יום ראשון, 8 בדצמבר 2019

החדשות הטובות של ישראל 08 בדצמבר 19


במהדורת ה8 לדצמבר 2019 של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• חוקרים ישראלים גילו דרך חדשה להשמיד גידולי לבלב.
• בכנס בתל אביב הוצגה הטכנולוגיה הרפואית הישראלית החדשה שמצילה את החיים .
• הטכנולוגיה הישראלית זכתה להכרה חיובית באו"ם.
• מערכת ישראלית יכולה להנחית מטוסים בבטחה לאחר תקלה מוחלטת במנוע.
• אזורים מדרום תל אביב מתחדשים
• תיאטרון חדש דובר אנגלית נפתח ברעננה.
• ישראלים מצילים בעלי חיים ובעלי חיים מצילים ישראלים

ההישגים הרפואיים של ישראל:

פריצת דרך נוספת במחקר סרטן הלבלב. מדענים ורופאים ישראלים גרמו להרס עצמי של תאי סרטן הלבלב בעכברים. מולקולה קטנה, PJ34, המשמשת בדרך כלל לטיפול בנפגעי אירוע מוחי, הפחיתה את תאי הסרטן עד 90 אחוז בחודש. לא היו תופעות שליליות. תאים רגילים לא הושפעו.

אישורים אמריקאים לניתוח תמונות AI. "הזברה" הרפואית של ישראל קיבלה מספר אישורים מטעם ה- FDA האמריקני. הם כוללים איתור מחלות לב, דלקת ריאות, דימומים בין-גולגוליים. זה עתה קיבל אחד נוסף לגילוי נוזלים על הריאות.

אור ירוק לבדיקת דם עוקצנית. כפי שציפו קודם לכן, מכשיר בדיקת הדם לניקוי אצבעות OLO ממערכת האבחון הישראלית זורם בתהליך אישור ה- FDA האמריקני. זה מאפשר שימוש במכשיר CBC (Complete Blood Test) במעבדות המנוהלות על ידי בתי חולים, ספקי אבחנות ומרפאות חוץ.

הרופא הישראלי מנהל מרפאת איידס קנדית. בכדי לחפוף את יום האיידס העולמי, כתב רוברט סרנר מאמר זה על ד"ר נורה פיק ילידת ישראל. כמנהלת הרפואה של המרפאה הבינתחומית היחידה בקנדה לנשים וילדים עם HIV, היא מטפלת בכמה מתוך 63,000 הקנדים עם HIV.

הגברת שיתוף הפעולה הרפואי בין ארה"ב לישראל. 21 מחוקקים אמריקאים דו-מפלגתיים ביקשו מארה"ב להקים משרד FDA בישראל כדי להקל על שיתוף פעולה במחקר מציל חיים. הם כתבו שתוכניות המחקר הרפואי ברמה העולמית השפיעו לטובה על מערכת הבריאות העולמית.

טבע שותפה לאוניברסיטאות בישראל לטיפולי סרטן חדשים. טבע ואוניברסיטת תל אביב בישראל חתמו על הסכם מו"פ בתחומי סרטן ומחקרי מוח. טבע גם שיתפה פעולה עם מכון ויצמן הישראלי לזיהוי הדור הבא של נוגדנים חדשניים לטיפול בסרטן.

מציגה טכנולוגיה ישראלית לבריאות דיגיטלית. למעלה מאלף משתתפים התכנסו בתל אביב לכנס השנתי השני של Digital.Health.Now. היא התמקדה בהצגת חידושים ישראלים מתקדמים בתחום הרפואה הטלוויזיונית, בריאות דיגיטלית ובריאות כללית בעזרת טכנולוגיה.

כמה אנשים עיוורים משתמשים בסמארטפונים. סטארט-אפ ישראלי אחד בכנס Digital.Health.Now היה RightHear. סרטון זה מראה כיצד העיוורים משתמשים בטכנולוגיה שלו כדי לגשת לפונקציות בסמארטפון. כמו כן, RightHear תומך ברחוב הרשמי הראשון העיוור בישראל, ואולי גם בעולם.

תרגע. מוצר ישראלי נוסף שהוצג בכנס Digital.Health.Now של ישראל היה קלמיגו. הטכנולוגיה המתקדמת שלה מספקת הקלה מיידית ללא סמים לרגעי מצוקה, חרדה ולחץ על ידי ויסות דפוסי הנשימה שלך והמרצת חושיך.

צמצום פציעות. Zone7, שנוסד על ידי ותיקי צה"ל, משתמש ב- AI כדי לחזות ולמנוע פציעות בקרב אנשי ספורט. זה מפרסם צמצום של 80% בימי הפציעה ומספק למאמנים, מאמנים ומדענים בתחום הספורט אסטרטגיות התערבות. Zone7 שותפה לפלטפורמה שלה עם חברת הרפואה העולמית Garmin Health.

יום בחיי. בשבוע שעבר זכו 50 אנשי בית הכנסת שלנו לסיור במפקדת שירות החירום של יונתן הצלה בירושלים. מתנדבי EMT המתנדבים של הצלה מאוחדים מגיעים לזירת האירוע תוך שלוש דקות, ולעיתים קרובות מצילים חיים בישראל. לחץ על הקישור כדי לקרוא דוגמה טיפוסית אחרונה.

ישראל מכילה וכללית:

תוכניות נגישות למערת המכפלה. כפי שדווח בעבר, קבר המכפלה בחברון אמור להיות נגיש למבקרים עם מוגבלות. להלן תוכניות מפורטות יותר והתרשמות אמנית מהמעלית והגשר החדשים המחברים בין המעלית לכניסה הראשית.

בני נוער חרדים מתאמנים כתגובות חירום. ישנם גברים ונשים חרדים רבים המשמשים כמגיבים לחירום בישראל. להלן מאמר אחד על 15 תלמידי ישיבות שסיימו את קורס מד"א ביבניאל, הגליל התחתון, כדי להפוך למגיבי רפואה דחופה באזור ירדן.

האו"ם נוקט החלטה ישראלית. האסיפה הכללית של האו"ם אימצה החלטה שהציעה ישראל בנושא "טכנולוגיות חקלאיות לפיתוח" למיגור העוני והרעב ברחבי העולם. זה מכוון לחקלאות, ניהול מים ויצירת מקומות עבודה לנוער. 147 מדינות הצביעו בעד; הליגה הערבית נמנעה.

הפיכת האו"ם לנגישה יותר. ביום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות, המשימה הישראלית לאו"ם תרמה למנכ"ל הקבוצות האחרות של האו"ם טטיאנה ולובאיה, שלוש כסאות גלגלים לילדים שנעשו על ידי העמותה הישראלית 'כסאות גלגלים של תקווה'.

בוליביה מחדשת את הקשרים עם ישראל. לאחר הבחירות האחרונות בבוליביה, הודיעה שרת החוץ של ממשלת המעבר, קארן לונגריץ ', כי בוליביה תחדש את הקשרים עם ישראל, לאחר הפסקה של יותר מעשור.

שינוי אספקת המים בהודו. רישום מצוין על תפקידה של ישראל בסיוע למטרת הודו לספק מים לכל האזרחים. הוא כולל כ- 32 פרויקטים שהובלו על ידי ישראל ב 13 מדינות; הכשרה לניהול מים ב 28 מרכזי מצוינות; ושבעה מפעלי התפלה מחוף משתמשים בטכנולוגיית התפלה ישראלית.

אתיופים פוגשים חובשים שהצילו את חייהם. למעלה ממאה צעירים יוצאי אתיופיה פגשו 30 מנתחים, אחיות וטכנאים מהעמותות ישראלית להציל את לבו של ילד באדיס אבבה. עשרות שנים קודם לכן, רופאי SACH ביצעו עליהם ניתוח לב בילדותם הצעירות כדי להציל את חייהם. החובשים הצילו עוד 31 ילדים בביקור זה.

משימת ההצלה של ישראל לאלבניה. סרטון זה שוחרר כדי להדגיש את עבודתו של צוות כוחות הביטחון הישראלים שהגיבו לבקשת אלבניה לעזרה בעקבות רעידת האדמה ההרסנית שלה. זה גם מדגיש את התגובות הקודמות של ישראל לבקשות לעזרה לאחר אסונות טבע גלובליים.

מדעי הטכנולוגיה:

ראו את ההמצאות הטובות ביותר של ישראל. העלון של השבוע שעבר כלל חדשות על תשעת החידושים הישראלים הכלולים במאה ההמצאות הטובות ביותר של מגזין Time משנת 2019.

מסיימי האולימפיאדה פוגשים את הנשיא. ישראלים רבים זכו במדליות באולימפיאדות הבינלאומיות בשנת 2019 בפיזיקה, כימיה, מתמטיקה ואינפורמטיקה. בירכו אותם הנשיא ישראל ראובן ריבלין ושר החינוך, הרב רפי פרץ, בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים.

נחיתה רכה. כיבוי המנוע הוא אחד הגורמים העיקריים לתאונות טיסה. סטודנטים במכון הטכניון הישראלי בנו מערכת הדרכה לנחיתה בטוחה למטוסים עם מנועים נכים. המערכת (אלגוריתם, ממשקים לתצוגת טייס, חיישנים וכו ') נבדקה בהצלחה בטיסה ממשית בישראל.

שינוי פתולוגיה. ההפעלה הישראלית Augmentiqs פיתחה תוכנה וחומרה להפיכת המיקרוסקופים הקיימים למכשירים מחוברים חכמים. שיפורי המערכת החדשניים משתמשים ב- Augmented Reality (AR), שכבות-על דיגיטליות וקישוריות למחשב כדי לייצר סביבת פתולוגיה היי-טק חדשה לגמרי.

צעד אחד בכל פעם. הסטארט-אפ הישראלי Selfit פיתח רובוט ומערכת מבוססת מציאות מוגברת, המאפשרת שיקום למצבים גופניים ונוירולוגיים רבים. זה גם מסייע לטיפול גופני ומאט את ההידרדרות בתפקודים הקוגניטיביים למגוון מצבים כרוניים, כולל הזדקנות.

IBM שותפה להפעלת ניתוח הדמיה ישראלית. כפי שפורסם בעבר, DiA של ישראל משווקת מערכות ניתוח הדמיה אולטראסאונד של AI עם ענקיות ארה"ב GE Medical and Terason. כעת, שוק ההדמיה החדש של IBM ווטסון יציע תוכנת DiA שתעזור לקלינאים לנתח תמונות לב באופן אוטומטי.

הכשרת חיידקים לאכילת CO2. חוקרים ממכון ויצמן הישראלי יצרו חיידקים גנטיים שיוכלו לחיות על פחמן דו חמצני ולא על סוכר. במשך תקופה של 10 שנים, החוקרים גרמו לשינויים אבולוציוניים בחיידקי E. coli כך שיוכלו לשרוד על CO2. זה יכול לשמש בסופו של דבר להפחתת רמות CO2 באטמוספרה.

ירושלים היא עיר תחבורה חכמה. ירושלים הייתה אחת מ -28 המועמדות הסופיות מתוך 450 רשומות לעיר התחבורה החכמה ביותר בתחרות Expo Smart City בברצלונה, ספרד. זה היה גם הסיום בפרס הניידות על שילוב מערכת הרכבות הקלות במערכת הרמזור מבוססת AI של Axilion.

הגנה על רשתות חירום של ניו יורק. מחלקת המשטרה של ניו יורק (NYPD) ומחלקת הכבאות של העיר ניו יורק (FDNY) ישתמשו בתוכנת אבטחה מטעם אינדי בישראל כדי להגן על רשתות המחשבים שלהם. לקוחות Indeni כוללים את מאסטרקארד, בלומברג, בוסטון סיינטיפיק ובקרוב נאס"א.

כלכלה ועסקים:

הערכה מדויקת של מודי. סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס אישרה מחדש את דירוג החובות הריבוניים A1 של ישראל עם השקפה חיובית. הדו"ח הרחיק לכת עוד יותר, וקבע כי "הצמיחה הכלכלית של ישראל עלתה על מרבית מדינות התעשייה המתקדמות האחרות בעשור האחרון."

עתודות מטבע ברקורד חדש. בנק ישראל הגדיל את עתודות המטבע החוץ שלו במיליארד דולר מאסיבי בחודש שעבר. שוויים בסוף נובמבר היה מעל 122 מיליארד דולר - שיא ​​חדש.

התחדשות עירונית של דרום תל אביב. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה לאחרונה תוכנית לפיתוח עירוני לאזור המשוחרר בדרום תל אביב. זה יוסיף הרבה דירות ומשרדים, בתוספת כמויות גדולות של שטח ציבורי ופתוח.

מאות משתתפים בכנס GoForIsrael. למעלה מ- 700 משתתפים מרחבי העולם, כולל 100 מסין, השתתפו בכנס GoforIsrael בתל אביב בשנת 2019. הפסגה העסקית איגדה משקיעים עולמיים, מנהיגים עסקיים ויזמים להזדמנויות השקעה ושיתוף פעולה בישראל.

חברת אולימפוס תפתח את משרד החדשנות הישראלי. חברת מדעי החיים היפנית אולימפוס קורפ אמורה לפתוח משרד חדשנות בתל אביב. אולימפוס מחפשת טכנולוגיות וחברות סטארט-אפ ישראליות בתחומי הבריאות הדיגיטלית והמד-טק, במיוחד בטכנולוגיות סטנט הערמונית. למעלה מ- 70 חברות יפניות מחזיקות משרדים בישראל.

לומניס מוציאה תמורת 1.2 מיליארד דולר. חלוץ המכשירים הרפואיים בישראל לומניס נרכש על ידי Baring Private Equity Asia בכ -1.2 מיליארד דולר. בכפוף לתהליך האישור הרגולטורי המקובל, זו תהיה אחת מ -15 הרכישות הגדולות בהיסטוריה הישראלית.

תרבות, בידור וספורט

חותמות ישראליות חדשות מציגות ספר תורה בחלל. מערכת חותמות ישראלית מוגבלת חדשה מציגה את התורה הראשונה שהוטסה בחלל. יש בהם גם ג'פרי הופמן, האסטרונאוט שהביא לראשונה את התורה לחלל בשנת 1985. הוא היה האיש היהודי-אמריקני הראשון שנכנס לחלל.

שמונה מסעדות ברשימת -50 הטובות ביותר.מבין 50 המסעדות הטובות ביותר בעולם מדורגות שמונה מסעדות ישראלים במאגר. הם כוללים ארבע מסעדות ושלושה ברים בתל אביב ומסעדה ירושלמית אחת.

תל אביב ב- BBC בעשרת יעדי האוכל הראשונים. המגזין Good Food של ה- BBC דורג את תל אביב במקום ה -7 בעשרת היעדים המובילים של אוכלים בשנת 2020. הוא הזכיר במיוחד את "בתי הקפה הטבעוניים החלקיקים של תל אביב" ואוכל רחוב כמו חומוס, פלאפל ושקשוקה.

וילון עולה בבמה המרכזית. התיאטרון המקצועי החדש של גרנט ודניאלה קרנשו ברעננה - מרכז הבמה - נפתח כעת ומצויא לאור הפקות תיאטרון איכותיות. סוף סוף, כיום לתיאטרון האנגלי יש בית ישראלי קבוע.

מכבי תל אביב מנצחת שוב. אלופת החישוקים הישראלים מכבי תל אביב ניצחה את בסקוניה (83-113) בספרד, כדי לזכות בניצחון השישי ברציפות שלה. היא העלתה את מכבי תל אביב למקום הרביעי בטבלת היורוליג.

שני ג'ודוקאים איראניים שיתמודדו בישראל. שני ג'ודוקאים איראניים ערקו את איראן לאחר שהציקו להם להחרים את הספורטאים הישראלים. אלוף העולם 2018 סעיד מולאי ומוחמד רשנונז'ד חתמו על התמודדות בתחרות הגרנד פרי בתל אביב בינואר כחברים בקבוצות הפליטים המונגוליות וה- IJF בהתאמה.

המדינה היהודית:

הפסטיבל הציוני האולטימטיבי. אלפי יהודים יוצאי אתיופיה נסעו מרחבי הארץ לטיילת האס מול העיר העתיקה בירושלים כדי לחגוג את חג הסיגד. עם שורשיו בספר נחמיה המקראי, שיח מחדש Sigd את קשרי הקהילה לתורה, לירושלים ולאחדות יהודית.

EMTs ישראלים מצילים משפחה עם פלאפל. לאחר שמתנדב הצלה המאוחדת טל נפצע קשה בתאונה, עמיתי EMT כולל המנכ"ל אלי באר עבדו משמרות בחנות הפלאפל של טל. המסירות שלהם המשיכו את עסקיו של טל ותמכו במשפחתו בזמן שהוא התאושש.

ארבע תגליות ארכיאולוגיות אחרונות. סרטון זה מדגיש את החפירה בישראל של חותם מקראי מהמאה ה- 7 לפנה"ס (בית ראשון) שנמצא בירושלים; עיר כנענית בת 5,000 שנה בעין עזור, חריש; כנסיה ביזנטית מהמאה ה 6 לספירה בבית שמש ופטיש ומסמרים בני 1,400 שנה באושה בקריית עטא.

פסיפסים נחשפו בבית הכנסת העתיק בגולן. שברי פסיפס צבעוניים נדירים מימי המאה השלישית לספירה נחשפו בבית כנסת עתיק במג'דוליה שברמת הגולן. הם שופכים אור על הפיכת בתי כנסת, לאחר חורבן בית המקדש, ממקומות לימוד למרכזי תפילה.

אף פעם לא מאוחר לעשות עלייה. מיכאל אוקונייף נלחם בנאצים וחילץ 75 ילדים יהודים מפולין במהלך מלחמת העולם השנייה. בגיל 96 הוא בדיוק הגשים את חלומו לעשות עלייה משיקגו, בעזרת מעט עזרה ממשרד העלייה וקליטה וארגון נפש בנפש.

מצרי מגלה את האמת על ישראל. אנא קרא מאמר זה על חוסין אבובקר יליד מצרים שחיפש מידע על ישראל וגילה שחלק גדול ממה שנאמר לו בעבר היה שקר. כעת הוא תומך פרו-ישראלי, חי בארצות הברית. אם רק היו הרבה יותר אנשים כמוהו.

מקלט לחמורים. במאמר קודם הודגש סיפור על מקדש החיות של ישראל במושב עולש, שדאג לחמור בן שלוש רגליים. להלן אתר מקדש ישראלי הדואג לחמורים לא רצויים ומנוצלים. המרפאה הניידת שלה מטפלת גם במאות חמורים עובדים בשטחי הרשות.

ישראלי מודה לכלב הצלה שהציל את חייו. כשדניאל פוטר מעבודתו, בשולי שפיות הוא ניסה לסיים את חייו. לאחר שנעדר במשך יומיים הוא נמצא מחוסר הכרה על ידי איישלה מיחידת הכלבים בישראל. דניאל התאושש בנס ובסוף הצליח להודות לאישלה ולמטפלת שלה.

צה"ל מציל פליט סורי יוצא דופן. במבצע משותף, חילצו צה"ל ורשות הטבע והגנים ישראל גירית, אחת מהטורפות הנדירות ביותר בישראל, מגדר גבול המתכת בין ישראל לסוריה ברמת הגולן. היא ניסתה להימלט מסוריה ושוחררה ליד מקור מים בצד הישראלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.