יום ראשון, 19 בינואר 2020

החדשות הטובות של ישראל 19 בינואר 20


במהדורת ה- 19 בינואר 2020 לחדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• תרופה ישראלית נבחרה לניסוי גדול בארצות הברית לטיפול ALS.
• הצהרה היסטורית משותפת ישראלית-מצרית כאשר ישראל מייצאת גז טבעי למצרים.
• מערכת ניתוח וידיאו ישראלית מסייעת להילחם בשריפות באוסטרליה.
• פריצת דרך אלקטרומגנטית ישראלית יכולה לחשוף עצמים נסתרים.
• חברת תעופה רוסית מרכזית מתחילה טיסות ישירות לישראל מסיביר.
• נהג הבדיקה של קבוצת המירוצים הראשונה בישראל בפורמולה.
• מספר עצום של ישראלים חגגו את סיום מחזור ה- 7.5 שנים של לימוד הדף-יומי.

ההישגים הרפואיים של ישראל

ארה"ב מאשרת הקפאת גידולים. ה- FDA האמריקני העניק אישור ל- IceCure Medical של ישראל להשתמש בטכנולוגיית הקפאת הגידולים שלה בכדי להשמיד גידולים סרטניים שפירים של הכליות, הכבד, האוזן, האף והגרון. יש לו כבר אישור של ה- FDA לגידולי שד שפירים ואישור אירופי לטיפול בגידולי שד ממאירים.

בית החולים בבריטניה מציג מכשיר ישראלי לאבחון מרחוק. כפי שפורסם בעבר, מכשיר TytoCare של ישראל מאפשר לרופאים לבחון חולים ממקומות מרוחקים. בתי חולים להוראה- ברדפורד NHS Foundation Trust אמורה להיות הספקית הראשונה בבריטניה שתשתף פעולה עם TytoCare.

טיפול ישראלי בניסויים המוניים. Pridopidine, מהביוטק הישראלי פרילניה, נבחר על ידי מרכז היילי בבית החולים הכללי במסצ'וסטס לבדיקת הפלטפורמה הראשונה (ריבוי טיפולים) אי פעם לטרשת עורפית אמיאוטרופית. Prilenia בודק את Pridopidine למספר הפרעות עצביות.

שתי טיפולי IBD פוטנציאליים. כפי שפורסם בעבר, ביומיקה של ישראל משתמשת במיקרוביומה האנושית (חיידקי קיבה) למלחמה בסרטן, IBD, אקנה וכו '. ביוניקה מתחילה מחקרים פרה-קליניים עבור BMC321 ו- BMC322, שתי קונסורציות מיקרוביאליות מפותחות שמטרתן לטפל במחלות מעי דלקתיות (IBD).

לעלות על בעיות שאולי הרופאים פספסו. הפעלת מכשירים רפואיים מבוססי ישראל IMedis AI מפתחת טכנולוגיה המנתחת תמונות ומסמכים רפואיים כדי לחשוף אי התאמות וממצאים שלא דווחו. הטכנולוגיה יכולה לסייע בגילוי מוקדם של סרטן, מחלות לב ומחלות כלי דם.

נשים בסיכון לסוכרת במהלך ההיריון. מדענים ממכון ויצמן הישראלי פיתחו אלגוריתם שיכול לחזות לאילו נשים יש סיכון גבוה לסוכרת הריון. נבדקו רשומות של 600,000 הריונות ישראליות. אלה שנמצאו בסיכון עלולים להימנע מסוכרת בעזרת פעילות גופנית ותזונה.

בדיקה גנטית של כל אחד. הווריאנטיקס של ישראל פיתחה את מבחן האבחון המקיף הראשון, הכל באחד, להפרעות תורשתיות נדירות. זה מבטל את הצורך להזמין בדיקות מרובות, חוסך זמן, כסף וחיים (פוטנציאליים). יש יותר מ -7,000 מחלות נדירות, שמשפיעות על 30 מיליון בארה"ב ומעל 350 מיליון ברחבי העולם.

עוזר לחולים לנשום. חברת ביו טכנולוגיות של ישראל מייצרת את קו Airway Medix של מכשירי נשימה חד פעמיים המשמשים לחולי טיפול נמרץ משומשים (בדרך כלל לא מודעים).

אל תחסנו את חיית המחמד שלכם יתר על המידה. המעבדות הביוגליות-ישראליות בישראל השיקו את CombCam, מכשיר קריאה אוטומטי המסייע לווטרינרים לפרש בדיקות נוגדנים וחיסונים בבעלי חיים. מוצרי האבחון הווטרינרי השונים של ביוגל זמינים כעת ביותר מ -35 מדינות.

מסרטן עד שרימפס. מאמר זה מתמקד בד"ר אבי שרדר ממכון הטכניון הישראלי. חברת PEEP Therapeutics שלו מפתחת טיפול בסרטן המבוסס על גן חלבון Elephant P53. הוא עובד גם על כימותרפיה מותאמת אישית ותרופות לנגיף שרימפס קטלני. הוא מנהל של ארבעה סטארט-אפים.

חברות סטארט-אפ רפואיות ישראליות בסן פרנסיסקו. 16 מחברות הפורטפוליו הרפואיות הישראליות של OurCrowd נכחו בכנס השנתי ה -38 של ג'יי.פי מורגן לבריאות בסן פרנסיסקו (13-15 בינואר). הפתרונות החדשניים שלהם כוללים טיפולי סרטן, בדיקת דם, טיפול בפצעים, טיפול במבוגרים יותר, טיפול בסוכרת ועוד.

חברות סטארט-אפ ישראליות המסייעות לבריאות בבריטניה. עשרה סטארט-אפים ישראלים בתחום ההיט-טק הוזמנו על ידי מרכז הטק הישראלי של ממשלת בריטניה לעזור לארגוני הבריאות בבריטניה לבנות שירותי בריאות מודרניים ויעילים יותר. הם יפגשו את AstraZeneca, NHSX, Care UK, Walgreens Boots Alliance ו- Amazon Web Services בלונדון.

ישראל היא מכילה וכוללת

כנס חרדים היי-טק. כפי שפורסם בעבר, ביזמקס הוא מרכז עסקים לתושבי ירושלים החרדים. זה ממש נותן חסות לוועידת תעסוקה בתחום ההיי-טק בירושלים, בשיתוף עם קרן קמח, שכבר סייעה למעלה מה20,000 חרדים למצוא מקומות עבודה.

ישראל מתחילה ביצוא גז טבעי למצרים. שר האנרגיה הישראלי יובל שטייניץ ושר הנפט המצרי טרק אל-מולה אישרו במשותף כי הגז הטבעי הישראלי זורם כעת למצרים. זה נחשב לשיתוף הפעולה הכלכלי המשמעותי ביותר מאז חתימת הסכם השלום בין המדינות.

תחזיות מזג אוויר חינמי להודו. כפי שפורסם בעבר, ClimaCell הישראלית מפתחת מערכת חיזוי מזג אוויר מדויקת ביותר. כעת היא הצטרפה לשיתוף פעולה עם גוגל ענן להשקת מודל בחינם ברזולוציה גבוהה בהודו, החוזה את מזג האוויר לאזור של 2 ק״מ בפרקי זמן של 15 דקות במשך 48 השעות הבאות.

חוזר לירח. כפי שדווח, SpaceIL של ישראל מתכננת לעשות ניסיון נוסף להנחית חללית ישראלית על הירח. התוכניות הללו בדיוק קיבלו דחיפה עם תרומה של מיליון דולר מטעם קרן משפחת בלווטניק. זה גם יתמוך בהכנסה של הננו-טאטליט הראשון של ישראל למסלול הירחי.

נותן קול למי שאינו מסוגל לדבר. כפי שפורסם בעבר על הסטארט-אפ הישראלי Click2speak וארגון עזר מציון מפתחים מקלדת לנפגעי אירוע מוחי ואחרים שיפעלו רק בעיניהם. עזר מציון מפעילה גם את מרכז ההלוואות היחיד של המזרח התיכון למכשירי הפקת דיבור.

כיבוי שריפות באוסטרליה. אחד הסטארט-אפים הישראלים שהציגו ב- CES 2020 בלאס וגאס היה אנליסט הווידיאו Edgybees. לאחר שסייעו להילחם בשריפות בקליפורניה בשנה שעברה, הם נענו לבקשה דחופה מאוסטרליה ותרמו אותה כדי לסייע בכיבוי שריפות בניו סאות 'ויילס.

מדעי הטכנולוגיה

לוויין התקשורת הלאומי של ישראל. התעשייה האווירית הישראלית בע"מ (IAI) תפתח ותקים את לוויין התקשורת הלאומי של ישראל, "דרור 1". סכום העסקה עם ממשלת ישראל הוא 190 מיליון דולר ונועד למלא את צורכי התקשורת הלוויינית של המדינה במשך 15 השנים הבאות.

מספר שיא של סטארט-אפים ישראלים ב- CES 2020. עלון זה דיווח בשבוע שעבר כי שלושים סטארט-אפים ישראלים הציגו ב- CES 2020 בלאס וגאס. כעת דווח שהיו הרבה יותר. 70 סטארט-אפים ישראלים הציגו את הטכנולוגיות שלהם, רק בתחום התחבורה, הערים החכמות והלוגיסטיקה.

פריצת דרך אלקטרומגנטית. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב פיתחו דרך חדשה לייצר ולשלוט על גלי טרהרץ, שיכולים לעבור בחומרים אטומים כדי לאתר אובייקטים מוסתרים ולחשוף את הרכבם. המדענים האירו אור אינפרא אדום על חומרים מובנים בננו, כדי לייצר את גלי הטרהרץ.

האפליקציה עוזרת לקויי ראייה להימנע ממכשולים. סטודנטים במכון הטכניון בישראל זכו בפרס פרויקטים סטודנטים בינלאומיים של IEEE עבור אפליקציה להגברת הבטיחות של אנשים לקויי ראייה. האפליקציה "עין ביונית" שולחת רטט לחגורת המשתמש כדי לעזור במשא ומתן על מדרגות ומכשולים אחרים.

מוניות אוטונומיות בדרום קוריאה. מובייליי שבסיסה בישראל תבדוק ותפרוס מוניות רובוט המופעלות על ידי טכנולוגיית הרכב האוטונומית שלה בדאגו, דרום קוריאה. ההפעלה מתוכננת עד שנת 2022. Mobileye כבר הודיעה על תוכניותיה להקים מאות מוניות אוטונומיות הפועלות ברחובות תל אביב, גם עד שנת 2022.

תשע הוא מספר אחד. Top Nine היא אפליקציית האינסטגרם הפופולרית ביותר בארה"ב ובבריטניה. זה נותן למשתמשים באינסטגרם קולאז' רשת של שלוש על שלוש של הפוסטים הפופולריים ביותר שלהם. זה פותח על ידי קווין נתנזון, מייסד מעבדות בטא, שמייחס את העלייה שלו, ואת מערכת ההפעלה הישראלית, משום שהטופ ניין הפך לוויראלי.

שוקולד חלב, אותו טעם, כמעט מחצית הסוכר. פרויקט SureChoc הוא שותפות בין גורמים תעשייתיים מובילים לאוניברסיטת בריטניה לקריאה. חטיף שוקולד החלב שלה משתמש בסוכר מיוחד שפותח על ידי חברת DouxMatok הישראלית. יש לו אותו טעם כמו שוקולד רגיל, אך 44% פחות סוכר ויותר סיבים תזונתיים.

כלכלה ועסק

רב-לאומיות לטובת הכלכלה הישראלית. 362 החברות הרב-לאומיות הפועלות בישראל שילמו כמעט 9 מיליארד דולר מיסוי ישיר בשנת 2019 - כ -18% מכל הכנסות המס שקיבלה ממשלת ישראל. הם מעסיקים כ 62,000 עובדים - הגדול שבהם הוא אינטל (11,000) ואחריהם HP (3,000) ו- IBM (2,000).

סטארט-אפ ירושלים. סרטון טוב המדגיש את החידוש והמערכת ההפעלה של בירת ישראל.

טיסות ישירות מסיביר. חברת התעופה השנייה הגדולה בגודלה ברוסיה S7 איירליינס תתחיל טיסות ישירות בין נמל התעופה הבינלאומי בן גוריון בתל אביב לנובוסיבירסק שבסיביר. ככל הנראה, מחצית מהמבקרים הרוסים בישראל מגיעים בסמוך לסיביר ולפני כן נאלצו לטוס במוסקבה. S7 מתחילה את השירות החדש ב -2 באפריל.

עוד יותר השקעה יפנית. 28 השקעות ורכישות של 2018 בשווי 710 מיליון דולר של חברות יפניות בסטארט-אפים ישראלים הוגברו בשנת 2019 על ידי 53 עסקאות בשווי 815 מיליון דולר. ההתעניינות היפנית בישראל עלתה לאחר ביקור יפן של ראש הממשלה נתניהו ב -2014, וראש הממשלה שינזו אבה בישראל בשנת 2015.

מרכז חדשנות הפנטק התל אביבי הושק. מרכז חדשנות חדשני של פינטק וטכנולוגיית ביטוח (פיננסים וביטוח) - Axell - הושק בתל אביב. המטרה היא ליצור שותפויות בין חברות מקומיות ובינלאומיות (למשל ג'נרלי, AIG ושירותי מכבי הבריאות בישראל), לבין חברות סטארט-אפ ישראליות.

רכישת אבטחת סייבר ישראלית שנייה עבור Mimecast. חברת אבטחת הסייבר האמריקאית Mimecast רכשה את חברת הסטארט-אפ Segasec של חברת הגנת הרשת הישראלית בסביבות 40 מיליון דולר. בשנת 2018 רכשה Mimecast את סטארט-אפ מעבדות Solebit הישראלית בסכום של 88 מיליון דולר במזומן.

רכישות חכמות של סאפיינס. סאפיינס הישראלית השתלטה בעבר על חברות אמריקאיות וספרדיות כדי לבנות את אימפריית תוכנת הביטוח שלה. כעת היא רכשה את מפתח תוכנת הדיגיטליזציה הגרמנית Sum.cumo GmbH תמורת 28.4 מיליון יורו כדי לעזור להתרחבות לגרמניה, אוסטריה ושוויץ.

חיבור רכב מחובר נוסף. כפי שפורסם בעבר חברת נתוני המכוניות המחוברות הישראליות אוטונומו, הצטרפה לשותפות עם דיימלר / מרצדס, סקודה, יגואר / לנד רובר ואוויס. כעת יספקו למיצובישי מוטורס אפליקציות חניה, טעינה של רכב חשמלי חכם, מיפוי וכו 'של למעלה ממאה חברות.

ראה חברות ישראליות בבוורלי הילס. 18 חברות ישראליות יציגו את "Merage-Homeland / Cybersecurity" בבברלי הילס ב 22- בינואר. האירוע נערך על ידי לשכת המסחר דרום קליפורניה לישראל בשיתוף עם ארגון היזמים העילית.

תרבות, בידור וספורט

יהודי תימן. תערוכה חדשה "משיבא לירושלים" במוזיאון ארצות התנ"ך בירושלים מציגה את ההיסטוריה והתרבות של יהודי תימן ודרום ערב (שאינם קיימים כיום). הם סחרו עם ארץ ישראל ובמאה ה -4 לספירה הפכו לנתיני "ממלכת הימיאר היהודית".

שבוע החלל הישראלי. האירועים המתקיימים בשבוע החלל הישראלי בסוף ינואר כוללים את מוזיאון המדע בלומפילד ירושלים לציון 50 שנה לנחיתה של הירח הראשון. מבקרים בנתניה לפלנטניה יכולים להעמיד פנים שהם אסטרונאוטים וסוכנות החלל הישראלית מארחת את הוועידה הבינלאומית אילן רמון ה -15

CNN ובריטניה טיימס ממליצים על מלון שעוד לא פתוח. מלון שישה סנסס שחרות שבמדבר הנגב בישראל הומלץ על ידי CNN כמו גם על פי טיימס בריטניה כאחד האכסניות החדשות המובילות בהן להישאר בשנת 2020. "היעד המושלם למטייל היוקרה הספוג" נפתח רק מאוחר יותר השנה.

שופט MasterChef הישראלי מאכיל את עובדי מיקרוסופט. מיקרוסופט שכרה את שף הטלוויזיה המפורסם חיים כהן כדי לפקח על שישה חזרי אוכל העומדות לרשות העובדים בקמפוס החדש שלה בעיר הרצליה. כהן מחזיק בשתי מסעדות תל אביביות וכיום הוא שופט בגרסת הטלוויזיה הישראלית של MasterChef.

מדליות הסקי האולימפיות הראשונות בישראל. נועה שולוס, ישראלית בת 17, עשתה היסטוריה כשזכתה בשתי מדליות סקי באולימפיאדת נוער החורף בלוזאן, שוויץ. היא זכתה בכסף במשחק האלפיני ובארד בסופר G, כדי לזכות במדליות משחקי החורף הראשונות של ישראל אי פעם באולימפיאדת הנוער או האולימפיאדה הבוגרת.

ישראלי הופך לנהג מבחן פורמולה 1. צוות מרוצי המנועים הבריטי בפורמולה 1 והבנאי ROKiT Williams Racing, החתימו את רועי ניסני בן ה -25 למערך הנהגים שלהם 2020. הוא יבצע נסיעת מבחן בפורמולה 1 וירוץ בפורמולה השנייה עד שיזכה במספר מספיק נקודות כדי להתמודד בפורמולה 1.

המדינה היהודית

שקיות חדר באוטובוס הישראלי. תייר אמריקני בן 19 גילה כי נהגי האוטובוסים הישראלים לפעמים נלהבים מדי לעמוד בלוח הזמנים. הוא נכלא בתא המטען תוך שהוא מחלץ את מזוודתו. בזמן שהאוטובוס נסע, הוא טילפן למשטרה שעקבה אחריו באמצעות GPS וחילצה אותו ללא פגע לאחר 20 דקות.

צפת מקבלת את הרמזור הראשון שלה. העיר הצפתית של ישראל בצפת וסמטאותיה המרוצפות היו מרכז המיסטיקה והקבלה היהודית מאז המאה ה -16. אולם הטכנולוגיה המודרנית, סוף סוף, הדביקה אותה, מכיוון שהפופולריות שלה בקרב תיירים הביאה לשדרוג לכבישים שלה ולרמזור הראשון שלה.

למדו עברית מקרטוני חלב. יום הולדתו של אליעזר בן יהודה, אבי העברית המודרנית המודרנית, הוא גם יום השפה העברית בישראל. השנה, ב -16 בינואר, האקדמיה ללשון העברית יחד עם תנובה הדפיסו קבוצות של מילים בעברית בצד של קרטוני חלב.

בית מועדון חדש לחיילים בודדים. מרכז החיילים הבודד נותן מענה לצרכים הפיזיים והחברתיים של כ -7,000 חיילי צה"ל שהגיעו לארץ ללא הוריהם. הוא הפעיל מועדון ירושלמי במרתף ברחוב יפו. כעת הוא עובר לחצרים גדולים בהרבה, ומסוגל לארח הרבה יותר לארוחות שבת.

השלמת תכנית הלימוד היומית בתלמוד. ערי ישראל חוגגות את השלמתו העולמית של לימוד הדף היומי (עמוד ביום) על התלמוד. התוכנית אורכת 7.5 שנים. אלפים השתתפו בטקס סיום הש"ס (סוף התלמוד) במרכז הכנסים הבינלאומי בירושלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.