יום ראשון, 2 בדצמבר 2018

החדשות הטובות של ישראל 2 בדצבמבר 18.


במהדורה ה2 לדצמבר של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:
• מדענים ישראלים פיתחו שיטה חדשה לעיצוב תרופות בטוחות.
• ישראל מינתה את השופטת הראשונה של יוצאי אתיופיה.
• נשיא צ'אד ביקר בישראל והוא עתיד להחזיר את היחסים הדיפלומטיים.
• השקיה בטפטוף הישראלי נתנה ל6,000 חקלאים הודים אופציה לקציר שני.
• הסכם חתום להנחת צינור תת - ימי לאספקת גז מישראל לאירופה.
• מתעמל ישראלי זכה בשתי מדליות זהב בעולם.
• בית הספר הריאלי בחיפה חוגג את יום הולדתו ה -105 ומסייע ל- VeryGoodNewsIsrael.

הישגים רפואיים של ישראל

שפר את הטיפול הערמונית. דיווחתי בעבר על "מדי-טייט" בישראל ועל הטיפול הלא פולשני בהגדלת הערמונית. כעת, חברת אולימפוס ביפן השקיעה 20 מיליון דולר בחברת Medi-Tate ותשווק את ה- iTind של Medi-Tate בכמה מדינות.

החידוש הישראלי מציל חיים. בתי החולים בכל רחבי העולם משתמשים בטכנולוגיה רפואית ישראלית. אבל הבינה המלאכותית הישראלית היא הפריט הגדול הבא. מאמר זה מדגיש את MedAware של ישראל (מניעת שגיאות מרשם), מערכת ההדרכה לחולים של MobiGuide, מערכות Zebra Medical ו- AI בבתי החולים בישראל שיבא וסורוקה.

ארגז כלים עבור כימאים. חוקרי הטכניון פיתחו טכניקת "ארגז כלים" כדי לתת לכימאים אורגניים שיטה זולה ומהירה לעיצוב מולקולות מורכבות ולהכין תרופות בטוחות. הם שמים מולקולות קטנות בצורת טבעת, להפוך אותם נוקשה, ומשתמשים בזרזן לשבור את הקשרים שלהם מחדש להרכיב אותם כמו לבנים צעצוע.

הכרה עבור צג הכאב. דיווחתי בעבר כי מכשיר מדידת הכאב PMD200 של Medasense בישראל קיבל אישור CE האירופי. כעת, האגודה הבינלאומית לרפואה קריטית כללה את הטכנולוגיה החדשנית בהנחיות לטיפול נמרץ ביחידה לטיפול נמרץ.

טיפול בגז חרדל. הרשות למחקר ופיתוח ביו-רפואי בארה"ב (BARDA) השקיעה 43 מיליון דולר במדיוונד ישראל כדי לפתח את המוצר שלה ב- NexoBrid לטיפול בפציעות של גז חרדל. בשנת 2015 השקיעה BARDA 112 מיליון דולר כדי לסייע ל- MediWound לפתח את NexoBrid עבור כוויות.

מערכת ההדרכה לקויי ראייה היא גלובלית. דיווחתי בעבר על חברת RightHear בישראל ואפליקציה שמאפשרת לקויי ראייה לנווט בקניונים, בתי חולים, אוניברסיטאות ועוד. חברת RightHear כבר הותקנה ברשת הסופרמרקטים הישראלית שופרסל, שהושקה בארה"ב ופונה לאנגליה.

כנס ביו-אתיקה. חזרנו מירושלים. המלון שבו התאכסנו אירח גם את הכנס העולמי ה -13 של אונסק"ו בנושא ביואתיקה, אתיקה רפואית ובריאות, ורבים מהנציגים הבינלאומיים שמחו לשמוע על VeryGoodNews ישראל.

ליצנות רפואית אינה בדיחה. תוצאות מחקר כמותי בשתי מרפאות ישראליות הוכיחו כי ליצנים רפואיים משחררים את חרדתם של ילדים לבדיקות רפואיות פולשניות. הורדת רמות החרדה מקצרת את זמן ההליך ומקטינה את הכאב (למשל קולונוסקופיה).

שלוש קבוצות של שלשות ביום אחד. המרכז הרפואי שיבא הישראלי העביר רק שלוש קבוצות של שלישיות באותו יום - אירוע ייחודי. שלוש האמהות נשאו במשך 30-32 שבועות. שיתוף אגב, יום מוקדם בעולם מוכר ב -17 בנובמבר ברחבי העולם. בשנה שעברה, 77 נשים בישראל שילדו שלישיות.

ישראל מקובלת וגלובלית

הצלחתם של דיפלומטים מגייסת כסף לצרכים מיוחדים. משרד החוץ הישראלי אירח את המרוץ הדיפלומטי השלישי שלו לדיפלומטים זרים במעלה ובמורד הרי ירושלים. האירוע גייס כספים עבור שלוה, ארגון ישראלי המסייע לילדים בעלי צרכים מיוחדים.

להקה ישראלית עם מוגבלויות משחק בבית הספר העליון בבריטניה. להקה ישראלית של שמונה נגנים עם מוגבלויות שיחקה במכללת איטון היוקרתית של בריטניה, שם למד הנסיך ויליאם. להקת "שלוה" משתתפים מוזיקאים עם תסמונת דאון, אוטיזם ומגבלות פיזיות שונות וגייסו כסף לילדים עם מוגבלויות.

הנשיא מארח את האולימפיים המיוחדים. נשיא ישראל, ראובן ריבלין, בירך את הספורטאים הישראלים של האולימפיאדה המיוחדת בביתו של נשיא בית הנשיא בירושלים, במסגרת השקת הקבוצה שתשתתף במשחקים האולימפיים 2019 באבו דאבי ובדובאי.

השופטת הראשונה של אתיופיה בישראל. לראשונה, ישראל מינתה גבר אתיופי זכר להיות שופט. ביאלין אלעזר ישמש על ספסל בית משפט השלום בירושלים. אלעזר, ששימש בעבר פרקליט המדינה, יצטרף לשתי שופטות אתיופיות שמונו לפני כשנתיים.

קמפוס משותף בסין. אוניברסיטת חיפה משיקה קמפוס משותף עם האוניברסיטה הגדולה ביותר בשנחאי - האוניברסיטה המזרחית של סין המזרחית. הקורסים יתמקדו במדעי הסביבה, ביו-רפואה ומדעי המוח. פרופסורים בחיפה ישתמשו במכוני מחקר בקמפוסים ויקבלו מענקים מהאוניברסיטה הסינית.

11 אוניברסיטאות בבריטניה מבקרים בישראל. 11 אוניברסיטאות בריטיות ביקרו בישראל לקראת בריקסט. אנשי אקדמיה בכירים הגיעו מאוניברסיטאות אקסטר, קיימברידג ', אדינבורו, מנצ'סטר, וורוויק, לנקסטר, דורהאם, קווין מרי, קווין בלפסט, קינגס בלונדון והלונדון לרפואה ורפואת שיניים.

ביקור היסטורי של נשיא צ'אד. הנשיא אידריס דבי ערך את ביקורו הראשון של נשיא הרפובליקה של צ'אד במדינת ישראל, והביא את שר החוץ, שר הכלכלה ופקידים בכירים נוספים לביקור ביד ושם. הוא הבטיח להחזיר את היחסים הדיפלומטיים. צ'אד הוא 55% מוסלמי.

האו"ם מעביר את החלטת ישראל לעולם טוב יותר. האו"ם אימץ החלטה בראשות ישראל על פיתוח בר קיימא באמצעות יזמות. היא קוראת לכל המדינות לתמוך בחידושים צעירים, אנשים עם מוגבלויות במקום העבודה, עסקים קטנים ובינוניים ולהפסיק אפליה מגדרית.

מים מן האוויר בקליפורניה. חברת WaterGen של ישראל סיפקה את גנרטור האטמוספירה של ה- GEN-350 כדי לסייע למשטרה ולכבאים להיאבק במדורות בקליפורניה. המערכת הניידת מספקת 156 גלונים של מים ליום, והוא מצויד בגנרטור ותחנות טעינה.

עזרה למגיבים הראשונים בקליפורניה. הסרט הזעיר של אדג'בייס סייע לכבאים עם מדורותיה של קליפורניה בחודש מארס. והם סייעו לקליפורניה להילחם באסון האחרון.

עמותה ישראלית יוצאת לדרך ב Eswatini. החידוש הישראלי: אפריקה הוסיפה את eSwatini (בעבר סווזילנד) לרשימת המדינות האפריקאיות בהן היא פועלת. חדשנות: אפריקה מיישמת פרויקטים להתקין מערכות סולאריות ומים בכפרים נידחים, ומביאה אנרגיה ומים נקיים למיליוני אפריקאים.

מדע וטכנולוגיה

הטכניון מצטרף לברית של אוניברסיטת יורוק. מכון הטכניון בישראל יצטרף ל - EuroTech Universities Alliance של חמש אוניברסיטאות מובילות באירופה ב 1- בינואר. זה יהיה בריכת חינוך, מחקר וחדשנות עם האוניברסיטאות של דנמרק, לוזאן, לוקסמבורג, איינדהובן, מינכן ברחבי האיחוד האירופי.

Cybersecurity לפסגה G20. ישראל סיימה את ההגנה הקיברנטית ואת הסייבר-ביטחון עד לפגישת הפסגה של ה- G20 בבואנוס איירס. משרד ההגנה הארגנטינאי חתם על חוזה של 5 מיליון דולר עם משרד הביטחון הישראלי לשני צוותים לתגובה ביטחונית.

החברה האמריקאית קונה לוויינים ישראלים. חברת XpressSAR שבסיסה בארה"ב רכשה מערך של עד ארבעה טלוויזיית מכ"ם של צמצם סינתטי (SAR) של התעשייה האווירית. השיגור בשנת 2022, XpressSAR ישתמש בהם כדי לפקח על נמלי, שדות תעופה, הרי געש פעילים, שיטפונות, שיטפונות הנפט ואת התנועה הספינה.

באמצעות ניתוח קולי כדי לגייס צוות. דיווחתי בעבר על תוכנית VoiceSense הישראלית ועל תוכנית ניתוח הדיבור שלה, שיכולה לחזות התנהגות מדפוסי דיבור. VoiceSense רק השיקה את הפתרון שלה עבור משאבי אנוש אשר מנתח קטעי וידאו ראיון לייצר shortlist של מועמדים מתאימים.

הצלת חיים בכבישים בנבאדה. דיווחתי בעבר כאשר מערכת החיזוי היבשנית של מערכת החשיבה האלקטרונית של וייקרה החלה בפרויקט ניסיוני בן שנה בלאס וגאס. נבאדה כביש המהיר אומר כי המערכת הקטינה קריסות של 17 אחוזים והיא רוצה להרחיב את המערכת על פני עמק לאס וגאס.

שינוי החקלאות ההודית. כ -6,000 חקלאים ב -50 כפרים מוכי יבשה בהונג קונג, הודו, אימצו את השקיה בטפטוף של נטפים בישראל ונהנים מיבול שנתי שני. הפרויקט של רמתל (מרול), המשתרע על פני 24,000 דונמים, הכפיל את תפוקת היבול השנתית שלהם וצמצם את צריכת המים.

מדע ללא גבולות. לכבוד יום השנה ה -70 למדינת ישראל, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים והאקדמיה הצרפתית למדעים כינסו כנסים מדעיים משותפים - בפאריס ביוני השנה, ולאחרונה בירושלים. חתני פרס נובל השתתפו בניירות בשני הכינוסים.

טכנולוגיה, אמנות וארכיאולוגיה. בירושלים פגשנו את פרופ 'עמוס נובה, העומד בראש הכנס הבינלאומי השלישי לאמנות וארכיאולוגיה בירושלים בין התאריכים 9-12 בדצמבר. הכנס יתמקד בשיטות פורצות דרך וטכנולוגיות למדידה וניתוח של המורשת התרבותית וההיסטורית שלנו.

כלכלה ועסקים

העסקה האירופית גז צינור נחתם. אני דיווחתי בעבר על התקדמות הצינור המתוכנן כדי לקחת עד 20 מיליארד מ"ק בשנה של גז טבעי ישראלי ליבשת אירופה. ישראל חתמה היום על הסכם עם קפריסין, יוון ואיטליה להטיל את צינור 1,242 קילומטר - צינור הגז הארוך ביותר בהיסטוריה.

שר בריטניה מחפש יותר סחר עם ישראל. שר המסחר הבריטי, ליאם פוקס, נפגש עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בניסיון לשכפל או לשפר את יחסי הסחר הנהנים כיום בין שתי המדינות במסגרת הסכם האיחוד האירופי-ישראל.

שמירה על שרתים ב 8 מדינות. דיווחתי קודם על חברת הסטארט-אפ הישראלית "גארדיקור", שגייסה 50 מיליון דולר כדי לסייע למו"פ ופיתוח מסחרי. Guardicore יש כיום לקוחות בארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, ספרד, ברזיל, אוקראינה ושוויץ וזכתה במספר פרסים בינלאומיים גדולים.

עובד בירושלים. WEWORK, שנוסד על ידי אדם נוימן, פתח מרכז שיתוף פעולה חדש ברחוב המלך ג'ורג 'בירושלים. לWEWORK יש כיום תשעה שטחי משרדים משותפים בישראל, כולל תל אביב, חיפה, באר שבע והיום ירושלים.

טוויטר מגלה את ישראל. חברת המדיה החברתית טוויטר הודיעה היום כי בכוונתה להגדיל באופן משמעותי את נוכחותה בישראל. האירוע העסקי הראשון שלו התקיים בתל אביב בהשתתפות מאות יזמים ומנהלים מקומיים.

רכישה ישראלית נוספת של מדטרוניק. דיווחתי בעבר על "נוטרינו" הישראלית, המשתמשת בבינה מלאכותית כדי ליצור תוכנית מזון אישית, על בסיס צרכיהם התזונתיים, הפרופילים הרפואיים שלהם, מטרותיהם הבריאותיות, העדפותיהם וסגנונות חייהם. ענקית התרופות מדטרוניק רכשה את נוטרינו תמורת כ -100 מיליון דולר.

חוזים ענק עם בואינג. דיווחתי בעבר על מעורבותה של ענקית החלל האמריקאית בואינג בישראל. בהסכם חדש עם התעשייה האווירית של מדינת ישראל, בואינג מתכננת לשתף פעולה עם התעשייה האווירית בחוזים בשווי מיליארדי שקלים, הנוגעים למכירת מטוסי המכולות החדשים שלה ומוצרי הגנה אחרים.

הולך עוד קילומטר. חברת הסטארט-אפ הישראלית, היפו, עושה קצת יותר מחברות ביטוח רגילות כדי לסייע לנפגעי קורבנות של קורבנות קורבנות. ראשית, באמצעות מפות ואינטליגנציה מלאכותית, הזהיר היפו את הלקוחות במסלול השריפות לפנות. לאחר מכן הם סידרו לינה ועזרו עם טענות.

תרבות, בידור וספורט

אמנות עירונית בתל אביב. מועצת העיר תל אביב, סוכנויות נדל"ן ואמנים לוקחים את המבנים הרעועים בתל אביב כדי להפוך אותם, אם רק לזמן קצר, למרכזים תרבותיים. באחד מהם, אלפרדו ליבר גוטיירז, הידוע גם הוא. ליבר, צייר ציור קיר כדי להפוך את בית החרושת הישן ללבוש בגדים ישנים.

49,560 ש"ח פרסים ל -21 אמנים. משרד התרבות והספורט בישראל הודיע ​​על 21 זוכי פרס אריק איינשטיין לאמנים ותיקים. כל אחד מהזוכים בשבע קטגוריות - מוסיקה, ריקוד, שירה, תיאטרון, קולנוע, ספרות ואמנות חזותית - יקבל פרס רק מתחת ל -50 אלף שקל כדי למנוע מהם לשלם מס גבוה יותר.

פסטיבל היין בירושלים. פסטיבל היין האזורי ה -20 בירושלים נפתח ב -29 לנובמבר. יקבים חוגגים את הצמחייה הייחודית שלהם ואת האזור. הרי ירושלים מושלמים לענבים, וענף ענבי בוטיק רחב פורח. יש טעימות של סוף השבוע ואירועי מוסיקה עד 22 בדצמבר

רוקדים ליום החסד העולמי. לכבוד יום החסד העולמי התכנסו מאות בתחנה הראשונה בירושלים להמון אספסוף.

התעמלות אמנותית ישראלית זוכה עוד זהב גביע העולם. המתרגל הישראלי ארטם דולגבייט זכה במדליית זהב בתרגיל הקומה בתחרות גביע העולם של התעמלות אמנותית בקוטבוס, גרמניה. הוא זכה בעבר זהב באותה התרגיל בספטמבר של פריז העולם אתגר גביע.

מדינת היהודים

חפירת ירושלים המקראית. בחפירה בח'רבת קיאפה ליד בית שמש, חשף פרופ 'יוסף גרפינקל מהאוניברסיטה העברית את העיר המקראית שאריים. באמצעות היכרויות פחמן, הוא הוכיח כי העיר המבוצרת (בספרי יהושע ושמואל) היא חלק ממלכת יהודה של דוד המלך.
http://israelbetweenthelines.com/2018/10/18/israeli-archaeology-leads-to-historic-treasures/

נשיא צ'כיה נפתח בשלב הראשון של המעבר לשגרירות. במהלך ביקורו האחרון בישראל, נשיא צ'כיה, מילוש זמן, פתח את בית צ'כיה - מרכז תרבותי - כצעד ראשון בתכנית 3 השלבים שלו להעביר את שגרירות הרפובליקה הצ'כית לירושלים.

ביתו היפהפה של רומן אברמוביץ'. המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ 'בונה בתל אביב בית בגודל 1,500 מ"ר. השכונה הציורית נווה צדק שרכשה 27 מיליון דולר, תפותח ממלון הבוטיק המקורי שלה למתחם חצר בסגנון תל אביב ההיסטורי האלגנטי.

מתחשק סופגנייה - או 360,000? כדי לחגוג את החג של חנוכה, רכש משרד הביטחון הישראלי 360,000 סופגניות כדי לתת לחיילי צה"ל, כולל אלה בבסיס חיל האוויר והצי. כמו כן רכשה 16,000 חבילות של נרות חנוכה, 30,700 מנורות פח ו -200 חנוכיות גדולות.

גיוס חרדי בכל הזמנים. למעלה מ -3,000 ישראלים חרדים או חרדים התגייסו לצה"ל ב -2017 - הגבוה ביותר בהיסטוריה של המדינה. הוא מייצג כשליש מהציבור החרדי בן ה -18 הזכאים לשירות צבאי.

רכבת ישראל מצאה את ה2000$ שנאבדו למתנדב מחו"ל. שרה לימדה אנגלית לילדים ישראלים כחלק מתכנית מתנדבים אמריקנית. במהלך המסע ברכבת שלה כדי לתפוס את הטיסה חזרה לארצות הברית, שרה איבדה את הארנק שלה המכיל $ 2000. עובדי רכבת ישראל מצאו את הארנק וידיד של שרה אספו אותו מאוחר יותר.

כמעט כל יהודי ישראל מדליקים אורות חנוכה. זה באמת הפתיע אותי. על פי נתוני פרויקט "ישראלי ישראלי" של המכון למדיניות העם היהודי, 73% מיהודי ישראל טוענים שהם מדליקים את חנוכייה במשך שמונה ימי החנוכה. עוד 25% אומרים שהם מוארים בלילות.

בית הספר הריאלי בחיפה חוגג 105 שנים. מוסד חינוכי יוקרתי זה מתגאה בבוגרי המעמד הגבוה ביותר שעיצבו את מדינת ישראל. סטודנטים מסניף הדר בחרו בפרויקט לתרגום "טוב מאד" לישראל, תוך הגשמת חזון בית הספר, שעניינו עידוד ומעורבות בחברה הישראלית.
בית הספר הריאלי העברי בחיפה חוגג 105 שנה. לבית הספר שורה רחבה של בוגרים שתרמו ומשפיעים על עיצוב דמותה של מדינת ישראל. תלמדי הראלי בסניף תיכון הדר, בחרו להשתתף בפרויקט תרגום של "חדשות טובות ישראל" כהגשמת חזון בית הספר – "להיות מוסד חינוכי איכותי, מוביל ומתווה דרך, המכוון את תלמידיו להיות בני אדם מעורבים ומשפיעים בחברה הישראלית".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.