של חלבון טאו, שמתקפל לא נכון בחולי אלצהיימר.

https://www.timesofisrael.com/israeli-drug-candidate-slows-alzheimers-causing-protein-in-mouse-brains/

https://www.biologicalpsychiatryjournal.com/article/S0006-3223(21)01630-9/fulltext

בדיקת דם לגילוי מוקדם של סרטן. צוות מדענים בראשות ישראל פיתח בדיקת דם המנתחת שברי DNA כדי לקבוע את השפעת מערכת החיסון. הבדיקה היא כמו ביופסיה נוזלית ויכולה לזהות סרטן מוקדם ברקמות מרוחקות, למשל, מח עצם, בלוטות לימפה ואיברים אחרים.

https://www.timesofisrael.com/israeli-scientists-say-new-test-can-gauge-vaccine-response-before-antibodies-form/

https://elifesciences.org/articles/70520

תחבושת חכמה לריפוי פצעים. המעבדה של פרופסור חוסאם חייק במכון הטכניון בישראל פיתחה חבישה חכמה נטולת תפרים הקושרת את קצוות הפצע, מרחיקה זיהום ואפילו מדווחת באופן דיגיטלי על מצב הפצע למנתח.

https://jewishbusinessnews.com/2021/11/25/israeli-innovation-novel-antibacterial-surgical-cut-band-aid-monitoring-healing/

https://www.israel21c.org/a-smart-polymer/

מניעת גלאוקומה. מדעי העיניים בישראל פיתחו את IOPerfect - מכשיר מדידת הלחץ התוך עיני (IOP) הראשון בעולם המבוסס על AI. זה מאפשר לאלו בסיכון להתעוור מגלאוקומה, למדוד את לחץ העיניים שלהם בכל זמן ובכל מקום ולמסור את התוצאות לרופא שלהם.

https://www.jpost.com/business-and-innovation/tech/israeli-company-says-novel-ai-device-could-help-prevent-adult-blindness-688544

https://op-sci.com

https://www.youtube.com/watch?v=vAQKplraP4M

פחות בזבוז אנטיביוטיקה. כלי בינה מלאכותית ממכון הטכניון בישראל מסייע במאבק בעמידות לאנטיביוטיקה. זה מפחית אנטיביוטיקה לא יעילה שנרשמה לדלקות בדרכי השתן ב-35%. הכלי נוסה על ידי קופת חולים מכבי בישראל וכעת ישמש לסוגי זיהומים אחרים ולקופות חולים.

https://www.timesofisrael.com/35-fewer-patients-given-wrong-medicine-thanks-to-israeli-ai-tool/

"אלכסה - תשמור על אמא שלי". מערכת הניטור הביתית Vayyar Care תהיה זמינה בקרוב כחלק מ-Alexa Together, שירות מנוי חדש מבית אמזון. אם Vayyar Care מזהה נפילה, הוא יוצר קשר עם מוקד חירום מענה דחוף. אלקסה גם תשלח הודעה למטפל המיועד.

https://www.israel21c.org/vayyar-teams-with-alexa-to-aid-seniors-who-fall-at-home/

אנחנו לא עכברים. מאמר מצוין על ה-Quris של ישראל שפיתחה את היכולת לבדוק טיפולים רפואיים חדשים על שבב סימולציה אנושי. צפו בסרטון שבו מייסד קוריס (חתן פרס נובל ישראלי) אהרון צ'חנובר ​​מסביר את הבעיה עם שיטות בדיקה קודמות של "מודל עכבר".

https://www.israel21c.org/no-animals-harmed-in-new-chip-drug-tests-that-are-faster-and-cheaper/

אוזן מודפסת בתלת מימד. מודל העכבר עדיין שימושי לפיתוח חידושים רפואיים פורצי דרך. חוקרים במכון הטכניון שילבו הדפסת איברים והנדסת רקמות כדי ליצור שתל עכבר שהחליף אוזניים שלא הצליחו להתפתח ברחם. אני מחכה לשמוע אם זה עובד גם בבני אדם!

https://www.jpost.com/health-and-wellness/israeli-researchers-create-an-ear-from-nothing-688471

הרופאים מחזירים את ראייתה של אישה ישראלית-ערבית עיוורת. חנן עוואד בת ה-60 מנצרת היתה עיוורת במשך 20 שנה עקב מחלת קרנית קשה. רופאי בית החולים בילינסון החזירו לה את הראייה באמצעות שתל המשלב קרנית מלאכותית וחתיכה מעצם השוק שלוה לאחר 3 חודשים הוסרה העצם.

https://www.algemeiner.com/2021/12/15/blind-woman-regains-eyesight-at-israeli-hospital-using-artificial-cornea-carved-from-her-shin-bone/

 

ישראל היא כוללת ועולמית

 

פרס על ידיים עוזרות. פרופסור אלון וולף, מהפקולטה להנדסת מכונות במכון הטכניון, זכה בפרס וראייטי ישראל לפריצת דרך במדע וטכנולוגיה. פרויקט הידיים המסייעות של המעבדה שלו מספק לילדים נכים ידיים ביוניות.

https://austechnion.com/2020/05/18/helping-hands-technion-students-develop-3d-printed-bionic-hands-for-children/

https://www.youtube.com/watch?v=xGoSEgk8ank

מגיבים ראשונים עם מוגבלות. ה-3 בדצמבר היה היום הבינלאומי של אנשים עם מוגבלות 2021. שירות החירום הישראלי מאוחדת הצלה הדגיש כמה מהגברים והנשים מעוררי ההשראה שלמרות מוגבלותם ממשיכים לצאת ולהציל חיים במאמץ לעזור לסובבים אותם בכל פעם שהם צריכים .

https://israelrescue.org/blog/overcoming-disability-as-a-first-responder/

הכשרת נשים חרדיות להייטק. תוכנית אדווה, שיזמה עמותה ישראלית Scale-Up Velocity, מכשירה סטודנטיות לסמינרים יהודיות להיות מהנדסות תוכנה. לאחר שנתיים במכללה הטכנולוגית בירושלים, הנשים מגויסות על ידי אפל, יבמ, מובילאיי, פייסבוק או גוגל.

https://www.algemeiner.com/2021/12/03/israeli-program-trains-haredi-women-for-coding-jobs-to-meet-high-techs-human-capital-shortage/

הילד בעזה הוא הילד ה-6,000 שניצל על ידי ש.א.ח. מאזן בן ה-11 מרצועת עזה הפך לילד ה-6,000 שניצל על ידי הארגון ההומניטרי הישראלי Save a Child's Heart (SACH). ככל שמאזן גדל, מצב הלב המולד המסובך שלו דרש מספר הליכים רפואיים. כדי לשרוד, הוא נזקק לניתוח חירום.

https://www.jns.org/gaza-boy-11-becomes-6000th-child-saved-by-israeli-humanitarian-group/

מרפאת בריאות חינם למעוטי יכולת בדהלי. שגרירות ישראל, בשיתוף משלחת רפואית מהמרכז הרפואי תל אביב סוראסקי (איכילוב), ארגנה מרפאות לבריאות נשים בשכונות עוני עירוניות של דרום דלהי וצפון דלהי. המרפאות סיפקו בחינם בדיקות ותרופות.

https://www.news18.com/news/india/israel-embassy-organises-free-health-clinic-for-underprivileged-women-in-delhi-4450133.html

חברת רחפנים ישראלי הגנו על האפיפיור. ה-D-Fend הישראלי השתמש בטכנולוגיית ה-EnforceAir שלה כדי להסיר מזל"ט נוכל שהפריע למיסה שהחזיק האפיפיור פרנציסקוס עם 60,000 מתפללים בסלובקיה בספטמבר. היו גם 90 בישופים ו-500 כמרים נכחו במהלך האירוע באירוע.

https://www.jpost.com/israel-news/exclusive-israeli-tech-removes-drone-threat-from-pope-mass-688639

המנהיג הישראלי הראשון שמבקר באיחוד האמירויות. ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט סיכם ביקור היסטורי ראשון באיחוד האמירויות. בנוסף לפגישתו עם יורש העצר, שייח' מוחמד בן זאיד, הוא נפגש עם שר התעשייה והטכנולוגיה המתקדמת של איחוד האמירויות ושר התרבות של איחוד האמירויות.

https://www.gov.il/en/departments/news/pm-bennett-concludes-visit-to-the-uae-13-december-2021

https://unitedwithisrael.org/splendid-welcome-bennett-on-1st-visit-by-israeli-leader-to-united-arab-emirates/

סיוע לקורבנות סופות טורנדו בקנטקי. מתנדבי הארגון הלא ממשלתי הישראלי SmartAID עוזרים להקים מרכז תיאום לעובדי חירום במייפילד ובנטון, קנטקי, שנפגעו קשה מסופות טורנדו האחרונות. עמותה ישראלית נוספת, ישראאיד, מסייעת במאמצי ההתאוששות והניקיון.

https://unitedwithisrael.org/israeli-ngos-send-aid-to-kentucky-in-wake-of-tornadoes/

מיליון חיסונים לאפריקה. ממשלת ישראל תורמת מיליון חיסונים לקורונה AstraZeneca לתוכנית COVAX הנתמכת על ידי האו"ם, המפיצה זריקות למדינות עניות יותר. (נ.ב. הארץ אומרים שזה 2.5 מיליון חיסונים.) הממשלה הצהירה שהחיסונים יגיעו לקרוב לרבע ממדינות אפריקה.

https://www.timesofisrael.com/israel-to-give-1-million-coronavirus-vaccines-to-african-countries/

https://www.israelnationalnews.com/news/318707

 

מדע וטכנולוגיה

 

פרס פריצת הדרך של השנה. ד"ר שלומי קוטלר מהאוניברסיטה העברית בירושלים הוא אחד הזוכים בפרס "פרס פריצת השנה של הפיזיקה העולמית לשנת 2021 של המכון הבריטי לפיזיקה". עבודת הצוות של ד"ר קוטלר מקדמת את הפיתוח של רשתות קוונטיות - עתיד המחשוב והתקשורת.

https://themedialine.org/mideast-streets/hebrew-u-physicist-wins-physics-worlds-2021-breakthrough-of-the-year-award/

פרס CES חדשנות שלישי ברציפות. OrCam Technologies של ישראל זכתה בפרס החדשנות CES 2022 - זכייה שלישית ברציפות בפרסים השנתיים. המכשיר הלביש המופעל בקול MyEye PRO של Orcam זכה בתואר זוכה חדשנות בקטגוריית נגישות ובריאות ואיכות חיים.

https://nocamels.com/2021/12/israel-orcam-ces-2022-innovation-award/

אריזות חכמות. Sufresca הישראלית מפתחת ציפויים למאכל שמאריכים את חיי המדף, מונעים בזבוז מזון ומפחיתים אריזות פלסטיק. Sufresca זכתה גם בפרס Fi Europe עבור טכנולוגיית העיבוד החדשנית ביותר ובאתגר NexTerra עבור הטכנולוגיה החדשה והמבטיחה ביותר.

https://www.israelhayom.com/2021/11/21/packing-a-punch-startups-green-solution-takes-aim-at-food-waste-plastic/

https://www.sufresca.com/

פארק טכנולוגיה לערביי ישראל. ישראל תקים בנצרת פארק היי-טק - ראשון מסוגו למגזר הערבי בישראל. הפארק, המשתרע על פני 10 דונם, בהיקף של 21 מיליון שקל, יוקם באזור התעשייה של נצרת, יכיל מפעלי תעשייה ויעסיק כ-200 עובדי היי-טק.

https://www.jpost.com/israel-news/israel-to-build-first-tech-park-for-arab-sector-685209

שיפור. אחד מאירועי המפתח בירושלים במהלך חנוכה היה פורום החדשנות הבינלאומי הראשון ב-29 בנובמבר - יום השנה להצבעה באו"ם ב-1947 שהובילה להקמת מדינת ישראל. הפורום הציג את הטכנולוגיה העתידית הישראלית בפני מאות ממנהיגי פיננסים עולמיים.

http://rjstreets.com/2021/12/05/whats-new-in-jerusalem-for-hanukkah/

https://brightinitiative.com/blog/updates/the-bright-initiative-at-improvate-conference-in-jerusalem

https://www.youtube.com/watch?v=bS58-bZx1ys

קפיצת מדרגה טכנולוגית ענקית. פרופסור באוניברסיטה העברית עודד שוסיוב הקים 17 חברות המפתחות חומרים בעלי ביצועים על. המבטיח ביותר שלו הוא Smart Resilin שמטרתו לייצר כמויות תעשייתיות של resilin - החומר הטבעי שבו משתמשים פרעושים כדי לקפוץ לגובה עצום יחסית.

https://nocamels.com/2021/11/smart-resilin-humans-jump-high-statue-liberty/

https://www.smartresilin.com/

שותפות ארה"ב למלחמה בתוכנת כופר. משרד האוצר האמריקני מרחיב את שיתוף הפעולה עם ישראל כדי להילחם באיום של תוכנות כופר. הוא אמור להקים צוות משימה אמריקאי-ישראלי בנושא חדשנות פינטק ואבטחת סייבר. משרד האוצר ישלח גם נציגים לכנס CyberTech Global Tel Aviv בינואר.

https://www.jns.org/us-treasury-department-partners-with-israel-to-combat-ransomware/

חשיפת שקרנים משרירי הפנים שלהם. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב זיהו 73% חסרי תקדים מהשקרים שסיפרו המשתתפים בניסוי שהתבסס על כיווץ שרירי הפנים שלהם. הטכנולוגיה, שכבר ממוסחרת על ידי X-trodes בישראל, משתמשת במדבקות המכילות אלקטרודות לניטור שרירים ועצבים.

https://www.timesofisrael.com/liar-liar-reading-faces-israeli-tech-spots-fibbers-with-73-accuracy/

https://en-engineering.tau.ac.il/Engineering-Faculty-Prof-Hanein-exposes-liars

עגלות קניות חכמות לישראל. רשת הסופרמרקטים הישראלית שופרסל פורסת את עגלות הקניות החכמות מ-Shopic בישראל ב-200 מהחנויות הגדולות שלה החל משנת 2022. ראיית מחשב עוקבת אחר מתי לקוחות מוסיפים ומסירים פריטים לעגלת הקניות שלהם ומאפשרת להם לדלג על התשלום.

https://nocamels.com/2021/12/shufersal-smart-cart-solution-shopic/

חווה אנכית מסיבית מקורה. סטארטאפ ישראלי-הולנדי שנוסד בישראל - Future Crops פיתח את מערכת החקלאות האנכית המקורה הראשונה המגדלת את גידוליה בהרכב מצע קרקע ייחודי. החווה האנכית המקורה האוטומטית המלאה בשטח של 8,000 מ"ר מותקנת בווסטלנד, הולנד.

https://www.foodnavigator.com/Article/2021/12/09/Future-Crops-develops-first-soil-based-indoor-vertical-farm-developed-for-greater-crop-stability-and-resistance  https://www.future-crops.com/

הגנה על מיליון משתמשים. סטארטאפ אבטחת הסייבר הישראלי Guardio פיתח תוסף בדפדפן שמזהה ומונע ממשתמשי אינטרנט דיוג ותוכנות זדוניות. יש לה כמעט מיליון משתמשים (בעיקר עסקים פרטיים וקטנים) כולל כ-100,000 לקוחות משלמים. עכשיו גייסו 47 מיליון דולר.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3925009,00.html

https://guard.io/

אינטרנט באמצעות סיבים אופטיים המופעלים במים. חברת המים הלאומית של מקורות פיתחה טכנולוגיה לשימוש במערכת צינורות המים שלה כצינור לכבלים סיבים אופטיים. היא מכרה את השימוש בצינורות לחברות תקשורת (בזק, הוט, פרטנר, אנלימיטד ואחרות כדי לסייע לחבר את הישראלים לשירותי אינטרנט מהירים.

https://www.jpost.com/jpost-tech/how-is-water-powering-the-israeli-fiber-optics-revolution-684083

חלון חוסם קרינה אך לא אור שמש. הפרופסורים של האוניברסיטה העברית בירושלים שלמה מגדסי ודניאל מנדלר סייעו לאוניברסיטה הטכנולוגית של נאניאנג (NTU) בסינגפור לפתח ציפוי ננו לחלונות החוסם עד 70% מקרינת האינפרה האדומה תוך כדי כניסה של עד 90% מאור השמש.

https://www.israel21c.org/energy-saving-window-will-block-infrared-heat-not-views/

לגעת בשמש. ה-Parker Solar Probe של נאס"א היא החללית הראשונה ש"נוגעת בשמש". הגשושית טסה בהצלחה בקורונה של השמש, או האטמוספירה העליונה. הוא נושא את צילומי ה-CMOS שפותחו על ידי TowerJazz הישראלי, המשמשים לצילום תמונות ברזולוציה גבוהה של אטמוספירת השמש.

https://www.israelnationalnews.com/news/318662

https://www.youtube.com/watch?v=LkaLfbuB_6E

 

כלכלה ועסקים

 

שיא כספים לטכנולוגיה ישראלית. השקעות, השתלטות והנפקות בבורסה הניבו למעלה מ-107 מיליארד דולר לחברות טכנולוגיה ישראליות עד כה ב-2021 - פי 3 מזה של 2020.

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3925086,00.html

https://www.timesofisrael.com/israeli-tech-exits-jump-520-to-whopping-82-4b-in-2021-report/

סייברמניה ישראלית. פרופסור אביתר מתניה מאוניברסיטת תל אביב ומייסד מגזין Israel Defense, אמיר רפפור, חושפים בספרם "Cybermania" כי 40% מהשקעות הסייבר הפרטיות העולמיות הן בחברות ישראליות. הסייבר מהווה 15% מיצוא ההיי-טק הישראלי וכל חברה שלישית של מיליארד דולר היא ישראלית.

https://jewishbusinessnews.com/2021/11/28/approximately-one-third-of-all-unicorn-startups-are-controlled-by-israelis/

160 מיליון דולר לחיזוק יישובי הנגב. ממשלת ישראל אישרה תוכנית של 160.8 מיליון דולר לחיזוק יישובי הנגב. הפרויקטים כוללים בית חולים חדש ושיפור תחבורה ותשתיות. פיתוח הדרום צפוי לשפר את שגשוגה של המדינה כולה.

https://www.jns.org/israeli-cabinet-approves-160-million-plan-to-strengthen-negev-communities/

מרכז אבטחת סייבר של פוג'יטסו. הענקית היפנית פוג'יטסו משתפת פעולה עם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב להשקת מרכז אבטחת סייבר חדש בבאר שבע. היא תעסיק 20 חוקרים ישראלים ותתמקד במחקר משותף ובטכנולוגיות המסייעות לאבטחת מערכות המבוססות על בינה מלאכותית.

https://www.timesofisrael.com/japans-futjitsu-taps-ben-gurion-university-for-new-cybersecurity-center/

עסק ספורט POWER. Pixellot של ישראל נכללה ב-50 עסקי הספורט המובילים במונחים של חדשנות, על פי הדירוג האחרון של POWER List של קבוצת STA. Pixellot גם נבחרה לאחד המותגים המובילים שחולל מהפכה בתעשיות שידורי הספורט ו-OTT (Over the Top broadcast platform).

https://jewishbusinessnews.com/2021/11/21/israeli-sports-analyzer-startup-pixellot-makes-the-power-50-inventive-list/  https://sportstechgroup.org/power-list/the-2021-list/

הבנק החדש הראשון בישראל מזה 4 עשורים. הבנק הדיגיטלי הראשון של ישראל, הבנק החדש הראשון בישראל מזה למעלה מ-40 שנה, גייס 120 מיליון דולר. כיום הוא פועל במצב פיילוט, ומציע שירותים בנקאיים ל-200 עובדיה ובני משפחותיהם. לבנק המקוון בלבד יש כ-60,000 אנשים ברשימת ההמתנה שלו.

https://www.timesofisrael.com/new-israeli-digital-bank-raises-120m-with-asian-european-investors/

https://en.digibank.co.il/

https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3917184,00.html

עוד חד קרן. Noname Security של ישראל גייסה קרנות של 135 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. לקוחותיה כוללים כמה מחמש החברות הגדולות בעולם, והיא עובדת באופן פעיל עם 20% מ-Fortune 500. https://www.calcalitech.com/ctech/articles/0,7340,L-3925078,00.html

השקעה בסטארטאפים ישראלים: קלרוטי גייסה 400 מיליון דולר; Fireblocks גייסה 400 מיליון דולר; פיוצ'ר מיט גייסה 320 מיליון דולר; טיפאלטי גייסה 270 מיליון דולר; UBQ Materials גייסה 170 מיליון דולר; Noname Security גייסה 135 מיליון דולר; 1E Therapeutics גייסה 120 מיליון דולר; First Digital Bank גייסה 120 מיליון דולר; ארמטי גייסה 70 מיליון דולר; Justt גייס 70 מיליון דולר; IRONSCALES גייסה 64 מיליון דולר; דאז גייסה 50 מיליון דולר; Mesh Payments גייסה 50 מיליון דולר; גווארדיו גייסה 47 מיליון דולר; סיילוס גייסה 30 מיליון דולר; היסקי גייסה 30 מיליון דולר; Robust Intelligence גייסה 30 מיליון דולר; Powermat גייסה 25 מיליון דולר; Grip Security גייסה 19 מיליון דולר; Lynx MD גייסה 12 מיליון דולר; Edge Gaming גייסה 10 מיליון דולר; Reposify גייסה 8.5 מיליון דולר; Vault AI גייסה 8 מיליון דולר; אמוסק גייסה 6 מיליון דולר; Sneaky Panda גייסה 6 מיליון דולר; Sufresca גייסה 3.5 מיליון דולר;

 

תרבות, בידור וספורט

 

ללכת 4 אמות בירושלים. הביאנלה לירושלים השנה תימשך עד ה-30 בדצמבר ונקראת "ארבע אמות", המדידה העתיקה שמשתווה לכשני מטרים. הוא כולל יותר מ-300 אמנים מ-10 מדינות שניתן לראות את יצירותיהם "מקרוב". והתערוכה "#TakeMeHome", מאפשרת למבקרים לקחת הביתה יצירות אמנות למשך 6 חודשים.

https://www.timesofisrael.com/four-cubits-the-fifth-jerusalem-biennale-takes-cue-from-pandemic/

"מיס יוניברס" היה יחסי ציבור טובים עבור ישראל. מאות מיליונים ברחבי העולם צפו בתחרות "מיס יוניברס" בישראל. המתמודדות מסרו דיווחים זוהרים על החוויות שלהן, במיוחד הזוכה מיס הודו - תומכת חזקה להעצמת נשים, אבל גם מיס מרוקו, מיס טורקיה ומיס בחריין.

https://www.timesofisrael.com/israels-beauty-on-full-display-as-india-takes-the-crown-at-miss-universe-in-eilat/

https://www.israel21c.org/10-things-you-didnt-know-about-this-years-miss-universe/ https://people.com/human-interest/miss-universe-2021-winner/

ירושלים מארחת את אליפות העולם בכדורגל בדגל. שיא של 39 קבוצות (900 שחקנים, מאמנים וכו') מ-22 מדינות השתתפו באליפות העולם העשירית של הפדרציה הבינלאומית של כדורגל דגל אמריקאי בירושלים. רובם גם חוו הדלקת נרות חנוכה ראשונה.

https://worldisraelnews.com/jerusalem-hosts-flag-football-world-championship/

https://baltimorejewishlife.com/news/news-detail.php?SECTION_ID=37&ARTICLE_ID=150307

https://www.israel21c.org/jerusalem-hosts-flag-football-world-championship/

אלוף העולם פארא-טאקוונדו. הישראלי אסף יסעור (19) זכה בזהב באליפות העולם בפארא טאקוונדו באיסטנבול. יסעור, שאיבד את שתי ידיו מתחת למרפק לפני שש שנים, גבר על הטורקי Qli Can Ozcan ב-57-42 נקודות וזכה בקטגוריית מתחת ל-58 ק"ג. בחצי הגמר הוא גבר על אלופת אירופה.

https://www.timesofisrael.com/israeli-who-lost-both-hands-aged-13-takes-gold-at-world-para-taekwondo-championships/

 

 

המדינה היהודית

 

התגלה בית כנסת עתיק. לאחרונה התגלה במגדל בית כנסת בן 2,000 שנה מימי הבית השני, בית הכנסת השני מהתקופה שנמצא במקום זה. מגדל הייתה הבסיס העיקרי של יוסף בן מתתיהו (פלביוס יוספוס) כאשר לחם ברומאים במרד הגדול.

https://worldisraelnews.com/2nd-synagogue-from-second-temple-period-found-in-northern-israel/

שריד תלמוד. ספר שנמצא בשולי הכביש הישראלי זוהה כעותק של חלק מהתלמוד ששרד מהנאצים. הספר (מסכת סנהדרין) יישמר מעתה בארכיון יד ושם. זוהי עדות נוספת לדבקות יהודית בלימוד התורה, גם בזמנים הקשים ביותר.

https://www.israelhayom.com/2021/11/16/nazi-era-gemara-found-by-12-year-old-to-enter-yad-vashem-archives/

אור לעמים הילידים. ישראל מהווה השראה למאורים ניו זילנדים. הם רואים הקבלות בשני העמים - דווקא את תחיית השפה העברית, אילן היוחסין בתנ"ך, הספרות המתארת ​​את הכמיהה לירושלים והיראה למערת המכפלה.

https://www.tabletmag.com/sections/news/articles/light-indigenous-nations-maori-israel

3,000 תומכי ישראל בפסגת פלורידה. הפסגה הלאומית של המועצה הישראלית-אמריקאית (IAC) 2021 בהוליווד פלורידה הפכה ל"תל אביב הקטנה" כאשר 3,000 משתתפים נהנו מסוף שבוע של מוזיקה, תרבות ודיונים. כולם עברו בדיקות קורונה וארוחת השבת המשותפת נערכה על מרפסת הבריכה.

https://www.jns.org/toned-down-from-previous-years-iac-conference-still-delivers-israeli-spirit-in-south-florida/ https://worldisraelnews.com/this-is-who-we-are-iac-summit-delivers-israeli-spirit-and-unity-in-florida/

תפילה לקחת לחלל. נשיא ישראל, יצחק הרצוג, העניק לאסטרונאוט הישראלי, איתן שטיב, קוביית זכוכית עליה כתובה תפילה לרווחת ישראל שאותה ייקח לחלל בשנה הבאה. התפילה היא בכתב ידו של מחברה, סבו של הנשיא יצחק הלוי הרצוג, הרב הראשי הראשון לישראל.

https://www.timesofisrael.com/president-gives-astronaut-prayer-for-israel-to-take-to-space/

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.