יום ראשון, 12 בינואר 2020

החדשות הטובות של ישראל 12 בינואר 20


במהדורה ה -12 בינואר של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• מדענים ישראלים מייצרים מולקולה למניעת וירוסים המתפשטים ממכרסמים לבני אדם.
• ישראל שולחת סיוע ומתנדבים למאבק באסונות באוסטרליה ופורטו ריקו.
• החידושים הישראלים זוכים בפרסים ושבחים ב- CES 2020 בלאס וגאס.
• סטארט-אפ ישראלי מפתח מערכת להפוך זבל לאנרגיה.
• מספר שיא של תיירים ביקר בישראל בשנת 2019.
• מיליון ישראלים צופים בפתיחת העונה השלישית של סדרת הטלוויזיה הישראלית פאודה.
• ארכיאולוגים מוצאים מטבעות מתקופת בית שני ושולחן מדידת אבן.

ההישגים הרפואיים של ישראל

מולקולת דמה מנטרלת וירוסים מסוכנים. מדענים במכון ויצמן בישראל ובאוניברסיטת תל אביב הנדסו מולקולה בשם ארנצפט כדי להטעות ולהשמיד וירוסים הנודדים ממכרסמים לבני אדם. Arenacept נקשר חזק לנגיף, ומתפקד כמו דמה. זה גם מפעיל את ההגנות של המערכת החיסונית.

ממשלת ארה"ב קונה טיפול בפצע ישראלי. בהתאם לחוזה לשנת 2015 עם חברת MediWound הישראלית, מחלקת הבריאות האמריקאית, מאגרת את הטיפול בכוויות NexoBrid בשווי של 16.5 מיליון דולר. ל- HSS אופציות על 50 מיליון דולר נוספים של NexoBrid.

הורדת עלות צילומי רנטגן. Nanox של ישראל הוא שיתוף פעולה ישראלי / יפני שיצר את מקור הרנטגן הדיגיטלי הראשון בכיתה מסחרית ליישומי הדמיה רפואית. הטכנולוגיה החדשה של ננוקס יכולה להפחית משמעותית את העלויות של מערכות הדמיה רפואית.

התוכנית מיטיבה עם חולים ורופאים. מאז שנת 2015 תוכנית ה- ETGAR של אוניברסיטת בר-אילן מחייבת את הסטודנטים הרפואיים שלה לבקר חולים בבית לאחר השחרור מבית החולים. מחקר מראה כי מטופלים מרוויחים משמעותית, במיוחד אלה עניים, מבודדים, מבינים מעט עברית או חסרי השכלה. גם רופאים עתידיים נהנים מכך.

שיעורים שנלמדו בהתמודדות עם חצבת בסמואה. הצוות הישראלי של תשעה רופאים ואחיות מהמרכז הרפואי שיבא בתל השומר חזר לעזור לסמואה להילחם במגיפת חצבת שלה. הצוות הדגיש עד כמה חיונית הייתה תוכנית חיסון במניעת התפרצויות דומות.

עורך הדין משאיר 15 מיליון דולר לבית החולים הישראלי. למרות שעורך הדין בדימוס דניאל ג'ייקובסון ניהל חיים צנועים, הוא הוריש 50 מיליון שקל לבית החולים איכילוב בתל אביב. זה יכסה 10 חדרי ניתוח חדשים ושדרוגים גדולים אחרים לבית החולים.

ישראל הינה מכילה וכללית

מימון ממשלתי לכלל האזרחים. מאמר זה מדגיש את מימון רשות החדשנות לישראל, יזמות נשים חרדיות וערביות. חברות הסטארט-אפ המוצגות כוללות מכשיר רפואי להגנה על עיניהם של חולי סוכרת; מחשב ניהול הנכסים הראשון בעולם ופלטפורמה לעצות יופי חכמות.

דו קיום בערים מעורבות ישראליות. בכל עיר יהודית-ערבית מעורבת ישראלית קיים שיתוף פעולה הדוק בין יהודים לערבים בכל רמות ניהול ופעילות עירוניות. 81% מהתושבים היהודים אמרו כי היחסים עם התושבים הערבים היו טובים ו 89% מהתושבים הערבים אמרו שהיחסים עם התושבים היהודים היו טובים.

הכשרת אחיות הרשות הפלסטינית ועזה. 16 אחיות (11 מהרשות הפלסטינית ו -5 מעזה) השתתפו בקורס הדמיה רפואי בן ארבעה ימים במרכז הרפואי שיבא ברמת גן. בתוכנית היו גם מפגשים בנושא כישורי ניהול, תוך התמקדות כיצד להתמודד עם מצבים מתוחים.

ישראלים זוכים שוב באליפויות מתלבטים. בפעם השלישית, נבחרת ישראלית זכתה באליפות העולם לוויכוח באוניברסיטאות. זו הייתה הקבוצה הנשית הישראלית הראשונה שניצחה, והביסה 750 מתמודדות בינלאומיות בקטגוריית השפה השנייה באנגלית (ESL), בבנגקוק, תאילנד.

ישראל שולחת סיוע לבעלי חיים אוסטרלים שנפגעו באש. גן החיות התנכי של ירושלים גייס כסף לתרומת ציוד רפואי וטרינרי לטיפול בבעלי חיים הסובלים מהשריפות המשתוללות באוסטרליה. הפריטים כוללים משחות צריבה, מחליפי חלב, תרסיסי פצעים וריכוזי הידרציה לשימוש באזור ויקטוריה מזרח ג'יפסלנד.

סיוע לפורטו ריקו. מתנדבים מהארגונים הלא ממשלתיים הישראלים ישראייד עדיין סייעו לפורטו ריקו להתאושש מהוריקן מריה לשנת 2017, כאשר הוכה האי על ידי רעידת אדמה בעוצמה של 6.4. למעלה ממיליון אנשים בלי חשמל ומים, ולפי הערכה 300 חסרי בית. IsraAID מבצעת הערכת צרכים.

הפתעה לישראלית בשבדיה. נועם שלו הישראלי היה מודאג כשמלצרית פליטים סורית בשבדיה שאלה מאיפה נועם. הוא אמר "ישראל" ומיהר ליציאה. אך המלצרית ואחותה עצרו אותו והודו לו על הטיפול הרפואי של ישראל שהציל את אמם במהלך מלחמת האזרחים בסוריה.

סרטון העשור. כמה מההישגים העיקריים של ישראל בעשר השנים האחרונות, סוכמו תוך 2 דקות 18 שניות.

מדעי הטכנולוגיה

חידושים ישראליים ביריד הטכנולוגיה הגדול בעולם. שלושים סטארט-אפים ישראלים שהוצגו ב- CES 2020 בלאס וגאס (7 - 10 בינואר). זהו יריד הטכנולוגיה הגדול בעולם עם 175,000 משתתפים. בביתן הישראלי היו 22 סטארט-אפים. אל על הוסיפה טיסה נוספת כדי להגיע בבוקר היום הראשון. והיה מלא עד אפס מקום.

רשות הפלסטינית לעיוורים וחירשים. ב- CES 2020 השיקה OrCam הישראלית MyEye 2 משודרג עם פקודות AI וקוליות. זה הפך לעוזר אישי לביש לבעלי מוגבלויות ראייה. OrCam זכתה גם בפרס "החידוש הטוב ביותר" של התוכנית עבור OrCam Hear, על כבדי השמיעה לעקוב אחר שיחה בחדר רועש.

ווטרגן זוכה בפרס הגדול ב- CES. ווטרג'ן של ישראל, החברה שהופכת אוויר למי שתייה, זכתה בתואר מוצר יעילות האנרגיה של השנה בטקס פרסי סימון המצוינות לבית החכם לשנת 2020 בטקס CES לאס וגאס. פרסי האיגוד לטכנולוגיית צרכנים מכירים בכל שנה בחידושי הבית החכם המובילים.

תהנה מהנסיעה. ב- CES 2020, חברת Mobileye של ישראל פרסמה את הסרטון הזה של נסיעה ברחובותיה העמוסים של ירושלים במכונית אוטונומית הנשלטת על ידי חבילת חיישנים עם 12 מצלמות של Mobileye. הוא מנהל משא ומתן על עבודות דרך, פניות שמאלה לא מוגנות, כיכרות עמוסות, מעברי חצייה וכמה תנועה כבדה מאוד. וזה לא מכניס רגל לא נכון.

עשור של חדשנות ישראלית. אחד המאמרים הרבים המדגיש את הטכנולוגיות וההמצאות העיקריות של עשר השנים האחרונות. Waze, Moovit, Watergen, MarginProbe, כיפת ברזל, ReWalk, OrCam, לב מודפס בתלת מימד, NanoGhost, DayTwo ו- SpaceIL של Beresheet. הכל הוצג בעבר בעלון זה.

כיצד מתפרקים חיידקים ביומסה. פרופ 'יצחק מזרחי, אוניברסיטת בן גוריון, כבר קיבל שני מענקים של מועצת המחקר האירופית למחקריו כיצד מיקרובים מבזבזים פסולת צמחית. כעת הוא קיבל שלישי - הפעם ממממן המחקר הגרמני Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG).

פריצת דרך במערכות הגנה בלייזר. בעקבות "פריצת דרך טכנולוגית", החל משרד הביטחון של ישראל בפיתוח מערכת קרן לייזר המסוגלת להשמיד רקטות ומל"טים קטנים כדי להשלים את כיפת ברזל. המערכת החדשה יקרה אך תהיה לה עלויות תפעול זניחות.

דיגיטציה של ארכיוני הטלוויזיה של ישראל. הארכיונים של רשות השידור ממירים מסרטים לפורמט דיגיטלי. הפרויקט בן 5 השנים יעבד מאות אלפי קלטות, קלטות בטמקס, קלטות סליל לסליל וסרטים שהוקלטו בין 1948 למאי 2017.

סייברטק חוזר. Cybertech 2020, האירוע השנתי הגדול ביותר בתחום אבטחת הסייבר בעולם שמחוץ לארה"ב, מתקיים בתל אביב 28 - 30 בינואר. מאות חברות סטארט-אפ ישראליות מציגות וכ -18,000 משתתפים מכל 80 מדינות צפויים להגיע. סטארטאפים יתמודדו גם באתגר החדשנות של סטרטאפ של Cybertech.

הפיכת זבל לאנרגיה. אחד המקבלים את המענק המשותף האחרון לארה"ב-ישראל BIRD הוא Exency of Israel. יחד עם ברייטון אנרג'י האמריקנית הם מפתחים "מערכת ביומסה מוצקה ויעילה גבוהה וביוב פסולת מוצקה המונעת על ידי ייצור חשמל" בעיירה שדרות בישראל.

אריזה בת קיימא שומרת על רעננות. חברת Stepac, מבוססת ישראל (כיום חלק מג'ונסון מת'י), השיקה את מגוון פתרונות האריזה הקיימים ביותר שלה לשימור הטריות והארכת חיי המדף של רימונים וזרעי רימון ושקעים.

כלכלה ועסקים

הצמיחה הישראלית נמצאת בראש כל מדינות המערב. כלכלת ישראל, שנמדדה בתוצר שלה, צמחה ב -3.3% בשנת 2019. זה היה השיעור הגבוה ביותר במדינות המערב וכמעט כפול מהממוצע ב- OECD של 1.7%. התמ"ג של ישראל עלה בעשור האחרון ב -44%.

יתרות החוץ של ישראל עולות ב -3.64 מיליארד דולר. יתרות מטבע החוץ של ישראל זינקו בדצמבר בשיא של 3.64 מיליארד דולר לסיום השנה, בשיאה חדש בכל הזמנים של קצת יותר מ -126 מיליארד דולר. בשנת 2019 התחזק השקל הישראלי מול כל המטבעות המערביים הגדולים והפך למטבע החזק בעולם.

שנת שיא לבריאות דיגיטלית. 580 חברות סטארט-אפ דיגיטליות לבריאות דיגיטליות גייסו 662 מיליון דולר בשנת 2019 - גידול של 32% לעומת 2018. ישראל היא ייחודית, שכן כל האזרחים הם חברות בחברת בריאות, שכל אחד מהם כולל כשלושה עשורים של נתונים דיגיטליים (אנונימיים) שעומדים לרשות הסטארטאפים לפיתוח. מערכות ומכשירים פורצי דרך.

עשור פורח. רק כמה מאמרים רבים מתוך סיכומי ההישגים הכלכליים של ישראל בעשר השנים האחרונות. הוא מדגיש כי כיום פועלות בישראל יותר מ -6,400 חברות סטארט-אפ ו -362 חברות רב-לאומיות.

שיא 4.6 מיליון תיירים. שיא של 4.6 מיליון תיירים ביקרו בישראל בשנת 2019 - 12% יותר מאשר בשנת 2018. רובם היו מארה"ב, ואחריה צרפת, רוסיה, גרמניה ובריטניה. תיירות תרמה למשק בשנת 22.5 מיליארד שקל (6.6 מיליארד דולר). תל אביב היא אחד היעדים המובילים של גוגל.

טיסות ישירות ממולדובה. נראה כי כל חברת תעופה רוצה לטוס לישראל. האחרונה היא חברת התעופה הלואו-קוסט המולדובית FlyOne, המשיקה באפריל מסלול פעמיים בשבוע בין שדה התעופה בן גוריון בתל אביב לבירת מולדובה קישינאו. אייר מולדובה, ארקיע ישראל וישראייר כבר טסים את המסלול בעונת השיא.

חד קרן ישראלי הוכפל בשנת 2019. בישראל יש 20 חד קרן, חברות בבעלות פרטית בשווי של יותר ממיליארד דולר. רק לארה"ב, סין ובריטניה יש יותר. החדשים הם Riskified, InMode, Monday.com, Vayyar, Fabric, Lemonade, Next Insurance, Lightricks, Hippo, Trax ו- SentinelOne.

טסלה מתחילה בישראל. יצרנית הרכב החשמלי האמריקאית טסלה פתחה חנות בקניון רמת אביב עבור קונים להירשם למכונית טסלה חדשה. טסלה מוטורס ישראל נרשמה כחברת בת בבעלות מלאה בישראל וכבר באולם התצוגה בתל אביב 2000 מ"ר יש כבר כמה מכוניות טסלה דגם 3.

המאיץ הישראלי הראשון לסטארטאפים איטלקים. שגרירות איטליה בישראל ובנק האיטזה סנפאולו האיטלקי בחרו 7 סטארט-אפים שיצטרפו לתכנית המאיץ הראשונה שלה לסטארט-אפים איטלקיים בישראל, שבסיסה באילת. שגריר איטליה שיבח את "המערכת האקולוגית הבלתי רגילה והדינמית של אומת ההפעלה".

יציאת האבטחה הגדולה ברשת. ארמיס של ישראל, יצרנית תוכנת האבטחה Internet of Things (IoT), נרכשת על ידי חברת Insight Partners, אמריקאית, חברת הון סיכון וחברות הון פרטיות, במסגרת עסקת מזומנים המעריכה את החברה הישראלית על 1.1 מיליארד דולר. העסקה היא הגדולה ביותר אי פעם עבור חברת אבטחת סייבר ישראלית פרטית.

רומן אברמוביץ 'רוכש משרדי תל אביב ב58 מיליון דולר. המיליארדר הישראלי-רוסי רומן אברמוביץ 'קנה בניין משרדים בחוף הים בתל אביב תמורת 200 מיליון שקל. ניתן להפוך את הנכס למלון או לבניין מגורים. אברמוביץ 'בונה גם אחוזה של 27 מיליון דולר בנווה צדק.

תרבות, בידור וספורט

ואן גוך מגיע לישראל. "ואן גוך חי", המגלם את עצמו כ"חווית תערוכת המולטימדיה המתויירת בעולם ", מגיע להרצליה מ -16 בינואר עד 18 באפריל. בינה מלאכותית וטכנולוגיית הקרנה רב-חושית, יביאו את המבקרים למסע במסעו של וינסנט ואן גוך חיים ועבודה.

פסטיבל הרחוב בתל אביב חובק את המגוון התרבותי. פסטיבל אור הלילה השישי מגיע לנווה שאנן בדרום תל אביב בתאריכים 16 ו -18 בינואר. האירוע החינמי מביא מופעי מחול, מוזיקה ואוכל לפארקים, רחובות, מרחבים עירוניים וחנויות בשכונה, שם ישראלים, מהגרים אפריקאים ועובדים זרים. לחיות.

מגן-רוח. ארגון הצדקה MyIsrael מארח ערב עם המנטליסט ליאור סוכארד ביום שני, 10 בפברואר, במרכז סוזן דלל בתל אביב. חברת ישראל מחברת בין תורמים עם 18 גורמים מעוררי השראה בישראל. אתה יכול לבחור באיזה יתמוך וכמאה אחוז מכספך ישירות לסייע לאנשים נזקקים.

עוד עונה מדהימה של פאודה. הפרק הראשון של העונה השלישית של דרמת הלהיט הישראלית "פאודה" נצפה על ידי כמיליון ישראלים. סדרת הטלוויזיה, על יחידת קומנדו של צה"ל, היא בעברית ובערבית. נטפליקס שידרה את שתי העונות הראשונות שלה עם כתוביות באנגלית. העונה השלישית תוצג בנטפליקס במהלך 2020.

דברים לעשות בישראל בינואר. אירועי החודש כוללים את להקת בת שבע מציגה את "ונצואלה" של אוהד נהרין בתל אביב; פסטיבל מוזיקה קאמרית אילת וטריאתלון ישראמן.

המדינה היהודית

הממצאים הראשונים של שנת 2019. מאמר נוסף "הטוב ביותר" לשנת 2019 והפעם מתמקד בתגליות הארכיאולוגיות החשובות בישראל בשנה האחרונה. הם כוללים את חותמות 'איכר בן מתניהו' ואת אדוניהו. העיר של גוליית, שביל הרגל, פסיפסי בית כנסת מהמאה החמישית, קיר ים בן 7000 שנה ובירה מקראית.

שולחן בית שני שנמצא בירושלים. שולחן מדידה מאבן נדיר בן 2000 שנה התגלה לאחרונה בשביל הצליינים בעיר דוד בירושלים. ארכיאולוגים תוארכו מימי הבית השני, שנמצא בכיכר העתיקה בירושלים, בתוך השוק המרכזי של העיר.

ארכיאולוגים מוצאים את פני החנוכה. במהלך חג החנוכה, ילדים יהודים רבים מקבלים מטבעות שוקולד עטופים בנייר זהב. ארכיאולוגים ישראלים גילו מטמון זהב אמיתי בן 1,200 שנה במהלך חפירות ביבנה, בתוספת עשרים מטבעות בני 2,000 שנה באתר המשכן המקראי בשילה.

גידול צמחים מקראיים בישראל. בין ירושלים לים המלח מעובדים 20,000 צמחים בבלם של 2 דונם של חוות הגלעד. הם כוללים מינים המוזכרים בתנ"ך, כמו עצי לבונה ושיחי מירר. רבים מהצמחים הללו אבדו לארץ הקודש במשך מאות שנים וכעת הם מתחילים לפרוח שוב.

ג'יימס בונד של ישראל. ההיסטוריה המרתקת של מרדכי בן-פורת, שהנהגתו במבצע עזרא ונחמיה הביאה להצלתם של 130,000 יהודי עירק ומסעם לישראל. בהמשך התמנה לחבר כנסת, הפרלמנט של ישראל; והוא הקים את המרכז למורשת יהדות בבל.

ג'ורג'יה תפתח מרכז תרבות בירושלים. ג'ורג'יה הודיעה על כוונתה לפתוח מרכז תרבות בירושלים, שיצטרף לשגרירויות ארה"ב וגואטמלה ולמשרדי סחר של הונדורס, הונגריה, אוסטרליה, ברזיל וצ'כיה. סלובקיה ואוקראינה צפויות לפתוח גם משרדים כאלה.

מציל נהגים תקועים. מאמר נוסף על ידידים ישראלים ללא מטרות רווח ש -20,000 מתנדבים עוזרים לכל נהג שיש להם בעיות ברכבים שלהם. בשנה שעברה הם השתתפו במאות אלפי אירועים, בהם חילצו 1,500 תינוקות ממכוניות נעולות.

תערוכת תמונות של הסוכנות היהודית בשדה התעופה בן גוריון. תערוכת תמונות חדשה בשם "אחת לתשעים" בשדה התעופה בן גוריון מציגה את סיפורה של הסוכנות היהודית לישראל כשחגגה 90 שנה להיווסדה. תמונות אלה יקבלו בברכה את אלה שטסים למדינת היהודים וממנה עד 30 במרץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.