יום ראשון, 22 בספטמבר 2024

החדשות הטובות של ישראל 22 בספטמבר 24

 

במהדורת החדשות הטובות של ישראל מה-22 בספטמבר 2024, הכותרות כוללות: 

 



  •  

 

חדשות חיוביות במהלך מלחמה 

 

במשימה. מאיה שנור, בוגרת הטכניון, היא מנכ"לית של חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות. "כשאזעקות נשמעות ואני לוקחת את הבן הקטן שלי לחדר הממ"ד, אני אומרת: 'תודה, רפאל, שאתם מצילים את חיינו.'" מאיה תורמת לביטחון ישראל ומעלה את הנראות של נשים במקום העבודה. 
https://technionuk.org/news-post/on-a-mission-a-woman-who-protects-her-country-her-family-her-home/ 

קאובויז לא בורחים. ברמת הגולן ישנם כ-50 משקים חקלאיים שנמצאים תחת אש רקטות ומל"טים של חיזבאללה. אחד מהם, מרום גולן, מחזיק כ-1,500 ראשי בקר. שי זרביב גם הוא בעל חווה ואומר: "מישהו חייב לדאוג לחיות; הן צריכות להיות מואכלות, לא משנה מה קורה."  
https://www.israel21c.org/cowboys-herding-cattle-under-hezbollah-rocket-fire/ 
https://www.youtube.com/watch?v=H-sazvRNUGM 

רופאים נענים לקריאה. מאז ה-7 באוקטובר הגיעו לישראל כ-400 רופאים ו-30 אנשי רפואה מארה"ב וממדינות אחרות כדי לעזור בטיפול בפצועים הרבים או להקל על הצוותים הרפואיים הישראלים שגויסו לשירות צבאי. בלינק מדווחים על חמישה מהם.  
https://www.timesofisrael.com/foreign-doctors-answer-the-call-to-help-in-israels-hospitals-and-rehab-centers/ 

תמיכה נוצרית לדרום. שגרירות הנוצרים הבינלאומית בירושלים ביקרה בדרום ישראל ושאלה את רפי בביאן, קצין הביטחון של מועצת אזור שדות, מה הוא צריך. "ערכות חובשים לכל 16 היישובים שתחת אחריותי, בבקשה!" הוא ענה. כעת, ערכות החובשים המצילות חיים כבר סופקו.  
https://www.icej.org/blog/icej-donates-paramedic-kits-to-sadot-negev-region/ 

מונטנה ריטריט מסייע בריפוי חיילי צה"ל. "Healing in Nature" (HIN) מארגנת תוכניות ריטריט של שבוע ברפת מבודדת במונטנה עבור לוחמי צה"ל שסובלים מטראומות קרב בעזה. ד"ר רועי סר-אל מאוניברסיטת תל אביב משתמש בביו-פידבק כדי לעקוב אחר מדדי החיוניות של החיילים לפני, במהלך ואחרי השהות ברפת.  
https://www.timesofisrael.com/weeklong-retreat-in-montana-ranch-aims-to-heal-idf-vets-from-war-traumas/ https://www.hin-group.org/ 

הגנה תת-ימית. יחידת המשימות התת-ימיות של חיל הים הישראלי (ילת"ם) מגינה על גבולות הים של ישראל, מבצעת פעולות הצלה מורכבות ומנטרלת איומים תת-ימיים. מאז ה-7 באוקטובר, כוללות משימותיה גם נטרול וסילוק כלי רכב, ציוד ונשק מניסיונות חדירה דרך הים.  
https://www.jns.org/deep-dive-into-israels-elite-underwater-unit/ 

כיצד חיילות הצילו חיים ב-7 באוקטובר. לצערנו, קראנו שהתרעות של חיילות מודיעין צה"ל על הכנות לפלישה של חמאס ב-7 באוקטובר לא נענו. בסרטון המצורף תלמדו כיצד יחידה נשית נטו סייעה להגן על יישובים ישראליים מאוימים ביום הגורלי ההוא.  
https://worldisraelnews.com/watch-female-soldiers-play-crucial-role-in-hamas-conflict/ 

מפגש בין אב לבתו בעזה. עוד איחוד משפחתי מרגש בשדה הקרב.  
https://unitedwithisrael.org/watch-father-and-daughter-reunite-on-gaza-battlefield/ 

שיקום הצפון והדרום. הסכם היסטורי בין שתי הארגונים הציוניים הגדולים ביותר קק"ל (קרן קיימת לישראל) וקרן היסוד (Jewish National Fund-USA) הקים פרויקט משותף לחידוש ולשיקום באזורים הצפוניים והדרומיים של ישראל. כל ארגון יתרום 25 מיליון דולר לכל פרויקט שיקום.  
https://www.jns.org/wire/keren-kayemeth-leisrael-jewish-national-fund-and-jewish-national-fund-usa-lead-rebuilding-efforts-in-israel/ 

 

 

הישגים רפואיים של ישראל 

 

האם אנחנו יכולים לדבר? חוקרים ממרכז הרפואי שיבא פיתחו את LIV – פלטפורמה חדשה מבוססת בינה מלאכותית גנרטיבית שמציעה אינטראקציות מותאמות אישית עם מטופלים ואבחונים יעילים לאנשים הסובלים מהפרעות פוסט-טראומטיות, דיכאון, חרדות ומחלות נפשיות אחרות. הפלטפורמה מצמצמת צווארי בקבוק שנגרמים ממחסור חריף באנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש.  
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/edglfl4h6 https://sheba-global.com/transforming-mental-health-care-with-ai-liv-the-next-step-in-psychiatric-innovation/ 

שיכוך כאבים הוא גם נוגד דלקת. PainReform פיתחה תכונות נוגדות דלקת משופרות עבור התרופה לשיכוך כאבים PRF-110. התרופה נבדקה בהצלחה בניסוי שלב 3 שנערך במספר אתרים בארה"ב על 443 מטופלים שעברו ניתוח להסרת עצם בבוהן.  
https://painreform.com/releases/painreform-announces-positive-safety-profile-for-prf-110-in-phase-3-bunionectomy-study/ 
https://painreform.com/releases/painreform-announces-development-and-successful-manufacturing-of-new-formulations-providing-anti-inflammatory-and-extended-analgesic-effects/ 

תקווה לאנשים הסובלים מתת-פעילות בלוטת התריס. חוקרים ישראלים גילו שמזהם נפוץ (מלחי פרכלוראט שנמצאים בחומרי הדברה ובמכוניות) פוגע בתפקוד בלוטת התריס וגורם לתת-פעילות. הם פיתחו מכשיר גילוי שמשתמש במולקולת קולט כדי לדווח על נוכחות המזהם.  
https://ats.org/ats-news/new-sensor-detects-chemicals-that-impair-thyroid-gland/ https://phys.org/news/2024-01-sensor-chemicals-impair-thyroid-gland.html 
https://chemistry-europe.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/chem.202302968 

מחשבות חיוביות יכולות לרפא את הלב. טוב, לפחות בעכברים עם מחלות לב! מדענים במכון הטכניון גרמו לעכברים לחוות רגשות חיוביים ומוטיבציה, מה שהוביל לתגובה חיסונית שריפאה צלקות בלב, קידמה יצירת כלי דם ושיפרה את תפקוד הלב. אז... תפיצו את החדשות החיוביות שלנו! 
https://technionuk.org/news-post/can-good-thoughts-heal-the-heart/ 

ניבוי ומניעת מחלות מוח. חוקרים ממכון הטכניון פיתחו מודל לחיזוי בעיות חלבונים שעלולות להוביל לאלצהיימר, פרקינסון ומחלות מוח אחרות. המודל עשוי לשמש כבסיס לפיתוח חלבונים חדשים שיכולים לטפל במחלות אלו. 
https://www.technion.ac.il/en/2024/08/new-hope-for-alzheimers-and-parkinsons-patients/ https://www.nature.com/articles/s41467-024-46881-w 

כדור שמשנה צורה קיבל אישור בארה"ב. Epitomee קיבלה אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לכדור שלה שמתנפח בקיבה, יוצר תחושת שובע ומונע אכילת יתר.  
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/qmnwnpw1b 

משלוחים מצילי חיים. מגן דוד אדום (מד"א) מכשירה כ-1,000 שליחי וולט בעזרה ראשונה, כולל החייאה, טיפול בפציעות ועצירת דימומים. השליחים מקבלים גם ציוד עזרה ראשונה מציל חיים. שליחי וולט נתקלים לעיתים קרובות בישראל במצבי חירום שבהם ידע בעזרה ראשונה יכול להיות קריטי.  
https://www.jpost.com/israel-news/article-820579 

עוד יותר חכם. מרכז הרפואי שיבא הגיע למקום העשירי ברשימת בתי החולים החכמים בעולם של המגזין Newsweek (בעבר: מקום 13). ומהם התחומים הבולטים ביותר בשיבא? רובוטיקה ורפואה מרחוק. https://www.jewishpress.com/news/health-and-medicine/sheba-medical-center-ranked-10th-smartest-hospital-worldwide/2024/09/18/ 
https://www.newsweek.com/rankings/worlds-best-smart-hospitals-2025 

 

 

ישראל היא כוללת וגלובלית 

 

18,000 מתנדבים. MAKOM היא הארגון הלאומי הגדול ביותר בישראל שמפגיש יהודים, מוסלמים, דרוזים, ימנים, שמאלנים, חילוניים ודתיים יחד כדי לקדם את החברה כולה. 18,000 מתנדביהם פועלים בתחומי החינוך, האומנות, השירותים החברתיים ועוד, ובכך תורמים לחיזוק ולהחייאת הקהילות בנגב ובגליל.  
https://makompioneers.org.il/content/1 
https://www.jnf.org/menu-3/news-media/robinson-reports/robinson-report-august-2024 

מערכת בריאות כוללת בישראל. פרופ' סטיבן מלניק סיים זה עתה את תפקידו כמנהל המחלקה הפנימית במרכז הרפואי קפלן ברחובות. הוא וצוותו הרב-אתני מטפלים במוסלמים, דרוזים, יהודים, נוצרים, בדואים, בהאים, הינדואים, בודהיסטים ובכל מי שחי ועובד בישראל.  
https://www.researchgate.net/scientific-contributions/Stephen-Malnick-2031104437 

שדרוגים חשובים לטכנולוגיית הצבא האמריקאי. Datapath, חברה בת הממוקמת לחלוטין בארה"ב של חברת Gilat Satellite Networks הישראלית, קיבלה חוזים נוספים בשווי 5 מיליון דולר ממשרד ההגנה האמריקאי. המשימה העיקרית היא לבצע שדרוגים טכניים למערכות תקשורת חשובות של הצבא האמריקאי.  
https://www.gilat.com/pressreleases/gilat-satellite-networks-awarded-over-5m-in-support-of-the-us-department-of-defense/ 

הערצה עולמית. הייתה הרבה הכרה בינלאומית לפעילים הלא מזוהים של המתקפה המסונכרנת הגדולה ביותר על ארגון טרור. ללא תגובה נוספת, רק כמה מאמרים מאוד מעניינים.  
https://worldisraelnews.com/report-19-iranian-soldiers-killed-150-injured-in-pager-bombings/ 
https://substack.com/@melaniephillips/p-149072823 
https://x.com/TimesRadio/status/1836357147774402664 
https://www.telegraph.co.uk/news/2024/09/18/israel-hezbollah-exploding-beepers-devices-war-hamas/ 

צה"ל מציל צבי מגדר תיל. אמנם חיילי חטיבת גולני נמצאים תחת מתקפת רקטות חיזבאללה, אך חיה במצוקה אינה נשארת ללא התייחסות! כאן ניתן לראות אותם משחררים צבי בר מגדל תיל שבו הוא נלכד. 
https://unitedwithisrael.org/watch-idf-troops-rescue-wounded-deer/ 

מה עשו היהודים למעננו? הסרטון המקושר מציע בדקה 8:50 סקירה קצרה של התרומות המדעיות היהודיות לעולם, מבט נהדר על הישגי ישראל.  
https://www.youtube.com/watch?v=z8ceRZ-YiwY 

 

 

מדע וטכנולוגיה 

 

מורים לאנגלית עכשיו לאנדרואיד ו-iOS. Loora השיקה את גרסת האנדרואיד של אפליקציית המורה לאנגלית הווירטואלית שלה המבוססת על בינה מלאכותית. בעבר, האפליקציה הייתה זמינה רק עבור משתמשי iOS של אפל. כעת האפליקציה תהיה נגישה לקהל רחב יותר של דוברי שפות אחרות שאינם דוברי אנגלית ברחבי העולם.  
https://www.prnewswire.com/il/news-releases/loora-launches-android-app-to-expand-access-to-its-ai-english-tutor-302216861.html 

תרגום סרטונים לשפות זרות. חברת D-ID השיקה את "Video Translate", המאפשרת למשתמשים להעלות סרטונים שמתורגמים אוטומטית לשפות רבות, תוך התאמה של תנועות השפתיים ושמירה על קול הדובר המקורי. זה עשוי לחולל מהפכה בתקשורת העולמית.  
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/r1z0a00voa 

ספוגים מאילת יכולים לטהר מים. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב גילו שהספוג Theonella conica מאילת מכיל את החיידק Entotheonella sp. הפועל כ"מסנן רעלים" שהופך רעלים ומזהמים מתכתיים למינרלים בלתי מזיקים. תגלית זו עשויה להוביל לפתרונות חדשים לטיהור מים.  
https://unitedwithisrael.org/new-bacteria-in-eilat-sponges-could-transform-water-purification/ 

איכות לפני כמות. ישראל מייצרת כ-7,000 בוגרי הנדסה חדשים בשנה, בעוד שבאיראן המספר הוא 234,000. עם זאת, עמי מויאל, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אפקה בתל אביב, משוכנע שההתמקדות בחדשנות ויזמות מעניקה לישראל יתרון.  
https://www.jns.org/quality-over-quantity-the-key-to-israels-high-tech-advantage/ 

תחנת האוטובוסים החדשה של ירושלים. לאורך כביש 1 בירושלים נחנך מרכז התחבורה החדש של הארזים, בעלות של חצי מיליארד שקל. הוא כולל 12 רציפי אוטובוסים עם קווים לבני ברק, פתח תקווה, נתניה, צפת, חיפה, רחובות ועוד. בנוסף, יש בו 215 תחנות טעינה מהירה לאוטובוסים חשמליים ו"גג ירוק" בשטח של 200,000 רגל מרובע.  
https://www.jerusalem.muni.il/en/newsandarticles/municipalitymessages/arazimterminal-inaugurated/ 

קסדות מתקדמות לטייסים. בתערוכת האוויר בפארנבורו שבבריטניה, הציגה חברת אלביט מערכות את הקסדות המתקדמות שלה. קסדת X-Sight המודולרית לטייסי מסוקים מספקת תמונה ברורה ומדויקת הנשלטת על ידי בינה מלאכותית. קסדת Zero G מהווה שדרוג משמעותי לקסדה הנמצאת בשימוש טייסי F-35 ברחבי העולם.  
https://www.israelhayom.com/2024/07/24/the-advanced-radar-system-that-thwarted-75-iranian-drones/ 

העתיד בשליטה. Pickommerce פיתחה את PickoBot – רובוט שיכול לאסוף ולהניח סחורות במחסן. הוא משתמש במערכת הדמיה ממוחשבת הנשלטת על ידי למידת מכונה, ומאפשרת אריזה חכמה ובטוחה של חפצים במגוון גדלים, משקלים ומרקמים.  
https://www.pickommerce.com/ 
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/skte2l86a 
https://www.youtube.com/watch?v=_gZ6JvKPQxA 

מה שנשים יכולות אחרי ההמצאות מצילות החיים שפיתחו סטודנטיות בתחרות Hack.Her.IT במכללה האקדמית לטכנולוגיה בירושלים, כעת השתתפו הגברים בהאקתון השנתי השמיני "Great Minds Hackathon" של JCT. המנצח, Campaign Matcher, פיתח פלטפורמת גיוס כספים מבוססת בינה מלאכותית לאינטרנט.  
https://www.jns.org/wire/international-students-shine-at-jerusalem-college-of-technologys-8th-annual-hackathon/ 

 

 

כלכלה ועסקים 

 

השכר הממוצע עלה ביוני ב-4.7%. השכר החודשי הממוצע בישראל ביוני עמד על 13,865 ש"ח, מה שמהווה עלייה ריאלית של 4.7% בהשוואה ל-12,836 ש"ח ביוני 2023. האינפלציה באותה תקופה עמדה על 2.9%. השכר במגזר ההייטק הישראלי (10% מכלל מקומות העבודה) היה בממוצע 28,822 ש"ח, בעוד שבענפי האירוח וההסעדה השכר הממוצע היה רק 6,192 ש"ח.  
https://en.globes.co.il/en/article-average-wage-in-israel-jumped-in-june-1001485867 

1,600 חברות מציעות התמחות. מאז 2011, jInternship מציעה לסטודנטים יהודים במכללות ואנשי מקצוע צעירים את ההזדמנות לבלות זמן בישראל, להתפתח מבחינה מקצועית ואישית ולחזק את הזהות היהודית שלהם.  
https://www.jns.org/wire/amid-rising-antisemitism-jewish-students-find-connection-and-growth-via-israeli-internships/ 
https://jinternship.com/ 

Meta מאיצה סטארט-אפים בתחום ה-AI. חברת Meta (פייסבוק, ווטסאפ ועוד) השיקה את AI Accelerator TLV עבור סטארט-אפים ישראלים בשלבי התחליים בתחום ה-B2C-AI. עשרת הסטארט-אפים שנבחרו כוללים את QRGenetics, Twee, Lucid Dreams, Adge.ai, Vinst, Weavy, Spines, OrCam (Hear), Panjaya וסטארט-אפ נוסף שעדיין בשלבי פיתוח סודיים.  
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/b1pnl6rpc 
https://www.panjaya.ai/ 
https://www.startuphub.ai/startups/adge/ 

חדשנות לעתיד. עדיין יש זמן להירשם לוובינר של מכון הטכניון שייערך ב-25 בספטמבר בשעה 17:00 BST (19:00 IST). שם תוכלו ללמוד על הקשרים ההדוקים של הטכניון לתעשייה ותוכניות היזמות, המאיצים והאינקובטורים שלו התורמים להפיכת מחקר למציאות.  
https://technionuk.org/event/innovating-for-the-future-technions-entrepreneurial-impact/ 

השקעה להצלת חיים. בכנס Mind-the-Tech בלונדון אמר מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן: "הסיבה העיקרית לכך שישראלים מומחים בפתרון בעיות היא שאין לנו ברירה... ולכן החלטנו בלאומי לאחרונה לחפש השקעות בטכנולוגיות שיכולות להציל חיים בשדה הקרב."  
https://www.calcalistech.com/ctechnews/article/xna8f4vde 

40,000 כלי רכב בטוחים יותר. אחת מחברות המשלוחים האקספרס הגדולות בעולם הזמינה 40,000 רישיונות לתוכנה של חברת Cipia הישראלית. מערכת Cipia מנטרת את מידת ההסחה והעייפות של הנהגים, ובכך יוצרת חווית נהיגה בטוחה יותר.  
https://cipia.com/news/40k-order-for-leading-express-delivery-fleet/ 

אקזיטים, רכישות ומיזוגים עד 22 בספטמבר 2024: Playtika רכשה את SuperPlay עבור לפחות 700 מיליון דולר. 

השקעות בסטארט-אפים עד 22 בספטמבר 2024: REE Automotive גייסה 45 מיליון דולר; Intezer גייסה 33 מיליון דולר; Payouts.com גייסה בסך הכל 12.1 מיליון דולר; With (Bewith.io) גייסה 10 מיליון דולר; Pickommerce גייסה 3.4 מיליון דולר. 

 

תרבות, בידור וספורט 

לטעום חמין וחלה בבני ברק. יאנקי פכלר ממליץ על ביקור בבני ברק ביום חמישי בערב. שם תוכלו ליהנות מאחד מהחמינים הטובים ביותר בישראל. למי שלא מכיר, חמין הוא תבשיל קדרה שמבשלים באיטיות לכבוד השבת, המכיל בשר, תפוחי אדמה ושעועית. ישנם סיורים מודרכים רבים.  
https://bnei-brak.com/english.html 
https://www.jpost.com/metro/cholent-crawling-in-bnei-brak-448211 
https://www.myjewishlearning.com/the-nosher/the-7-best-food-tours-in-israel/ 

הסטודנטים הראשונים במכון הקולינרי. למרות מתקפות הרקטות בצפון, בניית המכון הקולינרי בגליל של קק"ל מתקדמת היטב. הסטודנטים הראשונים כבר נרשמו לשנת הלימודים הראשונה שתתחיל בנובמבר. 
https://www.galileeculinaryinstitute.com/ 

דודו חוגג 50 שנות מוזיקה. דודו פישר חוגג 50 שנות מוזיקה עם סיבוב הופעות ארצי ב-14 ערים שונות בישראל, מה-27 באוגוסט ועד ה-28 בנובמבר. הוא אומר: "האנשים זקוקים למוזיקה בזמנים כאלה. הדרך הטובה ביותר לתת תקווה היא דרך סיפורים אישייםמעורבים בשירי אמונה ותפילה."  
https://www.jpost.com/israel-news/culture/article-816305 

עוד הופעה סולד-אאוט במדיסון סקוור גארדן. כמה סרטונים מההופעה הסולד-אאוט של ישי ריבו במדיסון סקוור גארדן בניו יורק ב-15 בספטמבר. ישנם סרטונים רבים נוספים באינטרנט – פשוט חפשו "Ishay Ribo live MSG 2024". 
https://www.youtube.com/watch?v=8Zp6MjjL-DI 
https://www.youtube.com/watch?v=2jSl-wUbYDM 
https://www.youtube.com/watch?v=UCFtcd_7X6E 
https://www.youtube.com/watch?v=oGOw1BoQpBM 
https://worldisraelnews.com/watch-religious-israeli-singing-sensation-sells-out-madison-square-garden-again/ 

עדן גולן זוכה בפרס הקהל של שבדיה. באירוויזיון שנערך במאי, עדן גולן קיבלה את מספר הנקודות הגבוה ביותר מצופי הטלוויזיה השבדים, אך אפס נקודות מהשופטים המקומיים. בתגובה, הציבור השבדי אסף 18,000 אירו לתמיכה בשיקום קיבוץ ניר עוז, שנהרס ב-7 באוקטובר.  
https://vimeo.com/1006193245 

 

המדינה היהודית 

 

בקרו בקברי ישי ורות. מתנדבים ישראלים משקמים את קברי ישי ורות, אביו וסבתו-רבתא של המלך דוד, הנמצאים בחברון. ראו בישעיהו (פרק יא, פסוק י): "והיה ביום ההוא, שרש ישי אשר עמד לנס עמיםאליו גויים ידרושו, והיתה מנוחתו כבוד."  
https://unitedwithisrael.org/watch-restoring-glory-israelis-revive-ancient-tomb-of-king-davids-ancestors-in-hebron/ 

תמיכה בישראל במיאמי. למעלה מ-300 מנהיגים סטודנטים השתתפו בכנס השנתי ה-111 של Alpha Epsilon Pi (AEPi), אחוות הקולג' היהודית המובילה בעולם, במיאמי, שם למדו עוד על תמיכה בישראל. AEPi העניקה לקרן לחקר הסרטן בישראל צ'ק על סך 125,000 דולר, ולארגון United Hatzalah צ'ק על סך 100,000 דולר.  
https://www.jns.org/wire/more-than-300-aepi-members-join-to-develop-leadership-skills-learn-israel-advocacy/ 

חברו המפיק של בוב דילן עולה לישראל. לואי קמפ הוא חברו של בוב דילן מאז ילדותם, אז היה בוב עדיין רוברט צימרמן בן ה-11. קמפ הפיק את סיבוב ההופעות "Rolling Thunder Review" של דילן. בנוסף, הוא יזם תוכניות יהודיות עבור חב"ד ועבור אש התורה. כעת, בגיל 82, קמפ עלה לישראל.  
https://unitedwithisrael.org/bob-dylans-confidant-emigrates-to-israel-at-82/ 

ניצול שואה מעניק לנכדו כומתה צה"לית. איציק, ניצול שואה, העניק לנכדו כומתה ירוקה בטקס סיום הכשרתו בחטיבת הנח"ל של צה"ל.  
https://unitedwithisrael.org/watch-holocaust-survivor-places-beret-on-grandson-in-emotional-ceremony/ 

הסיבה לעלייה בעלייה. השר הישראלי לקליטת עלייה, אופיר סופר, מדבר על העלייה במספר העולים לישראל מאז פרוץ המלחמה. זה לא רק בשל האנטישמיות, אלא גם בשל הרצון להראות סולידריות עם ישראל למרות המלחמה.  
https://www.youtube.com/watch?v=VNP2XhM8MyM 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.