יום ראשון, 15 בספטמבר 2024

החדשות הטובות של ישראל 15 בספטמבר 24

 

במהדורת החדשות הטובות של ישראל מה-15 בספטמבר 2024, הכותרות כוללות:

 

·       חמישה מאמרים המציגים ישראלים מדהימים שנפצעו במלחמה.

·       אלפי אנשים בסיכון לקרישי דם בריאות ניצלו בזכות בינה מלאכותית ישראלית.

·       כיצד יהודי שחור מאפריקה הפך לסגן ראש העיר תל אביב.

·       עוד תהליך ישראלי חדשני שממיר זבל לדלק.

·       מעולם לא היה זמן טוב יותר להשקיע בטכנולוגיה הישראלית.

·       העיתונאי הישראלי וולטר בינגהאם צנח חופשי לחגוג את יום הולדתו ה-100.

 

חדשות חיוביות במהלך מלחמה

 

הוא נפצע מפצצה, אך לא ויתר. עמיחי שינדלר הציל את משפחתו בכך שזרק את עצמו על פצצה שהונחה על ידי מחבלים מהחמאס בפתח המקלט שלהם. עשרה חודשים ופרוטזה מאוחר יותר, זה עדיין כמו נס שהוא בחיים כיום. אשתו, אביטל, מנהלת קבוצת תמיכה עצמית לנשותיהם של מילואימניקים ישראלים פצועים.
https://www.algemeiner.com/2024/08/07/he-never-gives-up-how-one-israelis-miraculous-oct-7-survival-inspired-support-soldiers-families/

החלמה ושליחות של חייל. רב-סרן ישראל בן שיטרית, מילואימניק בשירות בח'אן יונס, מספר את סיפורו ותכניותיו לעתיד. הוא נפצע קשה כשמחבל חמאס פגע ביחידתו בטיל נ"ט. אחרי שלושה וחצי חודשים של שיקום הוא מציין בגאווה שהוא רב-סרן בצה"ל.
https://www.youtube.com/watch?v=Z1ivSSk2J7c

חייל פצוע חוזר לשירות בטנק. בנובמבר 2023, סמ"ר אהרון שמואל ברייס, איש צוות טנק בצה"ל, נפצע קשה כאשר טיל נ"ט ששוגר על ידי חמאס פגע בטנק שלו. אחרי עשרה חודשים של ניתוחים, שיקום והתאוששות, הוא חזר לעזה – לאותו הטנק שבו נפצע.
https://www.israelnationalnews.com/news/395922

ילדה דרוזית מתאוששת אחרי התקפת חיזבאללה. קאיי מראעי, הילדה הדרוזית בת ה-11 שנפצעה הכי קשה במתקפת הטילים של חיזבאללה ב-27 ביולי על רמת הגולן, התעוררה ב-13 באוגוסט באופן מפתיע מהתרדמת שלה. הרופאים בבית החולים רמב"ם בחיפה הופתעו מההחלמה שלה. אמה של קאיי הודתה לצוות הרפואי על כך שהציל את חיי בתה.
https://www.jns.org/doctors-surprised-by-rapid-recovery-of-11-year-old-druze-girl-badly-hurt-in-hezbollah-attack/

ניצולת ה-7 באוקטובר מקבלת את תואר הרפואה שלה. אלאי הוגג גולן התעוררה מהתרדמת שלה, 51 ימים אחרי שהחמאס ביצע פיגוע בקבוקי תבערה על ביתה ב-7 באוקטובר. במאי היא קיבלה את תואר הרפואה שלה בטקס מרגש. כיום היא ממשיכה את לימודי הרפואה שלה במרכז הרפואי שיבא, בזמן שהיא מקבלת במקביל טיפולי שיקום.
https://www.ynetnews.com/health_science/article/bjoe4ijqr

אומה מלאה בגיבורי-על. רוני בן-צבי אלימלך עומדת לפני סיום הדוקטורט שלה במכון הטכניון. היא גם אמא לשני בנים בגיל 6 ו-16 חודשים, וכמו כן מנכ"לית של ויסממה – ארגון שתומך בנשים שמנסות לאזן בין לימודים אקדמיים להורות. ואז נקראה לשירות מילואים.
https://ats.org/our-impact/rony-ben-zvi-elimelech-israel-is-a-nation-of-superheroes/

חיזוק החוסן דרך בישול. מכון הטכניון ארגן האקאתון שבו השתתפו 140 סטודנטים למדעים מדויקים. הם עבדו עם מומחי בריאות הנפש על פיתוח פתרונות לחיזוק החוסן המנטלי. הקבוצה המנצחת פיתחה טכנולוגיה לטיפול בפוסט טראומה דרך בישול בעזרת משקפי מציאות מדומה.
https://www.technion.ac.il/en/2024/07/technology-for-mental-resilience/

רופא מארה"ב מתנדב ועולה לישראל. בנובמבר התנדב ד"ר יוג'ין רפפורט, מרדים קרדיו-טורקלי, לשבועיים בבית החולים הדסה בירושלים, כדי לטפל בפציעות ייחודיות ומטופלים מגוונים. ביוני הוא סוף סוף הגשים את חלומו ועלה לישראל בעזרת נפש בנפש. סיפור מרתק.
https://www.jns.org/us-doctor-makes-aliyah-after-volunteering-to-treat-oct-7-victims/

מתנדבות עושות הבדל גדול. אנג'י ג'ייקובס ונעמי פרנקל מדווחות על חוויותיהן כמתנדבות בקיבוצים, מושבים, בבסיסי צבא, במעונות ילדים ובמקומות אחרים. הן באמת עשו הבדל.
https://www.jewishnews.co.uk/i-needed-to-make-a-difference-why-we-went-to-israel-to-volunteer/

הכנת שוקולד תחת אש. חנה קוניג, אחייניתה של רודה, מדגימה את החוסן הישראלי הטיפוסי בכך שהיא מייצרת שוקולד גורמה ללא חומרים משמרים בעיר נהריה שבצפון ישראל. במשך אחד-עשר חודשים היא סובלת מהפצצות כמעט בלתי פוסקות של חיזבאללה באמצעות מל"טים מתפוצצים וטילים.
https://davebender.substack.com/p/from-rockets-to-rosh-hashana-an-israeli
(הקישור במאמר שגוי.)
https://www.youtube.com/watch?v=x5yO41eBStU
https://www.cacaohagalil.co.il/
(הקישור כאן נכון.)

חלום שהתגשם. מירי וארוסה רועי, שניהם קצינים במילואים, נאלצו לדחות את חתונתם מספר פעמים בשל המלחמה. כאשר לבסוף קבעו תאריך, הם ביקשו באינסטגרם עזרה להביא את סבא של מירי, ניצול שואה בשם קים, לטקס. בזכות "שירות האמבולנס המשאלתי" הישראלי, הוא אכן היה שם!
https://israfan.com/p/wish-ambulance-reunites-holocaust-survivor-at-wedding
https://www.mdais.org/en/activities/wish-ambulance

 

 

הישגים רפואיים של ישראל

 

תוצאות חיוביות מוקדמות במחקר לתיקון הלב. חברת אנדוספן פרסמה תוצאות מעודדות ראשונות ממחקר שנעשה בקרב 22 מטופלים על מערכת הסטנט גרפט שלה לקשת האורטה, שנקראת נקסוס. כעת מתרחב המחקר ל-110 מטופלים. מדי שנה סובלים למעלה מ-120,000 חולים בארה"ב ובאירופה ממחלות של קשת האורטה בחזה.
https://www.businesswire.com/news/home/20240130700861/en/Endospan-Releases-Early-TRIOMPHE-IDE-Study-Results-at-Society-of-Thoracic-Surgeons

זיהוי סיכון מוגבר לתסחיף ריאתי. חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון וממרכז הרפואי שיבא השתמשו בבינה מלאכותית כדי לזהות כמעט 2,000 מטופלים בעלי סיכון מוגבר לפתח תסחיף ריאתי (קריש דם בריאות). המרכז הרפואי שיבא ניתח באמצעות אלגוריתם של אוניברסיטת בן-גוריון את הרשומות הרפואיות של 46,000 מטופלים שהגיעו למיון.
https://nocamels.com/2024/08/sheba-study-ai-can-spot-patients-at-risk-of-pulmonary-embolism/
https://www.jmir.org/2024/1/e48595

טיפול לא פולשני בסרטן. מדענים ממכון הטכניון פיתחו טיפול סונודינמי לסרטן – אולטרסאונד שמכוון ננו-חלקיקים רגישים ברקמת הסרטן כדי לטפל בגידולים עמוקים. השיטה משמידה גידולים מבלי לפגוע ברקמות בריאות.
https://ats.org/our-impact/technion-researchers-develop-promising-treatment-for-tumors/
https://t3.technion.ac.il/technology/drug-delivery-nanoparticles/

סטארט-אפ להחלפת מסתמי לב מקבל אישור ומימון. חברת TruLeaf Medical קיבלה אישור מוועדת הלסינקי להתחיל בניסויים קליניים בהליך החלפת מסתמי מיטרליים זעיר פולשני. רשות החדשנות הישראלית העניקה ל-TruLeaf 1.5 מיליון ש"ח נוספים, מה שמביא את סך המימון ל-11.5 מיליון ש"ח.
https://www.prnewswire.com/il/news-releases/a-new-era-in-heart-surgery--israeli-biomed-company-truleaf-medicals-two-needle-sticks-procedure-for-mitral-valve-replacement-302194644.html

צמח מים מסייע לחולי סוכרת. מחקר קליני ישראלי מצביע על כך שחולי סוכרת שצרכו משקה עם צמח המים המתורבת מנקאי לאחר הארוחות הצליחו להוריד את רמת הסוכר בדם ב-20%. זה מאשר את התוצאות של ניסויים ראשוניים שנעשו לפני חמש שנים על ידי חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון.
https://nocamels.com/2024/08/study-aquatic-plant-reduces-blood-sugar-in-diabetics/

שיפור חוות הדגים. חקלאות מים מסורתית עושה שימוש במי הפסולת של חוות הדגים לגידול צמחים הידרופוניים. כעת, מדענים מאוניברסיטת בן-גוריון ניצלו גם את הפסולת המוצקה של הדגים באמצעות תסיסה אנארובית. המערכת החדשה מייצרת ביוגז, מגדילה את תפוקת הגידולים וצורכת פחות אנרגיה ומים.
https://www.bgu.ac.il/en/news-and-articles/bgu-researchers-offer-proof-of-concept-for-unique-aquaponics-system/
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0921344924003100?via%3Dihub

מתרגם בזמן אמת לשיחות רפואיות. סטודנטים בהווה ובעבר ממכון הטכניון פיתחו את CommU – פלטפורמת תרגום קולי בזמן אמת שמאפשרת לרופאים לתקשר עם מטופלים בעברית, אנגלית, ערבית, רוסית וברוב השפות האירופיות האחרות.
https://nocamels.com/2024/08/automatic-translator-breaks-language-barrier-for-doctors-patients/
https://commu.ai/

מכשירי AI לשיפור השמיעה. חברת Bettear מציעה פתרונות מבוססי Auracast לשמיעה מסייעת במטרה לשפר את חוויית הצליל. משדר ה-B-CASTER שלה משתלב עם מכשירי שמיעה ושתלי שבלול. מוצרים אחרים תומכים במדריכי תיירים, מורים, אמנים ומוזיאונים.
https://www.bettear.com/solutions

תחרות AI לזיהוי FOG בפרקינסון. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב ערכו תחרות בינלאומית לפיתוח אלגוריתם שמזהה את תופעת "הקפאת ההליכה" (Freeze of Gait - FOG) אצל חולי פרקינסון. הנתונים של 100 חולים ניתנו לשימוש. בזכות פרס של 100,000 דולר הוגשו כמעט 25,000 הצעות לפתרונות מ-83 מדינות.
https://english.tau.ac.il/research/fog-detection-ai
https://www.nature.com/articles/s41467-024-49027-0

טיפול והיפוך DDD. חברת Discure Technologies מפתחת מכשיר ביואלקטרוני הניתן להשתלה לטיפול והיפוך מחלת ניוון הדיסק הבין-חולייתי (DDD). מערכת Discure משחזרת נוזלים וחומרים מזינים בדיסקים הבין-חולייתיים הפגועים. DDD אחראית על 35% מכאבי הגב התחתון.
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/sjvw00d62c
https://www.hcs-capital.com/portfolio/discuretechnologies/

 

 

ישראל היא כוללת וגלובלית

 

ציונים יהודים שחורים. כילדה ומהגרת מאתיופיה הכפרית, מהרטה ברוך רון לא יכלה לדמיין שבסופו של דבר תהיה סגנית ראש עיריית תל אביב. בראיון הזה היא משתפת את סיפור ההשראה שלה על התמדה, זהות ואמונה, ומספרת על הקשר העתיק של קהילתה לירושלים.
https://www.youtube.com/watch?v=KUt487s0R9o

מגויסים חרדים מצטרפים ליחידת עילית של מג"ב. 31 גברים חרדים (אולטרה-אורתודוקסים) סיימו זה עתה את ההכשרה האינטנסיבית שלהם והצטרפו לשורות משמר הגבול של ישראל. היחידה שלהם מתמקדת באבטחת הגבולות, בלחימה בטרור ובשמירה על הביטחון בירושלים. הגברים משלבים לימודי תורה עם אימוני קרב ותפקידי שיטור.
https://unitedwithisrael.org/historic-ceremony-marks-arrival-of-first-orthodox-combat-fighters-in-israeli-border-police/

עידוד שירות בצה"ל עבור מוסלמים. הישאם אבו רייא היה הקצין המוסלמי הראשון בצה"ל שלא היה בדואי. מיד לאחר שחרורו בשנת 2018, הוא ייסד את "מען" (ביחד בערבית), במטרה לחזק את הקשר בין מדינת ישראל לאזרחיה הערבים הצעירים. כיום הוא מקדם את השירות בצה"ל כמפתח להתקדמותם.
https://www.timesofisrael.com/taboo-of-arabs-in-the-idf-is-slowly-crumbling-says-first-muslim-non-bedouin-officer/

ישראלים בחזית האמריקאית. אלן קאר, מנכ"ל המועצה הישראלית-אמריקאית, מדווח על מאות אלפי אמריקאים-ישראלים שהתארגנו בעשרת החודשים האחרונים כדי להתמודד עם העלייה בשנאת היהודים, גם באוניברסיטאות בארה"ב. בנוסף, המועצה הישראלית-אמריקאית הכשירה 2,000 מורים בבתי ספר ציבוריים, והשפיעה על אינספור ילדים.
https://www.jns.org/so-important-to-teach-american-jews-what-it-is-to-be-israeli-elan-carr-says/

שגרירת ערב הסעודית בפסגת MEAD. רימה בינת בנדר אל סעוד, שגרירת ערב הסעודית בארה"ב, השתתפה בכנס הפתיחה של MEAD (דיאלוג המזרח התיכון-אמריקה) בוושינגטון, D.C. MEAD מנוהל על ידי שגרירים אמריקאים לשעבר בישראל, והשתתפו בו כמה נציגים בכירים מישראל.
https://www.jns.org/saudi-us-envoy-attends-event-with-israeli-officials/
https://www.meadsummit.com/

מעל 10,000 צועדים במונטריאול למען ישראל. מעל 10,000 יהודים ותומכים במונטריאול צעדו בסולידריות עם ישראל במסגרת "המצעד לירושלים" המרשים. בהופעה בבגדים כחול-לבן, התכנסה הקהל בדרישה לשחרר את 101 בני הערובה שעדיין מוחזקים על ידי חמאס ברצועת עזה, והפגינה תמיכה בלתי מתפשרת במדינה היהודית.
https://israfan.com/p/montreal-march-for-jerusalem

בעלי ברית אפריקאים של ישראל. כנס עם 40 חברי פרלמנט מ-20 מדינות אפריקאיות אישר את ירושלים כבירת ישראל האמיתית והכריז על כוונה לחפש שותפויות עם המדינה היהודית. כולם חתמו על "הצהרת אדיס אבבה לשיתוף פעולה ושותפות בין אפריקה לישראל".
https://worldisraelnews.com/40-african-lawmakers-affirm-jerusalem-as-true-capital-of-israel-seek-partnership-with-jewish-state/

שיתוף הפעולה של טייוואן עם ישראל. שר החוץ הטייוואני, לין צ'יה-לונג, הכריז בטייפה כי שיתוף מודיעין ושיתוף פעולה טכנולוגי בין טייוואן לישראל הוא חיוני להתמודדות עם איומים משותפים. בנוסף, טייוואן העניקה מעל 187,000 שקלים ל"דארוז High-Tech Empowerment Center" (DTEC) בעוספיה.
https://israfan.com/p/taiwan-israel-intel-tech-cooperation
https://israfan.com/p/new-tech-training-program-launched-taiwan-druze-veterans-majdal-shams-attack

 

 

מדע וטכנולוגיה

 

עוד דלק מפסולת. בעקבות הכתבה מהשבוע שעבר על חברת Co-Energy, נחקר באוניברסיטת תל אביב תהליך נוסף. פסולת מחוממת לטמפרטורות קיצוניות, ומשתמשים בקטליזטורים כדי לפרק אותה לדלק ביולוגי ולפחמן ביולוגי מוצק שניתן להשתמש בו בדרכים אחרות, בעוד שגזי החממה המופקים מבודדים.
https://english.tau.ac.il/research/fuel-from-waste
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2590174523001319
https://nocamels.com/2024/08/tau-researchers-turn-organic-household-waste-into-fuel/

עוד ברית קוונטית. שתי חברות הסטארט-אפ Quantum Machines ו-Classiq הן כעת חברות מייסדות בתוכנית QuEra Quantum Alliance Partner, שהושקה על ידי QuEra Computing, חברה מובילה בתחום מחשבים קוונטיים עם אטומים ניטרליים. 19 חברות קוונטיות מובילות שמו להן למטרה לקדם את פיתוחם של מחשבים קוונטיים.
https://www.globenewswire.com/news-release/2024/08/01/2922817/0/en/QuEra-Launches-the-QuEra-Quantum-Alliance-to-Drive-Global-Deployment-of-Neutral-Atom-Quantum-Computers.html

לא מספיק בטוח. שני בוגרי מכון הטכניון הצליחו להשתלט על מערכות הבקרה החדשות של Siemens, שנחשבות מהבטוחות בעולם, על ידי פענוח פרוטוקול התקשורת שלהן. בעקבות התקיפה המוצלחת, Siemens עדכנה את התוכנה.
https://www.technion.ac.il/en/2024/08/technion-research-team-takes-control-of-siemens-secure-controller/

חמניות מכירות את השכנים שלהן. כאשר צמחים כמו חמניות נטועים בצפיפות זה ליד זה, הם צומחים באופן שמאפשר לשכניהם לקבל את מירב אור השמש. צוות שכלל חוקרים מאוניברסיטת תל אביב גילה שחמניות יכולות להבחין בין צמח אחר לבין עצם דומם כמו בניין.
https://journals.aps.org/prx/abstract/10.1103/PhysRevX.14.031027

בית גידול לגיטרן האטלנטי בים התיכון. מחקר של אוניברסיטת חיפה גילה שרצועת חוף מדרום לחיפה מהווה בית גידול טבעי מתאים לדגי סחוס הנמצאים בסכנת הכחדה, כמו הגיטרן האטלנטי. מקום היישוב הישראלי מספק מזון, הגנה מפני טורפים ומקלט – גורמים שגם אזרחים ישראלים נהנים מהם!
https://unitedwithisrael.org/beach-in-haifa-becomes-nursery-for-endangered-atlantic-guitarfish/
https://cris.haifa.ac.il/en/publications/characterising-a-potential-nearshore-nursery-ground-for-the-black

צ'אטבוט כלכלי מבוסס בינה מלאכותית. חברת Lettuce Financial השיקה את LettuceHead AI – צ'אטבוט בינה מלאכותית חינמי, שמיועד לענות על שאלות בתחום מיסוי וחשבונאות. הוא מיועד לעסקים של אדם אחד הזקוקים לתמיכה בניהול העסק, הנהלת החשבונות והמיסים שלהם.
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/skejg9vic
https://lettuce.co/
https://lettuce.co/lettucehead

תמיכה בינה מלאכותית בעברית ובערבית. חברת AI21 Labs השיקה את Jamba 1.5 לפיתוח מערכות בינה מלאכותית גנרטיבית המצריכות עיבוד כמויות גדולות של טקסטים. המערכת תומכת במלואה בשפות עברית וערבית. המנכ"ל אורי גושן אמר שהם כללו את השפה העברית "מסיבות ציוניות", שכן אין מדובר בשוק גדול.
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/b1a4rcesc
https://www.ai21.com/blog/announcing-jamba-model-family

 

כלכלה ועסקים

 

הכלכלה צומחת למרות המלחמה. התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) של ישראל צמח בין אפריל ליוני בקצב שנתי של 1.2%, בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים. במחצית הראשונה של שנת 2024 צמחה הכלכלה בקצב שנתי של 2.5%.
https://www.jns.org/israeli-economy-grows-slightly-in-q2-amid-hamas-war/

עכשיו הזמן המושלם להשקיע בחברות ישראליות. במאמר הדעה הזה של ה-Wall Street Journal מודגשים היבטים חיוביים רבים. (הערה: זוהי אינה המלצה להשקעה מצד עורך הניוזלטר הזה!)
https://www.wsj.com/opinion/now-is-the-time-to-invest-in-israeli-companies-source-of-innovation-startups-7f946154

קרן לטכנולוגיות הגנה. Ace Capital Partners הוא קרן הון סיכון חדשה שמתמקדת בסטארט-אפים בתחומי הביטחון, התעופה והחלל. למרות שתשקיע גם בחברות בינלאומיות, המטרה העיקרית שלה היא לקדם ולחזק את האקוסיסטם הישראלי בתחום התעופה והחלל.
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/rjqyoovoc

קרן למחקר משותף בין בריטניה לישראל. ישראל ובריטניה יצרו קרן בסך 9 מיליון שקלים כדי לספק מלגות מחקר לפרויקטים משותפים, וכן שיתופי פעולה מדעיים לפיתוח טכנולוגיות טרנספורמטיביות. מוקדי המלגות כוללים טכנולוגיה קוונטית, בינה מלאכותית לגילוי תרופות, חלבונים חלופיים ואריזות מזון מתקדמות.
https://www.timesofisrael.com/amid-ongoing-war-israel-and-the-uk-launch-fund-for-joint-tech-research-projects/

הטבות לעולים חדשים ב-JCT. עולים חדשים שנרשמים לתכניות מסוימות במכללה האקדמית להנדסה ירושלים (JCT) זכאים להטבות בזכות שותפות בין המכללה לבין משרד העלייה והקליטה של ישראל. ההטבות כוללות מלגות מלאות לשכר לימוד ותמיכה כלכלית, וכן עד 1,500 שקלים לחודש עבור דיור.
https://www.jns.org/wire/jerusalem-college-of-technology-partners-with-israels-aliyah-ministry-to-offer-new-benefits-for-student-olim/

סלמון טבעוני לסלבס. חברת Oshi (לשעבר Plantish) חברה לרשת ההמבורגרים הטבעונית Neat, שנתמכת על ידי ידוענים כמו לואיס המילטון וליאונרדו דיקפריו. הסלמון הטבעוני של Oshi מוצע בתפריט של Neat בניו יורק – בטאקו טבעוני עם דג, קערות אורז וסלט קיסר עם אבוקדו.
https://vegconomist.com/gastronomy-food-service/food-service/oshi-neat-partnership-california-production/

השקעות סטארט-אפ עד 15 בספטמבר 2024: Quantum Source גייסה 50 מיליון דולר; Zafran Security גייסה 40 מיליון דולר; Discure Technologies גייסה 16 מיליון דולר; Datricks גייסה 15 מיליון דולר; Lettuce Financial גייסה 15 מיליון דולר; Odigos גייסה 13 מיליון דולר; Element Security גייסה 5 מיליון דולר.

 

 

תרבות, בידור וספורט

אמנות, עיצוב וסושי מוצגים בחיפה. ב-1 באוגוסט נפתחו במוזיאון חיפה לאמנות שש תערוכות חדשות, כולן תערוכות יחיד של אמניות. במקביל, מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה הציג תערוכה נודדת וכן מופעים מקומיים, ביניהם מופע על אמנות גלגול הסושי עבור חיילים בחזית.
https://www.timesofisrael.com/art-and-design-on-display-in-haifa-as-creativity-trumps-tensions/

בולים חדשים ומרהיבים. הונפקו בולים ישראליים חדשים הממחישים את חג הסוכות – אתרוג, לולב, הדסים וערבות; הספארי ברמת גן; ציורי קיר; הימ"מ (יחידה לאומית ללוחמה בטרור); המשחקים הפראלימפיים; ובעלי חיים מהתנ"ך.
https://jr.co.il/stamps/index-2024.html
https://jr.co.il/prayers/

זמרת האירוויזיון קיבלה צו גיוס לצה"ל. עדן גולן, שזכתה במקום החמישי במאי בתחרות האירוויזיון עם השיר "Hurricane", קיבלה כעת צו גיוס לצה"ל. סביר להניח שהיא תשרת כאמנית ותשתמש בכישרונות המוזיקליים שלה עבור חבריה לשירות כחלק מהתוכנית הצבאית לאמנים מצטיינים.
https://www.israelhayom.com/2024/08/19/from-eurovision-to-boot-camp-eden-golan-prepares-for-idf/
https://www.jns.org/from-eurovision-to-boot-camp-eden-golan-prepares-for-idf/

 

המדינה היהודית

תרומה של 5 מיליון דולר למרכז "חסד" חדש. הפילנתרופים דבי ומייקל פלאקס תרמו 5 מיליון דולר לארגון כולל חב"ד להקמת מרכז חדש המוקדש לקידום שירותי קהילה וצדקה. "מגדל חסד פלאקס" בן עשר הקומות ייבנה ליד שוק מחנה יהודה בירושלים.
https://www.jns.org/wire/philanthropists-michael-and-debbie-flacks-donate-5-million-to-colel-chabads-new-hospitality-center/

הגדת מוס נתרמה לספרייה הלאומית. הספרייה הלאומית של ישראל קיבלה את הגרסה המקורית של הגדת מוס. יצירת המופת משנות ה-80, שנוצרה על ידי אמן היודאיקה הנודע דייוויד מוס, היא הגדה לפסח בכתב יד ובעיטור ידני, המהווה פרשנות מסורתית לליטורגיית ליל הסדר.
https://www.jns.org/national-library-of-israel-receives-gift-of-original-david-moss-haggadah/

בת 5 שרדה נפילה מקומה שמינית. ילדה בת חמש מקריית גת שוחררה מבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שנפלה שמונה קומות ויצאה עם חבורות ושריטות קלות בלבד. היא התעוררה באמצע הלילה, טיפסה על המרפסת ונפלה שמונה קומות אל השיחים. הוריה מתכוונים לחגוג את הנס.
https://www.israelnationalnews.com/news/395890

צניחה חופשית בגיל 100. העיתונאי המבוגר בעולם, וולטר בינגהם, חגג את יום הולדתו ה-100 בצניחה חופשית מעל ישראל – כמו שעשה גם ביום הולדתו ה-95. לפני שעלה למטוס, אמר שהוא מצפה לראות את "הארץ מהנהר ועד הים."
https://unitedwithisrael.org/watch-100-year-old-holocaust-survivor-skydives-over-israel/
https://www.youtube.com/watch?v=GnVVI7N_gIA

תמונות של חוסן. השבוע נסעו אנשי "הרחובות האמיתיים של ירושלים" מהבירה של ישראל ועד שדרות כדי להראות את האחדות של הישראלים. הכותל המערבי, הלווייתו של הרש גולדברג-פולינס, צילומי חתונה בגן הבוטני ובניינים חדשים עבור האנשים הרבים שרוצים לגור בשדרות המחודשת.
https://rjstreets.com/2024/09/08/jerusalem-streets-emotional-roller-coaster-of-prayer-and-unity/

קולו של העם. הנשיא הרצוג ישיק ביום ראשון, 15 בספטמבר, את יוזמת "קול העם" עם סימפוזיון מקוון בו תשתתף השחקנית גל גדות. האירוע נועד לאחד את קולות היהודים מכל העולם כדי להדגיש את החוסן והאחדות של העם היהודי לנוכח האתגרים הגלובליים העכשוויים.
https://israfan.com/p/gal-gadot-president-herzog-voice-of-the-people