יום ראשון, 3 בפברואר 2019

החדשות הטובות של ישראל 03 בפברואר 19.


במהדורת ה -3 בפברואר 2019 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• סטארט-אפ ישראלי פיתח פלטפורמה לייצור טיפולים חדשים בסרטן.
• חובש ישראלי הלך למכה והציל חיים.
• ארגון לא ממשלתי ישראלי רכש אלמוגים בסכנת הכחדה בבליז.
• צוות של 130 איש צה"ל חיפש ניצולים בברזיל.
• מדענים ישראלים יכולים לטהר מים מזוהמים רדיואקטיביים.
• שבוע החלל של ישראל בישר שתי תגליות אסטרונומיות.
• אינטל תשקיע 11 מיליארד דולר בהרחבת הפעילות הישראלית.
• ישראל זכתה בארבע מדליות זהב בגראנד פרי הישראלי הראשון בג'ודו

הישגים רפואיים של ישראל

מספר התקפות על סרטן. ביוטכנולוגיות האבולוציה המואצת של ישראל מפתחת טכנולוגיה אנטי-סרטנית המזהה פפטידים מרובים (חלבונים קטנים) למיקוד תאים סרטניים ספציפיים וכל מוטציות. כל טיפול יכלול גם רעלן כדי לדכא את יכולתו של הסרטן לבטל את הטיפול.

שימוש נוגדנים לטיפול בתאים פגומים. אני כבר דיווחתי על חידושים רפואיים בישראל כדי לשפר את המערכת החיסונית להילחם במחלות. ביוטכנולוגיה ישראלית ביונד ביולוגים מפתחת פלטפורמה המאפשרת לנוגדנים להיכנס לתאים, להרוס גידולים או לטפל במחלות אוטואימוניות. ביונד גייסה רק 17 מיליון דולר.

באמצעות שמרים כדי למצוא תרופות עבור הפרעות מטבוליות. חוקרי אוניברסיטת תל אביב חשפו מסלול חדש שיכול להאיץ את החיפוש אחר תרופות למאות הפרעות מטבוליות שהן קטלניות לתינוקות. הם שינו תאים שמרים כדי ליצור רעילים הצטברות של מטבוליטים במעבדה, לבדיקת טיפולים אפשריים.

אישור בארה"ב עבור פינים תיקון עצם ביו. רשות המזון והתרופות האמריקנית העניקה אישור לאוסיו של ישראל למשפחת ה- OSSIOfiber של סיכות העצם הביו-אינטגרטיביות שלה, המבטיחות עצמות שבורות במהלך תהליך הריפוי, מבלי להשאיר מאחוריהן חומרה קבועה.

פייזר שותפה עם ביוטכנולוגיה ישראלית. דיווחתי בעבר על CytoReason של ישראל אשר משתמש מודל למידה מלאכותית חכמה כדי לגלות טיפולים הקשורים למערכת החיסון האנושית. CytoReason יש רק שותפות עם פייזר - הברית החמישית שלה עם חברה גדולה.

שותפים כדי למנוע דמנציה. הזרוע החדשנית של המרכז הרפואי שיבא בישראל שיתפה פעולה עם יצרנית הטלקום היפנית OKI Electric Industry כדי להקים פרויקט מחקר משותף חדש שיתמקד במניעת דמנציה בקרב אנשים בגיל העמידה בסיכון גבוה.

כיצד למדוד כאב. ישראלים יריב עדן ואריאל אסף הם המייסדים של Lab 39, המפתחים של גשש הכאב של ג'יני. הוא כולל צמיד עם חיישנים לעקוב אחר דפוסי השינה, פעילות גופנית וקצב הלב. השותף שלה הוא יישום smartphone אשר מבקש את החולה להיכנס ציון כאב מספר פעמים ביום.

החובש הישראלי מציל חיים במכה. רפאי עאמר, מוסלמי ישראלי-ערבי מכפר קאסם הוא חובש מתנדב של ארגון "הצלה". לאחרונה הוא נסע למכה לחאג', לקח איתו את התיק חירום שלו. באמצע התפילה, מוקף בסביבות 7 מיליון מתפללים, הוא הציל את החיים אדם הסובל hypoglycemia.

ישראל מקובלת וגלובלית

מוזיקאים מיוחדים. אחד הרצים הראשונים להיות נציג ישראל בתחרות האירוויזיון 2019 הוא להקת שלווה. היא מורכבת משמונה חברים מיוחדים - קבוצה שהוקמה במרכז הילדים הלאומי שלווה בירושלים, באמצעות תוכנית הטיפול המוזיקלי שלהם. וידאו מדהים.

רכישת קרקעות כדי להציל מינים בסכנת הכחדה. ארגון TIME (זהו כדור הארץ שלי), שהוקם על ידי אורי שאנס, רכש שטח ימי מעל חופי בליז המכילים אלמוגים עם כמה מינים בסכנת הכחדה. זוהי רכישת הקרקע השלישית של TiME ואת אתר האוקיינוס ​​הראשון. השטח יהפוך לשמורת טבע מנוהלת מקומית.

החיים הקהילתיים העירוניים. עבור אותם אנשים המשתוקקים לחוויה החברתית הקיבוצית מבלי לעזוב את העיר הגדולה, חברת הסטארט-אפ הישראלית וון פיתחה חיים קהילתיים עירוניים. הוא כולל חללי מגורים משותפים, תחבורה משותפת, שירותים קהילתיים, שירותים ואירועי שכונה.

חוגגים את פסיפס התרבויות של ירושלים. ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ערך את קבלת הפנים השנתית המסורתית לראשי העדות הדתיות של העיר - יהודי, יווני אורתודוכסי, קתולי מוסלמי. כולם דיברו על מחויבותם לדו-קיום בין-דתי, לסובלנות, לחופש הפולחן ולסטטוס קוו.

צוות ההצלה הישראלי טס לברזיל. ישראל היתה המדינה היחידה בעולם ששלח צוות כדי לסייע בחיפוש אחר ניצולי סכר הכרייה התמוטט ברומאדיניו, ברזיל. צוות החיפוש וההצלה של צה"ל, בן 130 איש, החלים גופות רבות ועקב אחר קבוצה של 15 איש, האמינו כי מתים אך חיים וקיימים.

מדע וטכנולוגיה
חתני פרס וולף. היו שבעה זוכים בפרס וולף היוקרתי בתחומי הרפואה, האדריכלות, החקלאות, הכימיה והמתמטיקה. הם כללו את האדריכל משה ספדיה, יליד חיפה, ואת פרופ 'דוד זילברמן יליד ירושלים, מומחה לכלכלה חקלאית ומשאבים.

טיהור מים מזוהמים. Chernobyl ו Fukushima אסונות גרעיניים שפורסמו איזוטופ רדיואקטיבי קטלני Cesium-137 לתוך אספקת המים. חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים פיתחו חומר חדש המכונה "מגש האלוקסאן", שיכול לקשור את צסיום 137 במים, ובכך לטיהור אותו.

הבטחת המסכים האיכותיים ביותר. חברת הזנק הישראלית InZiv מייצרת ציוד בדיקה המזהה פגמים בפיקסלים של מסכי מסך ברזולוציה גבוהה. Inziv גייסה רק 2.5 מיליון דולר כדי לפתח את הכלים שלה עבור הדור החדש של לוחות שטוחים מתקדמים.

יישום כדי להפוך משחקים חינוכיים. הסטארט-אפ הישראלי Tiny Tap הוא פלטפורמה חברתית שבה משפחות, מורים ותלמידים יכולים ליצור אפליקציות חינוכיות מותאמות אישית. הם יכולים גם לשחק אלפי משחקים חדשים משותפים מדי יום על ידי הקהילה הגלובלית של מחנכים וסטודנטים.

נהיגה מבחן מכוניות אוטונומיות. חברת Foretellix הישראלית מפתחת מערכת אימות רכב לבדיקת כלי רכב אוטונומיים כנגד תקן משותף. זה כולל מיליוני תרחישי בטיחות פוטנציאליים, אפילו לא סביר כמו מה לעשות אם המכונית פוגעת צונאמי. פורטליקס גייסה רק 14 מיליון דולר.

4D מכ"ם הדמיה. דיווחתי בעבר על ארבוט רובוטיקה של ישראל ועל מכ"ם הדמיה ברזולוציה גבוהה במיוחד של 4D. Arbe השיקה רק את הפניקס - מוצר 4D הרכב שלה. התמונות הן פי 100 מפורט יותר מאשר מכמונות אחרות בתעשייה העליון והוא מפריד אובייקטים נייחים נעים בזמן אמת.

פענוח הגנום של התות. ה- NRGene של ישראל, בשותפות עם יוזמת ה- DNA של טויוטה הידידותית לסביבה, פענח את הגנו של התות - אחד המורכבים ביותר בטבע. זה יעזור לחקלאים ביפן לגדל זנים תותים מקומיים. יפן היא בין הצרכנים הגבוהים בעולם של תות שדה.

חקלאות בת קיימא עם אצות. דיווחתי בעבר על "סיקורה" הישראלית, שצומחת ב -100 טונות של אצות ים בשנה על בריכות מי-ים מטוהרות. יוסי טל, קצין הטכנולוגיה הראשי של סיקורה, רואה את אצות החלבון ב -30% כעתיד של חקלאות במחיר נמוך, בר-קיימא וידידותי לסביבה.

זרע חכם יותר. מידע נוסף על אקווינום של ישראל, אשר מפתחת זרעים שאינם GMO המייצרים גידולים עשירים בחלבון (כולל חומוס, שומשום וסויה) עם פחות צריכת מים ופחות פסולת. ראה כיצד Equinom פתר בעיה בת 3000 שנה עם שומשום.

שבוע החלל הישראלי. שבוע החלל הישראלי החל ב -28 בינואר 2019 - 50 שנה לאחר הנחיתה הראשונה של הירח. באירועים שהתקיימו נכללו נתניה וירושלים ובקולנוע. סקוט קלי של נאס"א ביקר בישראל - הוא מחזיק ברשומות עבור רוב הזמן המושקע בחלל עבור אמריקני.

איך חורים שחורים להאכיל. צוות בראשות חוקרי אוניברסיטת תל אביב דיווח על חורים שחורים סופר-מאסיביים שצומחים לפתע על ידי טיהור כמות גדולה של גז בסביבתם. זה בא בעקבות אירוע בפברואר 2017 המכונה AT 2017bgt כאשר הקרינה הנפלטת סביב החור השחור שביל החלב גדל פי 50 בהיר יותר.

נתונים חדשים על סטורן. פרופ 'יוחאי כספי וד"ר אלי גלנטי ממכון ויצמן הישראלי הובילו את המחקר לזרמי הסילון של כוכב הלכת במשימת החלל של קאסיני. הם גם סייעו לחשב את גיל הטבעות של שבתאי - פחות מ -100 מיליון שנה.

מינוי פרס הזנק לווין. דיווחתי בעבר על חברת סקיי וחלל גלובלית, ועל ננו-לוויינים. שמים וחלל יש רק כבר shortlisted עבור פרס בקטגוריה "Best נייד חדשנות עבור מתעוררים שווקים". הזוכה יוכרז בקונגרס העולמי הנייד בברצלונה.

המדענים העתידיים של ישראל. פגוש את רום בכר והילה ריבלוב - חברי הצוות, אשר עוד לפני שהגיעו לגיל 18, השיקו ננו-שטחים לחלל. כמו כן, עידן רן ועבודתו החלוצית באסטרופיסיקה. לבסוף, נוירולוגית ניצנית, אורית שחר. עתידה של ישראל הוא בהיר כמו הכוכבים שלה.

כלכלה ועסקים

אג"ח ישראליות כל כך פופולריות. לממשלת ישראל היתה הנפקה מוצלחת ביותר של איגרות חוב של היורו. היא מכרה 2.5 מיליארד דולר של 10 שנים ו -30 שנה אג"ח. הביקוש היה פי שישה מהסכום שהונפק, המשקף אמון בכלכלת ישראל.

ממשלת ישראל משקיעה 1.7 מיליארד שקל. בשנת 2018 השקיעה רשות החדשנות של ממשלת ישראל 920 חברות ישראליות, המממנות כ -1,500 פרויקטים בהיקף כולל של כ -1.7 מיליארד שקל.

אינטל תשקיע 11 מיליארד דולר בישראל. אינטל תשקיע 40 מיליארד שקל במפעליה בישראל ותפתח מפעל נוסף בדרום קרית גת. אינטל תגייס גם 1,000 עובדים נוספים.

המרת משרדים לחדרי מלון. התיירות הישראלית פורחת כל כך, שמשרד התיירות הישראלי מעניק כ -8.8 מיליון דולר של מענקים, ועורך כנס על המרת משרדים בתל אביב וביפו למרחבים של בתי מלון. הם צפויים ליצור אלפי חדרי מלון.

הכנסות מלנוקס עולה על מיליארד דולר. מלאנוקס הישראלית הרוויחה מעל מיליארד דולר בפעם הראשונה בתולדותיה. הפתרונות המהירים של מלנוקס מאיצים את מחשבי העל המהירים בעולם. על פי הדיווחים, אינטל עומדת להציע הצעת מחיר של מיליארדי דולרים לחברה.

השקת נאסד"ק לביוטכנולוגיה. דיווחתי בעבר על BioCanCell בישראל, אשר מפתחת טיפולים לסרטן שלפוחית ​​השתן, השחלות והלבלב. הוא שינה את שמו לאנצ'יאנו ומתכנן לרשום בנאסד"ק. בחודש דצמבר, Anchiano התחיל ניסוי מרכזי של BC-819 H19 טיפול גנטי לסרטן שלפוחית ​​השתן.

מכוח סולארי לכלי רכב חשמליים. חברת האנרגיה הסולארית הישראלית SolarEdge רכשה את חברת המכונות התעשייתית של איטליה. SMRE מייצרת טכנולוגיה משולבת powertrain ואלקטרוניקה עבור כלי רכב חשמליים.

איסוף נתונים עבור מרצדס חכם. דיווחתי בעבר על Otonomo של ישראל כאשר היא שותפה עם סקודה וקיבל כספים מ Tata Motors. עכשיו יש לה שותפות עם דיימלר לשלב Otonomo של איסוף נתונים הטכנולוגיה לתוך מכוניות מרצדס בנץ מחובר להציע לבעלי צד שלישי שירותים.

קנה כאשר אתה נוסע. חברת הסטארט-אפ הישראלית Enroute מפתחת תוסף למסחר אלקטרוני לאפליקציות ניידות חכמות. זה מעודד נוסעים לעשות קניות באינטרנט שלהם בזמן ברכבת, באוטובוס, או במונית, על ידי גמול להם עם אשראי עבור תעריפים עתידיים. Enroute יש רק שותפות עם DB Regio, חברה בת של רכבת דויטשה באן.

משחק החיים. אני דיווחתי בעבר על ההפעלה gamification ההפעלה הישראלית GamEffective כי תמריץ ביצועים עם תגמולים. עכשיו, המבטח הגרמני Swiss Life Select שינתה את כל המכירות שלה המבצע להיות מטופלים באמצעות מעקב עומס העבודה של GamEffective ותוכנה הפרודוקטיביות.

תמיכה בעסקים קטנים בישראל. המוצרים הישראליים שלי (MIP) הם שוק ראשון מסוגו - מקום שבו ניתן למצוא רק מוצרים ישראליים, המיוצרים בעיקר על ידי יצרנים קטנים ובינוניים בישראל. חברת MIP הוקמה במטרה לאפשר ליצרנים ישראלים להרחיב את קהל הלקוחות שלהם ולהגיע למיליוני משקי בית ברחבי העולם.

Eurosport לוקחת את שירות השיווק הישראלי. שירות הספורט הטכנולוגי Eurosport חתמה על הסכם שותפות רב שנתי עם Outbrain של ישראל. היא תשתמש בטכנולוגיית גילוי התוכן של Outbrain עבור 13 משווקיה בעולם, כולל אוסטרליה, בריטניה וגרמניה. לקוחות Outbrain כוללים CNN ו - Wall Street Journal.

תרבות, בידור וספורט

תערוכה של שלל. מוזיאון המקרקעים של ירושלים הקים תערוכה ייחודית של שרידי ארץ הקודש הקדומים, שנלקחו מן העתיקות. התערוכה תחת הכותרת "מוצא חלל אסטראי" וכוללת את הסיפורים מאחורי הגילוי של פריטים יקרים.

פסטיבל האוכל השחור בתל אביב. ה -6 בפברואר מסמן את תחילתו של פסטיבל מזון מיוחד בתל אביב. זה מציג מזון כי הוא צבע שחור - מ בייגלים, מקרונים, גלידה וקוקטיילים. היוצרים חייבים להשתמש מרכיבים טבעיים כגון קפה שחור, שוקולד כהה, אוכמניות, חומץ בלסמי.

נשות התנ"ך. הצלם הישראלי דקלה לאור מביא את דמויות התנ"ך הנשיות לחיים דרך עדשת המצלמה. "סדרת הנשים המקראית" שלה כוללת את חוה, שרה, רבקה (רבקה), לאה ורחל, אשתו של לוט, מלכת שבא, דבורה ואזבל, בין למעלה מ -40 תצלומים כאלה.

אחד היעדים המובילים בעולם היין. ישראל היא החמישית ברשימת ויניפייר של 10 יעדי היין העולמיים בעולם לשנת 2019. הם המליצו על יקבי רמת הגולן, אחוזת קרמיסן ויקב רקנאטי, בין 50 יקבים פלוס בארץ רק 260 ק"מ על ידי 70 מייל רחב.

ג'ון קליז וטום ג'ונס. שני איקונים בריטיים של קומדיה ומוסיקה מתוכננים להופיע בישראל השנה. מונטי פייטון מייסד שותף ג'ון קליז מתכנן לבקר בתל-אביב ב -1 בספטמבר וב -2 בספטמבר ב"סיבוב האחרון לראות אותי לפני שאמות ". בינתיים, אגדת המוזיקה הוולשית, סר טום ג'ונס, אמר שהוא יופיע בתל אביב בחודש יולי.

עוד תינוק קרנף. הספארי הישראלי ברמת גן הודיע ​​על הולדתו של קרנף תינוק - ה -31 בגן החיות הישראלי. הקרנף הנשי החדש נולד בט"ו בשבט - האם, קרן פלס, ילדה עגל אחר, שלוש וחצי שנים קודם לכן. רמת גן ספארי כבר פורה במאמציה להציל את המין בסכנת הכחדה.

שבע מדליות כמדינה מארחת את אירוע הג'ודו העולמי. 373 מתחרים מ -53 מדינות הגיעו לתל אביב לאירוח ישראל הראשון באירוע גראנד פרי של הפדרציה הבינלאומית לג'ודו. הג'ודוכסות הישראליות זכו בארבע מדליות זהב, 2 כסף וברונזה על השולחן, ועזרו להן במשימתן להגיע לאולימפיאדת טוקיו.

מדינת היהודים

בירה של רצועת עזה. מבשלת כלי השיט אלכסנדר בר השיקה במה מיוחדת במהדורה מיוחדת "עוטף עזה" שנעשתה בין היתר מחיטה שנלקחה משדות השייכים לקהילות ישראליות הגובלות ברצועת עזה. מנכ"ל אורי שגיא הבטיח כי כל הרווחים ממכירות הבירה יגיעו לחקלאים הישראלים.

בני עקיבא חוגגת 90 שנה. כ -1,000 נציגים מעשרות קהילות מרחבי העולם השתתפו בכנס הבינלאומי של בני עקיבא העולמית בבנייני האומה בירושלים. אירוע הגאלה ציין את יום השנה ה -90 להקמתה של תנועת הנוער הדתית.

מה הופך את ישראל לדמוקרטיה. וידאו על ההיסטוריה של הכנסת - הפרלמנט הישראלי - ותפקידו המרכזי כיום במדינת ישראל הדמוקרטית.

חדשנות, דמיון, שלמות. אנא צפו בנשיא הקרן הקיימת לישראל, ד"ר סול ליזרברם, בכנס השנתי של הקרן הקיימת לישראל. לשמוע את התוכניות של הקרן הקיימת לישראל בגליל ובבאר שבע, ובמיוחד במכון הטכנולוגי של קק"ל. תוכנית קק"ל ברוקין ישראל והחינוך הציוני לבני הנוער.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.