יום ראשון, 1 בספטמבר 2024

החדשות הטובות של ישראל 01 בספטמבר 24

 

במהדורת החדשות הטובות של ישראל מה-1 בספטמבר 2024, הכותרות כוללות: 

 

 

 

חדשות חיוביות במהלך מלחמה 

 

בדואי שוחרר אחרי 326 ימים בשבי. הבדואי והמוסלמי קוויד פרהאן אל-קאדי בן ה-52, אב לאחד-עשר ילדים, חולץ על ידי חיילי צה"ל ממנהרה ברפיח, עזה, לאחר שישראל קיבלה מידע על בני ערובה חיים באזור. אחיו של פרהאן אמר בחדשות "ברוך השם". 
https://www.timesofisrael.com/hostage-rescued-by-idf-from-tunnel-in-south-gaza-after-10-months-of-hamas-captivity/ 
https://www.bbc.com/news/articles/c3w67w47eego 

מזון לנשמה עבור חיילי צה"ל. שלומי, חייל צה"ל לשעבר שנפצע במלחמת לבנון, קם כבר בחמש בבוקר. למה? כי הוא קונה את המרכיבים הטריים ביותר לפוד טראק שלו שעומד במקום שבו התקיימה מסיבת הרייב של נובה. מאז תחילת מלחמת עזה, שלומי מספק מדי יום 250-400 מנות לחיילים. צה"ל מספק את הצרכים הבסיסיים, אך שלומי מביא את מזון לנשמה. 
https://www.israelnationalnews.com/news/395076 

השווארמה ממשיכה להסתובב בקריית שמונה. השווארמה במסעדת המזון המהיר "בגט שלומי" של טובי אבוטבול בקריית שמונה ממשיכה להסתובב במרץ. טובי נחוש להישאר בעיר הצפונית ולהמשיך לנהל את המסעדה שלודוגמה לחוסן של ישראלים רבים במהלך המלחמה. 
https://www.jta.org/2024/04/19/israel/amid-attacks-by-hezbollah-kiryat-shmonas-only-open-shawarma-restaurant-aims-for-routine 

אין חופשה לחסידים. הרבי מבעלז והרבי מצאנז מוותרים השנה על החופשה שלהם. שתי הקבוצות מעודדות את חסידיהן לשרת בצה"ל. "איך אוכל לצאת לחופשה כשאנחנו נלחמים בכל החזיתות וחיילים מקריבים את חייהם?" שואל הרבי מבעלז. 
https://www.israelnationalnews.com/en/news/393636 

נערה בדואית השתחררה מבית החולים. אמינה אלהאסוני, ילדה בדואית בת 7 שנפצעה קשה בהתקפת טילים איראנית על מדינת ישראל ב-13 באפריל, שוחררה ממרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. אמינה עברה במהלך שלושת חודשי האשפוז שלה מספר ניתוחים נוירוכירורגיים. 
https://www.jns.org/months-after-direct-iranian-attack-bedouin-girl-victim-leaves-hospital/ 
https://x.com/IsraelWarRoom/status/1817582004398899472 

סבא עיוור מעניק לנכדיו כומתה צה"לית. בטקס מרגש, זכה סבא בעל לקות ראייה בכבוד ייחודי להעניק לנכדיו המשרתים בצה"ל את הכומתות שהרוויחו ביושר. אזהרההסרטון עלול לגרום לעיניים רטובות במיוחד! 
https://unitedwithisrael.org/watch-blind-grandfather-presents-grandsons-with-idf-berets/ 

היהלומים של אדיר. הצורף אלון מסיקה תרם מעל 100 טבעות אירוסין לזכר בנו אדיר, שנרצח על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. כל טבעת, בשווי של עד 8,000 שקל, נמסרה לחייל צה"ל שמתכנן חתונה. "אדיר כבר לא יוכל להקים משפחה בישראל, אבל בזכותו יהיו רבים אחרים שיעשו זאת," אמר אלון. 
https://israfan.com/p/father-nova-victim-donates-rings-idf-couples 

נס ה-25 באוגוסט. 15 דקות לפני שחיזבאללה התכוון לשגר למעלה מ-6,000 רקטות לעבר ישראל, חיל האוויר הישראלי השמיד את רוב המשגרים שהיו מכוונים למרכז הארץ. בסופו של דבר הצליח חיזבאללה לשגר כ-320 רקטות בלבד, שגרמו לנזק מוגבל, בין היתר ללול תרנגולות, מה שעורר לעג ברשתות החברתיות הערביות. 
https://worldisraelnews.com/arabs-on-social-media-call-hezbollah-leader-nasrallah-chicken-hunter-for-foiled-attack-against-israel/ 

שבח ללא-יהודים המגינים על ישראל. רב-סמל ראשון אשרף אל-בהיר אמר כי הייתה זו "זכות גדולה" עבור הקהילה הבדואית בישראל שהוא הצליח לנסוע יחד עם ראש ממשלת ישראל לוושינגטון, שם בנאומו בפני מושב משותף של הקונגרס האמריקאי, שיבח ראש הממשלה את אומץ ליבם של אשרף ושל חיילים לא-יהודים נוספים. 
https://www.jns.org/muslim-soldier-praised-by-netanyahu-in-congress-idf-needs-to-finish-hamas/ 

חייל אתיופי-ישראלי רץ 8 מייל כדי להגן על ישראל. סגן משנה אביחיל ראובן הוא חייל צה"ל נוסף שראש ממשלת ישראל שיבח בנאומו בקונגרס. ב-7 באוקטובר רץ אביחיל, שאין לו רכב, 8 מייל מבית הוריו בקריית מלאכי עד לגבול עזה, כדי לעזור במאבק נגד הטרוריסטים. 
https://www.timesofisrael.com/the-young-idf-officer-who-ran-8-miles-to-the-gaza-border-on-oct-7-to-fight-terrorists/ 
https://www.israelhayom.com/2024/07/25/netanyahu-highlights-israeli-heroes-in-us-congress-speech/ 
https://www.youtube.com/watch?v=bRwPo7SZEbc 
סרטון שחובה לראות! 

 

 

 

הישגים רפואיים של ישראל 

 

כמעט ללא הישנות לאחר הקפאת גידולים. חברת IceCure Medical הציגה את תוצאות שלושת הניסויים הקליניים שלה עם ProSense לטיפול בסרטן השד. מתוך 389 המטופלות, שיעור ההישנות של הגידול בצד שבו טופל היה 0.26%, מה שמצביע על ירידה של 99.74% בהישנות המחלה. 
https://www.prnewswire.com/il/news-releases/independent-study-results-in-japan-demonstrate-zero-0-breast-cancer-local-recurrence-5-years-following-treatment-with-icecures-prosense-adding-to-continued-positive-data-published-globally-302137926.html 

פריצת דרך בטיפול באי ספיקת לב. חברת Restore Medical קיבלה ממנהל המזון והתרופות האמריקאי את ההגדרה "מכשיר פורץ דרך" עבור מערכת ההתקן של סרטי עורק הריאה (PAB) שלה, המיועדת לחולים עם אי ספיקת לב שמאלית, אשר כיום קיימות להם אפשרויות טיפול מוגבלות בלבד. 
https://www.ajmc.com/view/fda-grants-breakthrough-device-designation-to-contraband-system-to-treat-hfref 

ישראל אישרה מערכת לחמצון. משרד הבריאות הישראלי אישר את מערכת ART100 לחמצון ממברנה חוץ-גופית ומעקף קרדיו-פולמונרי של חברת Inspira Technologies הישראלית. מערכת ART100 מסייעת להעלות את רמת החמצן בדם של מטופלים. 
https://www.prnewswire.com/news-releases/inspira-receives-israeli-regulatory-approval-for-the-inspira-art100-system-302194789.html 

מגן דוד אדום משתף פעולה עם מיילדות בצפון ישראל. מגן דוד אדום (מד"א) משתף פעולה עם ארגון המיילדות של ישראל כדי לסייע לנשים בלידה גם כאשר המלחמה מונעת פינוי מיידי לבית החולים. מיילדות יוקצו לנשים בהריון, וציוד רפואי יסופק על ידי הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. 
https://www.jns.org/wire/magen-david-adom-teams-up-with-israel-midwives-organization-to-help-expectant-mothers-in-israels-embattled-north/ 

כיצד תאים מתאמים את פעילותם. חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בישראל ומהאוניברסיטה של קולומביה הבריטית בקנדה גילו את הדרך שבה תאים מתאמים פעילויות כמו תיקון רקמות. שלוש עד שמונה תאים מקומיים שולחים אותות יוני סידן ל"נקודות חמות" בבלוטות הלימפה, שגורמות לפעולות ומשדרות אותות חזרה. 
https://www.bgu.ac.il/en/news-and-articles/cells-coordinate-to-create-tissue-scale-behaviors/ 
https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.2318155121 

מניעת אינטראקציות לא רצויות של תרופות. חברת FeelBetter תיקפה את אלגוריתם הבינה המלאכותית שלה, אשר באמצעות רשומות חולים ישראליות, צופה ומפחית את הסיכון לתופעות לוואי כתוצאה מנטילת מספר תרופות. FeelBetter כרתה לאחרונה שותפות עם Atlantic Health System בניו ג'רזי ו-500,000 מטופליה. 
https://nocamels.com/2024/07/patient-care-platform-makes-taking-multiple-medications-safer/ 

ניסוי חלל בבית הספר. לפני ארבע שנים שיגרו שישה תלמידי כיתה ט' מישראל ניסוי בנושא "התפתחות מחלות מוח" לתחנת החלל הבינלאומית. כעת פורסמו התוצאות בגיליון יוני של כתב העת "Astrobiology". אם התוצאות יאושרו, הן עשויות להשפיע רבות על הטיפול במחלות נוירודגנרטיביות. 
https://worldisraelnews.com/israeli-high-school-students-research-could-impact-long-term-space-missions/ 
https://www.liebertpub.com/doi/10.1089/ast.2023.0096 

עדיין יש סיבה לחייך. אם רציתם לדעת מה קרה ל-Aerodentis של Dror Ortho-Design מישראל, אז יש חדשות טובות. Aerodentis שינתה את שמה ל-Zsmile, ומערכת האורתודונטית שמיישרת שיניים בזמן השינה עומדת לפני השקה מסחרית. 
https://www.zsmile.com/ 

 

 

ישראל היא כוללת וגלובלית 

 

הכלת ישראל הולכת ויראלית. עמדאג' טאזה, אנליסט מאיחוד האמירויות הערביות, שיתף בטוויטר תמונה עם יותר מ-500,000 עוקביו, בה נראית בן הערובה שחולץ, קוויד פרהאן אל-קאדי, בבית החולים, שם מטפל בו רופא יהודי עם כיפה. הוא כתב: "רגע במזרח התיכון שכולם צריכים לחגוג. ברכות לישראל ולאנושות." 
https://www.israelnationalnews.com/news/395256 

ארגון צדקה מספק סיוע לעיר דרוזית. ארגון ההתנדבות הגדול ביותר בישראל, יד שרה, פתח לאחרונה סניף בעיירה הדרוזית מג'דל שמס. בזכות התזמון הטוב, הארגון יכול כעת לספק ציוד רפואי חיוני לתושבים המתאוששים מהתקפת הטילים של חיזבאללה, בה נהרגו 12 ילדים ורבים נוספים נפצעו. 
https://www.jns.org/wire/yad-sarah-staying-operational-in-the-north-no-matter-what/ 

ערבים ישראלים פורצים לתעשיית ההיי-טק. סיפורים אישיים מרתקים על הדרך שבה ערבים ישראלים נכנסים לתעשיית ההיי-טק הישראלית. הם מקודמים על ידי תוכניות כמו "סמנה" מפורטלנד ו"A-Tech" של Elevation ו-Atidna (בתמיכת רשות החדשנות הישראלית). 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/b1fhiu2oa 

נשים דתיות מפתחות מערכות מצילות חיים. 120 נשים יהודיות דתיות השתתפו בתחרות "Hack.Her.It" השביעית במכללה האקדמית להנדסה ירושלים. המנצחת פיתחה מכשיר איתור גלי רדיו למטיילים. אחרות בנו מכשירי תקשורת, עזרי ניידות לקטועים ומערכת בטיחות לקשישים. 
https://www.jns.org/wire/religious-women-at-jct-develop-technology-to-aid-lost-travelers-enhance-communication-for-civil-defense/ 

ללמד את ארה"ב כיצד למזער את מספר הנפגעים. תת-אלוף פרופסור אלון גלסברג, רופא ראשי של צה"ל, מסיים קריירה צבאית של 34 שנים. תפקידו החדש הוא ללמד את המומחים לרפואה צבאית בארה"ב כיצד הורידה ישראל את שיעור התמותה של חיילים פצועים מ-15% במלחמת לבנון השנייה ל-6.5% בעזה. 
https://www.thejc.com/lets-talk/analysis/columbias-president-has-gone-but-antisemitism-remains-lk119nwf 

קישוריות קריטית עבור מחלקת ההגנה של ארה"ב. DataPath, חברת בת של רשתות לוויין גילאט הישראלית, קיבלה הזמנות בשווי של מעל 9 מיליון דולר כדי לעמוד בדרישות הקישוריות הקריטיות של משתמשי הקצה של מחלקת ההגנה האמריקאית באירופה, במזרח התיכון ובארצות הברית. 
https://www.gilat.com/pressreleases/gilat-awarded-over-9m-to-support-critical-connectivity-requirements-for-the-us-department-of-defense/ 

 

 

מדע וטכנולוגיה 

 

אחת עשרה מדליות באולימפיאדת המתמטיקה והפיזיקה. באולימפיאדת המתמטיקה הבינלאומית ביולי בבריטניה זכו הישראלים בשתי מדליות זהב, שתי מדליות כסף ושתי מדליות ארד, מול נבחרות מ-108 מדינות. באולימפיאדת הפיזיקה האירופית בגאורגיה זכו הישראלים במדליית זהב ובארבע מדליות כסף מול משתתפים מ-55 מדינות. 
https://allisrael.com/israeli-students-win-11-olympic-medals-in-mathematics-physics 
https://www.imo-official.org/team_r.aspx?code=ISR&year=2024 

במבה מונעת אלרגיות בוטנים. זה רשמי (חשבתי שזה כבר היה רשמי!), שאכילת במבה, החטיף הישראלי עם חמאת הבוטנים, מפחיתה את הסיכון לאלרגיות בוטנים בילדים ב-75 אחוזים, על פי מחקר עדכני עם למעלה מ-500 משתתפים שפורסם ב-New England Journal of Medicine היוקרתי. 
https://www.timesofisrael.com/study-finds-eating-bamba-drastically-cuts-peanut-allergy-risk-in-young-children/ 
https://evidence.nejm.org/doi/full/10.1056/EVIDoa2300311 

בשנה הבאה. יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל מערכות לחימה מתקדמות, הצהיר שמערכת ההגנה מפני טילים בלייזר פורצת הדרך, כיפת ברזל, תהיה מוכנה לפעולה ותהיה בידיים של צה"ל עד לשנה הבאה. הוא עשה את ההכרזה הזו בתערוכת האוויר הבינלאומית בפרנבורו שבאנגליה. המערכת לא יכולה להגיע מוקדם מדי! 
https://worldisraelnews.com/idf-to-get-rafaels-laser-missile-interceptor-by-2025/ 

רוח נושבת. גם בתערוכת האוויר בפרנבורו חשפה התעשייה האווירית לישראל את טיל השיוט קרקע-אוויר שלה, WIND DEMON, שנועד להרתיע את איראן ואת בעלי בריתה מלתקוף את ישראל. 
https://www.iai.co.il/about/press-release/iai-unveils-wind-demon-farnborough-air-show 
https://www.iai.co.il/p/wind-deamon 

כמו מסגר שפיתח את מערכת החץ של ישראל. דב רביב עשה עלייה ב-1947 מבוקרשט ולמד מסגרות. הוריו שכנעו אותו להירשם לטכניון, שם עבר להנדסת אווירונאוטיקה וחלל. מאוחר יותר הוא היה מנהל פיתוח מערכת יירוט החץ בתעשייה האווירית לישראל. 
https://ats.org/our-impact/dov-raviv-the-father-of-israels-defense-systems/ 

GenAI לחקלאות. Taranis השיקה את ה-Ag Assistant, מנוע האגרונומיה הראשון המופעל על ידי בינה מלאכותית גנרטיבית בענף החקלאות, שמטרתו לחולל מהפכה בקבלת ההחלטות על יישום צמחים וניהול משק חקלאי. Ag Assistant משתמש במודיעין יבול, נתונים היסטוריים, מפות מזג אוויר ועוד. 
https://www.taranis.com/newsroom/ag-assistant/ 

להציל כל טיפת מים. LeakZon פיתחה טכנולוגיית בינה מלאכותית מתקדמת כדי להפחית באופן דרסטי את אובדן המים במתקני אספקת מים ציבוריים ופרטיים. 
https://www.prnewswire.com/il/news-releases/leakzon-ltd-emerges-from-stealth-mode-with-seed-investment-from-peal-holdings-aa-ltd-302203020.html 
https://www.leakzon.com/ 

שותפות לחקלאות בת קיימא. החברות Rivulis ו-Phytech הכריזו על שותפות אסטרטגית. Rivulis תשלב את חברת הבת מבוססת הענן שלה להשקיה מדויקת, Manna, ב-Phytech. היא תספק לחקלאים מבט מקיף על מערכת ההשקיה והדישון כולה. 
https://www.rivulis.com/rivulis-and-phytech-announce-strategic-partnership-to-advance-sustainable-agriculture/# 

 

כלכלה ועסקים 
 

הכלכלה ממשיכה לצמוח. מכירות הנדל"ן בישראל עלו בין מרץ למאי ב-37%. השכר החודשי הממוצע באפריל 2024 היה גבוה ב-7.3% מאשר באפריל של השנה הקודמת. העושר הממוצע עלה ב-2023 ב-14%, הרבה מעל שיעור הצמיחה העולמי של 4.2%. ישראל מדורגת כעת במקום ה-18 בדו"ח העושר העולמי של UBS. 
https://en.globes.co.il/en/article-housing-sales-in-israel-up-37-1001484258 
https://en.globes.co.il/en/article-average-wages-in-israel-remain-high-1001483461 
https://en.globes.co.il/en/article-ubs-israelis-average-wealth-rose-in-2023-1001483972 

האבטלה יורדת לשפל חדש. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת כי שיעור האבטלה בישראל ירד ביולי ל-2.8%, לעומת 3.1% ביוני. 63% מהישראלים בגילאי 15 ומעלה משתתפים בשוק העבודה. 
https://www.jpost.com/israel-news/article-815692 

ההשקעות בסטארט-אפים עלו ב-36%. על פי דוח הטכנולוגיה הישראלי של IVC & LeumiTech, 226 סטארט-אפים ישראליים גייסו במחצית הראשונה של השנה 4.78 מיליארד דולר – עלייה של 36% מהמחצית הראשונה של 2023. גם סטארט-אפ ניישן סנטרל דיווח על תמיכה חזקה בסטארט-אפים טכנולוגיים ישראליים. כלכליסט דיווח כי סטארט-אפים ישראליים גייסו ביוני מעל 556 מיליון דולר. 
https://www.israel21c.org/israels-high-tech-investment-picture-unexpectedly-rosy/ 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/s1y00gxxp0 
https://finder.startupnationcentral.org/reports/snc-h1-2024-report 

35 מיליון שקל להייטק בנגב ובגליל. רשות החדשנות הישראלית הקימה קרן בסך 35 מיליון שקל כדי לעודד חברות הייטק להתרחב לאזורי הצפון והדרום של ישראל. זהו חלק מתוכנית בשם "Leap to High-Tech", שנועדה לעזור לחברות לפתוח סניפים חדשים ולגייס כישרונות מקומיים. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/s1hqht3sa 

הטבות מס לעולים חדשים שקונים בתים. כדי לעודד עלייה, ישראל תרחיב את הטבות המס לאזרחים חדשים שקונים את הבית הראשון שלהם במדינה היהודית. בבתים בשווי בין 1.98 מיליון ל-6 מיליון שקל הם ישלמו כעת 0.5% מס רכישה במקום 5% קודם לכן (8% לאזרחים ותיקים). 
https://www.jns.org/israel-expands-tax-benefits-for-immigrant-home-buyers/ 

אלביט קיבלה חוזה בשווי 1.5 מיליארד שקל. משרד הביטחון הישראלי העניק לחברת אלביט מערכות חוזה ל-10 שנים בשווי 1.5 מיליארד שקל לבניית ותפעול מפעל תחמושת מתקדם. המטרה האסטרטגית היא לאפשר לישראל אוטונומיה צבאית לאור עיכובים ושיבושים בייצוא נשק ממדינות המערב. 
https://www.jns.org/elbit-gets-contract-to-build-massive-munitions-factory/ 

הכנסות של מיליארד דולר. חברת Monday.com בתחום ניהול העבודה הגיעה להכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של מיליארד דולר. החברה הודיעה שהגיעה ליעד זה עשור לאחר השקת מערכת ההפעלה שלה לעבודה (Work OS) ושמונה שנים לאחר שהגיעה למיליון דולר ARR. 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/ry11o7xqir 

אקזיטים, רכישות ומיזוגים עד ה-1 בספטמבר 2024: צ'ק פוינט רכשה את Cyberint Technologies תמורת 200 מיליון דולר; ענקית המחשבים סיסקו תרכוש את Robust Intelligence. 

השקעות בסטארט-אפים עד ה-1 בספטמבר 2024: חברת Cytactic גייסה 16 מיליון דולר; IR-Med קיבלה 500,000 דולר מרשות החדשנות הישראלית. 

 

 

תרבות, בידור וספורט 

 

פסטיבלי קיץ בירושלים. עיר הבירה הישראלית מארחת מספר פסטיבלי קיץ מאוחרים. ביניהם פסטיבל האמנות והקראפט חוצות היוצר (בפארק מיטשל), דוכני אוכל כשר (ליד חומות העיר העתיקה), קונצרטים (בריכת הסולטן), פסטיבל הקוקטיילים (מתחם התחנה הראשונה) ומופעי שייקספיר (גן בלומפילד). 
https://rjstreets.com/2024/08/25/check-out-the-jerusalem-end-of-summer-festivals/ 
https://www.jpost.com/must/article-814741 

סיפור בלונים בניו יורק. 30 אמנים ישראלים עבדו בשיתוף פעולה עם אמנים מאירופה, צפון ודרום אמריקה כדי להביא את "סיפור הבלונים" לארמורי פארק אווניו בניו יורק (2 ביולי - 25 באוגוסט). מבקרים הובלו לסיור אינטראקטיבי בסגנון "זה עולם קטן" דרך מדינות שונות, שכולן הורכבו מ-700,000 בלונים מנופחים בסך הכל. 
https://www.jta.org/2024/08/15/ny/the-israeli-story-behind-the-balloon-story-exhibit-at-park-avenue-armory 
https://balloonstory.com/new-york/ 

עשר הערים המובילות במזרח התיכון. למעלה מ-186,000 קוראים של המגזין התיירותי האמריקאי היוקרתי "Travel + Leisure" בחרו בירושלים במקום ה-3 בעשיריית הערים הטובות ביותר במזרח התיכון ובאפריקה. תל אביב דורגה במקום ה-8. הערים נבחרו על סמך אתרי תיירות, תרבות, אוכל, ידידותיות, קניות ותמורה למחיר. 
https://www.ynetnews.com/travel/article/byv1gq11oc 

אלופת העולם בקיקבוקס. פולינה גרוסמן מנתניה (בת 25) זכתה במדליית הזהב בגביע העולם לנשים בקיקבוקסינג מתחת ל-70 ק"ג בבודפשט, הונגריה. 
https://setopen.sportdata.org/wakoranking/ranking_main_competitor.php?ranking_country=ISR&ranking_competitor=464694&ranking_competitor_name=Grossman%20Polina 
https://www.youtube.com/watch?v=RwCAm9H5bLM 

מדליית זהב בטאקוונדו במשחקים הפראלימפיים. אסף יסור ניצח את הטורקי עלי קאן אוזקן בתוצאה 18:12 וזכה במדליית הזהב בטאקוונדו בקטגוריית משקל מתחת ל-58 ק"ג לגברים במשחקים הפראלימפיים 2024 בפריז. 
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/asaf-yasur-wins-gold-in-taekwondo-israels-first-paralympic-medal-in-paris/ 

 

 

המדינה היהודית 

 

חותם מתקופת בית המקדש הראשון התגלה ליד הר הבית. חותם אבן נדיר ויפהפה מתקופת בית המקדש הראשון, כבן 2,700 שנה, התגלה ליד החומה הדרומית של הר הבית. על החותם מופיעה דמות מכונפת וכן כתובת בכתב עברי קדום – "ליהועזר בן חושיהו". 
https://www.israelnationalnews.com/news/395346 

למצוא את שאבד. עשרות מתנדבים סייעו לאלמנת חייל שנפל למצוא את טבעת הנישואין של בעלה, שאותה ענדה על צווארה ואבדה בחוף הים של אשקלון. בנוסף, תושבי מעלה אדומים מצאו שתל בשווי 40,000 שקל של ילד קטן באשפה של פארק השעשועים מג'יק-קאס בעיר. 
https://www.timesofisrael.com/dozens-of-volunteers-help-widow-of-fallen-soldier-find-his-lost-wedding-ring-at-beach/ 
https://www.israelnationalnews.com/news/394918 

חובש מתנדב מציל משפחה. יחיאל שטרן, חובש מתנדב באיחוד הצלה, טיפס על בניין בוער בירושלים. ביד אחת הוא החזיק במעקה, בעודו מסייע למשפחה לרדת מהבניין. זמן קצר לאחר מכן קרס גג המבנה בלהבות. 
https://www.jns.org/watch-volunteer-emt-saves-family-from-burning-building-in-jerusalem/ 
https://x.com/EliBeerUH/status/1819150333337391129 

קביעת מזוזות בבסיס חיל האוויר. לפני התקיפה של חיל האוויר הישראלי על החות'ים בתימן, קבעו נערים מקבוצת CTeen USA מאה מזוזות על דלתות בסיס חיל האוויר רמון בדרום ישראל. 48 שעות לאחר מכן ביצע חיל האוויר אחת מהמשימות הרחבות ביותר שלו ביום. כל המטוסים שבו בשלום לבסיס. 
https://www.jns.org/wire/prior-to-israeli-air-force-mission-against-houthis-teens-install-mezuzahs-on-base/ 
https://www.cteen.com/ 

זרם העולים הגדול ביותר בשבוע אחד. למעלה מ-600 עולים חדשים צפויים להגיע לישראל ב-14 טיסות בין ה-22 ל-28 באוגוסט. ב-22 באוגוסט נחתו בישראל חמש טיסות עלייה מצפון אמריקההמספר הרב ביותר ביום אחד מאז ה-7 באוקטובר. במהלך הקיץ צפויים להגיע כ-2,000 עולים חדשים. 
https://www.timesofisrael.com/israel-to-see-largest-influx-of-immigrants-since-oct-7-most-from-north-america/ 

250 שליחים. קבוצה של 250 שליחים התאספה ב-11 ביולי לטקס בירושלים, לפני שיצאו לייצג את ישראל בעשרות קהילות דתיות ברחבי העולם. המטרה היא לחזק את הקשרים בין ישראל לתפוצות. האירוע אורגן על ידי מרכז השליחות הציוני-דתי, שהוקם על ידי Mizrachi העולמית. 
https://www.jns.org/wire/world-mizrachi-hosts-250-emissaries-before-leaving-to-strengthen-israel-diaspora-ties/ 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.