יום ראשון, 23 בדצמבר 2018

החדשות הטובות של ישראל 23 בדצבמבר 18.

במהדורה 23 בדצמבר של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:


• מדענים ישראלים יכולים לזהות את הרגע שבו תא הדם הראשון הופך לסרטן.
• ישראל מסייעת לנוצרים בישראל ובעזה לחגוג את חגיהם.
• מערכת ישראלית נגד רחפנים פתרה את הכאוס בשדה התעופה של גטוויק בלונדון.
• הביטחון הישראלי מגן על ספקי כוח קריטיים בארה"ב אירופה ואסיה.
• ארבע חברות סטרט-אפ ישראליות הופכות את העשור האחרון לתחרות התיירות של האו"ם.
• אם יפגע אסון ביפן, מערכת ישראלית תנהל תקשורת.
• כלתו של קוונטין טרנטינו לבשה שמלות ישראליות בחתונתה.
• ארכיאולוגים גילו את שרידי סדום.

הישגים רפואיים של ישראל

טיפול בתאי גזע עבור טרשת נפוצה. חברת BrainStorm קיבלה אישור של ה- FDA להשתמש בתאי גזע Nurown שלה בשלב 2 לטיפול במחלות טרשת נפוצה (MS). MS משפיע על כמיליון אנשים בארה"ב ו -2.5 מיליון אנשים ברחבי העולם. Nurown כבר במשפט שלב 3 עבור ALS.

לחשוף את הסודות של מיאלומה נפוצה. מדענים ממכון ויצמן, בשיתוף עם מומחים אחרים לסרטן הדם בישראל, תפסו את תוכנית הגן הספציפית הפעילה בכל תא בנפרד. הם יכולים כעת לזהות תאים טרום סרטניים, לאבחון מוקדם וטיפול במחלת המיאלומה הנפוצה הקטלנית.
מיקוד מוח העצם להרוס גידולים. חוקרים מאוניברסיטת תל אביב גילו כי גידולי סרטן השד מגבירים את צמיחתם על ידי גיוס תאי סטרומה שמקורם במח העצם. מיקוד תאים אלה עם טיפולים חדשים יכול להיות דרך יעילה לטיפול במחלה הקטלנית.

מסלול חדש עשוי להקל על החרדה. הפרעות חרדה יכולות להשפיע על מיליארדי אנשים. מדענים במכון ויצמן למדע גילו מנגנון עצבי חדש שעמד מאחורי החרדה. זה כרוך חלבון importin אלפא -5, הגן MeCP2 ו מולקולה האות S1P. מיקוד זה מסלול ביוכימי עלול להוביל טיפולים חדשים.

פורץ CT- סריקה. המחלקה לרדיולוגיה במרכז הרפואי הדסה בירושלים עורכת מחקר משותף עם פיליפס מדיקל סיסטמס. זה הביא למעבדה ללמוד טכניקות CT באנרגיה כפולה באמצעות IQon ניסיוני ספקטרומטר CT סורק כי הוא הראשון מסוגו בעולם.

השעון שעוקב אחריך. דיווחתי בעבר על Cardiacensense של ישראל ועל השעון שלה כי צופה על הלב שלך. החיישנים שלו עוקבים אחר פעילות הלב ולחץ הדם. עבור אלה בסיכון לשבץ או דום לב זה יכול לזהות arrythmia, פרפור עורקים ורופאים ערניים. צפה ב- COO ליאת שמש ב- ILTV.

הנדסה פוגשת רפואה להשפעה מרבית. מהנדסים, חוקרים ורופאים בטכניון הישראלי פשוטו כמשמעו עובדים "יד בכפפה". הם פיתחו עור מלאכותי כך קורבנות כוויות יכול להרגיש שוב. מערכת רובוטית לביצוע ניתוחי מוח ועמוד השדרה. כימותרפיה ננומטית ננו-צינוריות ועוד.

סגל ישראלי חדש לכימיה מרפאית. הודות לתרומה גדולה, מכון ויצמן מקים את המכון לכימיה רפואית על שם ד"ר בארי שרמן. מדענים יחקרו תרכובות שיכולות להפוך לטיפולים למחלות אוטואימוניות, לסרטן, למחלות נוירודגנרטיביות ולמחלות זיהומיות.

ישראל מקובלת וגלובלית

להגיע אל השלט. שתי קרנות צדקה ישראליות משנות את חייהם של שתי קבוצות קשות להשגה. ס"י (סיירת החסד המיוחדת) מעודדת בני נוער בסיכון להתנדב לחלוקת מזון לעניים. יד תמר (קרן תמר העולמית) מסייעת לחולי סרטן לקבל זכאות כלכלית וחברתית.
https://vimeo.com/182269764 (סרטון נהדר)

על האופניים שלך. 700 בתי ספר תיכוניים ישראלים ב -12 ערים משתתפים בתוכניות "רוכבים רחוק". נכון לעכשיו, 160 בני נוער בסיכון שינו את דרכיהם והצטרפו לטיולי האופניים החודשיים של רוכבים רחוק. הם גם לומדים תחזוקת אופניים במכון וינגייט בנתניה.

רוסי-ישראלי פוגש את תלמיד הישיבה שהציל את חייו. כשאלכס, יליד רוסיה, התקשר ללוקמיה, הוא יצר קשר עם עזר מציון שמצא תיאום של 10 מתוך 10 על מסד הנתונים שלהם. שלמה (כמו הרבה חרדים בישיבת מאיר) רשם את הדנ"א שלו. 9 שנים לאחר מכן, הם נפגשו - אחים לנפש.

מרכז הספורט המגוון ביותר. היכל האוהדים של ה- NBA, דיקמבה מוטומבו, חנך את מתחם הספורט של סילבן אדאמס (9,290 מ"ר) בירושלים (הגדול ביותר במזרח התיכון). זה יהיה המקום שבו ישתתפו 30 קבוצות של יהודים, מוסלמים ונוצרים בגילאי 11 עד 13 שינגנו בליגת ימק"א הבינלאומית של ה- NBA.

תמיכה חגיגית לנוצרים ישראלים. כמו בכל שנה חילקה עיריית ירושלים את עצי חג המולד החופשיים לתושבי ירושלים הנוצרים. קק"ל חילקה עצים לתושבי הצפון. ישראל גם אישרה למאות נוצרים של עזה לבקר בירושלים, בבית לחם ובנצרת.

פרויקט דו-קיום לניקוי יהודה. מאות עיתונאים ואנשי תקשורת חברתיים השתתפו בפסגת המדיה היהודית שהתקיימה בימים האחרונים בירושלים. ביום השני, 40 מהם בחרו באחת מארבע אופציות - מסע ליהודה לשמוע על הפרויקט שבו יהודים וערבים פלסטינים לוקחים את האשפה יחד ל"ניקוי השנאה ".

נהג האמבולנס הישראלי. בריג'יט גבריאל נולדה חנן קאהואג'י, להורים נוצרים לבנוניים. היא מספרת על המפגש הראשון שלה עם ישראלי - שהסיע אותה ואת אמה הפצועה לישראל לטיפול. אני מנסה להימנע מפוליטיקה, אז אל תצפה מעבר ל -4 דקות.

10 שנים של חדשנות: אפריקה. וידאו שלא ניתן לפספס. במהלך 10 השנים האחרונות, הארגון הלא ממשלתי הישראלי חדשנות: אפריקה השתמשה בטכנולוגיה ישראלית כדי לשאוב מים ולספק חשמל לבתי ספר ומרכזים רפואיים בכפרים באפריקה. הארגון הציל אלפי חיים ונהנה ממיליון אפריקאים ב -10 מדינות.

האדם ה -22 היה בחיים. יותם פוליצר, מנכ"ל משותף של ישראייד, מתאר חלק מעבודתה המדהימה של העמותה הישראלית. בדוגמה אחת הוא עזר אישית להציל את הניצול האחרון של רעידת האדמה בנפאל. היא נקברה במשך שישה ימים ונמצאה רק לאחר ששלחה 21 גופות. עכשיו היא חזרה עם ילדיה.

שמים ערביים ומוסלמים נפתחו לישראל. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הודיע ​​כי מנהיג עמאן, קבוס בן סעיד אל-סעיד, העניק לאל על אישור לטוס מעל המרחב האווירי של עומאן. הוא אמר כי ישראל יכולה גם עכשיו לעבור במצרים, בסודאן ובצ'אד, ולחתוך את טיסות הטיסה לדרום אמריקה לפחות שעתיים.

המערכת הישראלית נגד מטוסים עוזרת לפתוח מחדש את גטוויק. כל הטיסות בנמל התעופה של גטוויק בלונדון הושעו במשך 3 ימים בזמן העמוס ביותר שלה בגלל מזל"טים בלתי מורשים. הצבא הבריטי פרש בסופו של דבר את מערכת ההגנה "כיפת מזל"ט" שרכשו מרפאל הישראלית באוגוסט. (לא חדשות טובות עבור ה- BBC)

מדע וטכנולוגיה

מרכז חדשנות ישראל-אפריקה לחקלאות. צוות של מדענים מובילים מניגריה, גאנה, קניה ואתיופיה, וכן נציגים בכירים של קרן סינג'נטה ביקרו בישראל להסכים ליעדים של מרכז חדשנות לחקלאות ישראל-אפריקה.

מחוץ לטווח ראייה! דיווחתי בעבר על האיירובוטיקה הישראלית כאשר רשות התעופה האזרחית של ישראל אישרה לה לטוס את מל"טים אוטומטיים הראשונים בישראל. עכשיו, זה הראשון לקבל את אישור הממשל הפדרלי של ארה"ב (FAA) תעודת ויתור ליזום מעבר לקו חזותי של פעולות ראייה.

מדידות עם מל"טים מרובים. מערכת ה- VHIV הישראלית משתמשת במודיעין מלאכותי כדי לשלוט בציי של טילי אוטונומיות נטענים באמצעות חיישנים. vHive מספק תעשיות כגון הנדסה אזרחית, בנייה, טלקום, רכבות ותשתיות כדי לבדוק במהירות אתרים גדולים ופרויקטים.

חשוב על הנתונים. כנס שנתי של "מידע על נתונים" של "כלכליסט" במרכז הכנסים בתל אביב, כינס יזמים ומנהלים של חברות ישראליות וחברות רב לאומיות. הם דנו כיצד נתונים גדולים ואינטליגנציה מלאכותית יכולים לשמש להתמודדות עם האתגרים העומדים בפני התעשייה והחברה.

תוכנה ישראלית עבור "איש השנה" של מגזין "זמן". מגזין "טיים" שיתף פעולה עם חברת אפסטר הישראלית, העוסקת בתחום יצירת התוכן, על מנת לערוך את סקר "אדם השנה" השנתי. זוהי השנה השלישית ברציפות כי זמן מועסקים Apester לסקר.

סויה עמידות לתולעים עגולות. נמטודות (תולעת עגולה) גורמים נזק לחקלאים בארה"ב 1.3 מיליארד דולר בשנה. ביוטכנולוגיה ישראלית בשותפות עם מגדלי הצמח הברזילאי TMG, לפתח סויה עמידות ל- GMO. אבוגן תשתמש בטכנולוגיות עריכת הגנום על קווי הסויה המסחריים של TMG.

אבטחת תעשיית קריטית. מומחה Cybersecurity הישראלי בראשות ישראל סייברקס מתמקד בהגנה על תשתית לאומית קריטית, כולל חברות האנרגיה המובילות בארה"ב, אירופה ואסיה-פסיפיק. עכשיו הצטרף ל- GE Digital Digital Alliance - כדי לסייע בגידול המערכת האקולוגית הדיגיטלית של התעשייה, תוך הבטחת השימוש שלה באינטרנט של דברים.

מנהרת הרוח הגדולה בישראל. מעבדה למנהרת הרוח הסביבתית במכון למחקר ביולוגי משתרעת על פני שלוש קומות בנס ציונה. המנהרה משמשת למחקר סביבתי (כגון פיזור זיהום) בטיחות ותכנון עירוני ופלטפורמה לפיתוח תחומי מחקר חדשים בארץ ובחו"ל.

כלכלה ועסקים

מחנה אתחול ליזמים בדרום. "נפש בנפש" השיקה את מחנה האיתור היזמים הראשון שלה "לטפח צמיחה בדרום הארץ. תוכנית הלימודים בת 6 השבועות לחדשים עולים היא שותפות עם קק"ל, קק"ל - ארה"ב, הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והאינטגרציה.

ירושלים בונה. אני כבר דיווחתי בעבר על כמה פרויקטים ענק הבנייה העסקית המתוכננת לירושלים. מאמר זה מכיל פרטים נוספים על הפרויקט 300,000 מטרים רבועים בכניסה לעיר ו 135,000 קמ"ר החדש של Mobileye קמפוס.

ישראל מצטרפת לכוח המשימה הפיננסי הבינלאומי. ישראל הצטרפה לכוח המשימה הפיננסי היוקרתי (FATF), גוף בין-לאומי המחויב למאבק בטרור העולמי בטרור ובבעיית הלבנת הון. ישראל יכולה כעת לסייע ל- FATF בעבודתה להפעיל לחץ על נותני חסות בינלאומיים לטרור.

אל על משיקה מסלול ישיר בלאס וגאס. חברת אל על הודיעה על מסלול השישי הישיר שלה לארצות הברית - לאס וגאס. שירות חדש (בתחילה פעם בשבוע) יתחיל בחודש יוני. אל על כבר טסה ישירות לניו יורק, לבוסטון, למיאמי וללוס אנג'לס. מסלול ישיר חדש לסן פרנסיסקו מתחיל בחודש מאי.

ארבעה מועמדים סופיים בתחרות התיירות של האו"ם. 2771 חברות סטארט-אפ מ -132 מדינות נכנסו לתחרות של ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO). 10 המועמדים הסופיים הם 4 סטארט-אפים ישראלים. הם Pruvo נטו, SeeVoov (GoBeenThere), Howazit (ראה כאן) REFUNDIT (ראה כאן) ..

סקודה חושפת רכב חדש בישראל. יצרנית הרכב הצ'כית סקודה חשפה את מכוניתה המשפחתית החדשה של סקודה סקאלה ל -300 כתבים מ -22 מדינות בפתח תקוה. זו הפעם הראשונה שיצרנית רכב עולמית מציגה לראשונה רכב בישראל. המכונית כוללת חיבור אינטרנט קבוע ומערכת אינפוטיינמנט חדשה.

אבטחת המכונית. דיווחתי בעבר על קרנבה הישראלית ועל אבטחת הרכב החדשנית שלה. יצרנית הרכב הרב לאומית יצרנית Ficosa היא לשלב את טכנולוגיות ההגנה הקיברנטית של קרמבה ליחידות הבקרה הטלמטיות שלה - חובה על שיחות חירום לתאונות באירופה.

משחקים חינוכיים אקזיטים ההפעלה. דיווחתי בעבר על משחקי המחשב הישראלי StartUpkey Codemonkey, המסייע לילדים ללמוד כיצד לכתוב קוד מחשב על ידי משחק ופתרון פאזלים. Codemonkey נרכשה על ידי ענקית סין TAL חינוך קבוצה של כ 20 מיליון דולר.

סטארט-אפים רפואיים מתחרים על השקעה של מיליון דולר. דיווחתי קודם על החממה הרפואית הישראלית "סנרה", שהקימה ביחד את חברת טבע ופיליפס בריאות. סנארה פתחה בתחרות שבה שתי חברות סטארט-אפ ישראליות זוכות יקבלו כל אחת מהן השקעה של 1 מיליון דולר בהשקעות הזרעים, בתוספת שטחי משרדים.

עוד השתלטות על החברה הישראלית. דיווחתי בעבר כי מומחים בתחום האבטחה הסייברקית רכשו חברת תוכנה בריטית. כעת רכשה את קוסטודלה, חברת אבטחת תוכנה מבוססת אונטריו. ישראל ממשיכה לשפר את מעמדה בעולם בתחום הביטחון הסייבר.

העצמת שוק הנדל"ן המסחרי. דיווחתי קודם על הסטארט-אפ הישראלי Credifi שאוסף נתונים על נכסים מסחריים, למנהלי קרנות, לברוקרים. המלווים וכו 'לקבל החלטות. הבמאי ג'ייסון ראוסמן מסביר יותר על מערכת התרבות והתרבות בחברה ב- ILTV.

שירות תגובה אסון עבור יפן. דיווחתי בעבר על רשת גילת הישראלית. גילת זכתה בחוזה בהיקף של מיליוני דולרים מממשלת יפן, LASCOM, לפלטפורמת SkyEdge II-c שלה, כדי לשמור על תקשורת ממשלתית לעמה בכל אירוע אסון.

תרבות, בידור וספורט

לייפות מרכזים עירוניים. דיווחתי בעבר על הקרן החדשה לישראל (TIIF) ועל הפרויקטים החברתיים והתרבותיים שלה. TIFF השיקה את קמפיין גיוס הכספים הראשון שלה, פרוייקט "טפטים עברי" לשינוי המרכזים העירוניים של ישראל באמצעות עיצובי הרחוב המדהימים של סולומון סוזה ואמני רחוב אחרים.

שמלות ישראליות לכלתו של קוונטין טרנטינו. מנהל Quentin טרנטינו נשא5 זמרת מודל דניאלה פיק בת 35 בלוס אנג'לס לאחרונה. דניאלה בחרה שתי שמלות (לטקס ולקבלת פנים) של המעצבת תל אביב, דנה הראל, עם סרטים של מעצבת תל אביב, קרן וולף.

פינק פלויד בישראל. לא, לא BDS- תומך רוג 'ר וולטרס - זהו כיסוי בריטניה הלהקה פינק פלויד ניסיון. הם ביטלו מוקדם יותר את הסיור הישראלי המתוכנן שלהם (בשל איומי מוות מתומכי BDS), אך בזכות הקמפיין הישראלי זיו רובינשטיין, הם שוב הקימו את הופעות באר שבע, תל אביב וחיפה (4-6 בינואר).

חפירה לקברה של שלמה. בחנוכה הוזמן הציבור הישראלי לחפירה בפארק תמנע בדרום הערבה. משפחות סיננו בחפירה כדי למצוא סיגי נחושת, כלי חרס צבועים, חרוזים, עצמות בעלי חיים וקמיע.

מדינת היהודים

משרות במהלך שירות צה"ל ואחריו. הצדקה הישראלית Ta'suChayil מספקת תכנית תעסוקתית לחיילים מתרוששים. הוא מוצא עבודה בשכר שהם יכולים לעשות במהלך חופשות צה"ל. לאחר השחרור, ייעוץ שוטף מסייע להם לשנות את עתידם וליהנות מצמיחה מקצועית.

המחזה שעזר ליצור את ישראל. שאול זינגר, ממחברי הספר המדהים "סטארט-אפ ניישן", כתב את המאמר הזה על ברודוויי 1946 "דגל נולד" בכיכובו של מרלון ברנדו. הוא חיזק את התמיכה האמריקנית במדינה היהודית.

ארכיאולוגים מגלים שרידי סדום. ארכיאולוגים חופרים את חומת אל-חמאם (כיום בירדן) אומרים שזו הייתה עיר סדום המקראית, שנהרסה לפני כ -3,700 שנה. קירותיו בגובה של 15 מטרים ועובי של 30 מטר, התנפצו על ידי גל הלם חזק מאוד מהפיצוץ שבאמצע האוויר ואחריו שריפות אינטנסיביות.

פתיל מנר בן 1500. מחקר חדש של רשות העתיקות זיהה פשתן ייחודי, מן הסוג המשמש לנרות שבת בתקופת המשנה, לפני 1,500 שנה. הוא נמצא לראשונה בחפירות שנערכו בשנות השלושים על ידי משלחת קולט אמריקאית לאתר שבטה בנגב.

מחנוכה לגיוון ועוד. כמו זיכרונות של חנוכה מהבהבים, הנה 24 תמונות של בירושלים כדי להפיג את החושך של החורף. אז ברחובות ירושלים רואים קישוטים לחג המולד, להקה של צרכים מיוחדים, אומנות הג'אז, פרשת דרכים / ג'נגלו ריצה בלילה, ArtBnB, Hullegub (אומנויות אתיופיות) ועוד.

נשמר מהסערה. הגשמים הכבדים האחרונים עשויים להיות חדשות טובות לחקלאים ולחברת המים של ישראל, אבל לצב אחד זה היה כמעט קטלני. היא נשטפה וכמעט מתה בחוף אשקלון, וניצלה על ידי אדי ישראל, שהזמין את רשות הטבע והגנים. הישראלים אינם מותירים אבן (או צב).

הגיהנום היהודי. ראשון לניוזלטר שלי - בדיחה על המדינה היהודית. וזה כל כך נכון!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.