יום ראשון, 13 בינואר 2019

החדשות הטובות של ישראל 13 בינואר 19.

במהדורה ה -13 בינואר 19 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:
• מדענים ישראלים גילו קשר מרכזי לתהליך ההזדקנות.
• מכשיר ישראלי משפר באופן דרמטי את שיעורי ההישרדות לאחר הלידה.
• ארגון לא ממשלתי ישראלי מסייע לחקלאים באפריקה לגדל יבולים מניבים.
• האיחוד האירופי מממן פיתוח של לוויינים ישראלים כדי לפקח על האקלים.
• סטארט-אפ ישראלי ישקה 15 מדינות אפריקאיות, כולל דרום אפריקה.
• המימון אושר ל -15 פרויקטים משותפים בארה"ב-ישראל.
• הן CNN והן NYT ממליצות על היעדים הישראליים לבקר בשנת 2019.
• על הר הכרמל התגלה מינרל חדש.

הישגים רפואיים של ישראל

הסרת תאים פגומים מאטה הזדקנות. מדענים במכון ויצמן למדע גילו שתאי הסילסנט מקדמים דלקת, שכיחה במחלות הקשורות לגיל. היעדר הגן LMNA (כי הורג תאים המתהווה) גורם להזדקנות מוקדמת. טיפול להשמדת תאים אלה (למשל הגדלת חסינות), מאט את ההזדקנות.

ארה"ב מאשרת אולטרסאונד ממוקד עבור פרקינסון. דיווחתי על הצלחתה של אינסייטק בטיפול בחולים הסובלים ממחלת פרקינסון ורעידות חיוניות. אינסייטק קיבלה את אישור ה- FDA לטיפול ב- Exablate Neuro המשתנה-חיים, לשימוש בחולי PD בארה"ב.

אישור בארה"ב עבור מערכת הדמיה לב 3D. דיווחתי בעבר על קאת'וורקס בישראל ו FFRangio בזמן אמת הדמיה D AI3 של העץ הכלילי כדי לסייע למנתחים לבצע צנתורים לב. ה- FDA האמריקאי נתן אישור עבור מערכת להדמיה ייחודי, שכבר יש אישור CE האירופי.

שמירה על צריכת הסוכר שלך לבדוק. דיווחתי בעבר על Sweetch של ישראל ועל האפליקציה שלה כדי לסייע לחולי סוכרת מראש לשמור על אורח חיים בריא. מאמר זה מתאר כיצד Sweetch הוא אישי כל כך, הוא אפילו יכול לזהות את מזג האוויר להציע פעילויות מקורה בימים קרים חורפי. עיין באפליקציה Get.Up ב- iOS או ב- Android.

בדיקת תפקודי ריאות מהבית. אסטמה וסובלים מ- COPD ישמחו לשמוע כי אבחון ה- NE Field בישראל הוא בעל תפקוד ריאתי פשוט (ריאות) לשימוש בבית. לנשום בדרך כלל לתוך מכשיר A-Spire ואת יישום הטלפון החכם בודק את התוצאות, שמירת מספר עצום של ביקורים מיותרים בבית החולים.

אפליקציה כדי לעזור לתקשר. כאשר איילת אברהם ראתה אדם חירש נתקל בבעיות בקניית טלפון סלולרי, פיתחה היא וסטודנטית נוספת במכון הטכנולוגי חולון DAS (פתרון גישה לחירשים). DAS משתמשת בזיהוי קול של Google כדי לתרגם דיבור לטקסט ולשלוח אותו לטלפון של האדם הקרוב הרלוונטי.

תפירה פולשנית מינימלית השמנת יתר. לעקוף קיבה או שרוול כריתת קיבה הם שני הליכים רדיקליים כדי להפחית את נפח הקיבה ואת השמנת יתר למדוד. אבל עכשיו Nitinotes של ישראל מפתחת Endozip - 30 דקות מערכת התפירה האוטומטית במערכת העיכול, מוכנס דרך הפה עם הרדמה מינימלית.

העלאת שיעורי הישרדות החייאה. בסקר בריטי של 8,000 החייאות בהתקפות לב, רק 2.8% מהחולים היו עדיין בחיים 30 יום לאחר מכן עקב זרימת דם נמוכה לעורקים ולמוח. מכשיר ה- HmaShock של אונג הכרמל (מפתח העמק - ראה כאן) לוקח דם מן הגפיים כדי לשמור על איברים חיוניים.

ישראל מקובלת וגלובלית

טיפול שיניים חינם עד גיל 18. הקבינט הישראלי אישר את הצעתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, להאריך את רפורמת השיניים עד גיל 18. עד כה ניתנו טיפולי שיניים מגיל 8 ועד גיל 16. ההחלטה נכנסת לתוקף מיד.

תמיכה בדואיות בנגב. העמותה הערבית-ישראלית-ישראלית AJEEC-NISPED פועלת עם הערבים-הבדווים של חורה בנגב. אחד הפרויקטים שלה הוא העסק קייטרינג אל Sanabel. 20 נשים בדואיות מכינות 8,000 ארוחות צהריים בבתי ספר, מה שהופך את הנשים הללו למפרנסות משפחתיות גאות.

שנה של תמיכה רפואית לערבים פלסטינים. דיווחתי בעבר על פרויקט רוזנה, המגייס כספים כדי לסייע לבתי חולים בישראל לטפל בילדים ערבים פלסטינים חולים. הנה הדו"ח האחרון של רוז'נה על עבודתה תוך שימוש במצוינות ישראלית בתחום הבריאות, לטובת הקהילה הערבית הפלסטינית.

מועמד ערבי מוסלמי ברשימת הליכוד. מפלגת הליכוד של הימין הביאה את דימה תאיה למועמדת המוסלמית הערבית-ישראלית הראשונה בבחירות לכנסת ה -9 באפריל. הוא מספק תזכורת חזקה שישראל היא צלילה רזה, כוללנית, וחברה דמוקרטית.

סודאסטרים לפתוח מפעל בעזה. בכינוס העסקים של גלובס, דניאל בירנבאום, מנכ"ל חברת Sodastream הישראלית, הודיע ​​על פתיחת מפעל ייצור בעזה. "אנחנו רוצים שהאנשים בעזה יהיו בעלי משרות, מקומות עבודה אמיתיים, כי איפה שיש שגשוג יכול להיות שלום", אמר בירנבוים.

ביטחון תזונתי למדינות מתפתחות. עמותת "פייר פלאנט" הישראלית מביאה את הזרעים האיכותיים ביותר לחקלאים העניים ביותר באפריקה. זה עזר 50,000 חקלאים באתיופיה להגדיל את התשואות פי חמישה, להכפיל את הכנסתם ונתן ביטחון מזון ל 250,000 אפריקאים. כעת היא מרחיבה את הפרויקט שלה לטנזניה.

אימון המגיבים הראשונים בהודו וסרי לנקה. הוועד היהודי-אמריקני וחברי ההצלה התאחדו להכשרת מגיבים ראשונים באירועי נפגעים רבים ובניהול אסון במקומות רבים בהודו ובסרי לנקה.

שותפים לעתיד. סרטון זה הופק ללוות את הפסגה של ישראל-יוון-קפריסין בבאר שבע. היא מדגישה סמינר לחדשנים, צינור גז תת-ימי, פורום תל-אביב ל -200 אנשי עסקים, תרגילי כיבוי אש משותפים וחתימה על הסכם בנושא אבטחה ברשת.

מדע וטכנולוגיה

ישראל שואפת להיות מעצמת קוונטית. דיווחתי בעבר על מחקר ישראלי בתחום המחשוב הקוונטי. ממשלת ישראל משקיעה כיום 100 מיליון שקל בקרן מחקר המתמקדת במחשוב קוונטי, שעשוי לפתור בעיות שהטכנולוגיה הנוכחית לא יכולה.

גילוי דו-קיום בפיסיקה. מדענים ישראלים ודנים הצליחו להנדס כוחות מגנטיים בין שני חומרים לא מגנטיים. יש לו פוטנציאל טכנולוגי גדול לפיתוח התקנים אלקטרוניים הדורשים מגנטיות ומוליכות כדי להתקיים. נפתח תחום מדעי חדש בשם "ספינטרוניקס".

אירופה מממנת מיקרו-לווינים ישראלים. מועצת המחקר האירופית העניקה לישראל 14 מיליון יורו לבניית 10 לוויינים בגודל של נעליים לצורך ניתוח עננים קטנים ותפקידם באקלים. המשימה נקראת CloudCT, בהשראת CT רפואי (טומוגרפיה ממוחשבת) המשמש למפות את הפנים של המטופל.

תמונות חכמות יותר מהחלל. דיווחתי בעבר כי מדעני אוניברסיטת בן-גוריון פיתחו מצלמות ברזולוציה גבוהה עבור הדמיה מבוססת-חלל. הם התקדמו עכשיו לצמצם סינתטי שוליים עם טלסקופים מסתובבים המשלבים תמונות חלקיות ממספר ננו-צינורות.

תמונות מהשמש דיווחתי בעבר על חיישן התמונות של מגדל ג'אז בישראל על גבי החללית של נאס"א פרקר סולאר פרוב. נאס"א קיבלה כעת את התמונות הראשונות של קורונה שנלקחה על ידי החללית - הקרובה ביותר לכל חללית יש מקיף את השמש.

27 של מיטב המוצרים הישראליים ב-CES 22 חברות ישראליות נמצאות בביתן הישראלי ב- CES Las Vegas. אבל יש הרבה יותר מוצרים ישראליים בתצוגה. במאמרו מתאר ישראל 27 מהם.

השתמש בחוה כדי להגדיר את החומרה החדשה שלך. דיווחתי בעבר על TechSee של ישראל, אשר משתמשת בשירות החכם Smart Intelligent שנקרא "חוה" ומצלמת הטלפון החכם שלך כדי לסייע לך בפתרון בעיות טכנולוגיה. TechSee רק גייסה 16 מיליון דולר כדי להרחיב את העסק ולעבור למכירות. וידאו נהדר.

הצלת חיים על הכביש. דיווחתי בעבר על NoTraffic של ישראל המאפשר מכוניות עם חיישנים חכמים כדי לייעל את הזרימה באמצעות רמזורים. וידאו זה מראה כי למערכת יש תועלת הרבה יותר חשוב - מניעת תאונות עם מכוניות אחרות להולכי רגל.

רכב ועבודה כצוות. כלי רכב אוטונומיים יכולים כעת להתמודד עם 99% של נהיגה אבל כשמדובר במצבים מורכבים האדם חייב לקבל את ההחלטה. פלטפורמת ה- AV מאוטופיה, משתמשת בטלפרטור אנושי מרוחק כדי להנחות את הרכב במקרים אלה, אך תכונות הבטיחות של המכונית עדיין בשליטה.

מערכת ישראלית נוספת נגד מל"טים. הconvexum של ישראל (לטינית למזל"ט) פיתחה מוצר שמשתלט על מל"טים המטיסים באזורים עירוניים ומנחית אותם בבטחה באזור שנקבע מראש.

עוד על המכונית המעופפת. דיווחתי בעבר על "העתיד החדש של ישראל" (NFT) ועל מכונית החשמל שלה עם כנפיים שמטרתן לפתור את הצפיפות, בעוד שהיא עומדת על כ -50 אלף דולר. זה ייקח ו לנחות אנכית, הוא חשמלי לחלוטין עם טווח נסיעה של 100 קילומטרים טווח טיסה של 300 קילומטרים.

השקייה באפריקה. חברת הבת AECI, Nulandis, חתמה על הסכם עם חברת Supla הישראלית לשווק את הטכנולוגיה של SupPlant בדרום אפריקה ו -14 מדינות נוספות באפריקה. מערכת החיישנים של SupLant מבוססת על גידולי מים אוטונומיים, מייעלת את צריכת המים וההתרעות של חקלאים ממצב הגידולים, האדמה, האוויר וכו '.

שרימפס בריא כדי להאכיל את העולם. ישראל פיתחה שיטה המבוססת על חלקיקים למתן תרופות אנטי-ויראליות נגד וירוסים קטלניים בשרימפס - שוק גלובלי בשווי של כ -18 מיליארד דולר. ViAqua קיבל רק השקעה מ סינגפור של VisVires ניו חלבון יחידת קרן.

צמחים יכולים לשמוע. מדענים מאוניברסיטת תל אביב גילו כי פרח הפרימרוז של הערב (oenothera drummondii) יכול לשמוע את דרכם של דבורים מאבדות ונשים, ומייצר נקטר נוסף ומתוק. הם גם שיכפלו את הקולות באופן סינטטי והניבו את אותה תגובה.

הדור הבא של AR. דיווחתי בעבר על Fieldbit ישראל וממשק המציאות המואצת (AR) שלה. Fieldbit 5.0 הושק לאחרונה, עם AR מתקדם שלה המאפשר מהנדסי תמיכה להנחות משתמשי הקצה באמצעות פתרון הבעיה ללא ביקורים בשטח יקר.

כלכלה ועסקים

יציאות מוקדמות פחות ופחות כשלים. "היציאות" הישראליות ירדו ב -33% ב -2018, תוך התבגרות של המערכת האקולוגית המקומית, כך עולה מנתוני הדו"ח של חברת PwC. כמו כן, פחות חברות ההזנק הישראליות נסגרות מדי שנה; מרכז המחקר של IVC דיווח על ירידה מתמדת מ -710 כשלים ב -2015 ל -352 תקלות ב -2017.

תל אביב ממחזרת את גורד השחקים של לונדון. בעקבות המיתון, ב -2018 נעצרה בנייתו של מגדל פינאקל ב -288 מטר בלונדון. כעת ישמש את אותו עיצוב למגדל ספירל בגובה של 350 מטר במרכז עזריאלי בתל אביב. מתוכנן להסתיים בשנת 2025, הוא יהיה הבניין השני בגודלו בישראל.

כספים עבור 15 פרויקטים משותפים של ארה"ב וישראל. הקרן הדו-לאומית למחקר ופיתוח תעשייתי (BIRD) הודיעה כי היא משקיעה 6 מיליון דולר לשבעה פרויקטים משותפים לאנרגיה נקייה בין חברות ישראליות ואמריקאיות, ועוד 7.3 מיליון דולר לשמונה פרויקטים משותפים.

Uni משיקה קרן הון סיכון המנוהלת על ידי סטודנטים. אוניברסיטת בן-גוריון השיקה את קקטוס קפיטל, קרן הון סיכון המנוהלת על ידי סטודנטים. היא תשמש כלי אקדמי-חינוכי לעידוד רעיונות חדשניים בתחומי ההיי-טק, הביוטכנולוגיה והחברה. קרן מיליון דולר תשקיע בכל שנה עשרות קבוצות של סטודנטים.

תחבורה חכמה למישיגן. רשות החדשנות של ישראל ומישיגן פלנטם מיועדות למימון בדיקות טכנולוגיות אוטונומיות עתידיות במישיגן. חברות ישראליות יקבלו תמיכה בביצוע בדיקות שדה וניסוי של טכנולוגיות שפותחו על ידי אתרי טייס במישיגן

דרך ההשראה הישראלית חוזרת לשורשיה. המייסדים הישראלים של ויה הגיעו עם רעיון הסטארט-אפ שלהם במכונית מונית ישראלית. כיום הם מפעילים את שירות ההובלה שלהם ב -11 מדינות והם בטוחים שיוכלו להצליח בכבישי ישראל. נוסעים מבקשים טרמפ ואלגוריתמים של Via לחשב את המסלול הטוב ביותר עבור כל ואן.

אמזון קונה סטארט-אפ ישראלי להתאוששות מאסון. אמזון שירותי אינטרנט (AWS) רכשה את חברת CloudEndure הישראלית בתחום מחשוב עננים בסביבות 200-250 מיליון דולר. אמזון הצהירה כי "רכישה זו מרחיבה את יכולתנו לספק פתרונות הגירה חדשניים וגמישים, גיבוי והתאוששות מאסון".

ורינט קונה את הסטארט-אפ הישראלי. דיווחתי בעבר על ה- NowForce של ישראל ואפליקציות החיסכון שלה להצלת חירום. עכשיו יש כבר רכשה רק על ידי המודיעין העסקי של ארה"ב ו cybersecurity החברה ורינט מערכות.

מענק האיחוד האירופי לביטחון ענן ישראלי. הנציבות האירופית העניקה מענק בסך של 2.2 מיליון אירו ל- Minereye הישראלית "כדי לספק לחברות האיחוד האירופי פתרונות חדשניים ויעילים כדי להבטיח אימוץ ענן מאובטח ומתאים, שחסרים כיום בשוק".

תרבות, בידור וספורט
אחד היעדים נסיעות בלתי נשכח ביותר. קונדה נאסט טרוולר כללה את ישראל כאחד מתשעת יעדי התיירות הבלתי נשכחים. בתו לוסקו, מנהלת ההכנסות של קונדה נאסט טראוולר, סיפרה על הצפייה בה "ילדים מתפעלים מכל הפלאים שישראל מציעה, ישנים וחדשים, קסומים וענווים".

המקומות הטובים ביותר לבקר. זה נדיר מאוד לראות משהו נחמד על ישראל בניו יורק טיימס או על CNN. אבל ה- NYT רק בשם אילת במקום השישי שלה לבקר בשנת 2019. ו CNN נבחר יפו כאחד 19 "חובה לבקר" מקומות בשנת 2019.

פנינים נסתרות של חיפה. הסודות השמורים ביותר בעיר החוף היפה של צפון הים התיכון הם מסקרנים, מלאים תרבותיים ומהנים. הם כוללים את מוזיאון הרכבת, יקב וורטמן, ספא פנינה בכרמל ותל שקמונה.

סופרן מפורסם מתחתן בשמלה ישראלית מעוצבת. סופרן לורה רייט התחתנה עם הארי רולנד לבושה בשמלת תחרה שנהב על ידי המעצב הישראלי אלון ליבנה. עיצובים של ליבנה הם העדיפו ליידי גאגא, נעמי קמפבל, קים Kardashian ו ביונסה. שלום! מגזין בלעדי כיסה את האירוע.

דממה מעלי. המועצה האזורית קולולאם ואשכול הזמינה 3,500 איש לשיר את מנגינת האהבה בגבולות עזה ובדרום הארץ. את "מעלה דממה" ("דממה מעלי") של אהובה עוזרי ושי שירי בהרמוניה קולית בת שלושה חלקים, המוזיקה והפנסים שלהם האירו את שמי הלילה.

הזמנת כרטיסים למנצ'סטר סיטי. ספקית כרטיסי האשראי הישראלית SportsEvents365 חתמה על הסכם עם קבוצת הכדורגל האנגלי (Premier-League) של מנצ'סטר סיטי, על מנת לספק כרטיסי התאמה ל -2.5 העונות הבאות. SportsEvents365 פועלת ב -50 מדינות.

מדינת היהודים

שנה נהדרת לקק"ל. בשנת 2018 רכשה הקרן הקיימת לישראל כ -5,000 ישראלים; סיפקה שירותים ל -50 אלף ישראלים עם מוגבלויות; נתנה הכשרה חקלאית ל -1,200 סטודנטים בעולם השלישי; סיפק טיפול רפואי ל - 27,000 + ישראלים; העניקה לישראל חינוך ל -14,000 תלמידים יסודיים בבתי הספר בארה"ב.

גשם טוב. כמות המשקעים בחודש דצמבר הייתה כפולה מהממוצע לחודש, והרגיעה ב -30 השנים האחרונות. בשבוע האחרון עלתה רמת הכנרת (15.5 ס"מ) בתוך 48 שעות בלבד. הגשם היה אחראי גם על חשיפת שני פסלים רומיים בני 1700 שנה באדמה בבית שאן.

ט"ו בשבט (ראש השנה לעצים) מגיע. ט"ו בשבט השנה נופל ב -20 בינואר, אבל ישראל חוגגת את כל החודש. הרעיונות כוללים קטיף פירות, טיולי חורף בגנים לאומיים, נטיעת עצים, פסטיבל הכלניות ודרום ביקורים.

טיפול חב"ד בחברון. ארגון חב"ד ידוע היטב בטיפול ביהודים בעולם, אך הוא פועל גם בישראל. הרב כהן ותלמידי חברון מבקרים בכל מוצב צה"ל, מחסום ובסיס לפני שבת וחגים יהודיים כדי לתמוך בחיילים מבחינה נפשית, רוחנית וחומרית.

מינרל ייחודי שנמצא על הכרמל. האיגוד הבינלאומי למינרולוגיה זיהה ואושר מינרל חדש שנמצא באחת מאבני חן של מכרה פנינה ישראלית. קראלצטזיט, מינרל נמצא על הר הכרמל בכרמל ספיר.

מסודן לישראל ליהדות. מיכאל דרק טאנג'ו ניצל על ידי חיילי צה"ל כאשר נורה על ידי חיילים מצריים בעת שעצר את ישראל ב -2008. פליט מסודאן הוא התאהב במשפחות המארחות שלו ותומכי הגיור שלו ליהדות והפך לאזרח של חברת הסטארט-אפ האומה.

קורבן הסרטן מקבל זמן נפשי בכותל. כאשר סובל מחולה מסרטן בן 10 נדרש לקחת אותו לכותל (הכותל המערבי), זה היה בלתי אפשרי. המכונית היתה צריכה לקחת אותו ישר לקיר; מערכת החיסון שלו לא התכוונה להמון; ארגון משטרה וחובשים. אבל העמותה עזר מציון גרמה לזה לקרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.