יום ראשון, 18 בנובמבר 2018

החדשות הטובות של ישראל 18 בנובמבר 18.


במהדורה 18 לנובמבר 2018 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:
תהליך ישראלי מהפכני חדש להפסקת מניעת השתלות.
• האישה הערבית הראשונה לקפטן נבחרת הכדורסל המקצועית בישראל.
• שר החוץ הישראלי הוזמן לבחריין.
• ישראל בונה מרכזי חדשנות בחיפה, בתל אביב ובהודו.
• סריקה היפר-ספקטרלית ישראלית מנבאת תשואות פירות זמן רב לפני הקציר.
• תוכנית מהנה מציגה כישורים יזמיים לילדים ישראלים.
• חברת ווטרגן מספקת מים ומאות מקומות עבודה בארה"ב
• אלפי תמונות היסטוריות קדם-ממלכתיות זמינות כעת בוויקיפדיה

הישגים רפואיים של ישראל

שתלים עשויים תאים של המטופל עצמו. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב פיתחו את השתל הראשון המותאם אישית באופן מלא, עשוי מתאי השומן של המטופל עצמו. זה אומר שבסופו של דבר לא יהיה סיכון לתגובה חיסונית לכל שתל איברים, בין אם רקמת לב, רקמת מוח או חוט שדרה.

טיפול ALS מקבל אישור של ה- FDA. ה- FDA האמריקאי העניק מעמד יתום לטיפולי ALS שפותחו על ידי Kadimastem בישראל. הייעוד מסמיך את החברה בתמריצי פיתוח שונים וביורוקרטיה קפדנית פחות. Kadimastem מצפה לתוצאות של הניסויים הקליניים בישראל באמצע שנת 2019.

לבלב ביו מלאכותי להילחם בסוכרת. Kadimastem הישראלית שותפה גם עם "Defymed" של צרפת לפתח לבלב ביו מלאכותי המבוסס על תאי גזע לטיפול בסוכרת מסוג 1. הם קיבלו 5.4 מיליון שקל מהנציבות האירופית וממכון המחקר הבין-ממשלתי EUREKA.

מיקוד בכבד והפרעות מטבוליות. ביוטכנולוגיה ישראלית 89ביו גייסה 60 מיליון דולר כדי לקדם את צינור הטיפולים הביולוגים והקטנים להפרעות בכבד ובמטבוליזם. 89Bio's BIO89-100 נמצא בניסוי קליני שלב 1 לטיפול ב- stallhepatitis ללא אלכוהול (NASH), סוג של מחלת כבד שומני לא אלכוהולי.

עצירת הצמיחה של מזותליומה. מדענים במעבדות בטכניון ובארה"ב הפסיקו את הצמיחה של מזותליומה - סרטן של קרום מזותליום להגן על האיברים הפנימיים של החזה והבטן. הם מצאו מעכבי heparanase PG545 ו defibrotide הואט גידול הגידול.

תיקון לבבות שוב בטנזניה. מאז 1999, מנתחים מארגון "להציל את לבם של ילדים" הצילו את חייהם של למעלה מ -750 ילדים מטנזניה. רופאים SACH טסו לאחרונה לבית החולים ג'קיה Kikwete קרדי ב דאר א סלאם, טנזניה לנהל ניתוחים לב הצלת חיים.

ישראל מקובלת וגלובלית

בנעליים שלהם. הצדקה הישראלית בנעליים שלהם מאמנת מטפלים כדי לשרת טוב יותר חולים עם חמלה. סיור וירטואלי של דמנטיה ITS מאפשר למשתתפים להרגיש את ההשפעות של דמנציה - ומכאן "בנעליים שלהם". ITS גם מנהלת את המוסיקה ואת תוכנית הזיכרון עבור תושבי בתי אבות.

מיחזור קרנות הון סיכון תוכנית מיוחדת. איילת סנס השיקה את יריד השימור והמיחזור של אשדוד. צעצועים, קוסמטיקה, תכשיטי תלבושות, ביגוד, כלי בית ועוד נמכרו לגיוס כספים עבור הקרן הישראלית של עזרי מציון לתוכנית הקיץ המיוחד לילדים עם צרכים מיוחדים באשדוד.

עיר ישראלית חדשה לתמיכה בצרכים מיוחדים לילדים. דיווחתי בעבר על הקהילה החדשה בשם "דניאל" הנבנית בנגב שתספק טיפול ביתי לילדים (בעיקר בדואים), עם צרכים רפואיים וטיפוליים חמורים. הנה מאמר הרבה יותר מפורט על העיר החדשה ומטרותיה.

הקפטן הישראלי-ערבי של נבחרת הכדורסל לנשים. שחקנית הכדורסל של הפועל פתח תקווה בישראל, פתחה את עונת 2018/19 כקפטן החדש שלה, והפכה את ההיסטוריה לקפטן הערבי הראשון של נבחרת הכדורסל הישראלית.

חברות שנולדו במגרש הכדורגל. סיפור נחמד על מוטקה ברקוביץ 'ומוחמד עינן שהיו חברים כבר יותר משישים שנה, ששיחקו בקבוצת הכדורגל של הפועל נהריה בשנות החמישים והשישים. מדי שבוע נוסע ברקו משבי ציון לכפר מזרעה כדי לשתות קפה עם עינן.

בחריין מזמינה את שר האתחול. שר הכלכלה של ישראל, אלי כהן, קיבל הזמנה מבחריין להשתתף ב"שגרירות האתחול "שלו - כנס היי-טק בינלאומי. כהן יצטרף למנהיגים גלובליים שמטרתם לקדם יוזמות טכנולוגיות דו-צדדיות ולשותף יוזמות מדיניות.

סחר עם מדינות ערב. למרות חוסר היחסים הדיפלומטיים, הסחר בין ישראל למרוקו היה שווה 37 מיליון דולר בשנת 2017 (149 מיליון דולר מאז 2014). מומחה להשקיית טיפות ישראל נטפים אף הקימה בשנה שעברה חברה בת 2.9 מיליון דולר במרוקו, לאחר שפעלה שם באופן בלתי רשמי מאז 1994. הזדמנויות בשפע!

חמישה שגרירים חדשים. נשיא מדינת ישראל, ראובן ריבלין, קיבל אישורים דיפלומטיים מהשגרירים החדשים למדינת ישראל של קרואטיה, ירדן, צ'כיה, מצרים ומונגוליה.

מדע וטכנולוגיה

אלפים להשתתף בכנס האבטחה. כ -5,000 איש, 175 חברות ונציגים מ -80 מדינות ישתתפו בכנס הבינלאומי לביטחון המולדת והסייבר בתל אביב החל מה -19 בנובמבר . חברות ישראליות יציגו גם מגוון רחב של טכנולוגיות אבטחה חדשניות.

חדשנות בטכניון. המועצה להשכלה גבוהה בישראל העניקה 10 מיליון שקלים למכון הטכניון בישראל להקמת "מרכז" - מרכז היזמות והחדשנות בטכניון. זה יעזור לחבר את פעילות הטכניון לסניפים החדשים של הטכניון בניו יורק ובסין.

שותפות עם נאו. לאחרונה דיווחתי כי אוניברסיטת תל אביב ו3 אוניברסיטאות באילינוי מקימות מרכז חדשנות בשיקגו. עכשיו TAU ו Northwestern Uni יקימו תוכנית ננוטכנולוגיה ומרכז TAU, במימון תרומה רב מיליון רומן אברמוביץ '.

סיוע להודו לחדש. ישראל תקים מרכז חדשנות בהודו-ישראל (IIIC) בבנגלורו (בנגלור), מתקן הדגירה הראשון בהודו. מתקן 10,000 מטר מרובע יופעל על ידי רכזת האתחול MESH (מוקד ההפעלה של יזמים מודיעין). עוד שני IICs ייפתחו בקרוב.

מחקר מים עם לואיזיאנה. מושל לואיזיאנה, ג'ון בל אדוארדס, השתתף בחתימת מזכר הבנה באוניברסיטת בן גוריון עם מכון המים של המפרץ בבטון רוז '. שני המוסדות יערכו מחקר משותף ויחליפו צוות מחקר וסטודנטים.

מילוי מחדש של הכנרת. רשות המים החלה לעבוד על פרויקט 300 מיליון דולר להזרמת מים מותפלים לכנרת. הוא גם מסיר אלפי טונות של מלח מהאגם.

הפיכת פסולת אנושית לדלק. מדעני אוניברסיטת בן-גוריון הראו לראשונה כי ניתן להחליף את החרטום האנושי באמצעות הפחמן הידרותרמי לדלק בטוח לשימוש חוזר (ביומסה) ודשן עשיר בחומרי מזון. הוא מטפל בשני נושאים מרכזיים בעולם של תברואה ודלק לאנרגיה.

הגנה על תעשיית התעופה. קבוצת חברות מובילות בתחום הסייבר-סיכוני בישראל, בנוסף למשרד הכלכלה והתעשייה בישראל, הקימה קונסורציום חדש בתחום התעופה הקיברנטי לתעשיית התעופה. היא תציע פתרונות מקיפים, מקצה לקצה, של תעשיית התעופה המסחריים: שדות תעופה, חברות תעופה ומטוסים.

שבבים אינטליגנטים. מעבדות הבנה משתמשות בבינה מלאכותית כדי לשפר את הביצועים של שבבי המיקרו ולהפחית את העלויות ואת צריכת החשמל. המעבדות מיועדות לצרכים הספציפיים של אימון רשתות עצביות עמוקות. חבאנה קיבלה מימון של 75 מיליון דולר, כולל מאינטל.

שמירה על IT נקי. חברת OzCode הישראלית השיקה לראשונה את טכנולוגיית ה- Debugging-as-a-Service של תעשיית ה- IT וגייסה 3.5 מיליון דולר במימון זרעים. OzCode מתמקדת מפתחי אפליקציות על חדשנות ולא על המשימה המייגעת של ניקוי קוד מחשב גרוע וקביעת באגים.

ייעול תקשורת משרדית. הסטארט-אפ הישראלי צ'אטוויי פיתח כלים פשוטים שיממשו באופן אקראי צ'אטים מקוונים אקראיים להזדמנויות עסקיות. מנכ"ל שחר מינץ הסביר עוד ב- ILTV News על האופן שבו כלי הפרודוקטיביות של צ'אטוויי משמשים חברות לא-טק.

מביאים ספרי ילדים לחיים. השקתה של ישראל "Bookful" - אפליקציה חדשה שתאפשר לקוראים להוסיף תכונות מציאות מוגדלות לספרים ספציפיים שפורסמו על ידי פינגווין רנדום האוס LLC. בתחילה, 6 ספרים, כולל "הסיפור של פיטר ארנב", יתעוררו לחיים, המאפשר לילדים לתקשר עם הדמויות.

הדרך החדשה ליצור קשר עם שירותי חירום. דיווחתי בעבר על חברת הסטארט-אפ הישראלית הישראלית, ששמה שונה כיום בשם Carbyne, ופלטפורמת המצוקה של שירותי החירום של מגן דוד אדום. Carbyne ו- C-Now שלה משמשים ב -30 ערים בארה"ב, מקסיקו, אירופה, ישראל וסינגפור. זה יכול להציל את חייך.

הספר הקומיקס האירופאי כולל מחקר ישראלי. אלו חדשות טובות. המועצה האירופית למחקר (ERC) בוחנת מחקר בלתי נראה של פרופ 'אולף לאונהרדט ממכון ויצמן. ERC הפך את המחקר לנגיש יותר לציבור על ידי הצגת "וגם את הבלתי נראה" בסדרה ERCcOMICS הפופולרי שלה.

חיזוי מסיק הפירות. פרוטק ישראל פיתחה טכנולוגיית ראיית מכונה היפר-ספקטרלית הסורקת את העצים בפרדס כדי לספור את הפרי ולהעריך תשואות חצי שנה לפני הקציר. הניסויים האחרונים מראים דיוק של 90% - יותר מפי שניים מזה של שיטות אמידה חלופיות.

כלכלה ועסקים

אסיה רוצה טכנולוגיה פיננסית ישראלית. החברות הישראליות נהנות מהביקוש הגובר באסיה לטכנולוגיה פיננסית. המציגים הישראלים בכנס השבוע של הונג קונג פינצ'ק כללו את AU10TIX, ואת ThetaRay.

גני ילדים. משרד החינוך אישר תוכנית העשרה בשם "יזמות לילדים" (EFK). פותח על ידי היזם הסדרתי הישראלי גלית Zamler, EFK היא דרך מהנה להציג ילדים בכל הגילאים כדי מיומנויות היזמות, תוך מציאת וטיפוח החוזקות האישיות שלהם.

סימנטק קונה עוד חברת סייבר ישראלית. ענקית הסייבר-סיסטמס האמריקנית סימנטק רכשה בשנה האחרונה את רכישת הסייבר-סיסטם הישראלית שלה, והוסיפה את ג'אוולין נטוורקס לרכישותיה האחרונות של סקייור הישראלית (275 מיליון דולר) ופיירגלס (250 מיליון דולר). כעת מתכוונת ג'אוולין להכפיל את גודל מרכז המו"פ שלה בתל אביב.

קבל את החופשה שלך כדי להתחיל מתוק. חברת הסטארט-אפ הישראלית סוויט-אין מפעילה את "TravelTech" כדי להציע ללקוחותיה חוויית נופש חדשנית ונטולת טרחה. המלון מציע לאורחים שירות הסעות מכולת, משלוח קניות וארוחת בוקר, שף אישי, הפתעות רומנטיות, ניהול משק בית, נקודות חמות של Wi-Fi ועוד.

מים ועבודות עבור אמריקה. מפעל המים של ישראל פתח במפעל בקולומביה שבדרום קרוליינה, שיעסיק 400 עובדים בבניית מכונות "מים מן האוויר". WaterGen מתכננת לפתוח 3 מפעלים נוספים בשנתיים הקרובות. יהודה קפלון, ווטרגן, גילה עוד יותר על פוקס ביזנס ניוז.

תמונה טובה יותר. ענקית מוצרי הוויטק הענקית, וויטק גרופ, רכשה את ספקית השבבים הישראלית עמימון בעסקת מזומן בהיקף של 55 מיליון דולר. מנכ"ל ויטק אמר, "עמימון היא הטכנולוגיה המועדפת על ציוד אלחוטי המשמש בשוק הסנטר", וויטק תשלב את החברה בחטיבת הפתרונות היצירתיים שלה.

רכישה ענקית של חברת האבטחה הישראלית. בניגוד להשתלטות גדולה של חברות ישראליות, חברת האבטחה האמריקאית ForeScout רכשה את חברת האבטחה האמריקאית-הולנדית SecurityMatters תמורת 113 מיליון דולר. SecurityMatters מספקת הגנה ארגונית מוגברת על טכנולוגיה ארגונית.

לימוד עמוק עבור יונדאי. יונדאי מוטורס ביצעה השקעה אסטרטגית בתחום ראיית המחשבים הישראלית, את מערך ההפעלה האלחוטי, אשר יסייע לפריסה מהירה יותר של טכנולוגיית בינה מלאכותית בתחומים עסקיים רבים ולשפר את איכות המוצרים של יונדאי.

לתקן את העבר, לחבר את העתיד. תעשיות קראוס בישראל מחברות ומתקינות צינורות מים במשך כ -90 שנים עם מיליוני מתקנים ברחבי העולם. קראוס רכשה זה עתה על-ידי חברת "מילר ווטר" של אטלנטה תמורת 140 מיליון דולר.

WeWork שווה 42 מיליארד דולר. אני כבר דיווחתי בעבר על שיתוף עבודה במשרדי חברת ויוורק, שנוסדה על ידי אדם אדם נוימן. WeWork קיבל השקעה 3 מיליארד דולר מ SoftBank אשר לוקח את הערך של WeWork ל מסיבית $ 42 מיליארד דולר (למעלה מ 20 $ מיליארד דולר ביוני).

תרבות, בידור וספורט

אבודים בתרגום. הרב ג'פרי סאקס עורך תרגומים והרצאות באנגלית על יצירותיו של חתן פרס נובל ס 'י. עגנון - הסופר העברי היחיד שקיבל אי פעם פרס נובל. הודות לרב סאקס, כתיבתו מתחדשת מחדש לקהל חדש בעולם דובר האנגלית.

פסטיבל ג 'אז גלובוס. ירושלים מארחים את פסטיבל הג'אז והפסטיבלים האלטרנטיביים ג'אז-גלובוס מ -27 לנובמבר ל -1 בדצמבר. הוא מוכר כאחד מפסטיבלי הג'אז האיכותיים בארץ, וכולל ארבעה קונצרטים עם 20 נגנים מישראל, ארה"ב, רוסיה, קובה, איטליה, פולין , Germany, ארגנטינה וברזיל.

ריקוד דרום אמריקה בתל אביב. ב -30 בנובמבר, חברת המחול קומפאס מציגה את אגואדולסה במרכז סוזן דלל בתל אביב. רקדני טנגו ארגנטינאי יבצעו קבוצה של מקצבים שיובאו מדרום אמריקה, התחברו למסורת המוסיקלית הספרדית ויצרו שפה חדשה.

תל אביב. יותר מ -50 תערוכות של מאות מאיירים, מעצבים ואמנים ישראלים יהיו פתוחים לקהל הרחב, בעיקר ללא תשלום, במהדורה החמישית של שבוע ההדגמה בתל אביב, 15-24 בנובמבר. התערוכות מתקיימות ביפו העתיקה, בשדרות רוטשילד, במוזיאון ארץ ישראל ועוד.

מופע הלילה של תל אביב ועוד. ריצת הלילה של תל אביב, 10 ק"מ, נמשכה כמתוכנן. ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הזמין את תושבי ישראל מקהילות הסמוכות לגבול עזה להשתתף ללא תשלום. המרכזים הקהילתיים בתל אביב אירחו 200 משפחות מדרום ישראל, שגם להן ביקורים ללא תשלום במוזיאונים.

מדינת היהודים

פרויקט מאסיבי לתמיכה בישראל. דיווחתי קודם על מוזיאון ידידי ציון שפתח את שעריו בירושלים. ל- FOZ יש כיום 50 מיליון תומכים והיא משיקה פרויקט בהיקף של 100 מיליון דולר כדי לסייע בחינוך תומכי הפרו-ישראל ברחבי העולם על המדינה היהודית, האתגרים וההישגים שלה.

מאה חברים. כמאה ציונים נוצריים ביקרו בישראל ובראשם הכומר ג'ון האגי מהנוצרים המאוחדים לישראל. כאן הם ביקרו במוזיאון ידידי ציון בירושלים, שם הציג מייסדו ד"ר מייק אוונס את היגה בפרס על תמיכתו האיתנה בישראל ובעם היהודי.

שש דרכים יעילות לעמוד מול ישראל. לפרד מרון, הקנדי-ערבי, יש תמיכה בתמיכה במדינת היהודים. להיות מיודע. לשים אתיקה קדימה של מפלגתיות. דברו למען ישראל בקרב בני גילכם. לדבר בחוכמה על מדיה חברתית. תמיכה בכלכלת ישראל (עם קישורים). להיות מודל לחיקוי הדמוקרטיה הישראלית.

ביקורו של שר החוץ הצ'כי בכותל המערבי. שגריר ישראל בפראג, דניאל מירון, ליווה את שר החוץ הצ'כי טומאש פטריצ'ק לכותל המערבי בירושלים - הפעם הראשונה שבה שר החוץ האירופאי מצטרף לקיר על ידי דיפלומט ישראלי.

ויקי מפרסם 28,000 תצלומי ארכיון ישראליים. 28,000 תמונות של דומיין ציבורי לפני 1947, המופקות מארכיונים ציבוריים ופרטיים בישראל, זמינות כעת ב - Wikimedia Commons. ויקימדיה ישראל פיתחה כלים אוטומטיים לסריקה באמצעות הארכיון הישראלי המקודם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.