יום ראשון, 9 בדצמבר 2018

החדשות הטובות של ישראל 9 בדצבמבר 18.


במהדורה ה -9 לדצמבר של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:
• טיפול ישראלי חדש במחלת כליות כרונית מתקדמת
• חובשים יהודים באיו"ש הצילו את חייו של ילד ערבי פלסטיני.
• המערכת הישראלית חסמה מספר מל"טים בלתי מורשים בפסגת ה- G20.
• פותח דלק חדש של טילי חלל ידידותיים לסביבה.
• סקודה יצרה שותפות עם חברת ההיי טק הישראלית השישית שלה.
• מספר התיירים שביקרו בירושלים בשנה שעברה עלה ב 38%.
• הטכנולוגיה הישראלית חשפה עיר יהודית בת 2,600 שנה.

הישגים רפואיים של ישראל

טיפול בתאי מחלת כליות מתקדמים. הביוטכנולוגיה הישראלית קידניקיור מפתחת טכנולוגיה מותאמת אישית לטיפול בתאים לטיפול במחלות כליות כרוניות מתקדמות (CKD). כ -30 מיליון מבוגרים בארה"ב יש CKD (רובם מאובחנים) עם 600,000 על דיאליזה.

Non-Hodgins טיפול לימפומה אושרה. טבע קיבלה את אישור ה- FDA האמריקאי לטיפול ב- Truxima עבור מספר תנאים של לימפומה קטלנית שאינה הודג'קין, סוג של סרטן דם. Truxima הוא ביו דומה (נבדק בעלות נמוכה חלופה) כדי Rituxan (Rituximab) המיוצרים על ידי Roche.

תוצאות טובות בטיפול ב- H. pylori. הביוטכנולוגיה הישראלית, Redhill, הודיעה על תוצאות חיוביות משלב המחקר המאשר את שלב 3, תוך שימוש בטיפול ב- TALICIA לטיפול ב- H. pylori Infection. מבין 455 המשתתפים במחקר, הדלקת העמידות לאנטיביוטיקה נמחקה לחלוטין ב -85% מהמקרים, לעומת 58% בשימוש בחלופה.

לתת לקטוע סיבה לחיות. יהודה בן ה -72 איבד את שתי רגליו לאחר זיהום ושקל את חייו. אבל כאשר מתנדבים מעמותת "עשר עשרה" של ארגון "הצלה" שמעו על מצוקתו, הם לקחו אותו לשחות בים ואפילו לטיול יאכטות. זה שינה לגמרי את חייו.

חיזוק מעגל החיים של ישראל. ארגון לא ממשלתי ישראלי 8400 בונה רשת של 400 מוחות בריאותיים מובילים בישראל במשך 8 שנים (ומכאן 8400). מנהיגים אלה משתמשים בשיטות הטובות ביותר של מערכות אקולוגיות עולמיות בתחום מדעי החיים, כדי ליזום פרויקטים המקדמים צמיחה בתעשיית הבריאות בישראל.

פרס האיחוד האירופי למציאת נשימה למניעת סרטן. הטכניון פרופ 'חוסאם חאיק זכה בפרס החדשנות של הנציבות האירופית בליסבון, על מנת להמציא את מכשיר ה- SniffPhone, מכשיר סמארטפוני לגילוי סרטן בנשימה. הוא היה "המדען החדשני ביותר שמבין רעיון בתחום המערכות האלקטרוניות".

הכשרה סיעודית לאתיופים. עמותת "ג'ובקיף" הישראלית הקימה את אחוטנו - תוכנית בבית החולים הדסה בירושלים, עבור יוצאי אתיופיה לתואר ראשון בעבודה סיעוד ותעסוקה לטווח ארוך. התוכנית הנוכחית כוללת 58 תלמידים, כולל אלה בסרטון מעורר השראה.

הישראלי מוביל את העולם הקרדיווסקולרי. ישראל היא מספר אחת בעולם בתחום הפטנטים הרפואיים לנפש. פטנטים אלה הובילו למספר רב של תהליכים ומכשירים קרדיווסקולריים מהפכניים. למשל החלפת שסתום אבי העורקים, תיקון שסתום מיטרלי, קוצבי לב זעירים, שבבי ניטור לב ובמיוחד סטנטים.

השתלת 3000 של צדקה. הצדקה הישראלית, "עזר מציון", חוגגת את 3,000 אבני הדרך למספר השתלות תאי הצלה של חיידק החיים, אשר בוצעו כתוצאה ישירה ממרשם מח עצם. לפני עזר מציון, סיכוייו של חולה יהודי למצוא התאמה גנטית היו 8%. עכשיו, 76% מהבקשות מקבלים תשובה חיובית.

ישראל מקובלת וגלובלית

הכשרה היי-טקית לערבים וליהודים בנגב. ארגון "שחר חדש בנגב", שנוסד בשנת 2009, משפר את איכות החיים של הקהילה הבדואית בישראל. תכנית "Tech2Peace" בירוחם הכינה 30 צעירים ו -15 נשים (15 ערבים ישראלים ו -15 יהודים) בפיתוח תוכנה, עיצוב גרפי והדפסה תלת מימדית.

האשה הישראלית-דרוזית היא עוגנת חדשות בטלוויזיה. הגדידה הישראלית-דרוזית מריה היא האישה הלא-יהודית הראשונה שעוגנת בחדשות בעברית ברשת השידור הישראלית. אם לשניים, בעלת תואר ראשון מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת חיפה.

ערבי ישראלי "זוכה" לשרת בצה"ל. "T" - ערבי ישראלי בן 19 מאזור ירושלים הצטרף למשמר הגבול של צה"ל והשלים הכשרה בסיסית. הנער אומר שזו "זכות לשרת את ארצי", בעקבות החלטתו של ט 'להתגייס, החליטו שלושה מחבריו הקרובים ללכת בעקבותיו.

חיי הילד הערבי הפלסטיני הצילו. אפרת היא עיר יהודית הממוקמת בין בית לחם לחברון. תושבים ערבים מוואדי ניס הסמוכים הביאו לאפרת נער מכפרם שנפצע קשה במפילה ממרפסת הקומה השנייה. החובשים היהודים של אפרת סיפקו טיפול מתקדם והצילו את חייו.

פרויקטים של דו-קיום בעמק הירדן. המשרד לעניינים אסטרטגיים ומשרד הדיפלומטיה הציבורית שיתף פעולה עם המועצה האזורית עמק הירדן לקידום שיתוף הפעולה החקלאי בין היישובים הערביים בין ישראל לפלסטינים. ראש המועצה האזורית עמק הירדן, דוד אלחייני, מספר עוד.

חיפה מברכת על ספינות חיל הים האירופיות. נמל חיפה, בחוף הצפוני של ישראל, מארח לעתים קרובות ספינות מכוחות חיל הים של בעלות הברית. ב- 28 בנובמבר עגנה ספינה של חיל הים הצרפתי בנמל, ותוך זמן קצר תצטרף אליה ספינות מאיטליה, ספרד ובריטניה.

לטינו נוצרים ציונים בלוס אנג 'לס. לטיני אוונגליסטים מדרום קליפורניה נאספו בכנסיית איגלסיה אוונגליקה לטינה בלוס אנג'לס לאירוע מיוחד שמכבד את מדינת ישראל. באירוע נכחו גם מנהיגי הקהילה היהודית ונציג הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס.

האו"ם מאמץ את צוות ההצלה הלאומי של ישראל. יחידת החילוץ של פיקוד העורף הישראלי הצטרפה ל- "INSARAG" היוקרתי - גוף של או"ם שמרכז את יחידות ההצלה מרחבי העולם כדי לתאם, לייעל ולבצע פעולות הצלה באזורים מוכי אסון ולהציל חיים.

מזל"טים מנוטרלים בפסגת ה- G20. בשבוע שעבר כתבתי שישראל סיפקה ביטחון לפסגת ה- G20 בבואנוס איירס. למעשה, חברת הבת של התעשייה האווירית, אלתא, פרסה את מערכת איתור המשמרות שלה, וחסמה בהצלחה כמה מטוסים חשודים מטיסה לעבר המנהיגים העולמיים.

מדע וטכנולוגיה

תל אביב בלום - עם כבשים! האקולוג ליאב שלם פרש את אסף גל כדי לרעות את עדר הכבשים שלו בפארק הירקון בתל אביב כפרויקט לשיקום 52 אזורים של טבע לא מפותחים במטרופולין תל אביב. הרעייה משחזרת את האיזון האקולוגי הטבעי, המקדם את צמיחת הפרחים.

הכשרת מהגרים במיומנויות מחשב. לעתים קרובות אנו שומעים חדשות רעות על מבקשי המקלט של תל אביב מסודאן ומאריתריאה. לעומת זאת, יוזמה זו של הארגון הלא-ממשלתי לפיתוח פליטים אפריקאים ומכון המפתחים היא ללמד כמה מהם מיומנויות קידוד ולשלבם בתחום ההיי-טק הישראלי.

משחקי קלפים ללמד חדשנות. הסטארט-אפ הישראלי Innovations Nations Games (TING) פיתח "ערכת כלים" של למידה בצורה של משחקי קלפים כדי לסייע בפיתוח מיומנויות חשיבה יצירתיות וחדשניות. שחקנים סיעור מוחות רעיונות עבור יוזמות חדשניות או פתרונות לאתגרים הקיימים.

טעינה אלחוטית בכל מקום שתרצה. דיווחתי בעבר על Humavox של ישראל וטכנולוגיה טעינה חכמה שלה. עכשיו זה מבטיח להפוך מקומות יומיומיים (למשל תיקים, תיקים, מגירות, אפילו תיבות צעצוע) לתוך מטענים הסוללה האלחוטית.

כנס חקלאי ישראלי בווייטנאם. שגרירות ישראל בווייטנאם קיימה כנס בנושא חקלאות היי-טק כדי לסייע לחקלאים בווייטנאם. סגן יו"ר ועדת העם של האנוי, נגוין דואן טואן, שיבח את ישראל וחברות ישראליות צפויות יעזרו לעיר לפתח את ענף החקלאות בהיי-טק.

מה קרה ל"IRON BEAM"? דיווחתי בעבר על מערכת קרן לייזר לעצור פצצות מרגמה קצרות. הפרויקט הופסק כדי לתת עדיפות לכיפת ברזל. אבל עכשיו התעשייה האווירית נמצאת "בשלב מתקדם מאוד", בפיתוח שלה "ניסויים מוצלחים כבר בוצעו".

ג'ל הנעה. חברת הסטארט-אפ הישראלית NewRocket מפתחת ג'ל הנעה - טכנולוגיה זולה יותר וידידותית יותר לסביבה, המספקת את אותה רמת ביצועים ושליטה כמו דלק מורשת "רעיל" ופתרון טוב יותר ללוויינים קטנים יותר. את הטכנולוגיה המציא פרופ 'בני נתן מהטכניון.

מול איומים מלאים בפנים. דיווחתי על הרבה חברות סטארט-אפ ישראליות שפיתחו טכנולוגיה חדשנית של זיהוי פנים. AnyVision של ישראל משתמשת בבינה מלאכותית (AI) כדי לבצע ניתוח משפטי בזמן אמת של תמונות וידאו עבור התערבות איום פרו-אקטיבית. המשקיעים כוללים Qualcomm ו Bosch.

פיתוח cybersecurity עם יפן. שגריר ישראל ביפן, יפה בן ארי, ושר הפנים והתקשורת של יפן, מסטושי ישידה, חתמו על הסכם בטוקיו כדי לשתף פעולה במחקר ופיתוח, חילופי מידע ותוכניות הדרכה בתחום הביטחון הקיברנטי.

שני מחליפי משחק גלובליים. חברת אי.סי.אייז, שבסיסה בניו יורק, שמה את שמה של שת חברות סטארט-אפ ישראליות בדו"חות המשחק של 2019, שמפרסמת על 36 חברות בינלאומיות שצומחות בקצב מהיר ומשנות את העולם. דיווחתי על הפעלת המכונית מחובר Autotalks ו AdVerif.ai משתמשת AI כדי לשמור על המשתמשים מפני תוכן זבל ותוכן זדוני.

כלכלה ועסקים

ישראל היא נקודה חמה לתיירות. לאחר ששברו את שיא השיא של מספר התיירים לישראל, הגיעו לפסגה הישראלית להשקעות חלק ממובילי המלונאות המובילים בישראל, והם מוכנים להשקיע. בפרט, מספר התיירים המבקרים בירושלים עלה ב -38% בשנה האחרונה.

צמיחת השכר יורדת, למעט בישראל. דוח השכר הגלובלי 2018/19 מגלה כי קצב צמיחת השכר הממוצע בעולם הואט בשנת 2017 בהשוואה לשנת 2016 ונחשב לשיעור הנמוך ביותר מאז 2008. אך בישראל גדל השכר הריאלי הממוצע מדי שנה מאז 2013, כאשר העלייה הייתה 1.4%. בשנת 2017 השכר עלה 3%.

טיסות ישירות לוייטנאם. חברת וייטנאם איירליינס הודיעה כי היא תתחיל בטיסות ישירות, פעמיים בשבוע, מהאנוי לתל אביב החל מחודש ספטמבר 2019. מנכ"ל חברת וייטנאם איירליינס, ת'אנג טרי דונג, נמסר בחודש נובמבר לפגישות על המבצע החדש. הוא חתם גם על הסכם לשיתוף קוד עם אל על.

ביטחון ישראל ומים למעצבי השלום של האו"ם. האו"ם חתם על הסכם של 8 מיליון דולר עבור חיישני ההגנה באפריקה, שם נהרגו בשנה שעברה 61 לוחמי שלום. בנוסף, חברת הטכנולוגיה הישראלית לטיפול במים, אודיס, זכתה במכרז של 42 מיליון דולר.

מכ"ם הגנה על דרום קוריאה. חברת אלתא מערכות, חברה בת של התעשייה האווירית, זכתה בעסקה שדווחה על שווי של 292 מיליון דולר כדי לספק שתי מערכות התרעה ארוכות טווח לדרום קוריאה. מערכות הרדאר הירוק, המבוססות על קרקע, מבוססות על טילים ארוכי טווח.

סקודה מאיצה בישראל. יצרנית הרכב הצ'כית סקודה חשפה כי היא עובדת עם שתי חברות סטארט-אפ ישראליות - צ'אקרטק ואו-ווי, וכבר בודקות את הטכנולוגיות שלהן. סקודה החלה לחפש חדשנות ישראלית ב -2017 וכבר שיתפה פעולה עם חברת אנאג, XM Cyber, Guardian ו- Otonomo.

שמירה על עיניים סיניות על הכביש. תקנות חדשות נכנסו לתוקף ב שנזן, סין בשנת 2019 הדורשים כל משאיות כבדות יש מערכות ניטור הנהג. אז, אקסון של סין יש שותפות עם ישראל מבוססי זיהוי ההפעלה EyeSight Technologies לשלב את המערכות שלה עם כלי ניהול משאית של אקסון.
https://www.prnewswire.com/news-releases/eyesight-and-
exsun-partner-to-bring-life-saving-ai-vision-to-chinas-trucking-industry-300756737.html

החברה הגרמנית רכשה 100 מיליון דולר. חברות ישראליות לא יוצאים כפי שעשו לפני כמה שנים, ענקית המשחקים הישראלית פלייטיקה רכשה את המתחרה הגרמנית ווגה (יצרני פאזלים) תמורת 100 מיליון דולר. הכנסותיה השנתיות של פלייטיקה בעקבות הרכישה יעלו על מיליארד דולר. לא זעזועים קטנים!

מעבר מענן לענן ל- IBM. הטכנולוגיות של NooBaa בישראל מאפשרות לחברות להעביר נתונים ממיקום קלאוד אחד לערוץ אחר או לנהל אותו במספר מיקומים, כמו במערך נתונים אחד קוהרנטי. בכל מקרה, התוכנה של NooBaa כל כך טובה כי Red Hat Inc (בבעלות IBM) רק צריך לקנות את החברה.

חינם cybersecurity עבור תעשיית המלון. חברת הסטארט-אפ הישראלית ITSMine תספק את פתרון ה- AI המבוסס על איבוד נתונים ללא תשלום לתעשיית המלונאות העולמית עד סוף שנת 2019. בעקבות פריצת הנתונים האחרונה של מלון מריוט שחשפה את הנתונים הכספיים של כ -500 מיליון אורחים.

תרבות, בידור וספורט

ArtBnB בירושלים. לא, לא טעות כתיב. פרויקט ArtBnB מביא 21 אמנים מ 17 מדינות "לחיות וליצור" באחד משלושת מרכזי התרבות בירושלים. הם ישתתפו על ידי 21 אמנים מקומיים מ -9 עד 20 בדצמבר, שיגיעו לשיאם בתערוכה להצגת עבודותיהם בתחומי הקולנוע, התיאטרון והצילום.

משה הובילה את יהודי רומניה לארץ המובטחת. "יומן בוקרשט: מסע רומניה מחושך לאור" הוא ספר חדש מאת אלפרד מוזס בן ה -89. בו הוא מספר על עבודתו למשך 13 שנה מ -1976, שהביאה לישראל אלפי יהודים מרומניה הקומוניסטית.

היין הישראלי זוכה פעמיים בזהב בינלאומי. יקב טום בישראל זכה בקטגוריית "יקב הטוב ביותר" בקטגוריית היקב של הבוטיק, בתוספת פרס הזהב הכפול ביותר עבור "קברנה פרנק 2016" בתחרות היין הבינלאומית "טרה וינו" באשדוד. 30 שופטים בינלאומיים טעמו ודרגו 500 יינות מכל רחבי העולם.

מרכז תצפית כריש נפתח. בכל חורף, כ -20 עד 30 כרישים דמדומים וחוליים מגיעים ליהנות מהמירוץ במים החמים הטהורים המקיפים את תחנת הכוח של אורות רבין בחדרה. מ דצמבר עד אפריל, המבקרים יכולים לצפות בהם וללמוד על הכרישים על מידע חדש תחנת תצפית כריש.

מסלולי אופניים חדשים בתל אביב. דיווחתי קודם על מסלולי האופניים הרבים בתל אביב וכמה קל לשכור אופניים. עכשיו, ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, חנך את החלק הראשון של רשת חדשה של שבילי אופניים, שאורכה 110 ק"מ, "שיהפוך את תל אביב לאמסטרדם של המזרח התיכון".

מדינת היהודים

בית הכנסת של תימן בירושלים. ב -1885 בנו יהודי תימן בית כנסת בכפר שלוח (סילוואן), ממש מחוץ לעיר העתיקה בירושלים. הבריטים פינו את היהודים במהלך המהומות הערביות בשנים 1936-1936 והצבא הירדני הרס את בית הכנסת ב -1948. הוא נבנה מחדש ומתגלים תגליות.

קוסובו תעביר את השגרירות שלה לירושלים - אם יהיה לה אחת! נשיא קוסובו, חאשים ת'צ'י, אמר כי ארצו תהיה בישראל שגרירות בישראל, הוא ישים אותה בירושלים. לישראל וקוסובו (מדינה מוסלמית רוב) יש יחסים חמים אבל כרגע אין להם קשרים דיפלומטיים רשמיים.

הטכנולוגיה חושפת את כפר יהודה העתיק. מעל 2600 שנה, הכפר בית לח"י-בית לויה שנעלם, מדרום-מערב לירושלים. LiDAR (אור איתור ו Ranging) טכנולוגיה ו 360 מעלות UVV מצלמה רכוב 4K רכוב חשפו 20% של הכפר וכמה שרידים מדהימים. בקר בו באופן מקוון.

עדות מקומית לגלות בבל. מצפון לנתניה, ישראל, נתגלה לוח יתדות המתעד את מכירת העבדים בארץ ישראל התנ"כית. ממלכת ישראל נפלה על האשורים בסביבות 722 לפנה"ס ועשרת השבטים הצפוניים של ישראל הוגלו כעבדים לבבל.

מסכה עתיקה מחברת את ישראל ללידת הציוויליזציה. ארכיאולוגים ישראלים גילו מסכת אבן ניאוליתית בת 9,000 שנה - אחת מתוך 15 בעולם - בחבר פני ביהודה. מומחים מקשרים מסכות אבן למעבר מציד ואיסוף לכלכלת משק בית עם פעילויות דתיות-דתיות.


סיוע ליהודי צרפת להשתקע. משרד החינוך הישראלי השיק את "Feel at Home" - תוכנית ספציפית לצורכיהם של עולים צעירים מצרפת. מטרתו היא להגדיל ולהקל את השתלבותם בחברה הישראלית עם פעילויות לאחר שעות הלימודים לילדים, פרויקטים המקדמים מנהיגות ומרכזי העשרה ללימודים.

חנוכיית החנוכה הגדולה בעולם נמצאת כעת בירושלים. חנוכיה הגדולה בעולם הוקם על קניון הדר בירושלים. בגובה 11 מטר וברוחב 56 מטר ניתן לראות אותו מכל מקום חיצוני בבירה. המחזיק הקודם (נר) היה בניו יורק.

או גדול - אור גדול. נרשם בשנה שעברה, אבל מתאים חנוכה - חג האורות היהודי. קולולאם הישראלי אסף מאות אנשים בירושלים במשך כמה שעות רק כדי לשיר יחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.