יום ראשון, 8 בספטמבר 2024

החדשות הטובות של ישראל 08 בספטמבר 24

 

במהדורת החדשות הטובות של ישראל מה-8 בספטמבר 2024, הכותרות כוללות: 

 

 

 

חדשות חיוביות במהלך מלחמה 

 

נשימת חיים. הריאות של כפיר זארס נפגעו קשות כאשר החמאס ירה טיל על הטנק שלו ששהה ברצועת עזה. הוא חובר למכונת לב-ריאה עד שעבר השתלת ריאות כפולה בבית החולים שיבא, מריאותיו של החייל הנופל דור זימל. לאחר תשעה וחצי חודשים של החלמה, שוחרר כפיר לביתו. 
https://www.afsmc.org/2024/05/dor-gave-kfir-the-gifts-of-breath-and-life/ 

מתנדבים הצילו פירות וירקות בשווי של 50 מיליון דולר. ארגון הצדקה הישראלי "לקט ישראל" דיווח כי מאז ה-7 באוקטובר מאות אלפי מתנדבים מישראל ומכל רחבי העולם סייעו להציל מעל 35,000 טון של תוצרת חקלאית, שהייתה עלולה ללכת לאיבוד. 
https://www.jns.org/volunteers-saved-50m-in-israeli-produce-during-war-study-finds/ 

להתמודד עם ה"נורמלי החדש". מאמר מעניין מתאר את החוסן של הישראלים, שממשיכים לנהל חיים "נורמליים" למרות המלחמה. 
https://www.timesofisrael.com/israelis-navigate-normal-life-amid-danger-and-anxiety-from-war-and-iranian-threat/ 

החלמה בקונטיקט. ארגון World ORT קדימה מדע הביא קבוצת 21 נערים ישראלים להפוגה של שבועיים בארה"ב. הם בילו במחנות קיץ ובפארקים וקיבלו תמיכה פסיכולוגית. כל אחד מהתלמידים איבד בן משפחה או חבר במתקפות הטרור של חמאס בדרום ישראל ב-7 באוקטובר או בחודשים שלאחר מכן של אלימות נגד ישראל. 
https://www.jns.org/the-love-of-country-in-their-eyes/ 

 

 

הישגים רפואיים של ישראל 

 

כירורגיה רובוטית להסרת הלבלב (ועוד). מנתחים ממרכז הרפואי לגליל בנהריה הם הראשונים בישראל שהשתמשו ברובוט להסרת לבלב ואיברים נוספים ממטופל. המטופל, בן 78, סבל ממספר גידולים ציסטיים (שאינם ממאירים). לאחר כמה ימים הוא שוחרר לביתו. 
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/in-israel-first-robot-is-used-by-doctors-to-completely-remove-patients-pancreas/ 

רובוטים יכולים לסייע בהחלמתם של נפגעי שבץ. חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון פרסמו את המחקר הארוך הראשון בנושא החלמתם של נפגעי שבץ בעזרת רובוטים לסיוע חברתי (SARs). הרובוטים השתמשו בדיבור, הבעות פנים ותנועות ידיים כדי להנחות ולאמן את המטופלים וכך לשפר את התוצאות. 
https://www.bgu.ac.il/en/news-and-articles/socially-assistive-robots-improve-stroke-rehabilitation/ 
https://ieeexplore.ieee.org/document/10496321 

תקווה לחולי סרטן המעי הגס. תוצאות מוקדמות של מחקר במרכז הרפואי רבין עם 29 מטופלים הראו כי שיטת טיפול חדשה הסירה גידולים אצל 65% מהמטופלים ובמקרים רבים מנעה את הצורך בניתוח. שילוב של אימונותרפיה וכימורדיותרפיה שיפר משמעותית את שיעור ההישרדות ואיכות החיים. 
https://www.ynetnews.com/health_science/article/s11krhyq0 

ביג דאטה חושף הרבה. מחקר בן שנתיים של חוקרים מאוניברסיטת תל אביב נחגג ככלי לבדיקת חיסונים וכמערכת אזהרה מוקדמת למגפה פוטנציאלית. חיישנים משעוני יד חכמים של חברת Biobeat עקבו אחר הלב, הריאות, רמת חמצן בדם, טמפרטורה, לחץ דם וערכים חיוניים נוספים של כ-5,000 מטופלים. 
https://english.tau.ac.il/research/smartwatches-pandemic-prevent 
https://nocamels.com/2024/08/smart-sensors-take-the-sting-out-of-studying-vaccine-safety/ 
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666776224001017 

פתרונות רפואיים חדשים מבוססי בינה מלאכותית. חברת AIDOC הכריזה על שבעה פתרונות בינה מלאכותית חדשים המאושרים על ידי CE עבור מערכת הבריאות האירופית. הם מסייעים בניתוח כלי דם חסומים, קרע באבי העורקים, שברים בעמוד השדרה, צינור הנשמה הממוקם בצורה שגויה ועוד שלושה מצבים קרדיווסקולריים ונוירולוגיים. 
https://nocamels.com/2024/09/israeli-healthcare-firm-unveils-new-ai-solutions-for-europe/ 

פפאיה לטיפול בציסטיק פיברוזיס? חברת ODE Pharma גילתה שמולקולה בשם קוד ODE-001, המופקת מפרי הפפאיה, מפחיתה דלקות ואת הידרדרות האיברים שנפגעים ממחלת הציסטיק פיברוזיס. אחד המדענים שהציעו את המולקולה לראשונה הוא חתן פרס נובל, אהרן צ'חנובר. 
https://nocamels.com/2024/08/startup-sees-potential-of-papaya-to-treat-cystic-fibrosis-in-kids/ 
https://pollen-group.com/portfolio/ 
https://odepharma.com/ 

ניסיון לעצור את הסרטן ברמת התא. ד"ר גבריאל פרנק מאוניברסיטת בן-גוריון חוקר תאים בעזרת מיקרוסקופ קריו-אלקטרוני חזק במיוחד באוניברסיטה. הוא גילה שתאי סרטן תלויים ביוני ברזל. חלבון NCOA4 שולט ברמת היונים בגוף ויכול להרוג תאי סרטן. 
https://www.bgu.ac.il/en/news-and-articles/bgu-microscopy-discovers-drug-candidates-for-cancer/ 
https://www.nature.com/articles/s41467-024-48151-1 

שדרוג מערכת השיגור למצבי חירום. ארגון המתנדבים "איחוד הצלה" שיפר את מרכז השיגור שלו על ידי מעבר למערכת APEX מבוססת הענן של חברת Carbyne. "איחוד הצלה" יצרה שותפות עם Carbyne לאחר רעידת האדמה בטורקיה. 
https://israelrescue.org/stories/united-hatzalah-boosts-emergency-response-with-cutting-edge-technology/ 
https://carbyne.com/solutions/apex/ 

אונקולוגים מסתמכים על טכנולוגיה ישראלית. מחקר שפורסם בכתב העת Clinical Lung Cancer מצא כי 93% מהאונקולוגים התאימו את המלצות הטיפול שלהם באמצעות הבדיקה של חברת OncoHost בשם PROphetNSCLC. 
https://www.ourcrowd.com/startup-news/clinical-lung-cancer-publishes-study-93-of-oncologists-adjust-treatment-recommendations-with-oncohosts-prophetnsclc-test 
https://www.clinical-lung-cancer.com/article/S1525-7304(24)00138-4/fulltext 

 

 

ישראל היא כוללת וגלובלית 

 

מים מהאוויר בוותיקן. על מנת להעלות את המודעות לצורך העולמי במי שתייה נקיים, התקינה חברת Watergen אחד מהגנרטורים שלה להפקת מים מהאוויר בשירות הצדקה האפיפיורי בוותיקן. היוזמה תומכת גם במשימתו של המשרד לסייע לקהילות בסיכון. 
https://nocamels.com/2024/08/israeli-water-from-air-machine-installed-at-vatican-office/ 

איך לגרום לאנשים לראות את ישראל באור חיובי. סקר שנערך בקרב 1,000 אמריקאים בני 18 עד 25, שמעולם לא ביקרו בישראל, גילה כי 63% מהם עשויים לראות את ישראל באור חיובי יותר בעזרת תכנים מושכים ויזואלית במדיה החברתית. 
https://www.israel21c.org/people-focused-social-media-posts-change-minds-about-israel/ 

שותף גרמני לכלי רכב אוטונומי. כלי הרכב הבלתי מאויש REX MK II, שפותח על ידי התעשייה האווירית לישראל בשיתוף עם חברת Flensburger Fahrzeugbau, מסוגל לשאת אספקה, תחמושת, ציוד רפואי ופצועים. הוא זכה בתואר "הפתרון המדעי הטוב ביותר" בתחרות European Land Robot Trials האחרונה. 
https://www.iai.co.il/p/rex 
https://www.youtube.com/watch?v=daFeqDD69uw 
https://monch.com/rex-mk-ii-awarded-best-scientific-solution-in-the-european-land-robot-trial/ 

חוקרי אוניברסיטת תל אביב זכו בפרס של מיליון דולר בסטטיסטיקה. קרן המלך בודואן מבריסל העניקה את פרס Rousseeuw היוקרתי לסטטיסטיקה לשלושה פרופסורים מאוניברסיטת תל אביב. הם זכו בפרס עבור עבודתם החלוצית בתחום שיעור גילוי כוזב (FDR), שהינה קריטית לתחומים כמו גנום, מדעי המוח, חקלאות, כלכלה ועוד. 
https://english.tau.ac.il/news/rousseeuw-award-winners2024 
https://www.rousseeuwprize.org/news/winners-2024 
https://www.jns.org/tel-aviv-professors-win-1m-prize-for-statistics/ 

סטודנטים נוצרים לומדים כיצד להילחם בפעילויות אנטי-ישראליות. ארגון Passages, שמביא סטודנטים נוצרים לישראל, ערך בוושינגטון די.סי. סמינר הכשרה ליותר מ-250 סטודנטים נוצרים ובוגרים. הם למדו כיצד להתמודד עם פעילויות אנטי-ישראליות בקמפוסים ופגשו משפחות של בני ערובה. 
https://www.jpost.com/christianworld/article-812328 

ישראל וקפריסין ביצעו שמונה השתלות במשותף. בישראל ובקפריסין בוצעו ביום אחד שמונה השתלות כליה בהצלבה: חמש בישראל ושלוש בקפריסין. המרכז הלאומי להשתלות של ישראל תיווך מאז 2019 בין מטופלים ותורמים מתאימים משתי המדינות. 
https://www.jpost.com/israel-news/article-818788 
https://cyprus-mail.com/2024/09/02/cyprus-hails-life-saving-kidney-cross-transplants-with-israel/ 
https://www.financialmirror.com/2019/08/23/health-cyprus-organ-donors-are-saving-lives-in-israel/ 

שיתוף פעולה אסטרטגי עם הודו. ישראל והודו ערכו סמינר בניו דלהי כדי לחזק את שיתוף הפעולה הביטחוני נגד איומי רחפנים. בסמינר השתתפו משרדי ההגנה וחברות משתי המדינות. תשע חברות ישראליות הציגו טכנולוגיות להתמודדות עם איומי רחפנים. 
https://www.jpost.com/news-updates/article-818716 

 

 

מדע וטכנולוגיה 

 

חיסונים שומרים על תוצרת חקלאית טרייה. חברת HarvestR מפתחת חיסונים המכילים מולקולות RNA דו-גדיליות (dsRNA), המיועדות להילחם במחלות של צמחים ספציפיים. הטכנולוגיה החדשה הזו מאפשרת להפחית את השימוש בקוטלי פטריות כימיים ולשמור על מוצרים חקלאיים טריים לזמן ארוך יותר. 
https://www.israel21c.org/a-vaccine-could-keep-fresh-produce-healthier/ 
https://www.harvestrag.com/ 

להכין חברות למשבר סייבר. חברת Cytactic עוזרת לחברות להתכונן לאיומי סייבר על ידי שילוב של הכנה, ניהול משברים והתאוששות לאחר מתקפת סייבר. על ידי התמקדות במוכנות, ניהול מתואם והתאוששות מהירה, ניתן למזער את ההשפעה של משבריםואף למנוע איומים מסוימים לחלוטין. 
https://www.cytactic.com/news 

1,000 עצים עירוניים. חברת TreeTube יישמה את מערכת שתילת העצים החדשנית שלה בערים בישראל, הולנד ואסטוניה, וכבר שתלה למעלה מ-1,000 עצים. TreeTube היא אחת מזוכות תוכנית ההאצה לסטארטאפים בשלבים מוקדמים של MassChallenge ישראל לשנת 2024. 
https://nocamels.com/2024/08/tree-planting-startup-turns-overheated-cities-into-urban-oases/ 

עוף מתורבת: קודם צופים, אחר כך אוכלים. חברת SuperMeat הציעה לשפים ומומחי מזון את ההזדמנות הייחודית לצפות בתהליך ייצור "עוף ללא עוף" במעבדה. לאחר מכן, הם יכלו לטעום את המוצר והופתעו לגלות שאין הבדל בטעם בין העוף המתורבת לעוף אמיתי! 
https://www.youtube.com/watch?v=baF22S1Yg2c 
https://nocamels.com/2024/08/real-chicken-from-the-lab-without-the-bird-mass-farming-or-health-risks/ 

אין חפרפרות כאן. חפרפרות הן מטרד למדשאות, גנים, חממות אורגניות, שדות חקלאיים ומגרשי גולף. מערכת הקול התת-קרקעית של Molex מהווה פתרון אטרקטיבי במיוחד. המערכת מחקה את קולותיהם של טורפים הניזונים מחפרפרות ומבריחה את החפרפרות, אשר מתחילות לחפור במקום אחר. 
https://nocamels.com/2024/08/sound-emitting-device-safely-keeps-the-moles-from-the-door/ 

הפיכת פסולת לאנרגיה. חברת Co-Energy הופכת פסולת אורגנית ופלסטית לאנרגיה, ללא צורך במיון מקדים של הפסולת. התהליך מבוסס על פירוליזהחימום קיצוני ללא נוכחות חמצן. פלסטיק מומר לשמן או גז, בעוד עץ הופך לפחם ביולוגי המשמש לשיפור איכות הקרקע. 
https://nocamels.com/2024/08/plastic-into-power-startup-changing-face-of-waste-conversion/ 
https://www.youtube.com/watch?v=Nw2DEXZg5J8 
https://co-energy.energy/ 

הסרת גזי חממה מהאטמוספירה בקנה מידה גדול. חברת BomVento מפתחת ציפוי עבור להבי טורבינות רוח שיכול להוציא גזי חממה מהאוויר תוך כדי פעולת הטורבינות. BomVento מעריכה כי 300,000 טורבינות הרוח הקיימות בעולם יוכלו להסיר עד 3 מיליארד טונות של גזי חממה בשנה. 
https://nocamels.com/2024/08/transforming-wind-turbines-into-killers-of-greenhouse-gasses/ 

מניעת דישון יתר. חברת Yevul Info פיתחה את ה-"Leaf Guardian" – פתרון מבוסס בינה מלאכותית שמונע דישון יתר, מצמצם נזק סביבתי ומבטיח את בריאות הצמחים האופטימלית. המערכת מזהה שינויים מזעריים בגווני העלים בעזרת מצלמות, חיישנים וטכנולוגיות מתקדמות נוספות. 
https://nocamels.com/2024/08/ai-platform-watches-crops-24-7-to-prevent-a-fertilizer-overdose/ 
https://www.yevulinfo.com/ 

אבטיחים עמידים לבצורת. אבטיחים זקוקים לכ-500 ליטר מים כדי להבשיל. חברת Origene Seeds הציגה את זני האבטיחים ללא גרעינים "Essence" ו-"Maxima", אשר דורשים 30% פחות מיםוהם גם מתוקים יותר מאבטיחים רגילים. 
https://www.origeneseeds.com/products/watermelons-collection 

כשכל שנייה חשובה. סרטון חשוב מציג את חברת SeismicAI ואת מערכת ההתראה שלה מפני רעידות אדמה. מטרת החברה היא לתת למשתמשים שלה ארבע, חמש או אפילו שש שניות נוספות של זמן התראה, כך שיוכלו להתפנות למקום בטוח ולהשתמש במערכות אוטומטיות כדי לכבות תשתיות רגישות. 
https://www.youtube.com/watch?v=-Yp2ktgnHDM 

 

כלכלה ועסקים 

 

סטודנטים מהטכניון מציגים בניו יורק. סטודנטים לתואר שני במנהל עסקים מהטכניון הציגו את הטכנולוגיות החדשניות שלהם בפני פאנל של יזמים ומשקיעים בניו יורק, בסגנון התוכנית "Shark Tank". הזוכה היה גיל מנשרוב עם פולימר המגן על פאנלים סולאריים מקרינת UV. 
https://www.youtube.com/watch?v=yDVYM6Xi53U 
https://chemeng.technion.ac.il/en/seminar-by-gil-menasherov/ 

מערכות סולאריות יהיו חובה. משרד האנרגיה הישראלי אישר תקנות חדשות המחייבות התקנת מערכות סולאריות לייצור חשמל בכל בתים פרטיים ומבנים שאינם למגורים מעל גודל מסוים. בקרוב יחולו התקנות גם על בנייני מגורים, שבהם מתגוררת רוב אוכלוסיית ישראל. 
https://www.timesofisrael.com/planning-board-sets-rules-for-solar-panels-on-new-houses-nonresidential-buildings/ 

תמיכה בשוקולד ללא עצים. לאחר הוכחת היתכנות מוצלחת, חברת Celleste Bio מרחיבה כעת את ייצור השוקולד המעבדה שלה, הודות להשקעה אסטרטגית מחברת המזון Mondelez. החברה תרחיב את הביו-ריאקטור שלה מ-1,000 ליטר ל-50,000 ליטר ומתכננת להגיע לשוק בשנת 2027. 
https://nocamels.com/2024/09/cultivated-cocoa-can-make-chocolate-without-the-environmental-toll/ 
https://www.greenqueen.com.hk/trendlines-celleste-bio-sustainable-chocolate/ 
https://www.birdf.com/wp-content/uploads/2024/01/BIRD-BOG-December-2023-Final.pdf 

טכנולוגיית כרייה זוכת פרסים. חברת Razor Labs זכתה בשלוש קטגוריות שונות בטקס פרסי טכנולוגיית הכרייה לשנת 2024. פלטפורמת הבינה המלאכותית שלה DataMind AI, המפקחת על מכונות כרייה קריטיות, זכתה בקטגוריות חדשנות, בטיחות ומחקר ופיתוח. 
https://nocamels.com/2024/08/israeli-mining-maintenance-platform-scoops-3-awards/ 

שירות משלוחי הרחפנים הגדול ביותר בארה"ב. חברת Flytrex השלימה זה עתה 100,000 משלוחים לפי דרישה באתרים שלה בפרברי קרוליינה הצפונית וטקססיותר מכל שירות משלוחי אוכל באמצעות רחפנים אחר בארצות הברית. 
https://www.israel21c.org/flytrex-marks-100k-drone-food-deliveries-in-the-usa/ 

ציוד צבאי לצבא ההולנדי. הצבא ההולנדי רוכש טילים מסוג Spike-LR2 בשווי של 250 מיליון אירו (277 מיליון דולר) מחברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות. בתחילת השנה עצרה הולנד את הייצוא של חלקים למטוסי קרב F-35 לישראל בעקבות צו בית משפט הולנדי. עם זאת, ממשלת הולנד מערערת על פסק הדין. 
https://en.globes.co.il/en/article-netherlands-to-procure-rafaels-spike-lr2-missiles-1001488526 

מיליארד דולר ל-AI בטוחה. חברת Safe Superintelligence, שהוקמה על ידי ישראלים, גייסה סכום מדהים של מיליארד דולר, רק שלושה חודשים לאחר הקמתה. מטרת החברה היא לפתח כוח מחשוב בקנה מידה גדול שיביא בסופו של דבר לבינה מלאכותית חזקה יותר מבני אדם, אך בטוחה לאנושות. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/h1pqj1lh0 
https://ssi.inc/ 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/syyjgqdnr 

אקזיט של 1.9 מיליארד דולר. חברת Salesforce תרכוש את Own Company, לשעבר OwnBackup, תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן. ל-Salesforce כבר היו 10% בבעלותה של Own Company, מה שהביא את השווי הכולל שלה ל-2.1 מיליארד דולר. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/hyiemjv20 
https://www.owndata.com/ 

השקעות בסטארטאפים עד ה-8 בספטמבר 2024: Sedric גייסה 18.5 מיליון דולר; Hypernative גייסה 16 מיליון דולר; Rep AI גייסה 8.2 מיליון דולר; Odeeo גייסה 5 מיליון דולר; Somite.ai גייסה עוד 4.8 מיליון דולר. 

 

 

תרבות, בידור וספורט 

ציורי קיר עתיקים באשקלון. בעיר החוף הישראלית אשקלון מוצגים לציבור שני קברים עתיקים, בני לפחות 1,700 שנה. הם מכילים ציורי קיר משוחזרים המראים דמויות מהמיתולוגיה היוונית, בני אדם, צמחים ובעלי חיים. האתר, שמקורו בתקופה הרומית, הוסב לגינה ציבורית. 
https://www.jns.org/ancient-greek-paintings-to-be-displayed-in-new-ashkelon-garden/ 

תקרית עם סוף טובתודה למוזיאון הכט בחיפה. לאחר שהילד בן הארבע, אריאל גלר, הפיל בטעות כלי חרס בן 3,500 שנה מתקופת הברונזה, הזמין אותו המוזיאון לחזות מקרוב בתהליך השחזור. הכלי שוחזר בעזרת טכנולוגיית תלת-ממד מתקדמת וסרטוני וידאו באיכות גבוהה. אריאל אף הורשה לעצב כלי חרס משל עצמו. 
https://israfan.com/p/haifa-museum-boy-damages-jar-watches-restoration 

פרפרי זנב הסנונית בעמק החולה. שמורת עמק החולה של קק"ל מארחת בימים אלו אלפי פרפרים מסוג זנב סנונית, אחד ממיני הפרפרים הנודדים המגיעים לאזור מדי קיץ. 
https://www.israel21c.org/migrating-swallowtail-butterflies-flock-to-hula-valley/ 

מסעו הארוך של ראשתן גדול-ראש. צוות מחקר בינלאומי בהובלת ד"ר אביעד שיינין מאוניברסיטת חיפה תיעד את המסע הארוך ביותר של ראשתן גדול-ראש שתועד עד כה. החוקרים הצליחו להוכיח את מסעו של זכר צעיר, שגמא מרחק של 2,800 קילומטרים (1,740 מייל) לרוחב הים התיכון. 
https://www.jns.org/haifa-u-researcher-documents-longest-journey-of-sperm-whale-in-mediterranean/ 
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/aqc.4155 

ברוכים השבים, נבחרת האולימפיאדה! נשיא המדינה, יצחק הרצוג, קיבל את פניהם של הספורטאים הישראלים ששבו מהמשחקים האולימפיים המוצלחים ביותר בתולדות ישראל, שנערכו בפריז. 
https://rjstreets.com/2024/09/01/in-jerusalem-silver-bronze-and-gold-under-grey-sky/ 

"אולימפית כמעט-ישראלית". עמית אלור, שנולדה להורים ישראלים, זכתה במדליית זהב בהיאבקות חופשית בקטגוריית משקל של עד 68 ק"ג במשחקים האולימפיים בפריז. שפת האם שלה היא עברית, וכל חמשת אחיה מתגוררים בישראל. היא מקווה שניצחונה יהווה קרן אור קטנה לאנשי ישראל. 
https://www.jns.org/american-amit-elor-born-to-israeli-parents-wins-wrestling-gold/ 

עוד ארבע מדליות זהב פאראלימפיות. הספורטאים הפאראלימפיים הישראלים זכו בארבע מדליות זהב נוספות במשחקים הפאראלימפיים בפריז, בנוסף למדליית כסף ושתי מדליות ארד. השחיין עמי דדאון (YouTube) זכה בשלוש מדליות (זהב ב-100 מטר חופשי, כסף ב-150 מטר מעורב וזהב ב-200 מטר חופשי). מורן סמואל זכתה במדליית זהב בריצה ל-2,000 מטרים בקטגוריית הסירות PR1. 
https://www.israel21c.org/israelis-win-gold-in-paralympic-swimming-and-taekwondo/ 
https://www.youtube.com/watch?v=UCrXjgZ0YT8 

 

המדינה היהודית 

אלפי משתתפים בתפילות הסליחות בכותל. אלפי אנשים השתתפו בלילה הראשון של תפילות הסליחות בכותל המערבי. הם התפללו לשלומם של חיילי צה"ל, לרפואת הפצועים ולשובם של בני הערובה המוחזקים בעזה. 
https://www.israelnationalnews.com/news/395727 

סליחות באווירה פרטית. נשים יהודיות דתיות שמעוניינות לשיר את תפילות הסליחות המסורתיות באווירה פרטית יכולות כעת לעשות זאת. האמנית ברכה כהן מציעה בכל ערב עד יום הכיפורים את "סליחות ביתיות" בגלריה שבביתה בירושלים. 
https://www.jerusalem.muni.il/en/experience/allevents/brachasiyur/ 

ישי ריבו במדיסון סקוור גארדן. הזמר הישראלי ישי ריבו יופיע ב-15 בספטמבר במדיסון סקוור גארדן בניו יורק – בדיוק שנה לאחר הופעתו הראשונה במקום שנמכרה במלואה. לרגל האירוע, פרסם ריבו סרטון של הביצוע שלו לתפילת ראש השנה הנצחית "מלוך" מההופעה בשנה שעברה. מרהיב! 
https://www.israelnationalnews.com/news/395747 
https://www.youtube.com/watch?v=qLDXIHDDvbI 

30,000 עולים חדשים מאז ה-7 באוקטובר. מאז הטבח ב-7 באוקטובר עלו כמעט 30,000 עולים חדשים לישראל, כך לפי נתוני ההסתדרות הציונית העולמית. 6,000 יהודים מארה"ב הגישו בקשות לעלייהעלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בצרפת נרשם גידול של 355% בבקשות לעלייה. 
https://worldisraelnews.com/30000-new-immigrants-to-israel-since-october-7th-massacres/ 
https://www.jns.org/aliyah-up-by-30000-since-oct-7-massacre/ 

הם עלו לארץ עם הפוני שלהם. רוברט וג'ניפר שורטלף עלו לישראל לא רק כדי להתאחד מחדש עם בתם, שעברה לכאן לפני כעשור, אלא גם עם הפוני שלהם, טורק, שהיה בהסגר. טורק הוא סוס טיפולי מיומן, והשורטלפים מתכננים להקים חווה שתסייע לאנשים עם מוגבלויות. 
https://www.ynetnews.com/magazine/article/hy5ti9sor#autoplay 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.