יום ראשון, 22 בדצמבר 2019

החדשות הטובות של ישראל 22 בדצמבר 19


במהדורה ה -22 בדצמבר של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• ניסויים בטיפול ישראלי בסרטן הלבלב כבר הצליחו להאריך חיים.
• תלמידי בתי הספר החזירו את המורה שלהם לחיים בעזרת החייאה.
• האו"ם שמע על שוויון ישראלי ממפקד המשטרה הערבית המוסלמית שלו.
• בית החולים העליון בישראל שלח צוות שיסייע להילחם בחצבת בסמואה.
• לוויין ישראלי חדש שנבנה על ידי סטודנטים שוגר לחלל.
• היחסים ממשיכים להשתפר בין ישראל למדינות ערב רבות.
• אינטל רכשה את החברה הישראלית השנייה במיליארד דולר שלה.
• חנוכה בישראל הוא פסטיבל האורות ועוד.

ההישגים הרפואיים של ישראל

הארכת חייהם של חולי סרטן הלבלב. בניסוי השלב האחרון לביצוע הטיפול בסרטן הלבלב שנערך ב- BioLineRx בישראל, שלושת רבעים מהמחלות בשלב 4 הצליחו להשיג שליטה על המחלה. הניסוי שילב BL-8040, KEYTRUDA (Pembrolizumab) וכימותרפיה.

בדיקות מולקולריות להימנעות מכימותרפיה. מחקר שנמשך 10 שנים בקרב 1,365 ישראלים מצביע על כך שניתן להימנע מכימותרפיה עבור מרבית הנשים הסובלות מאבחון וביופסיה מוקדמת של הסוגים השכיחים ביותר של סרטן השד. אצל 97.4% מהמעברים שעברו ניתוח מולקולרי ב- Oncotype DX לאחר הניתוח, הסרטן לא חזר.

אבחון מוקדם של סרטן בלוטת התריס. בדיקת אבחון מולקולרית נוספת פותחה על ידי רופאים במרכז הרפואי אוניברסיטת הדסה בירושלים. זה יכול לאבחן מוקדם את סרטן בלוטת התריס באופן מדויק מביופסיות של נודולים קטנים המתפתחים לעיתים קרובות על בלוטת התריס. האלטרנטיבות הקודמות היו לא מדויקות או יקרות.

התקדמות שלב 3 לחיסון נגד שפעת אוניברסלית. ב- BiondVax בישראל משתתפים 12,400 משתתפים מ -83 בתי חולים בניסויים שנמצאו בשליטת פלסבו כפולה-עיוורת בבדיקת חיסון נגד שפעת אוניברסלית. אם יצליח, החיסון החדש יכול להגיע לבתי מרקחת בשנת 2023. המתקן הירושלמי החדש של ביון ווקס יכול לייצר 20-40 מיליון מנות בשנה.

פרס אירופי לחוקר תאי גזע. עוזר פרופסור ירון פוקס ממכון הטכניון בישראל הוא אחד מ 27 מדענים עולמיים שזכה בפרס "חוקרים צעירים" מטעם הארגון האירופי לביולוגיה מולקולרית. ירון רותם את אפופטוזיס תאי הגזע (מוות של תאים עקב פציעה) בגין התחדשות רקמות.

טכנולוגיה חדשה שעוזרת לילדים לנשום. חוקרים מישראל ומארה"ב פיתחו טכנולוגיה המאפשרת לילדים הסובלים מסימפונות, אסטמה, סיסטיק פיברוזיס (CF) ומחלות ריאה חסימתיות כרוניות (COPD) לנשום בחופשיות. לחץ אוויר וקטניות אקוסטיות מסירים ריר מנתיבי האוויר.

החלפת כליות להצלת יקיריהם. היו כמה סיפורים מדהימים של ישראלים התורמים כליה לזר מוחלט ואילו קרוב משפחה של אותו זר תורם כליה לקרובו של הישראלי. הודות להסכם עם צ'כיה, הדבר הוביל לאחרונה לחילופי השתלות של שש כליות.

ניתוחי לייזר במוח מצילים את נער ערבי בית לחם. גמאל אללהם בן ה -11 מבית לחם סבל מגידול שפיר בהיפותלמוס שגרם לו להתקפים קשים. מנתחים בבית החולים איכילוב בתל אביב השתמשו בניתוח מוחי לייזר מתקדם ובסיבים אופטיים כדי לרפא אותו וגמאל חוזר כעת לבית הספר.

תלמידי בתי הספר מצילים מורה עם החייאה. מורה בהריון "מתה קלינית" כאשר סבלה מדום לב בבית הספר שלה בבית שמש. שני סטודנטים ביצעו פעולות החייאה והחובש הגיע שניות לאחר מכן. לאחיה היה אירוע דומה לפני 4 שנים. ראו קישור למאמר על המרפאה הקרדיו-גנטית של בית החולים הדסה.

ישראל הינה מכילה וכללית

מפקד המשטרה הערבית המוסלמית הישראלית מדבר באו"ם. קוראי הניוזלטר יכולים לעקוב אחר הקריירה של האלוף ג'מאל הכוס. מפקד המשטרה הערבית המוסלמית הישראלית הדגיש לאחרונה את שוויון אזרחי ישראל הערבים, בוועידה העולמית נגד אפליה וגזענות באו"ם בג'נבה.

הפקת תאריכים יחד. סרטון מאיר עיניים של חברת בקעת הירדן המפיק את מיטב תמרי מג'הול בעולם. הוא כולל ערבים פלסטינים העובדים לצד יהודים, שיתוף פעולה עם חקלאים ירדנים, טכנולוגיות חדשניות ומחזור מים.

עצי חג חינם שוב. עיריית ירושלים הודיעה על ההפצה השנתית הרגילה של עצי חג המולד חינם לתושבי ירושלים החוגגים את חג המולד. באתר האינטרנט שלה נכתב כי עצים מופצים ביום חמישי בבוקר ה- 19 בדצמבר ברחבת שער יפו.

הגנה על מינים בסכנת הכחדה. בעלון זה הוצג יקר מאמרים העוסקים במאמצים ישראליים לשמר את נשר הגריפין הנדיר. השנה בקעו 24 ביצי נשר ודגרו אותם במסגרת פרויקט מיוחד שנקרא "להפיץ כנפיים".

המוסד מסייע לדנמרק במניעת פיגועים. סוכנות הביון של המוסד בישראל הובאה כמאמרת מאחורי מאמצים מוצלחים עם דנמרק לחסל תא של 20 מחבלים המתכננים סדרת פיגועים.

קידום ליצנים רפואיים בהודו. מאמר זה מדגיש את ביקורו של ניר רז הישראלי לקידום הצגת הטיפול בליצנים רפואיים במחלקות ילדים בבתי חולים בהודו. רז הדגיש כי בישראל כמעט בכל בית חולים יש ליצן רפואי. הטיפול מחזק את יכולתם של ילדים להילחם במחלות.

נאבק בחצבת בסמואה. צוות אחיות, רופאי ילדים ופיזיותרפיסטים מבית החולים בשיבא בישראל, בראשותו של ד"ר איתי פסח - כולם עם מומחיות ברפואת ילדים וטיפול נמרץ - הגיעו לסמואה כדי לסייע במאבק בהתפרצות חצבת שהרגה 65 (בעיקר ילדים) ונדבקו מעל 4,400.

מדעי הטכנולוגיה

האיחוד האירופי פותח את מרכז החדשנות הטכנולוגי של תל אביב. מאות השתתפו בחנוכת המשרד האירופי לחדשנות וטכנולוגיה החדשה בתל אביב. זה ישמש כגשר של ארגון האיחוד האירופי בין שתי המערכות האקולוגיות הטכנולוגיות והוא רק מרכזו השלישי, אחרי עמק הסיליקון ובייג'ינג.

לוויין שנבנה על ידי סטודנטים שוגר. מיקרו-לוויין ישראלי דוכיפת -3 הושק בהצלחה מאתר ההשקה של הארגון לחקר החלל ההודי בסריחיקוטה. הוא פותח לצורך הדמיה מחקרית אקולוגית על ידי תלמידי תיכון במעבדת החלל של מרכז המדע הרצליה ובית הספר שער הנגב.

22 מיליון שקל לפרויקטים של דלק חלופי. משרד האנרגיה והמים בישראל, ותוכנית משרד ראש הממשלה לחלופות דלק וניידות חכמה, משקיעים 22 מיליון שקל בפרויקטים חדשים. הם כוללים רכב מתקפל של העיר שנאי, תחנת דלק מימן וסוללת רכב ניידת.

סופר-צ'יפס ישראלי מפעיל נתב סיסקו חדש. סיסקו מערכות חשפה את נתבי ה- Cisco 8000 החדשה של נתבי המחלקה הספקית, שנבנו באמצעות שבבי Cisco Silicon One, שפותחה במרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל. סיסקו חזה שהנתבים החדשים יפחיתו את צווארי הבקבוק באינטרנט ויעניקו שירותי פס רחב מקוונים בעתיד.

שבבי AI חדשים מחקים את המוח. כפי שדווח בעבר, ישראל היא המובילה העולמית בפיתוח מעבדי מיקרו-מהירים סופר-אינטליגנטיים מלאכותיים. כעת, חוקרים ממכון הטכניון הישראלי ויוצר השבבים הישראלי טורג'אז שילבו זיכרון פלוס יכולת מחשוב כדי לחקות את המוח.

מנוע עם רק חלק נע אחד. מנועי AQUARIUS חתמו על עסקה עם חברת ההונדה המוטורית תאגיד מוסאשי סימיטסו לפיתוח משותף של המנוע הליניארי המהפכני שלה. המנוע של 10 ק"ג כולל 20 רכיבים בלבד וחלק נע יחיד. הוא יעיל וזול עם תחזוקה נמוכה.

שמור את הדבורים והגידולים. ישראל פיתחה פתרונות רבים כדי לעצור את הירידה באוכלוסיית הדבורים העולמית, אולם מאוחר מדי למדינות מסוימות. כך שמערכת הקטיף האבקה המכנית הייחודית של Edete Precision Technologies יכולה להיות בדיוק מה שתעשיית השקדים בקליפורניה צריכה.
ראו גם סטארטאפים ישראלים חדשים Beewise, ToBe2, Bumblebee ו- BeeHero.

חיסכון במים להצלת כדור הארץ. מאמר זה על חברות סטארט-אפ ישראליות כולל מים מקבוצת WFI המורכבת מארבעה סטארט-אפים נפרדים שלא הופיעו בעבר בעלון זה. טוקסורב מסלק כימיקלים רעילים; הטריפלט מטהר באמצעות חיידקים וחמצן; רוטק מבצעת התפלה ופרויקט AST מנהל פתרונות.

אוכל-טק ישראלי אתי. מאמר זה ב- CNN מדווח כי ישנן 350 חברות טכנולוגיות מזון וחקלאות בחברת Startup Nation. זה כולל את חוות אלף, eggXYt ו- DouxMatok ומדגיש כי הדאגות הישראליות לרווחת בעלי החיים נובעות מערכים יהודיים.

מהפכה בתעשיית הוויסקי. זה היה צריך לקרות. הסטארט-אפ הישראלי ורסטיל פיתח תהליך זיקוק מולקולרי ייחודי שמייבש ויסקי בהיקף של חלק מהזמן הרגיל להתבגרות. ורסטיל זכה באתגר החממה של Fresh Start Foodtech בחודש ספטמבר.

מתמחה שוויצרי בישראל בהיי-טק. חשבון אישי על אחד מאלפי הסטודנטים הבינלאומיים שהגיעו לישראל כדי לחוות את מערכת ההיי-טק של ישראל. בנימין הגיש מועמדות באמצעות תוכנית Destination Israel של MASA והצטרף לחברת ההפעלה הישראלית City Transformer, יצרנית מכוניות חשמליות מתקפלות.

כלכלה ועסקים

פורום East Med Gas . ביולי התקיים הפגישה הראשונה בקהיר של פורום הגז המזרחי של הים התיכון, הכולל את מצרים, קפריסין, יוון, איטליה, הרשות הפלסטינית וכן - ישראל. שני מאמרים אלה מציעים כי ה- EMGF כבר משנה את הגיאופוליטיקה של האזור.

VC הישראלי מדבר בכנס אבו דאבי. ג'ון מדבד, איש ההון-סיכון הישראלי, נאם בכנס SALT (SkyBridge ALTernatives) באבו דאבי. הוא ככל הנראה אחד מהקרנות הבינ"ל הישראליות הראשונות שדיברו בגלוי בוועידת משקיעים במפרץ. ראו גם את המסר החיובי של שר החוץ של איחוד האמירויות.

ישראל יציבה כלכלית. דו"ח היציבות הפיננסית של בנק ישראל לאחרונה פורסם. הסיכום שלה: "ניתוח הסביבה בה פועלת המערכת הפיננסית המקומית, וההערכות התקופתיות של עמידותה במהלך המחצית הראשונה של השנה מראים כי המערכת נותרה יציבה."

בכיוון הנכון. מסלול הרכבת החשמלית המיוחל, שאורכו 57 קילומטרים, המחבר בין תחנת יצחק נבון בירושלים ותחנת ההגנה של תל אביב, נפתח לקהל הרחב. זמן הנסיעה הוא בערך 33 דקות, כולל עצירה בשדה התעופה בן גוריון.

ללא הפסקה לאוסטרליה. חברת התעופה הישראלית אל על אמורה לנסות טיסות מסחריות מתל אביב למלבורן אוסטרליה מאפריל 2020. היא בהתחלה תציע שלוש טיסות לכל כיוון, שמטרתן לאמוד את הפוטנציאל לפתיחת מסלול כזה לתמיד. זמן הטיסה בערך 17 שעות.

ירושלים - היעד התיירותי הצומח במהירות בעולם. חברת הביון העסקי הבריטית יורומוניטור אינטרנציונל מראה את ירושלים כיעד הצומח המהיר בעולם. 3.93 מיליון התיירים מחו"ל בשנת 2018 עלו ב -12% לעומת 2017 וה -4.8 מיליון המבקרים ב -2019 הם עוד עלייה אדירה.

יותר סטאז 'ישראלי. עלון זה כלל כמה מאמרים לאחרונה אודות הזדמנויות לצעירים מעבר לים להתמחות אצל ארגון ישראלי. אתה יכול להוריד מידע על רבים אחרים מהאתר המקושר הראשון למטה. הקישור השני הוא רק דוגמא אחת מההורדה.

הרחבת ניתוח יבולים למרכז אמריקה. CropX של ישראל משתפת פעולה עם FarmAgro מקוסטה ריקה בכדי להביא את הפתרונות והכלים האגר-טקיים של CropX לחקלאים באמריקה הלטינית ובאיים הקריביים. FarmAgro של CropX מסייע בניתוח ההשפעה של וריאציות אקלימיות ושיפור התשואות לחקלאות.

חברת המכוניות המשומשות שהוקמה בישראל מגייסת רבע מיליארד דולר. Vroom שבסיסה בארה"ב הוקמה על ידי אלי וורטמן ילידי ישראל ואלון בלוך. Vroom מפתחת פלטפורמה ישירה לצרכן מקוונת המציעה רכבים משופצים בקילומטראז ', עם מימון וביטוח אפשריים. Vroom גייס סכום כולל של 694 מיליון דולר.

הקרן הישראלית מגייסת 115 מיליון דולר לסטארט-אפים רפואיים. חברת ההון סיכון הישראלית פרגרין ונצ'רס וניהול בע"מ גייסה קרן רביעית בסך 115 מיליון דולר. לפרגרין 45 חברות רפואה, ביו-טק ומדעי החיים בפורטפוליו שלה ומעל לניהול של 200 מיליון דולר.

אינטל רוכשת מעבדות Habana תמורת שני מיליארד דולר. אינטל רכשה את מפתחי שבבי הבינה המלאכותית התל-אביבית, הבנה מעבדות בע"מ, תמורת שני מיליארד דולר. זוהי הרכישה השנייה בגודלה של אינטל של חברה ישראלית. מעבדות Habana מפתחות מעבדים המותאמים ליישומי בינה מלאכותית.

רכישה נבונה. חברת בדיקות התוכנה המבוססת על ישראל, Qualitest, רכשה את חברת ניתוח הנתונים ולמידת המכונות הישראלית AlgoTrace. החברות עובדות יחד למעלה משנה. Qualitest אומרת כי הרכישה תאפשר לה להגדיל במהירות את מספר מוצרי הבדיקה מבוססי AI שהיא מציעה.

תרבות, בידור וספורט

שימוש חוזר במי חומוס בתל אביב. אקוופבה - הנוזל הצמיג המופק מחומוס רותח, משמש לרוב כמחליף ביצים טבעוני. במסעדה הטבעונית התל אביבית עטורת הפרסים Meshek Brazilzilay הם משתמשים בה להכנת רטבים. מיונז, ויניגרט, מרנג לימון, עוגות וכמעבה לתבשילים.

טיילו בחומות העיר העתיקה החדשה. לאחר שנים של עבודות על חומות העיר העתיקה של ירושלים, כעת נמצא מסלול הרמפות הצפוני (טיילת החומה). החלק החדש משתרע על יותר ממחצית העיר העתיקה ממערב, צפון ומזרח. זה נותן מבט ממעוף הציפור על הרובע הנוצרי והמוסלמי ועל הר הזיתים.

לונדון בתל אביב. בשנת 2017 אירחה לונדון פסטיבל תל אביב. עכשיו תל אביב החזיר להם. ה- LND בן 4 הימים בפסטיבל TLV (27-30 בנובמבר) כלל מוזיקה מלהקת מחווה מלכה, ספרות המבוססת על שייקספיר, מוסיקה קלאסית, ריקוד, בירה בריטית וכמובן פיש אנד צ'יפס. מבין התומכים היו VIRGIN ATLANTIC .

פסטיבל תבשיל בתל אביב. פסטיבל חמין יתקיים במהלך שלושה סופי שבוע בינואר בשוק הצפוני של תל אביב. בימי חמישי ושישי, המבקרים יכולים לקנות מגוון רחב של תבשילי "חמין" ספרדי (מזרחיים וספרדים ופורטוגלים) ספרדי ותבשילי "צ'ולנט" אשכנזים (מזרח אירופיים).

אין יותר חד פעמי בחופי אילת. העיר אילת היא אתר הנופש הראשון בישראל האוסר על גדותיה כוסות ושקיות חד פעמיות כדי להגן על ים סוף מפני "איום הפלסטיק". אסור על באי החוף להביא חפצים חד פעמיים לחוף, בין אם עשויים פלסטיק, אלומיניום, קרטון או נייר.

ישראל מארחת את תחרות השחמט הראשון שלה בעולם השחמט. הגרנד פרי בירושלים, חלק מאליפות העולם בשחמט, מתקיים בירושלים (10 - 23 בדצמבר). זו הפעם הראשונה שישראל מארחת את התחרות. שש-עשרה המתחרות כוללות את בוריס גלפנד של ישראל.

ישראל זוכה בטקסי השייט בגביע אדמירל. ישראל הרימה את הגביע במהדורה העשירית של רגאטת שיט גביע אדמירל באקדמיה הימית של הים ההודי בקאנור, הודו. איתי שרויט של ישראל זכה באירוע הגברים היחיד ועידו מזור במקום השלישי.

המדינה היהודית

בעלי ברית של ישראל. קבוצה של 25 שרים ופרלמנטים עולמיים הגיעו לתמוך בישראל במסגרת ועידת יו"ר קרן בעלות הברית השנתית. הם ביקרו בפארק התעשייה ברקן, בו עובדים 8,000 ערבים ויהודים יחד, יקב פסגות, שילה, חברון וכמובן ירושלים.

הרומאים הכינו רוטב דגים ביהודה. רשות העתיקות חשפה אגרטלים בני 2000 שנה בעיר החוף הדרומית באשקלון, המשמשים את הרומאים לייצור רוטב דגים. מקורות היסטוריים מתייחסים לייצור רוטב דגים מיוחד, אך במזרח הים התיכון התגלו מעט שומנים.

תחרות תלמוד בינלאומית ראשונה. חיזוק הזהות היהודית עמוד אחד בכל יום היה נושא התחרות הבינלאומית התלמודית הראשונה אי פעם ב -15 בדצמבר בתיאטרון ירושלים. מבין 1000 הקבוצות של הורה וילד, 15 עלו לגמר כולל 3 מארה"ב. קבוצה ישראלית ניצחה עם 150 מתוך 150 נקודות.

גבינה קשה. פרופסור אנטי-ישראלי פרסם בפייסבוק קריאה להחרים את הסוחר ג'ו על מכירת גבינת פטה ישראלית. בזכות ישראלי שפירסם את הפוסט, לקוחות פרו-ישראלים נהרו לכמה מסניפי הסוחר של ג'ו ורכשו את כל הגבינה והמשיכו לרכוש מוצרים ישראלים נוספים.

חנוכיה של הכותל המערבי מותקנת. חנוכיית הברונזה המסורתית הוקמה ברחבת הכותל לקראת חג החנוכה הקרוב. המנורה בגובה 2 מטר, 1 טון, תודלק בטקס פומבי בכל יום של הפסטיבל, בערב יום ראשון 22 לדצמבר ועד יום שני, 30 בדצמבר.

חנוכה שמח. שני שירי פרודיה חדשים לחגיגת חנוכה - פסטיבל האורות. "מלחמת הכוכבים" של Six13 ו- "Pan Fry" של המכבי. והסרטון השלישי של JD (סופגנייה יהודית) מלא כיף!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.