יום ראשון, 11 בנובמבר 2018

החדשות הטובות של ישראל 11 בנובמבר 18.


במהדורה של ה.18.11.11 החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• טיפול ביוטכנולוגי ישראלי עומד לפטר את עולם האיידס.
• מדענים ישראלים גילו מולקולה המכלה תאי סרטן מוח.
• שר ישראלי בעומאן הציע מסלול סחר חדש עם מדינות ערביות.
• מחקר ישראלי מונע כעת נזק לשוניות אלמוגים בדרום האוקיינוס השקט.
• פריצת דרך בעיצוב ישראלי הופכת את השקיה בטפטוף לזולה לרוב החקלאים.
• מערכת הקרנת משחקים ישראלית עוזרת לילדים חולים.
• אוקטובר שבר את שיא הזמן עבור כמות תיירים לישראל.

הישגים רפואיים של ישראל

איידס / סרטן טיפול הצלחה נכנס לייצור. בעקבות ניסויים מוצלחים בבני אדם, הציון הרפואי בישראל יקים מפעל ביוטכנולוגי לייצור טיפול עבור "איידס" לסרטן "גמורה". Gammora מבטלת את הנגיף בנגיף - לא וירוס - שמונעת התפתחות ההתנגדות.

מולקולה חדשה הורגת תאי סרטן המוח. האוניברסיטה העברית בירושלים פיתחו מולקולה לטיפול בגליובלסטומה, סוג אגרסיבי מאוד של סרטן מוח. המולקולה חוסמת את היכולת של הגן MKNK2 לייצר Mnk2b - חלבון הגורם לסרטן אך מגביר את רמות Mnk2a - חלבון מעכב.

הורסת גידולים בשבועות. דיווחתי בעבר על קרינת הקרינה של אלפא טאו בישראל. ניסויים הושקו גם בשני מרכזים ברומא, איטליה. אבל הייתי צריך להזכיר כי 70% מהחולים במחקר מוקדם יותר בישראל ובאיטליה ראו שהגידולים שלהם נעלמים תוך מספר שבועות.

לזהות Alzheimer מוקדם, לפני שהסימפטומים מופיעים. דיווחתי בעבר כי חוקרים ישראלים בבית החולים שיבא קשרו מחלת אלצהיימר עם אובדן תפקוד הרשתית. הם מצאו כי אצל אלו עם היסטוריה משפחתית של אלצהיימר, השכבה הפנימית של הרשתית דקה מהרגיל.

צורות שונות של גלולות לטיפולים ממוקדות יותר. הדפסה תלת-ממדית רלוונטית גם בתעשייה הרפואית. באוניברסיטה העברית בירושלים מדענים פיתחו כמוסות של הידרוגל שיכולות לשנות את צורתן בתנאים שונים. למשל לשחרר תרופות רק במעיים, או להרחיב כדי למלא את הבטן.

שותפות גדולה למניעת סוכרת. דיווחתי בעבר על Sweetch של ישראל ועל המערכת שלה לאיתור טרום חולי סוכרת. Sweetch משתפת פעולה עם WellSpan Health, המספקת ל 15,000 עובדים שלה עם "הכלי שאנו מחפשים כדי להגדיל את תוכנית הערכת הבריאות שלנו".

טכנולוגיה עוצרת נשימה. דיווחתי בעבר על חידושים ישראליים שיכולים לזהות מחלות על ידי ניתוח קול של מישהו. חברת הסטארט-אפ הישראלית HealthyMize זכתה ב -75 מיליון דולר במערכת הבריאות של הנרי פורד, "הגדלת החולה ומעורבות המטפל לצמצום הקריאה".

עוד על מציאת ניסויים לטיפול בסרטן. דיווחתי לאחרונה על TrailJectory של ישראל אשר מסייע להתאים את חולי סרטן עם ניסויים קליניים המתאימים למצבם. אני מאמין שהנושא יהיה כל כך חשוב שאני מפרסם עוד מאמר לאחרונה על סטארט-אפ חדשני זה. זה יכול להציל את חייו של מישהו.

למה הישראלים חיים יותר. אם מאמרים רפואיים קודמים לא נתנו לך את התשובה, מאמר זה עשוי. לאחר מכן לחץ על הקישור כדי לראות את YouTube או וידאו פייסבוק "נאס יומי פוגש United Hatzalah".

רק יום בחיי הדסה. כאשר אלישע אלוש בן השבע התמוטט במדבר יהודה, פרמדיקים דחפו אותו לבית החולים הדסה בירושלים. הם הבינו שהוא נעקץ, אבל מה? הם ניחשו עקרב והתרופה נועדה. אילו היה זה עכביש אלמנה שחורה, אולי היה מאוחר מדי.

ישראל מקובלת וגלובלית

רוכבי אופניים גייסו 3.5 מיליון דולר לילדים חולים. מסע האופניים השנתי של ישראל, "גלגלי האהבה", שיחרר רישומים בהיקף של למעלה מ -3.5 מיליון דולר עבור בית החולים לשיקום ילדים - ALYN. 600 רוכבי אופניים (כמעט שליש מארה"ב) רכבו על אופניים במשך 3 ימים באזור ים המלח, ואחריהם יומיים בהרי יהודה.

מפעל של דו קיום. 150 העובדים הישראלים והפלסטינים של מפעל "סנאפיר" הישראלי במפעל "מבוא חורון" בשומרון פועלים זה לצד זה. כפי שאמר סובחי מבית סירא: "היחסים שלנו גדולים - אנחנו כמו אחים פה - משפחה אחת".

חובבי צה"ל מסכנים את חייהם עבור סורים פצועים. סרג'נט בר, בן ה -21, מדבר על איך הוא ראה את "הטוב ביותר ואת האנושות הכי גרועה" בסוריה בזמן שהוא סיפק טיפול לקורבנות חפים מפשע של מלחמת האזרחים של סוריה.

דיוני המסלולים המסחריים בעומאן. בעקבות ביקורו ההיסטורי של ראש הממשלה נתניהו, שר ההסברה והמודיעין של ישראל, ישראל כץ, ביקר במדינת המפרץ הערבית בעומאן כדי לדון ב"מסלולים לשלום אזורי "- הצעתו המהפכנית למערכת חדשה של משלוחים בים וברכבת. המזרח התיכון. ואפילו ה- BBC כבר לא יכול להתעלם מקשר ההתחממות של ישראל עם מדינות ערב.
http://www.jewishpress.com/news/middle-east/gulf-states/israeli-transport-minister-in-oman-on-official-visit-us-envoy-says-trip-supports-our-efforts/ 2018/11/05 /

מנהיגים אירופיים משפרים את היחסים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דן בביטחון, מסחר וטכנולוגיה עם מנהיגי בולגריה, רומניה, סרביה ויוון בפורום מדינת קראיובה בבולגריה. זו היתה הפעם הראשונה שארבעת המנהיגים האירופיים הזמינו מנהיג זר לפסגה המשותפת שלהם.

שיתוף פעולה הדוק יותר עם גאנה. עם שובו מבולגריה, נפגש ראש הממשלה נתניהו עם שרת החוץ בגאנה, שרלי איירקור בוטצ'ווי, ודיבר על שיתוף פעולה כלכלי והזדמנויות נוספות לחיזוק שיתוף הפעולה בין שתי המדינות. נשיא גאנה מקווה לבקר בישראל ב -2019.

הכשרת חקלאי אורז בניגריה. פרופ 'בן אייד, מושל מדינת ניגריה קרוס ריבר, חתם על הסכם עם ממשלת ישראל להכשרה מ -1000 עד 12,000 חקלאי אורז בטכניקות חקלאיות מודרניות. המטרה שלו היא עבור קרוס ריבר להיות מספר אחד אורז לייצר מדינה בניגריה.

להציל את האלמוגים בפאלאו. אני דיווחתי בעבר כי כדי להציל את שוניות האלמוגים שלהם, הוואי אסר על המרכיב קרינת השמש BP-3 בזכות מחקר באוניברסיטת בן גוריון. האי פאלאו השקט עשה עכשיו גם כן - אם כי דיווחים על ידיBBC (כאן) וניו יורק טיימס (כאן) לא מזכה את המדענים הישראלים.

מיליונים ראו וידאו של תל אביב. עבור אלה עם גישה לפייסבוק, כדאי לעקוב אחר נאס יומי. יש לו יותר מ -10.8 מיליון צופים בסרטו החד-פעמי "תל אביב - עיר טבעונית". נאס הוא ערבי ישראלי ורושם את אזרחותו כ"ישראלי ".

מדע וטכנולוגיה

ישראל יארח פורום של מדינות דיגיטליות. הפורום הבינלאומי הדיגיטלי 9, הכולל את תשע המדינות הדיגיטליות המובילות בעולם, יתכנס לראשונה בישראל. הכנס יתקיים בירושלים ובתל-אביב בו-זמנית ב-19-21 בנובמבר.

אומה בת קיימא. טכנולוגיית המים המפותחת בישראל נמצאת בשימוש ביותר מ -100 מדינות. ניו יורק מיכה סמית 'ביים את "Sustainable Nation", סרט תיעודי ישראלי חדש המלווה שלושה ישראלים המביאים פתרונות מים בר קיימא לכוכב צומח יותר ויותר באמצעות פתרונות שפותחו בישראל.

טכנולוגיית מים עבור וייטנאם. ישראל הציגה טכנולוגיות מים חדשות בהאנוי, וייטנאם, כדי לשפר את המגזר החקלאי שלה. "וואטנגן" של האנוי, בשיתוף עם שדה אורז אנכי באורך 100 מטר מהשדה האנכי של ישראל.

השקיה בטפטוף רק נעשתה יעילה אף יותר. ישראלי שמחה בלס היה רעיון להשקיה בטפטוף מעל 80 שנה אבל זה עדיין יקר מדי עבור 85% של החקלאים. ה- NDrip הישראלי פיתח מערכת בעלות נמוכה המשתמשת בכוח הכבידה, לא באנרגיה. זה גם מסיר את הצורך במסננים. NDrip גייסו מעל 50 מיליון דולר של קרנות חדשות.

שמירת עצי דקל. חברת PlantArcBio פיתחה חומרי הדברה, וטוענת כי היא יעילה ב -100% במאבק בתולעת הדקלים האדומה הקטלנית שתוקפת עצים ברחבי העולם. ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO), רואה את התולעת האדומה של הדקלים כאחד ממאגי הדברה הפולשניים בעולם, עצי דקל ועצי קוקוס.

לעולם אל תלך לאיבוד שוב. טכנולוגיות ה- TrekAce של ישראל פיתחו רצועת יד משוכללת המשמשת כנווט, ומכוונת את הלובשים באמצעות ויברציות והודעות קוליות. קבל באז בצד שמאל? פונה שמאלה; בצד ימין? פשוט בצע את הרטט. זמזום חזק? עצור איפה אתה נמצא.

מכוניות פורד יקבלו החלטות. פורד מוטורס משקיעה 12.5 מיליון דולר בחברת הבת SAIPS הישראלית, כך שתוכל לבנות מערכת קבלת החלטות לרכב האוטונומי העתידי של פורד. פיתוח המערכת יוביל פרופ 'שי מנור מהטכניון, שהצטרף ל- SAIPS בחודש אוגוסט.

אנרגיה סולארית יעילה יותר. הרבה אנרגיה סולארית הוא איבד בשל פגום, מושפל, misaligned או לוחות מאובקים. ה- RayCatch הישראלי - אחד מחלוצי הטכנולוגיה של הפורום הכלכלי העולמי (61) משתמש בבינה מלאכותית (AI) כדי לאבחן ולייעל חוות סולאריות. RayCatch גייס $ 4.5 מיליון דולר של קרנות.

פאנלים סולאריים זעירים למכשירים ביתיים. 3 שנים לאחר קבלת מענק אנרגיה נקייה מארה"ב - ישראל. 3GSolar Photovoltaics של ישראל משיקה פאנלים סולאריים זעירים המאפשרים למכשירים אלקטרוניים ליצור כוח משלהם. לוחות עבודה בתוך הבית, באור נמוך יכול להחזיק מכשירים עד 15 שנים.

הורד D3 להדפסה בגדים. דיווחתי בעבר על דנית פלג בישראל, כשהדפיסה בגדים על המחשב הביתי שלה על פרויקט הגמר שלה במכללת שנקר. דנית היא האדם הראשון בעולם ליצור קו אופנה שלם באמצעות מדפסת 3D בבית. הנה עוד כמה עיצובים שלה.

הצלחה במעגלים מודפסים בD3. בפריצת דרך משמעותית לייצור מוצרי האלקטרוניקה המודפסים, בדיקות שנעשו על ידי חברת האריס הראו כי מעגלים תלת-ממדיים מודפסים של תדר רדיו (RF) שבוצעו על-ידי ננו-מימד של ישראל ביצעו ביצועים שווים לאלה של מעגלים שפותחו בטכניקות ייצור קונבנציונליות.

המר כל מקום למשחקים. פלטפורמת הקלט של חברת סטארט-אפ הישראלית של EyeClick ממירה הקומה הרגילה לאתר Playtime אינטראקטיבי, תוך שימוש במסך הקרנה וחיישנים לתנועה כפולה. בתי חולים משתמשים בו כדי לעזור לילדים להחזיר את כוח השרירים באמצעות משחקים. EyeClick זכתה ב$ 50 מיליון דולר להתמודד מ Guoshu של סין.


כלכלה ועסקים

המשך מ R & D לייצור. רשות החדשנות הישראלית ומרכז ההשקעות של משרד הכלכלה שיתפו פעולה במתן מענקים בעיקר לחברות מדעי החיים בישראל, המעוניינים לעבור את המעבר בין מחקר ופיתוח לתעשייה. BiondVax כבר מרוויח.

שיא התיירות החודשי. אוקטובר 2018 היה החודש הטוב ביותר עבור התיירות הישראלית, עם קרוב לחצי מיליון אנשים שנכנסו לארץ. זה היה גידול של 14% ב אוקטובר 2017 ואת מספר המבקרים הכולל עבור עשרת החודשים של 2018 הוא 15% גבוה יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.

המרכז החדש ליזמות ירושלים. ישראל הקצתה 20 מיליון שקל לקונסורציום של האוניברסיטה העברית בירושלים, האקדמיה לעיצוב בצלאל ומכללת עזריאלי, להקמת מרכז ליזמות וחדשנות במרכז ירושלים.

היצוא לסין פורח. הסחר הישראלי-סיני הגיע ל -10 מיליארד דולר ב -2017, יותר מפי שניים מזה של לפני עשור. נראה כי מגמה זו מואצת, כאשר היצוא הישראלי לסין גדל באופן דרמטי ב -62% ל -3.5 מיליארד דולר בשמונת החודשים הראשונים של 2018.

לישראל יש את האינטרנט השמיני הזול ביותר. סקירת מחירי האינטרנט באינטרנט של חברת Cable.co.uk של 2018 מציבה את ישראל במקום ה -8 הזול ביותר בעולם. ישראל מדורגת במקום ה -18 בדו"ח של השנה שעברה.

ישראל מעריכה את אנשי הביטחון שלה. ישראל יודעת כמה חשוב שיהיו מומחים טובים בתחום האבטחה הסייבר. מאמר זה מדגיש עד כמה זה יכול להיות מוכר.

"זפת בחושך". 21 סטארט-אפים נלחמו על מנת לזכות בהחלטת השופטים בחשכה מוחלטת באירוע של CITIGROUP ביפו. הרעיון נועד להגביר את האובייקטיביות, אולם Avenews-GT, (פלטפורמת מסחר חקלאית המשתמשת בטכנולוגיה של בלוקצ'יין), בוודאי תנצח אפילו עם האורות!

טיסות ישירות ממנצ'סטר (בריטניה) ל תל אביב. אל על תשיק שירות ישיר של 3 פעמים בשבוע ממנצ'סטר בריטניה לתל אביב, החל מ -25 במאי 2019. "אנחנו הולכים לעשות את ישראל עוד יותר קרוב", אמר מייקל שטרסבורגר מחברת אל על, ב -2018 שוק הנסיעות בלונדון.

חברת התעופה ההודי מעריכה TaxiBot. כבר דיווחתי בעבר על מערכת הגרירה של מטוסי המוניות של התעשייה האווירית בישראל. שלוש חברות תעופה הודיות (SpiceJet, Jet Airways ו- Indigo Airlines) מעריכות כיום את המערכת. טיסה של SpiceJet השתמשה במונית בפעם הראשונה להמריא מנמל התעופה הבינלאומי אינדירה גנדי בדלהי.

אבטחה פיננסית לבנקים המובילים באמריקה הלטינית. דיווחתי בעבר על ה- BioCatch של ישראל, תוכנת הסייבר-סיכוני שלה מונעת פושעים פיננסיים פוטנציאליים מפני ביצוע הונאות מקוונות. BioCatch נרשמו שבעה בנקים Tier-1 בברזיל, צ'ילה, קולומביה ומקסיקו.

Engie נע לתוך המסלול המהיר. דיווחתי בעבר על תוכנת Engie של ישראל ועל תוכנה להחזקת רכב. Engie השיקה את היישום צי, כדי לסייע למפעילי צי הרכב, כולל חברות השכרה וליסינג, לשמור על כלי הרכב שלהם. אנג'י מונה כיום למעלה מ -150,000 משתמשים באמריקה הלטינית, בריטניה וישראל.

תרבות, בידור וספורט

תאכל בתל אביב וירושלים. במסעדות הפתוחות בירושלים (14-17 בנובמבר), המסעדות פתוחות בפני שפים, המציעים שילוב של סדנאות, ארוחות ושיחות. בינתיים, השפים המבקרים משתלטים על המטבחים של המסעדות הפופולריות ביותר עבור השנה הרביעית בתל אביב AMX Roundtables סיור (11-23 נובמבר).

תערוכה חדשה של אמן בן 93. הציירת והפסלת אביבה נעמן (בת 93) דיברה ב- ILTV על תערוכת יחיד של יודאיקה, שנפתחה במוזיאון וולפסון בירושלים.

תרבות החידוש המדהימה של ישראל. שלדון קירשנר מסכם את ספרו המצויין של אבי ג'וריש, "You Shalt Innovate".

מכון ויצמן - ביקור חובה. מרכז המבקרים של לוינסון במכון ויצמן למדע לוקח אתכם למסע מרגש באמצעות תערוכות אינטראקטיביות ועדויות אישיות של מדענים שמחקריהם הובילו לכמה מהפורצי הדרך היישומים הרפואיים והטכנולוגיים.
http://www.jewishpress.com/addendum/sponsored-posts/the-levinson-visitors-center-a-rare-glimpse-into-the-wonders-of-the-weizmann-institute-of-science/2018/ 11/01/

המקום הטוב ביותר לשיר. 4,000 סטודנטים מ -60 מדינות התכנסו בתל אביב לסינגלונג ההמוני האחרון של פרויקט המוסיקה החברתית, קולולאם. הם שרו את קיט צ'אן "אין מקום שהייתי מעדיף להיות".

מדינת היהודים

השקעה בישראל היא מקראית. לדברי דוד פרסונס, סגן נשיא ICEJ (שגרירות ישראל הנוצרית בירושלים), "ההשקעה בישראל היא מקראית". ICEJ לכן עוסקת ההון ההמון קהל פלטפורמת OurCrowd להציג 6000 נוצרים אוונגליסטים בכנס השנתי של המשכן שלהם.

בריטניה קרן נאמנות ישראלית לילדים נכים. הפילנתרופים היהודיים, ג'יליאן וארווינג קרטר, מאגודת קרן לוקר, פתחו את המרפאה הרפואית של סילביה קרטר ב ALEH Moriah, מרכז טיפול לילדים ישראלים עם מוגבלות חמורה ומורכבת.

גיוס כספים עבור צה"ל. כתבתי לפני שלושה שבועות שחברי צה"ל (FIDF) גייסו למעלה מ -32 מיליון דולר בגאלה בניו יורק. ובכן, האירוע שלהם בוורלי הילס eclipsed כי על ידי גיוס 60 מיליון דולר - כמות שיא עבור צדקה באירוע אחד. פרמדיקים של צה"ל "גיבורים" זכו לכבוד מיוחד.

חוגגת סיגד. נשיא ישראל ראובן ריבלין שר את "ג'ינה, ירושלים, ירושלים, געגועים, געגועים לירושלים" בחגיגות לציון חג הסיגד של הקהילה האתיופית. הוא שיבח את "התפילות העתיקות, הנפלאות האלה שהחזיקו בך, והחזקתי לך ולמדתי בעל פה ולימדתי את ילדיך ועברתי את הדורות".

יהודי ישראל הם בני העם הילידים. ד"ר נאן גריר, פרופסור לאנתרופולוגיה באוניברסיטת רדלנדס, מתאר את חמשת המאפיינים החיוניים של עם יליד הארץ ומסכם שיהודים ישראלים מסמנים את כל הקופסאות.

בוא הביתה. שיר יפה ווידאו מאת עקיבא פמנסקי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.