יום ראשון, 16 בפברואר 2020

החדשות הטובות של ישראל 16 בפברואר 20.


במהדורה ה -16 בפברואר 2020 לחדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• מדענים ישראלים פיתחו שדות חשמליים לשליטה בתאים של חיידקים בודדים.
• נבחרת האופניים האולימפית בישראל כוללת ערבי מרוקאי.
• מדענים ישראלים מוציאים מימן מהמים באמצעות אור שמש בלבד.
• חברה ישראלית מחייה תמונות ישנות לחיים.
• סטארטאפ ישראלית מוערכת בכ -1.1 מיליארד דולר, ויציאה נוספת תמורת 1.9 מיליארד דולר.
• תל אביב אירחה אירוע חינוך קולינרי טבעוני ענק לשפים.
• כניסה בת 2000 שנה לעיר העתיקה בירושלים נפתחת מחדש.
• בראש השנה היהודי לאילנות, ישראל פורחת.

ההישגים הרפואיים של ישראל

פריצת דרך בננו-רפואה. מדענים ממכון הטכניון הישראלי פיתחו טכניקה מיקרוביולוגית לייצור שדות חשמליים שיכולים לתפעל תאי חיידקים בודדים. לאחר מכן הם יכולים להכניס כימיקלים או DNA לתא בודד, בין אם לצורך זירוז בדיקות הטיפול או לשיפור בדיקות האבחון.

פענוח אותות המוח שלך. חברת הסטארט-אפ שהוקמה על ידי ישראל Arctop מפתחת תוכנה מבוססת AI בשם Neuos, אשר מאלגוריתמים לפענוח רגש, תשומת לב וזיכרון ממזינים ביו-חיישנים של אותות מוח אנושיים. זה פותח עולם חדש לחלוטין של אפשרויות לתקשורת, בריאות, אימונים, בידור ועוד ועוד.

טל-רפואה לטיפול בחולי נגיף הלב. המרכז הרפואי שיבא בישראל יכול לטפל בחולי וירוס קורונאבי פוטנציאליים מבלי לסכן את בריאותם של צוות בית החולים וחולים אחרים. רובוט בשליטה מרחוק נכנס לחדרו של המטופל הנגוע ומפקח על הסימנים החיוניים של המטופל באמצעות אפליקציית טלרפואה בשם Datos.

מחקר וטיפול בסרטן שהצטרף. המרכז הרפואי הדסה בירושלים והלה - מרפאת השד בירושלים חברו יחד למחקרי מחקר רב-לאומיים בתחום הגילוי המוקדם של סרטן השד. הדסה תשמש גם כבית החולים המרכזי לטיפול בכל החולים של הלה.

מעקב אחר נזקי כליות בבית החולים. סרנו מדיקל הישראלית השיקה את Sentinel - מכשיר לניטור רציף וגילוי נזק לכליות בחולים המאושפזים. מעקב אחר תפקוד הכליות בטיפול נמרץ ביניים הוא לסירוגין ונחשפת פגיעה באיחור, מה שמוביל למצב מסכן חיים.

הבאת גילוי מוקדם הביתה. סיפורו המדהים של יהודית אברמס, ממציא מכשיר MonitHer לניטור סרטן השד הביתי. יהודית נולדה קוואקר, גילתה יהדות והתגיירה. היא הפכה לרופאה, עבדה במדינות העולם השלישי ואז בנאס"א. היא המציאה את ה- MonitHer לאחר שמת בן דודה.

המגיב הראשון היהודי מציל את שכנו הערבי. ג'וש, מתנדב יהודי בשירות החירום "הצלה המאוחדת", הציל את חייו של מונר - שכנו המוסלמי הסמוך. מונר נדקר במהלך ויכוח עם ערבים אחרים במעלה חיצים, שכונה מוסלמית בעיקר שנמצאת במזרח ירושלים.

ישראל היא מכילה וכוללת:

לליאור סושארד יש את כל המספרים הנכונים. לאחר שגייס בעבר כספים רק בבריטניה, ארגון הגג לצדקה ישראל הושק כעת במדינת היהודים. אירוע הפתיחה שלו הביא את המנטליסט הישראלי ליאור סושרד להדהים את הקהל במעשה הקריאה במוחו.

ילדים בסיכון רצים מרתון מיאמי. 11 חברי בית הילדים אמונה בית אלעזרקי בנתניה השתתפו במרתון מיאמי האחרון. הם גייסו כספים לפרויקטים שונים בבית, בו גרים יותר מ- 170 ילדים בסיכון.

עזרה להורים להילחם בסרטן של ילדיהם. המאבק של עודד גרינשטיין במציאת מידע על מחלת הסרטן של בתו גרם לו להקים את MyChild'sCancer (MCC). זה מסייע ל 40-50 משפחות בכל שנה לפתור סוגיות החל מגישה למומחים ולניסויים קליניים לתרגומים ולניהול משא ומתן על שטרות ותביעות ביטוח.

אישה זוכה בפרס ישראל ללימודי תלמוד. פרופסור ורד נועם מאוניברסיטת תל אביב הפכה לאישה הראשונה שזכתה בפרס ישראל ללימודי תלמוד שהוענק ביום העצמאות. לימוד התלמוד (בעל פה), באופן מסורתי גברים בלבד, נהיה פופולרי יותר בקרב נשים במהלך כמה עשורים.

ראש תואר שני במנהל עסקים במדעי הבגרות והנתונים הגדולים ב- IDC. כתבה מעניינת על חגית פרי, האישה הראשונה שהצטרפה ליחידת ההגנה הסייבר 8200 בצה"ל. לאחר דוקטורט מבית הספר לעסקים של ברקלי, היא עומדת כעת בראש תוכנית ה- MBA לבינה מלאכותית ונתונים גדולים במרכז הבינתחומי הרצליה.

ערבי מוסלמי מצטרף לקבוצת האופניים האולימפית בישראל. צ'וקרי אלמהדי, מוסלמי ערבי ממרוקו, הצטרף לקבוצת האופניים של ישראל Start-Up Nation שתתמודד בטור דה פראנס 2020. צ'וקרו מצטרף לשבעה ישראלים וחמישה אחרים מקנדה, אריתריאה, אוסטרליה, קולומביה וצ'כיה.

חברים בג'ודוקה לכל החיים. הג'ודוקא שגיא הישראלי חיבק את אלוף איראן לשעבר סעיד מולאי, שנמלט לברלין לאחר שהממשלה האירנית הורתה לו לאבד התקפות כדי להימנע מתחרות מול ישראלים. "חבר לכל החיים !!!" קורא את הכיתוב לתמונת האינסטגרם של מוקי. "תייגו את ישראל ואת איראן לשלום!"

אבטחת סייבר לאולימפיאדת טוקיו. חברת החשמל חתמה על הסכם עם שירות אנרגיה מוביל (ללא שם) ביפן, שיסייע לה להבטיח תשתית מפני התקפות רשת במהלך אולימפיאדת טוקיו 2020. חברת החשמל פיתחה תוכנה וחומרה להגנה על תעשיית האנרגיה מפני התקפות ברשת.

מדעי הטכנולוגיה

הפיכת פסולת פחמן לגז ואנרגיה. מדענים מאוניברסיטת בן גוריון בישראל פיתחו טכנולוגיה להפיכת פסולת המכילה פחמן לגז, כולל מימן ומתאן שניתן לשרוף כדי לייצר אנרגיה. התהליך כולל מים מחוממים ולחצים המפרקים חומר אורגני.

מימן מים ואנרגיה סולארית. חוקרים מטכניון - מכון טכנולוגי לישראל פיתחו את המערכת הראשונה בעולם (אב-טיפוס) לייצור יעיל ובטוח של מימן באמצעות אנרגיה סולארית בלבד.

המהפכה התעשייתית הרביעית. שבוע 2020 של התעשייה II4 (התעשייה הישראלית 4) של ישראל ב- Expo תל אביב (24 - 27 בפברואר) הוא אחד הכנסים הגדולים בעולם בתחום הטכנולוגיות לחדשנות תעשייתית. צירים מ -15 מדינות ישמעו את ההתקדמות האחרונה בתחום האוטומציה, AI, IoT, מחשוב ענן וכו 'המהווים מהפכה בייצור התעשייתי.

מתן כוח AI לזיכרון. מדענים ממכון הטכניון הישראלי חברו ל- TowerJazz הישראלי לפיתוח טכנולוגיה להתאמת זיכרון פלאש לעידן הבינה המלאכותית. זה הופך חומרה דיגיטלית לפלטפורמה הדומה למוח האנושי - המסוגלת לבצע מיליוני תהליכים בו זמנית.

מיקרו גריד לאנרגיה יעילה יותר. ברייטמרז 'של ישראל פיתחה אלגוריתמים של בינה מלאכותית כדי לעזור למדינות וערים לעבור ל"מיקרו-גריד "מבוזר. הם פחות יקרים ובר קיימא יותר מרשת אספקת חשמל יחידה. הם גם מפחיתים את פליטת הפחמן והם עמידים יותר בפני הפסקות חשמל.

חברת אנרגיה AI עולמית.  C4GRID שהוקמה בישראל, נבחרה כאחת מחמש חברות AI המובילות בשוק האנרגיה בין ABB, סימנס, GE ו- IBM בדו"ח "Global AI בניתוח תחזית שוק אנרגיה 2019-2025" של CMFE Insights. היא גם גייסה 6 מיליון דולר בקרנות.

הפיכת נתונים רגישים לבלתי נראים. חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בישראל פיתחו את טכנולוגיית ההצפנה הראשונה "התגנבות" הכל-אופטית. הוא משתמש בהעברות אור סיבים אופטיים כדי לאבטח את מחשוב הענן והעברת רשת מרכזי נתונים. זה עובד על העיקרון שאם אתה לא יכול לזהות אותו, אתה לא יכול לגנוב אותו.

האפליקציה הופכת תמונות של שחור-לבן לצבע. חברת תוכנת אילן היוחסין הישראלית MyHeritage השיקה פיצ'ר פורץ דרך לצביעה אוטומטית של תמונות בשחור לבן. זה מביא לחיים תמונות משפחתיות ועוזר להתייחס באופן אישי יותר לאירועים ואנשים מהזמנים שחלפו. צפו ביוטיוב לצפייה בתהליך.

היכן תחנת האוטובוס? Moovit הישראלית השיקה את Way Finder, תכנה מציאות מוגברת שמוסיפה כיוונים דיגיטליים, אייקונים והודעות לתצוגת מצלמות חיות כדי לעזור למשתמשים לאתר תחנות אוטובוס נכונות ותחנות רכבת תחתית. זה היה בתגובה למשתמש שאמר שהוא מחכה לאוטובוס בצד הלא נכון של הרחוב.

בדיקות כיפת מזל"ט מוצלחות ב 100%. חברת הטכנולוגיה הביטחונית הישראלית Counter - מערכות טיסות בלתי מאוישות (C-UAS) מגנה על שדות תעופה ותשתיות קריטיות מפני מל"טים זדוניים. בדיקות אחרונות הביאו להצלחה של 100% בכל התרחישים.

לימונים נטולי זרע. בכנס הדרים השנתי בישראל הציג משרד החקלאות שבעה זני הדרים חדשים ובהם לימון איילת נטול הזרעים. זנים אחרים כללו עינת (פומלה לבנה / אשכולית אדומה) ועליזה (מנדרינה / פומלה אדומה) - שניהם נטולי זרעים.

כלכלה ועסק

בריטניה וישראל דנים באזור סחר חופשי. ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו ועמיתו הבריטי בוריס ג'ונסון סיכמו לפתוח בשיחות על הקמת אזור סחר חופשי בין ישראל לבריטניה. ישראל הייתה המדינה הראשונה בעולם שחתמה על עסקת סחר לאחר Brexit עם בריטניה.

חמישים סטארט-אפים פונים לברלין. WeTech ברלין 2020 (26 - 27 בפברואר) הוא כנס חדשנות בלעדי בהנחיית CTech ו"כלכליסט ". חמישים סטארט-אפים ישראלים יציגו טכנולוגיות וייפגשו עם משקיעים מקומיים ושותפים אסטרטגיים בתאגידים אירופיים וגרמנים. (כל 50 הסטארט-אפים מופיעים בקישור הבא)

כנס ציר תל אביב. ועידות לא חייבות להיות גדולות כדי להצליח. ציר תל אביב מוגבל ל -250 מקבלי החלטות ומשקיעים בינלאומיים - רבים מבקרים בישראל לראשונה. חברות סטארט-אפ ישראליות המציעות למשקיעים כוללות תחומי ניידות, מדיה וטלקומוניקציה, פינטק, אינסטטק ומסחר.

פרילנסרים ישראלים מרוויחים כפול מהממוצע העולמי. סקר שערך חברת Payoneer, שהוקמה על ידי ישראל, מגלה כי שכר השעה הממוצע של 42 דולר לשעה של עובדים פרילנסרים ישראלים הוא כמעט כפול מזה של עמיתיהם במדינות אחרות. סקרו 7,000 עובדים פרילנסרים ב -150 מדינות.

משלחת מרילנד מחפשת יזמים ישראלים. סגן מרילנד בויד ראת'רפורד ביקר לאחרונה בישראל כראש משלחת של עובדי מדינה ועסקים ממרילנד. מטרתו הייתה לעודד חברות ויזמים ישראלים המחפשים להיכנס לשוק האמריקאי, שמרילנד היא השותפה האידיאלית.

סיסנס הופך לחד-קרן. חברת הבינה העסקית הישראלית סיסנס גייסה עכשיו 100 מיליון דולר מחברת VC האמריקאית וחברת ההשקעות הפרטית Insight Partners. זה נותן ל- Sisense הערכת שווי של 1.1 מיליארד דולר - והצטרף ל"מועדון "של יותר מעשרים חברות ישראליות אחרות בעלות מצב כלכלי של" חד קרן ".

פורסקאוט יוצא עבור 1.9 מיליארד דולר. על דיווחי חברת הסייבר-ביטחון הקיימת ForeScout, בנובמבר 2018, כאשר שילמה 113 מיליון דולר עבור חברה אמריקאית-הולנדית. כעת נרכשה חברת Forescout עצמה על ידי חברת אינטרנט אינטרנשיונל שבסיסה בארה"ב תמורת 1.9 מיליארד דולר, ומכפילה את 1.1 מיליארד הדולרים ששילמה אינסייט עבור ארמיס של ישראל.

שבוע האופנה במילאנו לילד בן 21. מאיה רייק הישראלית, מעצבת האופנה ומייסדת Marei1998 עורכת הופעת בכורה בפרווה פו בשבוע האופנה של מילאנו - בגיל 21. מאיה עזבה את בית הספר בגיל 14 ולמדה אופנה. כישורי יזמות מתנהלים במשפחתה. אביה מכר את עסק המשלוחים שלו ל- DHL תמורת 100 מיליון דולר.

לגדל שותפות בטוחה. חברת הבירה הגדולה בעולם AB InBev חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם היציקה הטכנולוגית הישראלית להטמעת סייבר, Team8, שתקשר בין חברות הסייבר הישראליות לבין AB InBev. ביוני הקימה AB InBev רכזת ממוקדת אבטחת רשת בתל אביב.

Innoviz שותפה לשאנשי למשאיות אוטונומיות. כחלק מההתרחבות הגלובלית של חברת Innoviz הישראלית וחיישני ה- LiDAR הרואים-כה שלה, היא עשתה כעת פעולה עם יצרנית המשאיות הסינית שאאנשי לפריסה של עד 600 משאיות אוטונומיות בשיאן, אחד הנמלים הגדולים בסין.

תרבות, בידור וספורט

בתי כנסת בריטים מוצגים בתל אביב. האמנית הבריטית בברלי-ג'יין סטיוארט מציגה בימים אלה את אוסף הציורים שלה במרכז המורשת היהודית באוניברסיטת תל-אביב בתל אביב עד ה -20 בפברואר. "אולמות התפילה, רוחם של יהודי בריטניה" כוללים בתי כנסת באיסט אנד בלונדון, מרכז לונדון ובמקומות אחרים.

לני רביץ 'במרכז הבמה. הומור "מומחה" לני רביץ 'מבצע את "חיי הריקודים ... אל תגרור את זה" ב- 25 בפברואר במרכז הבמה - התיאטרון החדש לקהל דוברי אנגלית ברעננה. המסע המצחיק של לני נוגע במערכות יחסים, משפחה, חינוך ובריאות. לני הוא מנהל מכון הגשטאלט בישראל.

אלף שפים טבעוניים. ארגון ידידותי לטבעונים והמלכ"רים ללא מטרות רווח ערך ביום שני כנס חדשנות קולינרי בנמל תל אביב בכדי להציג מגמות ופיתוח טבעוני וטבעוני בפני למעלה מ 1000 שפים, חברות קייטרינג, מסעדנים ואנשי שירותי אוכל בישראל.

תיהנו מהטעמים של ישראל. להלן רק כמה מהאירועים והפסטיבלים של האוכל והשתייה בישראל שאולי תרצו לקחת חלק במהלך 2020. הם כוללים תל אביב לאכול, פסט טבעוני, פסטיבל היין בירושלים, פסטיבל הבירה בירושלים ושביל הקוקטיילים של תל אביב.

SodaStream בסופרבול. SodaStream של ישראל שודרה מודעה של 30 שניות במהלך הסופרבול. בהשתתפות המדען האמריקני ביל ניי והאסטרונאוט האמריקני בן ה -18, אליזה קרסון. הוא מציג מים שנמצאים במאדים, אולם אסטרונאוט אחר מכניס אותם בטעות למערכת SodaStream ושותה אותם.

אישה חרדית זוכה בחצי מרתון במיאמי. אם ישראלית לחמישה, ביטי דויטש ניצחה במירוץ חצי מרתון של הנשים במיאמי, וגברה על 20,000 רצות אחרות. היא מתאמנת להעפיל לאולימפיאדת טוקיו, אך היא לא תתמודד מכיוון שהמרתון מתוכנן לשבת.

נסיעה ארוכה ביותר על קלנועית. יונתן בליק של ישראל וחברו האמריקני מייק ריד בדיוק סיימו סיור ב 48 מדינות ארה"ב הרציגות על קטנועי 50 סמ"ק. זה זיכה אותם בתואר מחזיקי שיא העולם של גינס עבור "המסע הארוך ביותר על קטנוע של 50 סמ"ק."

המדינה היהודית

שער העיר העתיקה נפתח מחדש בירושלים. לאחר 2000 שנה, ישראל פתחה מחדש כניסה לעיר העתיקה בירושלים, שהתגלתה בעבר בשנות השלושים. קבורים מתחת לשער שכם, הכניסה והרחבה שימשו את הרומאים כששלטו ביהודה.

קירק דגלאס - תומך גדול בישראל. השחקן קירק דגלאס, שהלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 103, הציג את קולונל ארה"ב מיקי מרקוס בסרט "להפיל צל ענק". תרומותיו לישראל כללו את תיאטרון קירק דאגלס הסמוך לכותל המערבי וגני שעשועים רבים בירושלים.

הילד החכם ביותר בעולם רוצה ללמוד בישראל. לורן סימונס הבלגי בן ה -9 הוא בעל תואר בהנדסת חשמל ומנת משכל של 147. למרות שהוא לא יהודי, הוא ומשפחתו בדיוק ביקשו את עמנואל נחשון, שגריר ישראל בבריסל, לעזרה כדי שיוכל ללמוד ביוטכנולוגיה, רפואה, הנדסה ביולוגית בישראל.

חנה משיבה את שורשיה לאחר 500 שנה. אנה הפורטוגזית גילתה את שורשיה היהודיים לאחר שפגשה ישראלים בנפאל ואז ביקרה בישראל. לאחר מכן הבינה את הסיבה למסורות המשונות של משפחתה כצאצא של אנוסים - יהודים שנאלצו להתאסלם. כעת כחנה אייל, היא משתפת את סיפורה בכל רחבי ישראל.

הניצול חוזר לרחבת הכותל שעזר לפנות בשנת 1967. בשנים 1948 - 67 חסמו הירדנים את הגישה לכותל ואסרו על יהודים. לאחר מלחמת ששת הימים, ניצול השואה אליהו עזר להפוך את רחבת הכותל לשטח פתוח לכל. 52 שנים לאחר מכן, העמותה הישראלית עזר מציון מילאה את רצונו של אליהו לראות זאת שוב.

עולים אוקראינים נוחתים ביום השואה הבינלאומי. 184 עולים חדשים עלו מאוקראינה ביום 27 בינואר, יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. הם נחתו בישראל בשש טיסות נפרדות במימון המלגה הבינלאומית של נוצרים ויהודים.

עוד ארבע מאות ישראלים יוצאי אתיופיה. הקבינט הישראלי אישר את הגל הבא של 400 העלייה האתיופית - עלייה לישראל. הפלאש מורא (התגיירים מאולצים לנצרות) שמרו על הקשר ליהדות באתיופיה ועל תקוותיהם להגיע לישראל. לרבים יש קרובי משפחה במדינת היהודים.

שגריר ארה"ב שותל עץ בשגרירות ארה"ב. בפסטיבל היהודי של ט"ו בשבט (השנה החדשה לעצים), שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן נטע עץ זית (סמל לשלום) בשגרירות ארה"ב בירושלים. ולתמונות ותיאורים כיצד חגגו את ט"ו בשבט בירושלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.