יום ראשון, 29 בספטמבר 2024

החדשות הטובות של ישראל 29 בספטמבר 24

 

במהדורת החדשות הטובות של ישראל מה-29 בספטמבר 2024, הכותרות כוללות: 

 

 

 

חדשות חיוביות במהלך מלחמה 

 

חייל צה"ל ניצל בזכות תפילותיו. חייל צה"ל התפלל בעזה והניח תפילין. כשהוזהר מפני מחבל חמאס ששהה בקרבת מקום, הוא הסיר את התפילין, אך לא היה לו זמן להסיר את המתקן המתכתי של מכשיר הראיית לילה מקסדתו. המחבל ירה שלוש פעמים בראשו, אך הכדורים נעצרו על ידי המתקן.  
https://worldisraelnews.com/watch-idf-soldiers-miraculous-story-shows-the-power-of-tefillin/ 

תכנית גן לטיפול בהפרעות פוסט טראומה. הארגונים SASA Setton ו-Alumot Or הקימו יחד עם בנק הפועלים מרכזים לחינוך לגיל הרך באזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר ב-7 באוקטובר. התוכנית תתמוך במאות ילדים בגילאי 3 עד 6 שסובלים מטראומה, כמו גם בהוריהם.  
https://nocamels.com/2024/09/innovative-israeli-project-supporting-negev-preschoolers-in-wartime/ 
https://sasasetton.org.il/en/ 
https://www.alumotor.org/en 

תומכים יהודים מתגייסים. איתן צ'יטאיאט, מנהל קריאייטיב ומייסד סוכנות המיתוג הבינלאומית Natie בתל אביב, השהה את כל עבודותיו המסחריות כדי להתמקד במלואו בקידום ישראל ברחבי העולם. הוא יצר את הסיסמה "I’m that Jew" ומעודד את יותר מ-100,000 עוקביו וכן את כולנו להקדיש מאמצים לתמיכה בישראל.  
https://www.israel21c.org/since-7-10-everything-takes-a-backseat-to-my-advocacy-work/ https://www.instagram.com/eitanchitayat_words/?hl=en 

מעשי גבורה שקטים בכל מקום. הכתב כנען לידור מתגורר בצפון ישראל. הוא חיפש אנשים אמיצים שיכולים להוות השראה לאחרים – ומצא אנשים שאכלו בחוץ ליד מקלטים, בתי ספר שלימדו בזום, שכנים שחלקו את המקלטים שלהם ועולים שחזרו לישראל כדי להגן על המדינה.  
https://www.jns.org/in-israels-targeted-north-quiet-heroism-is-everywhere/ 

Starlink לצפון. עשרות תחנות אינטרנט לווייניות של Starlink מבית אילון מאסק הגיעו לצפון ישראל, על מנת לספק שירותי אינטרנט משרדי ממשלה, בתי חולים ומתקני חירום. משרד התקשורת הישראלי אישר את השימוש ב-Starlink, כך שלישראלים תהיה גישה לשירותי אינטרנט מהיר גם במקרה שמערכות תקשורת קרקעיות ייפגעו.  
https://www.jns.org/starlink-stations-arrive-in-israel-for-embattled-north/ 

דיפלומטיה שקטה באירופה בפעולה. לישראל תומכים רבים באירופה, "אך הם זקוקים למידע רלוונטי", מסביר תא"ל (מיל') עמיר אביבי מצה"ל. פגישות בין IDSF לנציגי בית הנבחרים האיטלקי הובילו לכך שבית הנבחרים האיטלקי העביר ביולי החלטה מורכבת התומכת בישראל.  
https://www.jns.org/italian-pro-israel-resolution-shows-power-of-quiet-diplomacy/ 
https://idsf.org.il/en/team-members/brigadier-general-res-amir-avivi-2/ 

 

 

הישגים רפואיים של ישראל 

 

חסר חלבון בקרב חולי סרטן ריאות. מדענים מהטכניון גילו כי בקרב 40% מחולי סרטן הריאות חסר חלבון RBM10 או שהוא עבר מוטציה. חלבון זה עוזר לגוף לתקן DNA פגום. המדענים חסמו את גן WEE1 כדי לרפא סרטן ריאות בעכברים שנגרם כתוצאה מהיעדר RBM10.  
https://nocamels.com/2024/09/missing-protein-could-unlock-treatment-for-aggressive-lung-cancer/ 

תרופה ל-ALS מאטה את התקדמות המחלה. מחקר שלב 2b של PrimeC, שפותח על ידי חברת NeuroSense הישראלית, הראה שיפור של 73% לעומת פלצבו בהאטת מהלך מחלת ALS. בנוסף, שיעורי ההישרדות עלו ב-63%.  
https://finance.yahoo.com/news/neurosenses-paradigm-als-clinical-trial-132700722.html 

העור מגלה את התרופה. הסטארטאפ Dermab.io מפתח טיפולים ביולוגיים מותאמים אישית לאנשים עם מחלות כרוניות ואוטואימוניות. המטרה היא לפתח טיפולי דיוק מותאמים אישית על סמך ביומרקרים אישיים המתקבלים באמצעות דגימת עור פשוטה ולא פולשנית.  
https://nocamels.com/2024/08/simple-skin-swab-is-key-to-precision-drugs-for-autoimmune-disease/ 
https://www.linkedin.com/company/dermab-io/ 
https://finder.startupnationcentral.org/company_page/dermab-io 

גילוי מוקדם של פרקינסון. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב פיתחו שיטה לזיהוי צברי חלבונים בתאים – סימן ההיכר של מחלת הפרקינסון. בעזרת מיקרוסקופיה ברזולוציה גבוהה הם ניתחו תאי עור של חולים עם מוטציות גנטיות בתאים ספציפיים.  
https://www.frontiersin.org/journals/molecular-neuroscience/articles/10.3389/fnmol.2024.1431549/full 
https://www.timesofisrael.com/in-breakthrough-israeli-researchers-detect-parkinsons-markers-15-years-before-symptoms/ 

שליח Wolt יילד תינוק. זוכרים את ההודעה שלנו מהשבוע שעבר, שמגן דוד אדום החל להכשיר 1,000 שליחי Wolt לטיפול רפואי? אילן עבר כבר את ההכשרה, וכשקיבל שיחת טלפון בזמן שהביא פיצה, הוא ידע בדיוק מה לעשות. הוא יילד תינוקוצוות החילוץ אכל את הפיצה!  
https://unitedwithisrael.org/israeli-food-order-worker-delivers-baby-instead-of-pizza/ 

1-2-3. מתי, מתנדב מאיחוד הצלה, מיהר לדירה באשדוד כדי ליילד תינוקהשני תוך יומיים (כמובן מאימהות שונות!). נדיר שמיילדים תינוק בבית, ולא רגיל בכלל שזה קורה פעמיים ברצף. וזה היה התינוק השלישי שהוא יילד באותו חודש!  
https://israelrescue.org/stories/united-hatzalah-volunteer-delivers-two-babies-in-two-days/ 

התינוק האחד-עשר. עינת כבר ילדה עשרה ילדים, אבל הילד האחד-עשר שלה נולד לראשונה מתחת לאדמה. חדר הלידה של המרכז הרפואי רמב"ם הועבר לקומה השלישית של החניון. ובכל זאת, התינוק נולד בריא, וכל עשרת האחים הגיעו לבקר את האם והתינוק.  
https://unitedwithisrael.org/defying-hezbollah-missiles-israeli-woman-gives-birth-to-11th-child-in-underground-facility/ 

MRI טוב יותר. חוקרי הטכניון פיתחו חומרים חדשים שמגבירים אותות MRI פי ארבעה ושומרים על האות במשך עשר דקות (לעומת דקה אחת עד כה). זה נותן לרופאים זמן לעקוב אחר מטבוליטים ברקמות – סמנים קליניים חשובים למחלות כמו סרטן.  
https://nocamels.com/2024/09/technion-team-develops-materials-to-improve-mri-performance/ 
https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.ado2483 

אישור מערכת אולטרסאונד לב. חברת AISAP הישראלית קיבלה אישור מה-FDA האמריקאי למערכת האולטרסאונד שלה CARDIO Point-of-Care (POCUS). היא מאפשרת אבחון מדויק של עד 90% מהפרמטרים הקרדיאליים הנפוצים ביותר תוך דקות ספורות, בין אם במצב חירום ובין אם במהלך טיפול. https://nocamels.com/2024/08/startup-gets-fda-approval-for-cardiac-ultrasound-software/ https://streetlight.s3.eu-north-1.amazonaws.com/Review-screen.mp4 

מדוע ירון פיתח מכשיר לטיפול בשבץ. לאחר שבנו ליר נולד עם דיסאוטונומיה משפחתית (תסמונת ריילי-די), ייסד ירון סגל את BrainQ כדי למצוא פתרון. קסדת גלי המוח שהוא פיתח אמנם לא עוזרת לליר, אך השדה האלקטרומגנטי בתדר נמוך מרפא חולי שבץ רבים.  
https://www.israel21c.org/dads-quest-to-aid-son-leads-to-stroke-recovery-technology/ https://www.brainqtech.com/ 

טיפול בזיהומים אחרי החלפת ברך. ב-2% מהשתלות ברך מתוך מיליוני השתלות בשנה מתרחשות זיהומים שלא ניתנים לטיפול, מכיוון שהחיידקים מגינים על עצמם עם ביופילם בלתי חדיר. חברת Dimoveo Medical פיתחה תהליך שמשתמש בננו-חלקיקים כדי "לחולל" את הביופילם ולאפשר לאנטיביוטיקה להרוג את החיידקים.  
https://nocamels.com/2024/09/nanoparticles-sandblast-hard-to-handle-bacteria-from-joint-implants/ 
https://dimoveomedical.com/ 
https://www.youtube.com/watch?v=CLHrdDoTZQ8 

להרחיק יתושים. חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים פיתחו ג'ל המבוסס על תאית, שמתייבש על העור ומונע מיתושים לזהות ריחות אנושיים. ואם יתוש יצליח לעבור את הג'ל, הוא לא יהיה מסוגל להטיל ביצים בשל השפעתו.  
https://nocamels.com/2024/09/gel-that-stops-mosquitoes-biting-and-reproducing-is-creating-a-buzz/ 
https://academic.oup.com/pnasnexus/article/2/4/pgad069/7103447 

 

 

ישראל היא כוללת וגלובלית 

 

כפר אקולוגי בדואי מפיק מים מהאוויר. חברת H2OLL הישראלית התקינה את מערכת "מים מהאוויר" הראשונה במלואה בכפר האקולוגי הבדואי ואדי עתיר. המערכת אמורה לייצר כ-1,000 ליטר מים ביום במיקום היבש שבנגב. H2OLL מנהלת כרגע קמפיין מימון המונים.  
https://nocamels.com/2024/09/water-from-air-tech-placed-at-bedouin-sustainable-farming-initiative/ 

מהנדסת ביו דרוזית היא אלופת הספורט של ישראל. קרוואן חלאבי מהכפר הדרוזי עוספיה היא מהנדסת ביו-רפואית בחברת Ossio. בנוסף, היא אלופת ישראל לנשים 2024 ב-5,000 מטרים וסגנית האלופה במירוץ 3,000 מטר מכשולים לנשים.  
https://www.ynetnews.com/culture/article/hynk3czda 

ערבי ישראלי ויהודי ישראלי באוניברסיטת הרווארד. צור גולדן פועל מזה שנים למען השבת גופת אחיו המת, הדר גולדן, שגופתו מוחזקת עדיין בעזה. עבאוד אשקר, יזם ערבי נוצרי מנצרת, הפך לסמל של דו-קיום בישראל. שניהם פועלים באוניברסיטת הרווארד לקידום ישראל.  
https://www.ynetnews.com/article/sjsyqrzca 

אחד המשפיעים ביותר ב-AI. זאק דבי-אהרון, מנכ"ל חברת AEYE Health, נבחר על ידי מגזין Time כאחד ממאה האנשים המשפיעים ביותר בתחום הבינה המלאכותית בשנת 2024. חברת AEYE משתמשת ב-AI ובתמונות רשתית של מצלמת יד כדי לבדוק רטינופתיה סוכרתית.  
https://nocamels.com/2024/09/time-taps-creator-of-diabetic-eye-test-among-most-influential-in-ai/ 

שותפות אנרגיה ירוקה בין ארה"ב לישראל. לחברי הקונגרס האמריקני הוצג חוק "US-Israel Energy Center Reauthorization Act of 2024", שמטרתו לקדם טכנולוגיות אנרגיה ירוקה. החוק יממן עד 50% מהפרויקטים המשותפים בין ישראל לארה"ב, כגון פיתוח אגירת אנרגיה, אנרגיה מתחדשת ואבטחת סייבר לתשתיות אנרגיה.  
https://israfan.com/p/us-israel-green-energy-collaboration 

פרס עיצוב בינלאומי. מעיין קינסבורסקי, שלמדה במכון הטכנולוגי הישראלי (הטכניון), זכתה בפרס העיצוב הבינלאומי Red Dot על פרויקט "U·Bra" שלהחזייה חדשנית לנשים שעברו כריתת שד ולא יכולות לעבור ניתוח שחזור. החזייה מציעה חלופה לא פולשנית להשתלות סיליקון.  
https://technionuk.org/news-post/technion-industrial-design-graduate-wins-prestigious-design-award-for-designing-a-post-mastectomy-3d-printed-bra/ 

יותר ביטחון לשדות תעופה באירופה. תוכנת APIDS לזיהוי פריטים אסורים של חברת SeeTrue הישראלית שולבה במערכות הבדיקה הביטחוניות המתקדמות של Smiths Detection. בקרוב התוכנה תקבל הסמכה מהכנס האזרחי האירופי לתעופה.  
https://www.smithsdetection.com/press-releases/smiths-detection-accelerates-partnership-with-seetrue/ 

אבחון מרחוק לחקלאים באייווה. חברת Landus, הקואופרטיב החקלאי הגדול ביותר באייווה, מציעה לכל חבריה ביטוח בריאות. הנרשמים יקבלו ערכת בדיקה רפואית מחברת TytoCare הישראלית, הכוללת סטטוסקופ, מדחום ומצלמה דיגיטלית לבדיקות מרחוק.  
https://www.agriculture.com/landus-launches-new-health-coverage-plans-for-farmers-8701884 

מדוע מלאווי הצביעה בעד ישראל? הופתעתי לגלות שמלאווי תמכה בישראל בהצבעה האחרונה באו"ם (המעצבנת). ואז ראיתי כי 700 מלאווים עובדים בישראל ועוד 10,000 צפויים עד סוף 2024. הם עובדים בחקלאות, בבנייה, בטיפול בקשישים ובתיירות.  
https://www.ynetnews.com/business/article/s17vgs11ac 

תודה, נשיא ארגנטינה מיילי. בנאום מרשים בעצרת הכללית של האומות המאוחדות, תקף נשיא ארגנטינה, חוויאר מיילי, את ההטיה המתמשכת של הארגון הבינלאומי נגד ישראל. אחרי שהסביר (במינוט 5:00) כמה האו"ם התנוון, הוא מביע את תמיכתו בישראל (במינוט 7:30).  
https://israfan.com/p/argentinian-president-milei-slams-un-anti-israel-bias 
https://www.youtube.com/watch?v=Pw2UMwLbMCE 

 

 

מדע וטכנולוגיה 

 

אבטחת רשתות הסייבר של ישראל. כלבי חילוץ והצלה ברצועת עזה צוידו בטכנולוגיה של Mobilicom, חברה אוסטרלית-אמריקאית-ישראלית. בנוסף, Mobilicom מספקת ציוד רפואי, מגנה על קווי חשמל ומפקחת על שדות חקלאיים.  
https://ats.org/our-impact/technion-hero-sarit-shpits-securing-israels-cybersecurity-networks/ 

ווייז לרחפנים. חברת Airwayz הפכה לאחת ממערכות ניהול התנועה לכלי טיס בלתי מאוישים (UTM) הנפוצות ביותר בעולם. בנמל רוטרדם, הנמל העמוס ביותר בעולם, Airwayz מתאמת בין 60 מפעילי רחפנים שמשרתים כ-3,000 חברות.  
https://nocamels.com/2024/08/air-traffic-startup-watches-the-skies-to-keep-drones-safely-in-synch/ 

השאירו את הרחפנים שלכם מחוברים. חברת Elsight פיתחה מערכת תקשורת בשם Halo המאפשרת לשלוט ברחפנים, רובוטים או מכשירים חיוניים אחרים גם מחוץ לקו הראייה. ב-8 באוקטובר, Elsight סיפקה את המערכת שלה בחינם לצה"ל.  
https://nocamels.com/2024/09/keeping-drones-in-touch-with-the-ground-whatever-the-mission/ 

אוטומציה של תהליכי IT באמצעות AI. Kubiya מסייעת למפתחים תוכנה בכך שהיא מבצעת משימות חוזרות ונשנות. העוזר החכם AI "Teammates" של Kubiya מאפשר למהנדסי תוכנה לתת הוראות באמצעות שיחות דמויות אדם.  
https://www.israel21c.org/ai-assistant-lets-software-developers-skip-repetitive-tasks/ https://www.youtube.com/watch?v=sIgI5Owgeik 

ביטחון לרוכבי אופנועים. Rider Dome מכונה "מובילאיי לאופנועים". המערכת משתמשת ב-Vision AI של מצלמות זווית רחבה המפקחות על החלק הקדמי והאחורי בו זמנית. מערכות אזהרה בזמן אמת במראות הצד מספקות התראות קוליות וויזואליות על עקיפות מסוכנות, נסיעות בזיגזג, סכנות התנגשות, מרחק קצר מדי ונקודות מתות.  
https://www.israel21c.org/rider-dome-helps-motorcycle-riders-avoid-accidents/ 
https://www.riderdome.com/ 
https://www.youtube.com/watch?v=oXJtBEMY6Jk 

ההידרופויל היציב ביותר. תכנית IN-VENTech בחיפה הקימה עד כה 67 סטארטאפים, בהם Level Hydrofoils, שפיתחה E-Foil ייחודי המאפשר לכם "לעוף" בגובה מטר מעל המים במהירות של עד 35 קמ"ש – עד 30 או 40 ק"מ בטעינה אחת. המערכת משתמשת בג'ירוסקופ שמסוגל אפילו לייצב כלב (ראו סרטון).  
https://nocamels.com/2024/09/marine-technology-keeps-e-foil-users-in-the-air-and-out-of-the-water/ 
https://www.levelfoils.com/ 
https://www.youtube.com/watch?v=g0Rs_9yYZVM 
https://english.in-ventech.co.il/ 

עדשות מגע בהדפסת 3D מיידית. חברת Lensy Medical מפתחת עדשות מגע מותאמות אישית, שהאופטומטריסט יכול להדפיס במקום לאחר בדיקת הראייה שלכם. הן מותאמות בצורה מושלמת, נוחות וזולות בהרבה מעדשות מגע רגילות.  
https://www.israel21c.org/3d-printing-your-own-personalized-contact-lenses/ 
https://finder.startupnationcentral.org/company_page/lensy-medical 

חלב מאפונת עין. חברת Better Pulse היא הראשונה שהשתמשה באפונת עין (או אפונת פרה) כאלטרנטיבה חדשה נטולת חלב. מבחינה טכנית, אפונת העין היא קטנית המכילה כמעט את כל חומצות האמינו החיוניות. צמח עמיד זה דורש מעט מים ודשנים, עמיד בחום ויש לו טביעת רגל פחמנית נמוכה מאוד.  
https://nocamels.com/2024/09/resilient-and-nutritious-new-plant-based-milk-aims-to-make-a-splash/ 
https://better-pulse.com/ 

יותר נתונים לחקלאים. חברת CropX שיתפה פעולה עם CNH (יצרנית מכונות חקלאיות ניו הולנד). הדבר מאפשר לנצל את הנתונים שנאספים על ידי המכונות כדי להשיג תוצאות מיטביות בזריעה, דישון וקציר. CropX משתפת פעולה גם עם ג'ון דיר.  
https://www.newaginternational.com/agtech/cropx-cnh-connect-for-precision-agriculture/ 

עריכת תמונות מהירה יותר. חברות שמייצרות תמונות שיווקיות לעסקים מקוונים יכולות לבדוק את Cymbio. היא פיתחה את Cymagery AI, המייעלת את כל תהליך העריכהמהעלאת התמונות ועד לבדיקה של זכויות יוצריםובכך מצמצמת את עומס העבודה המנהלי ביותר מ-70%.  
https://nocamels.com/2024/09/automated-marketing-firm-unveils-new-image-editing-suite/ https://www.cym.bio/ 

 

כלכלה ועסקים 

 

השקעות בחברות ישראליות. חברת Startup Nation Central יצרה וובינר שימושי המספק מדריך למחקר על סטארטאפים ישראליים, ליצירת רשימת מעקב, לניהול עסקאות השקעה ולניהול השקעות מתמשכות.  
https://finder.startupnationcentral.org/reports/webinar-master-dealflow 
https://www.youtube.com/watch?v=h4ic4BhcCiI 

תאי חשמל למקסיקו. חברת GenCell Energy תספק לרשות החשמל המקסיקנית Comisión Federal de Electricidadחברת השירות הגדולה ביותר בצפון אמריקהמתקני גיבוי נוספים מסוג REX בשווי של 4.4 מיליון דולר. GenCell מייצרת מימן נקי מאמוניה נוזלית.  
https://nocamels.com/2024/09/israeli-clean-energy-firm-supplying-power-cells-to-mexicos-state-utility/ 

אירלנד רוכשת מערכות צבאיות מישראל. למרות שאירלנד מרבה להשמיץ את ישראל בזירה הפוליטית, היא רכשה בעשור האחרון נשק ישראלי בשווי 9.4 מיליון דולר. בין היתר כמעט 5 מיליון דולר עבור רחפנים מחברת Aeronautics, וכ-300,000 דולר עבור תחזוקתם. כעת אירלנד רוצה לרכוש עוד. חוצפה!  
https://worldisraelnews.com/despite-alleging-genocide-in-gaza-war-ireland-may-purchase-drones-from-israel/ 

רחפנים תוצרת בית. מנהלת פיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות (מפא"ת) תוציא מכרז לרכישת כ-20,000 רחפנים מתוצרת ישראל, בשווי מאות מיליוני שקלים על פני חמש שנים. הרחפנים יחליפו את הרחפנים הסיניים שבהם משתמש כיום צה"ל.  
https://www.jns.org/israel-shifts-gears-20000-homegrown-drones-on-the-horizon/ 

מערכת טיפול לקשישים מתרחבת לאירופה. חברת Essence SmartCare שותפה עם פלטפורמת ניהול האזעקות השוודית המובילה Skyresponse כדי לשלב את פתרון Care@Home שלה לטיפול בקשישים במדינות הנורדיות ובאזור DACH (גרמניה, אוסטריה ושווייץ). החברה מתרחבת גם לממלכה המאוחדת. https://nocamels.com/2024/09/israeli-monitoring-system-for-seniors-to-be-introduced-in-europe/ 
https://nocamels.com/2024/09/uk-council-using-israeli-monitor-for-seniors-in-own-homes/ 

אקזיטים, רכישות ומיזוגים עד 29 בספטמבר 2024: חברת CropX רכשה את חברת EnGeniousAg, חברה אמריקאית לטכנולוגיות חיישני חנקן. 

השקעות בסטארטאפים עד 29 בספטמבר 2024: Torq גייסה 70 מיליון דולר; Cherre גייסה 30 מיליון דולר; GEOX גייסה 19 מיליון דולר; Tamnoon גייסה 12 מיליון דולר; Enzymit גייסה 10 מיליון דולר; Bluebricks גייסה 4.5 מיליון דולר; aption.com גייסה 2.4 מיליון דולר. 

 

 

תרבות, בידור וספורט 

 

צבעים, תרבות וניגודים בירושלים. בירת ישראל הציעה מגוון צבעוני, כולל "ההתעוררות", סיפור על מסעה של רוואן עוסמאן מאנטישמיות אל היהדות; סיור של האמן צדוק בן-דוד במגדל דוד; שבוע העיצוב בבית הנסן; המחזמר "דוד מלך המשרתים" ופסטיבל יין. לחיים!  
https://rjstreets.com/2024/09/22/jerusalem-a-week-of-color-culture-and-contrasts/ 

עוד על שבוע האמנות הירושלמי. שבוע האמנות של ירושלים השנה מתמקד באירועים מה-7 באוקטובר. הנושא הוא "התיבה" – בהשראת סיפורו התנ"כי של נוח, המתאר אסון מבול והשלכותיו המובילות לגאולה ולתקווה.  
https://www.israel21c.org/jerusalem-design-week-opens-sept-19-with-ark-theme/ 
https://www.jns.org/jerusalem-design-week-oct-7-reflected-through-art/ 

 

המדינה היהודית 

אוכלוסיית ישראל מגיעה ל-10 מיליון. בראש השנה היהודי מעריכים כי אוכלוסיית ישראל חצתה את קו ה-10 מיליון תושבים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דיווחה בסוף שנת 2023 על 9,915,000 תושבים, ובקצב גידול של 1.2% עד 1.6% האוכלוסייה בוודאי עברה את הסף (77% יהודים, 20.8% ערבים). נולדו 183,000 תינוקות.  
https://www.timesofisrael.com/ahead-of-rosh-hashanah-israeli-population-expected-to-top-10-million-within-weeks/ 
https://worldisraelnews.com/israels-population-tops-10-million/ 

זרע מקראי קם לתחייה. זרע מסתורי שמקורו בין השנים 993 לספירה ועד 1202 לספירה, שהתגלתה על ידי ארכיאולוגים במערה במדבר יהודה לפני 40 שנה, קם לתחייה. ההערכה היא כי מדובר בבלסם הרפואי המקראי "צֳרִי" (או "צֶרִי"), המוזכר בספר בראשית (37:25 ו-43:11), שכן הוא מכיל כמויות גבוהות של תרכובות מרפאות כמו נוגד החמצון סקוואלן.  
https://www.jns.org/scientists-revive-1000-year-old-tree-possibly-mentioned-in-genesis/ 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.