יום ראשון, 20 בינואר 2019

החדשות הטובות של ישראל 20 בינואר 19.


במהדורה ה -20 לינואר 19 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:
• רובוט ישראלי בגודל ננו פותח לניקוי צינורות במוח.
• חסד ישראלית מעניקה 8,000 ילדי בית ספר לארוחת בוקר בריאה מדי יום.
• ישראלים עוזרים לנפגעי סערה טרופיים בפיליפינים.
• סטודנטים ישראלים זכו בתחרות אירופאית על מזון מועשר בחלבון.
• היצוא הישראלי של 2018 היה שיא של כל הזמנים.
• ישראל קיבלה את המשלחת העסקית היפנית הגדולה ביותר אי פעם.
• ישראל חוגגת את ראש השנה לעצים - ט"ו בשבט.

הישגים רפואיים של ישראל

מנקה את המוח. המיקרובוט הישראלי הפגין אב טיפוס של ה- SHS של החברה הבינלאומית להידרוצפלוס והפרעות נוזל שדרתי (ISHCFD) באיטליה. SCS מונע חסימה של צנתרי הנוזל השדרתי (CSF) של חולי הידרוצפלוס.

תאי דם לבנים יכולים "להרגיש" כאשר הדברים אינם נכונים. מדענים מאוניברסיטת בן-גוריון גילו שהלימפוציטים של מערכת החיסון (תאי הדם הלבנים) תופסים "תאים" בגוף באופן פיסי. לאחר מכן הם מפרידים כימיקל רעיל כדי להרוג את התאים הפגועים, הכוללים וירוסים וגידולים.

דמי מרשם ליפול. משרד הבריאות הקטינה את מחירי הטיפולים המרשם בפטנטים מבוקרים בשיעור ממוצע של 6.9%. ההנחה נובעת משינוי במודל התמחור לצמצום עלויות בתוספת שערי חליפין נוחים.

תיירות רפואית. כ -30,000 חולים זרים מגיעים לישראל מדי שנה, מחפשים בקפידה את המעמד הגבוה בישראל, טיפולים רפואיים חדשניים. לכך יש יתרונות גדולים לכלכלת ישראל, למו"פ רפואי ולהערכה בינלאומית. הממשלה גם נכנסה כדי להבטיח שהיא לא תעכב טיפולים לאזרחי ישראל.

בדיקת סרטן הריאות בסין. דיווחתי כמה פעמים על חברת מדעי החיים הישראלית BioView ועל הטכנולוגיה החדשנית שלה לאבחון סרטן. ביויו חתמה על הסכם עם ליבזון בסין של סין כדי להפיץ את מערכות ההדמיה של BioView בסין, הונג קונג, מקאו וטייוואן.

מזון ללא גלוטן בתל אביב. הנה מדריך מועיל לחיות ללא גלוטן בתל אביב מושלם עבור כל אדם עם מחלת צליאק או בעקבות דיאטה נטולת גלוטן.

דרמה בתחנת הרכבת בתל אביב. אחד הדפיברילטורים החדשים שנמסרו לכל תחנות הרכבת בישראל הציל את חייה של אישה שסבלה מהתקף לב. צוות התחנה בתל אביב השלום זינק בהצלחה ללבה של האישה, לאחר שנוסעים, כולל רופא ופרמדיק, ניהלו החייאה.

צוות רפואי רקדו כדי לעודד חולים. רופאים ואחיות יהודים וערבים בבית החולים זיו בצפון הארץ הם דוגמה נוספת לדו-קיום, כשהם רוקדים יחד כדי לעודד חולים במחלקת הדיאליזה.

ישראל מקובלת וגלובלית

משרת 1.3 מיליון ארוחות בוקר בשנה. ארגון "נבט" ("ספרוט") מספק 8,000 תלמידים ב -130 בתי ספר ברחבי הארץ עם כריך מזין יומי המסייע לילדים להתרכז בלימודים במקום על הבטן הריקה. זה מסתכם בכ 1.3 מיליון ארוחות בוקר מדי שנה עבור בני נוער מעוטי יכולת

מחרוזות יחד. לסטודנטים יהודים וערבים בגליל המערבי ניתנה הזדמנות ללמוד ולהקשיב למשלחת של כנרים אמריקנים שביקרו. הכנרים קיימו סדנאות אמן לתלמידים ערבים ויהודים בעכו, מטה אשר, ראש פינה והעיר הערבית תרשיחא.

קניון ירושלים החדש ליהודים ולערבים. המיזם האחרון של רמי לוי הוא קניון בפרבר עטרות שבצפון ירושלים. היא תשמש גם את אזרחי ישראל (יהודים, ערבים וכו ') וערבים פלסטינים. בקניון יש 50 חנויות, כולל כמה עסקים פלסטיניים.

מדוע הצטרף ערבי נוצרי לצה"ל. ערבים נוצרים ישראלים אינם צריכים להצטרף לצבא, אך ג'ניפר ג'וזין התנדבה לשרת את ארצה. ג'וזין אומר: "בדיוק כמו שהמדינה משרתת אותי, מספק לי, ואני חי בה, אני רוצה להחזיר בתמורה. היא קצין המשרתת בגבול הירדני.

שלוש משלחות עיראקיות ביקרו בישראל. על פי דיווחי "חדשות" של ישראל, שלוש משלחות, בסך הכל 15 מנהיגים עיראקים מקומיים, עשו בחודשים האחרונים נסיעות לא רשמיות לישראל. הם קיימו מפגשים עם אקדמאים ישראלים, ביקרו ביד ושם, והכי חשוב - נפגש עם בכירים בממשלת ישראל.

אימון לרדיותרפיה למומחים לסרטן טנזני. בטנזניה, 29,000 בני אדם מתים מסרטן מדי שנה. כדי לסייע בהתמודדות עם האתגר הזה, מומחי טיפול בסרטן בטנזניה השלימו הכשרה מתקדמת של הקרנות באסותא רמת החייל ובבית החולים שיבא בתל השומר.

סיוע לנפגעי סופות טרופיות בפיליפינים. ISRAID בפיליפינים פרסה צוות חירום בתגובה לעיריית Sagnay בפיליפינים בעקבות סופת USMAN. כעת הם מעריכים את הצרכים ויספק פריטים דחופים לסיוע וגם תמיכה פסיכולוגית לאלה שנפגעו.

מאמן את הדור הבא של שומרי חיים. ארגון הרווחה הישראלי לאסונות אסון (ISRAAID) מאמן רופאים, רופאי שיניים, אחיות, מהנדסים ואנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש כדי להגיב לאסונות. רשת המקצועות ההומניטריים הושקה ב -10 בינואר 2019, בלוס אנג'לס ובאזור מפרץ סן פרנסיסקו.

מדע וטכנולוגיה

שחייה נגד הגאות. ביקור במפעלי ההתפלה והשפכים הגדולים בישראל חושף טכנולוגיות חכמות ומדיניות לשמור על ריצת המים. כמו כן, כחמש שנים של בצורת קשה, ישראל ממציאה ומפתחת פתרונות מעשיים לבעיה שאינה ניתנת לפתרון.

Cybertech 2019. האירוע הסייברסקוריטי השנתי הגדול ביותר בעולם שמחוץ לארה"ב, Cybertech 2019, יחזור לתל אביב (28-30 בינואר). האירוע באקספו תל אביב צפוי למשוך כ -15 אלף משתתפים מ -80 מדינות. הוא יכלול מאות חברות סטארט-אפ וארגונים.

טעינה מהירה במיוחד של הרכב. דיווחתי בעבר על טכנולוגיית סוללות גלגל תנופה של Chakratec הישראלית. אילן בן דוד, מנכ"ל Chakratec, התראיין ב- ILTV על המערכת החדשה המאפשרת טעינה מהירה של כלי רכב חשמליים בכל מקום, תוך 20 דקות.

טען את המכונית שלך תוך כדי נסיעה. דיווחתי בעבר על Electrooad של ישראל ועל הטכנולוגיה שלה לחייב מכוניות ואוטובוסים מהכביש עצמו. עכשיו Electryon אלחוטי של ישראל נבדק בהצלחה באופן אלחוטי כוח חשמלי באמצעות תשתית החשמל שלה הכביש.

פנסים חכמים. דיווחתי בעבר על אדסקי בישראל ועל חיישן אינפרא אדום ברזולוציה גבוהה עבור כלי רכב אוטונומיים. חלקי רכב איטלקיים הספק Magneti Marelli (כיום בבעלות Calsonic Kansei של יפן) ישלבו את החיישן הן בפנסים הקדמיים של המכונית, כמו גם את הסורג הקדמי של הרכב.

עוזר למפות כבישים בבריטניה. סוכנות מיפוי הסקר של בריטניה משתמשת במערכות מתקדמות של חברת Mobileye הישראלית למפות כבישים בבריטניה לקראת ערים חכמות ומכוניות נטולות נהיגה. כלי הרכב של OS מצוידים במצלמות Mobileye מקליטים כמויות עצומות של נתונים ברמת דיוק גבוהה על רשת הכבישים של בריטניה.

ה- Waze של הניווט הפנימי. במקום מיפוי של כל בית, נבין הישראלית הופכת את הטלפון החכם למכשיר מיפוי. זה מאפשר לאנשים למצוא את דרכם בכל בית החולים, קניון, שדה התעופה ותחנת הרכבת. Navin מייצר נקודות נתונים באמצעות חיישנים משותפים של כל החכם הסמוך עם האפליקציה.

פלאפל המבוסס על אצות הוא סופר-פוד חדש. סטודנטים מהטכניון פיתחו את אלגלפל; פלאפל מועשר בספירולינה - אצות המכילות כ -60% חלבון. הסטודנטים זכו בתחרות מזון EIT (European Knowledge and Innovation Community), לקידום מזון מועשר בחלבונים.

פתרון לאצות רבות מדי. חברת BlueGreen Water Technologies, שנוסדה על ידי ד"ר משה הראל מהאוניברסיטה העברית בירושלים, פיתחה את הטיפול באגם גארד לפריחת אצות - בעיה אמריקאית מאסיבית. אושרה על ידי הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב זה בבטחה הורג cyanobacteria, להחיות את המים רק כמה ימים.

תיק רפואי לכל עץ. חברת הסטארט-אפ הישראלית SeeTree משיקה שירות חדש שיספק למגדלי היבול "תובנות עמוקות" לבריאות ולפרודוקטיביות של כל אחד מהעצים שלהם. SeeTree לוקח תמונות ברזולוציה גבוהה 3D באמצעות מזל"ט, בתוספת חיישנים הקרקע דגימות לזהות מחלות וצרכי ​​השקיה מדויקים.

כוורות דבורים עירוניות כדי להציל את דבורת הדבש. פרויקט הדבורים העולמי השיק פיילוט ללימודי דבור בישראל, בריטניה ואירלנד. הם התקינו כוורת על גבי מרכז הקניות של דיזנגוף בתל אביב עם חיישנים שמקורם באנרגיית השמש, המקושרים לאינטרנט, כדי לרשום טמפרטורה, לחות ורמות.

כלכלה ועסקים

שיא היצוא הישראלי. היצוא העולמי של ישראל ב -110 מיליארד דולר ב -2018 שבר את כל הזמנים. הגידול של 8% מ -2017 כלל 16 מיליארד דולר לאיחוד האירופי, 11 מיליארד דולר לארה"ב ו -10 מיליארד דולר לאסיה. שירותי ההיי-טק עלו ב -14% לשיא של 51 מיליארד דולר.

השקעה אדירה בסטארט-אפים. חברות הטכנולוגיה הישראליות גייסו סך של 6.47 מיליארד דולר ב -623 עסקאות ב -2018 - הסכום הגבוה ביותר מאז 2013. בדו"ח המרכז למחקר של IVC, 100 חברות גייסו 4.1 מיליארד דולר מהסה"כ.

כנס ישראלי בברלין. ארגון "כלכליסט" ארגן את ועידת WeTech בברלין 2019 (18-18 בפברואר) המתמקדת בחדשנות, טק וקשרי עסקים בין גרמניה וישראל. הוא יכלול מפגשים בין יזמים ישראלים לבין מנהלים בכירים באירופה וקרן הון סיכון.

טיסות ישירות לרואנדה. רואנדאיר - חברת התעופה הלאומית של רואנדה - משיקה מסלול ישיר חדש מבירת רואנדה, קיגאלי, לתל אביב. שגריר רואנדה, ג'וזף רוטבאנה, צייץ "חתם על חתימת הסכם השירות האווירית (BASA) עם השר התחבורה של ישראל, ישראל כץ.

מרכז היזמות באוניברסיטת בן גוריון. המועצה להשכלה גבוהה בישראל העניקה מענק בסך 6 מיליון שקלים לאוניברסיטת בן גוריון להקמת "יזמות 360 °", מרכז בינתחומי ליזמות. היא תשמש מרכז מצוינות אזורי לסטודנטים, חוקרים, יזמים מקומיים וצה"ל.

OurCrowd של 14 כוכבים ב CES לאס וגאס. פלטפורמת ההשקעות הגלובלית הישראלית "ארקרוד" הציגה שבעה מתיקי הישראלי שלה בתערוכת מוצרי האלקטרוניקה (CES) בלאס וגאס. עוד שבעה של חברות הזינוק שלה לראווה באופן עצמאי.

מעיין את עמק החולה. קבוצת אנשי היי-טק ישראלים הקימה את עמק החולה - קהילת יזמים בגליל המזרחי. על שם עמק הסיליקון הם רוצים שמשקיעים, חברות טכנולוגיה ויזמים יעברו לצפון ישראל, שלטענתם מלאים הזדמנויות וכישרונות שלא נוצלו.

מחפש נואשות צוות ההייטק. חברות ההיי-טק והגיוס הישראליות משתמשות בדרכים חדשניות כדי למשוך כישרונות היי-טק. לאינטל יש לילות קומדיה למועמדים ונושאים כרטיסי הגרלה עם פרסים של מל"טים, מחשבים ומעבדים. Lightricks מופץ אלפי רכבות בברים פופולריים. SQLink אפילו מחזיקה אירועים סינגלים.

משלחת יפנית ענקית. 150 אנשי עסקים יפנים מובילים ביקרו בישראל לאחרונה - הגדולה ביותר אי פעם. הם חתמו שש עסקאות כיסוי cybersecurity, בריאות דיגיטלית ותעשיות הרכב. היזם הישראלי רן פוליאקין והונדה גם הודיעו על שותפות להביא את AI ואת הדיגיטליזציה לקו הייצור.

הפעלה חכמה בכביש הוא באמת מתחיל. דיווחתי בעבר על טכנולוגיית הכביש החכם של חברת הסטארט-אפ הישראלית ולרן. הפלטפורמה שלה נמצא כעת בשימוש על ידי כבישים בבריטניה ועל ידי Transurban בארה"ב ובאוסטרליה. זה עובד גם עם בוש, יגואר לנד רובר.

Innoviz הולך גלובלי. דיווחתי בעבר (פעמים רבות) על Innoviz של ישראל ועל כל חיישני LiDAR שלה. Innoviz השיקה לאחרונה משרדים חדשים בארה"ב, בסין, ביפן ובגרמניה בתוספת מטה ישראלי חדש. בחודש יוני, Innoviz שותפה עם HiRain של סין טכנולוגיות למכור את יצרני הסינית.

SolarEdge קונה את חברת ההיי-טק האיטלקית EV. חברת SolarEdge הישראלית, שמשמשת כמערכת סולארית, רוכשת את חברת ה- SMRE. SMRE מייצרת טכנולוגיה משולבת powertrain ואלקטרוניקה עבור כלי רכב חשמליים. זה חלק מתוכניות SolarEdge להתרחב לכלי רכב חשמליים.

ישראליים. שניים מתוך ארבעת המייסדים של אלסטי בריבוי מיליארדים הם שי באנון ואורי בונס. הם הקימו את חיפוש קוד פתוח של Elasticsearch ואת מנוע האנליזה בהולנד ולאחר מכן עברו לארה"ב. כיום היא פועלת ב -35 מדינות והיא פותחת חברה בת ישראלית.

תרבות, בידור וספורט

D3 מודפסים בגדים קיימא ונעליים. לפני כן הוצגתי האופנה המודפסת בתלת-ממד של דנית פלג הישראלית. עכשיו גנית גולדשטיין הישראלית לקחה עוד יותר הדפסה תלת-ממדית, כדי ליצור שילוב יוצא דופן של אופנה ואמנות בת-קיימא לשבחים בינלאומיים.

מלון מדהים. Fodor's Travel כולל את מלון LINK Hotel & Hub ברשימת תל אביב של 100 המלונות הכי מדהימים בעולם. האורחים משתמשים באפליקציה כדי להיכנס ולצאת, לפתוח חדרים, לשלוט בטלוויזיה, מיזוג אוויר ותאורה ולגשת לשוער הווירטואלי. יש בו גם יצירות אמנות, משחקים, מרחב עבודה ובית קפה לצד הרחוב.

פינק פלויד. בעקבות דחיית לחץ (כולל איומי מוות) מתומכי ה- BDS, שיחקה חברת פינק פלויד אקספרינס בבריטניה בבית ארוז בתל אביב. במהלך המופע, הם אפילו חלקו את הבמה עם הלהקה הישראלית פינק פלויד.

קרעים בגלים בנתניה. מזג האוויר החורפי בשבוע שעבר היה אידיאלי עבור נתניה, כפי שאירחה את התחרות הבינלאומית SEAT Pro Netanya - תחרות גלישה קיצונית לחלוטין עבור הגולשים המובילים בעולם.
https://www.jewishpress.com/news/breaking-news/pros-from-around-the-world-gather-in-israel-to-compete-in-world-surf-league-contest/2019/01/ 16

מרכז מחקר לגלישת רוח. הוועד האולימפי של ישראל ושל הטכניון בישראל פתחו תחילה מרכז מחקר משותף ללימוד גלישת רוח - ספורט שבו הספורטאים הישראלים מביאים עימם באופן קבוע מדליות בינלאומיות. לאחר מכן ימשיך המרכז בשיפור הביצועים הישראליים בספורט אחר.

מדינת היהודים

העלייה עולה בדרך. כמעט 30 אלף יהודים עלו לישראל השנה לעומת 28,220 עולים חדשים ב -2017, עלייה של 5%. 10,500 הגיעו מרוסיה - עלייה של 45% לעומת שנת 2017. למעלה מ -3,500 אמריקאים עלו לישראל ב -2018, והגדילו את אוכלוסיית ישראל לכמעט 9 מיליון.

אוכל מבחינה אתנית לעניים. "קיבוץ הגלויות" של ישראל הביא לתרבויות ומטבחים רבים. הצדקה הישראלית "קולל חב"ד" הכירה בכך ומבטיחה שהאוכל שהם מספקים לעניים מתייחס למוצא ולתרבות.

לראש הממשלה יש עוד נכדה. בתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נועה נתניהו-רוט, ילדה זה עתה תינוקת - בתה הרביעית. נועה מתגוררת במחוז מאה שערים בירושלים. בעלה הוא אחד החרדים הרבים העובדים בתחום ההיי-טק.
https://www.youtube.com/watch?v=GHotti-82cA (2015 סרטון של ברית הנכדים של נתניהו)

מייסד WeWork הוא יהודי גאה. אדם נוימן - מייסד ישראלי של מיליארדי דולרים, ויוורק - נשא נאום גדול באירוע הפדרציה של ה- UJA על משמעות היותו יהודי עבורו.

מוקד YU לחברות סטארט-אפ ישראליות. "ישיבה יוניברסיטי" משיקה מוקד המבוסס בניו יורק על חברות סטארט-אפ ישראליות שמתחילות להתניע את ארה"ב. היוזמה עולה בקנה אחד עם 20 סטודנטים לתואר ראשון מישיבה יוניברסיטי המבקרים בישראל כדי לראות חברות היי-טק מצליחות ולהבין את תרבות הסטארט-אפ.

ט"ו בשבט. מידע שימושי על השנה החדשה לעצים, כולל אוצר מילים, פעילויות, גרפיקה, קליפ ארט, כרטיסי ברכה, תמונות, מתכונים, שירים, חידונים, משחקים ועוד. כמו כן, מאמר על חשיבותו של הפסטיבל בין השורות

נטיעת עתיד יהודי. כדי לציין את הפסטיבל היהודי של ט"ו בשבט, עשה מזרחי את הסרטון מעורר ההשראה כדי להדגיש את סיפור האהבה של העם היהודי וארץ ישראל. עם זו ארצינו הם זורעים 11 אלף עצי פרי חדשים בישראל. האתרים הבאים מקדמים את פרויקט "עצי החיים" שלהם.

שלג בכותל. הסערה של יום רביעי הביאה כמות גשמים חיוניים כדי להגדיל את רמת הכנרת. הוא פנה גם לשלג באזור ירושלים, והביא עמו הנאה לתלמידי בית ספר רבים והשראתם של כמה מבקרים לכותל (הכותל המערבי) להצטרף לידיים ולריקודים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.