יום ראשון, 29 בדצמבר 2019

החדשות הטובות של ישראל 29 בדצמבר 19


במהדורה ה -29 לדצמבר 2019 של החדשות הטובות של ישראל, השיאים כוללים:

• ישראלים פיתחו מולקולות "ניסים" העלולות למנוע לופוס, IBD, סרטן והזדקנות.
• ישראל היא אחת המדינות הטובות בעולם עבור יזמות נשית.
• מהנדסים ישראלים עוזרים לניצולי רעידת האדמה באלבניה לחזור לבתיהם.
• פרסים על בשר טבעוני ישראלי בלונדון וחיטה ישראלית בטוקיו.
• באפליקציית תחבורה ישראלית מונה כיום למעלה מחצי מיליארד משתמשים.
• תוכנית טלוויזיה ישראלית היא "סדרת הטלוויזיה הבינלאומית של העשור" של ה- NYT.
• קרא על כמה מהישראלים שעשו "ניסים" בעשור האחרון.

ההישגים הרפואיים של ישראל

פריצת דרך במאבק לריפוי לופוס. חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון בישראל ו- NIH האמריקנית זיהו טריגר למחלה האוטואימונית לופוס. הם גם פיתחו את מה שהתקשורת מכנה מולקולת "נס" החוסמת את ההדק בלופוס ובמחלות אחרות, למשל. אלצהיימר ו- IBD.

הפיכת הזדקנות המוח. חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בישראל ואוניברסיטת קליפורניה גילו שמולקולה קטנה בשם IPW מסוגלת לרפא מחסום מוחי פגום (BBB). זה יכול גם להקל על הדלקת שמובילה למחלות אלצהיימר ומחלות גיל אחרות.

הפסקת סרטן בעקבותיו. Metabomed של ישראל מפתחת טיפולים המשתמשים במולקולות קטנות המכוונות ומעכבות אנזימים מטבוליים החיוניים להישרדות תאי סרטן. יש לו כעת ארבע תוכניות צינור. Metabomed גייסה עכשיו סכום של 12.5 מיליון דולר בכדי לעזור לה להתכונן לניסויים קליניים.

פיתוח AI לניתוחי עמוד שדרה. זברה מדיקל ישראלית סטארטאפ עבור הפעלת סריקת ניתוח משתפת פעולה עם חברת הבת של ג'ונסון וג'ונסון DePuy Synthes לפיתוח משותף של טכנולוגיות בינה מלאכותית לניתוחי עמוד שדרה וניתוחים אורטופדיים אחרים.

התורם החי הראשון של רב-איברים בישראל. הרב אלעד גדות תרם לאחרונה את אחת מכליותיו לזר מוחלט שעבורו היה שידוך נדיר. לפני שנים תרם הרב גדות אונת כבד לבנו אליהו (כיום בצה"ל) שהיה זקוק להשתלת כבד. במקרה, גם שמו של מקבל הכליה היה אליהו.

תוכנה לבדיקת מרשם יכולה לחסוך לארה"ב הון. כפי שפורסם בעבר, MedAware הישראלי מונע טעויות מרשם ומציל חיים. כעת מחקר של הרווארד בן חמש שנים מראה שהוא היה מקטין 800 מיליון דולר בשנה בעלויות הבריאות של ארה"ב. 70% מהטעויות שאותרו לא היו מוצאים אחרת.

ממיסים את השומן. כפי שפורסם בעבר, מולקולת הזרקת הסינטטי מהסטארט-אפ הישראלי Raziel Therapeutics ממיסה תאי שומן. RZL-12 ממיר רקמת שומן לבנה (WAT) לרקמת שומן חומה (BAT) לאחר הזרקה יחידה לשומן תת עורי. רזיאל גייסה עוד 22 מיליון דולר מהקרנות.

מנבא את התגובה לטיפול בסרטן. Oncohost של ישראל מפתחת טכנולוגיה מתקדמת לאפיון, ניתוח וחיזוי תגובת המטופלים לטיפול בסרטן. זה מאפשר אסטרטגיות טיפול בהתאמה אישית עם תוצאות משופרות ותופעות לוואי מופחתות.

ניטור כאבים לחולי דמנציה. טכנולוגיית ניטור הכאב NOL מבית Medasense בישראל עוזרת לקלינאים לטפל בחולים שאינם מתקשרים. רשות החדשנות הישראלית העניקה כעת למדיסנס מענק לבדיקת NOL במרכז לשיקום ודורות גרידות בנתניה.

Walmart.com משיקה את תוכנית הסוכרת הדיגיטלית הישראלית. צרכני וולמארט יכולים כעת לרכוש באופן מקוון את הפיתרון הדיגיטלי המלא של MyDario מ- DarioHealth בישראל. זה מיועד לחולי סוכרת לנהל את הסוכרת, יתר לחץ דם, תזונה ופעילות גופנית.

ישראל הינה מכילה וכללית:

אחד המקומות הטובים ביותר עבור יזמות. בדו"ח מאסטרקארד שפורסם לאחרונה, ישראל דורגה המדינה הרביעית הטובה ביותר עבור יזמות נשים. ישראל הייתה מצומצמת מאחורי ארה"ב, ניו זילנד וקנדה.

דו קיום דרומי. מחוז הדרום של ישראל נמצא לעתים קרובות תחת אש מצד טרוריסטים בעזה, אך הוא גם פורח, מתפתח ומסרב לנטוש את דו הקיום הטבעי ותקוותו לשלום. אלפי תושבי עזה עובדים שם מדי יום. קרא מאמר זה כדי לראות כיצד גם אזרחים בדואים-ערבים-ישראלים גרים ולומדים שם.

11 מזכירי המדינה האמריקניים מבקרים בישראל. משלחת דו-מפלגתית של 11 מזכירות מדינה מרחבי ארה"ב ביקרה בישראל עם מחלף פרויקט הוועד היהודי האמריקני (AJC). התוכנית כוללת מדיניות ושיטות אבטחת סייבר הקשורות לעסקים, בחירות וניהול נתונים.

שגרירים חדשים בישראל. נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל תעודות דיפלומטיות מהשגרירים החדשים למדינת ישראל מאוסטריה, קמבודיה, בלארוס, קזחסטן ואנגולה.

הנסיך צ'ארלס לבקר בישראל. צ'רלס נסיך מוויילס ישתתף בפורום השואה העולמי ב- 23 בינואר 2020. הוא ישתתף בטקס יד ושם לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ-בירקנאו. זו תהיה הפעם הראשונה שהוא מבצע תוכנית התקשרויות בישראל.

60 שנות פיתוח בינלאומי. משאב - סוכנות הפיתוח הבינלאומית לישראל - סייעה להכשיר 300,000 משתתפים מ -140 מדינות מאז 1958. היא הקימה 50 מרכזי אימונים ברחבי העולם ויש לה 35 שותפויות שוטפות עם ארגונים בינלאומיים.

המכון ללימודי יהדות וישראל בסין. אוניברסיטת שנדונג ואוניברסיטת תל אביב חנכו מכון משותף ללימודי יהדות וישראל בג'ינאן, בירת מחוז שאנדונג הסינית. המכון יאפשר חילופי סטודנטים, מחקר מדעי משותף, כנסים ופעילויות תרבותיות ואמנותיות.

התזמורת הישראלית מופיעה במרוקו. התזמורת האנדלוסית הישראלית מאשדוד העלתה מופע מדהים בפסטיבל אנדלוסיאת של מוסיקה מרוקאית מסורתית בקזבלנקה. התזמורת התקבלה בברכה בעיר המרוקאית ושיבחה את תפקודה.

ראש הממשלה באלבניה מודה לישראל. ראש ממשלת אלבניה, אידי רמה, ציין את עבודתם של מהנדסים ישראלים המסייעים בשחזור וביקורת של מבנים בעקבות רעידת האדמה ההרסנית האחרונה. "הם מישראל והם מספר 1", אמר רמה לתושב שנאמר לו שזה בטוח להיכנס לבניין הדירות שלו.

כיצד סיכלה ישראל פיגוע טרור של דאעש באוסטרליה. יחידת המודיעין הצבאית של צה"ל 8200 סייעה לסכל ניסיון של דאעש לפוצץ מטוס אתיהאד איירווייס שטס מסידני לאבו דאבי. המידע שלהם עזר לרשויות באוסטרליה לעצור את המחבלים שבדיוק ניתן להם עונשי מאסר ארוכים.

מדעי וטכנולוגיה

פריצת השנה. האוניברסיטה העברית בירושלים זכתה בבחירת האנשים של מגזין המדע לפריצת השנה לשנת 2019. חוקרי HUJ כבשו את עולם המדע בשחזורם מ- DNA עצם של דניסובן, מין דמוי אדם מסתורי שנעלם לפני 100,000 שנה.

שבעה פרויקטים חדשים בתחום הקלינטק של ארה"ב וישראל. קרן המו"פ התעשייתית הדו-לאומית (BIRD) תשקיע 6.4 מיליון דולר בשבעה פרויקטים של מו"פ אנרגיה נקייה. החברות הישראליות המעורבות הן צ'אקרטק (אחסון אנרגיה), אקשן (אנרגיה מפסולת), אלביט מערכות, אקו פלנט, אתא-בר, נטפים ורמות.

מפעל התפלה שישי קיבל אישור. הוועדה לתשתיות לאומיות בישראל אישרה הקמה של מתקן התפלה בגליל המערבי - השישי בישראל. הוא יספק 200 מיליון קוב מים מדי שנה ויחסוך את עלות בניית התשתיות להעברת מים מדרום מעל רכס הכרמל.

אוניברסיטאות בבריטניה-ישראל שותפות למען AI וביטחון ברשת. אוניברסיטת בן-גוריון בישראל ואוניברסיטת בריטניה בבריסטול חתמו על הסכם לשיתוף פעולה במחקר בנושא אבטחת סייבר ומחקר בינה מלאכותית. זה מסמל את פרויקטי המחקר האד-הוק הרבים המתמשכים שלהם והזדמנויות להחלפה.

הסרת אבק מלוחות סולאריים. חוקרי אוניברסיטת בן גוריון צמצמו מאוד את כמות האבק על גבי לוחות סולאריים, והגדילו משמעותית את יעילותם. בהשראת עלה לוטוס שנשאר נטול אבק בגלל המשטח הננו-מעובד שלו, הם תקעו חוטים ננויים על הפאנלים והניחו ציפוי הידרופובי.

אלביט משיקה ננוטליט. ננוטטליט NANOVA של חברת אלביט מערכות בישראל הושק ממרכז החלל סטיש ד'האן בדרום הודו. NANOVA פותחה כחלק מיוזמת קרן BIRD והיא מתוכננת להיות חלק מקבוצת הכוכבים ננו-אטלית למטרות מסחריות.

מציאות מוגברת לקורסים מקוונים. Actiview.io הישראלית מפתחת תוכנת AR (augmented reality) למשאבי אנוש - לרוב משחקים ומשימות להערכת עובדים פוטנציאליים. כעת תוכנת ה- AR של Actiview שולבה בקורסי ההכשרה ובכיתות הלימודים בבית הספר העסקי הצרפתי INSEAD.

בשר טבעוני זוכה בפרס בלונדון. שלוש יוזמות מזון-טק ישראליות היו בין 15 חברות סטארט-אפ לפיתוח פתרונות פורצי דרך ובר קיימא לתעשיית המזון והחקלאות ב- FoodBytes של Rabobank בלונדון. Redefine Meat זכה בפרס People's Choice, אחד משלושת הפרסים הגדולים ביותר.

תערוכת חיטה ישראלית זוכה בפרס בטוקיו. מיצב ישראלי בשם "גורן" זכה בפרס "רגשות גדולים" – כחלק ממשלחת בשבוע העיצוב ירושלים בעיצוב ארט טוקיו 2019. ענן חיטה עולה לצורת נברשת, המסמלת זני חיטה נכחדים שישראל משחזרת .

מערכת כתוביות מוזיקלית מגיעה ללונדון. כפי שדווח בעבר, אפליקציית GalaPro מה- GalaPrompter הישראלית מספקת כתוביות בזמן אמת (ועוד) של מופעי ברודווי לסמארטפון שלך בתיאטרון. שירות נגישות זה זמין כעת במחזמר בית הספר לרוק בדררי ליין, לונדון.

דרך חשמלית לגרמניה. כפי שפורסם בעבר, חברת ElectReon הישראלית מפתחת מערכת חשמל אלחוטית בזמן אמת לכבישים, כדי להפחית את התלות בדלק ותחנות טעינה. כעת היא שותפה עם חברת האנרגיה הגרמנית EnBW שתיישם את הטכנולוגיה בתחילה בשני כבישים בגרמניה.

קיר ים בן 9000 שנה למניעת עליית מפלס הים. צוות בינלאומי של ארכיאולוגים מתחת למים חשפו את חומת הים העתיק ביותר הידוע  הנעשה בעבודת יד מול חופי חיפה. הם הגיעו למסקנה כי הוא נבנה בתל חרייז כדי למנוע את עליית המים מהקרחונים הנמסים. בסופו של דבר, תל חריז היה שקוע וננטש.

כלכלה ועסקים:

מחירי הנכסים בישראל מתייצבים. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחירי הנכסים בישראל עלו בין ינואר לאוגוסט 2019 בממוצע של 2% בלבד ונכסים חדשים ירדו ב -4.8%. המחירים גם ירדו בשנת 2018, בעקבות עלייה של 80% לעומת העשור הקודם. תחילת הבנייה בשנת 2019 (52,000) עמדה על יעדה.

חברת תעופה רוסית חדשה נוחתת בתל אביב. חברת התעופה הרוסית אזימוט החלה לפעול רק בשנת 2017. כבר החלה בשירות ישיר לתל אביב מהעיר רוסטוב במערב רוסיה. כמו כן היא מתכוונת לחנוך שני נתיבים חדשים בין נמל התעופה בן גוריון לערים הרוסיות בדרום מערב רוסיה קרסנודר ומינרלייה וודי בשנת 2020.

חמישה סטארט-אפים נוספים לחממת קיסריה. קרן ההשקעות הישראלית Nielsen Innovate השיקה את החממה שלה בשנת 2012 ועד 2015 יש לה 10 סטארט-אפים בקיסריה. כעת יש לה 33 חברות ישראליות בתיק שלה והיא משקיעה 5 מיליון דולר כדי להכניס עוד חמישה לחממה.

השקעה שוויצרית בדרך. קרשנדו ונצ'רס פרטנרס תל-אביב מקימה קרן קרנות הון סיכון חדשה של 80 עד 100 מיליון דולר להשקעה בחברות סטארט-אפ ישראליות בתחילת ההיי-טק שיכולות לשנות תחומים מסורתיים (חינוך, חקלאות, בנייה, בריאות וכו '). קבוצת קרסנדו שבשווייץ מנהלת למעלה משלושה מיליארד דולר ברחבי העולם.

חברת אבטחת הסייבר האמריקאית תיפתח בישראל. כפי שפורסם בעבר, האינדיגיי של ישראל מגן על מערכות של חברות תשתית חיוניות. ענקית אבטחת הסייבר רשומה Nasdaq Tenable Holdings רכשה זה עתה את אינדי תמורת 78 מיליון דולר במזומן ותקים מרכז פיתוח בישראל בעקבות העסקה.

חצי מיליארד משתמשים. חברת הניידות העירונית שהוקמה בישראל, Moovit, מונה כיום למעלה מחצי מיליארד משתמשים באפליקציית התחבורה הציבורית הפופולרית שלה ב -3,000 ערים, 94 מדינות ו -45 שפות. זה עוזר למעברים ונסיעות הודות לשותפויות עם חברות רב-לאומיות מרכזיות כולל Uber, Microsoft ו- Waze.

הופכים לחם מעופש לבירה. מאפיית לחם אלחנן בקיבוץ משמרות הופכת את שאריות המאפה לפודינג לחם וגרנולה. הוא גם תורם לחם מעופש לקיבוצים הסמוכים למאכל בעלי חיים. בתהליך האחרון שלה הוא מערבב עודפי לחם שאור עם מאלט ומים חמים להכנת אייל אדום עם אחוז אלכוהול של 5%.

תרבות, בידור וספורט

תל אביב היא אחת הערים הטובות ביותר לבקר בה. מגזין פורבס מציג את תל אביב בין 20 הערים הטובות ביותר בעולם בהן יבקרו בשנת 2020. הוא מדגיש את המוזיאון הלבן סיטי סנטר, שנפתח לרגל 100 שנה לתנועת האדריכלות באוהאוס. תל אביב היא ביתם של יותר מ -4,000 מבנים בסגנון באוהאוס - הכי הרבה בעולם.

סדרת טלוויזיה בינלאומית של העשור. ניו יורק טיימס הכריז על סדרות הטלוויזיה הישראליות "שבויי המלחמה" סדרת הטלוויזיה הבינלאומית המובילה של העשור. סדרת הרשת של קשת הוחלפה בארה"ב כמולדת בשנת 2011. התסריטאי, הבמאי והמפיק גדעון רפט הפיק גם את אתר הנופש לצלילה מרגלים וים סוף.

נכה צה"ל הוא אלוף העולם במרתון. איתן חרמון, 45, איבד את רגלו בזמן שהיה במילואים במלחמת לבנון השנייה. הוא היה נחוש לא רק ללכת שוב, אלא גם לרוץ מרתונים. אחרי למעלה מ -35 מרתונים קבע חרמון שיא עולם במרתון וינה והיה בראש קטגורייה במרתון ניו יורק.

ישראל תארח אליפויות עולם בספורט אלקטרוני. הפדרציה הבינלאומית לספורט אלקטרוני (IESF) הודיעה כי ישראל תארח לראשונה את אליפויות העולם בספורט האלקטרוני בנובמבר 2020 באילת. זהו אירוע המשחקים הגדול והיוקרתי בעולם, עם למעלה מ- 500 שחקנים מ -60 מדינות.

המדינה היהודית

ח"כ אתיופי-ישראלי מדליק נר בכיכר טרפלגר בלונדון. חברת כנסת פנינה תמנו-שאטה הדליקה נר בטקס חנוכה בכיכר טרפלגר בלונדון. היא אמרה, "חנוכה מסמל .... היכולת לשנות את העולם שלנו לטובה יחד. "

יוצאי צרפת אופים את מיטב הסופגניות. הגל האחרון של אזרחי ישראל החדשים מצרפת עשה את ההבדל העצום באיכות הסופגניות של חנוכה בישראל (הסופגניות).

יחידת צה"ל החרדית חוגגת 20 שנה. מאות חיילי צה"ל החרדים השתתפו זה עתה במלאת 20 שנה להקמת יחידות קרב חרדיות. הם כוללים מחלקה "נצח יהודה" (חטיבת כפיר) מחלקה "תומר" (גבעתי) מחלקת "חץ" (צנחנים) פלוס "מגיני הנגב" (חיל האוויר).

חיבור יהודי התפוצות לישראל. כפי שדווח בעבר, איילים ישראלים בונים כפרי סטודנטים כדי להגביר את הנוכחות היהודית בנגב ובגליל, בנוסף לסייע לאנשים החיים בפריפריה החברתית. כעת היא משתמשת ב"השקעה בהשפעה חברתית ", כדי להגדיל חלק מ 22 הכפרים שלה ולבנות חדשים.

ישראלים מעוררי השראה של העשור. הסיבה לשינוי מדהים של ישראל בעשר השנים האחרונות היא תושביה - רבים מכדי להזכיר כאן. 14 אנשים, עם זאת, מודגשים במאמר זה כמעוררי השראה במיוחד. הם כוללים את המועדפים שלי, נאבל גליק (IsraAID) וסיון יערי (חדשנות: אפריקה).

נהג מונית מוצא ומחזיר 60 אלף דולר. נהג מונית ישראלי הופתע למצוא במושב האחורי של תא הנהג שלו תיק ובו 60 אלף דולר. הוא איתר את הבעלים - קשישה שלקח לבית החולים איכילוב בתל אביב, שנזקקה לכסף לטיפולים רפואיים. "אני איש אמונה," אמר נהג המונית. "הכסף לא שלי".

ישראלים צעירים לנצח. יוסף אשד, ישראלי בן 102 שנלחם לצד אורד וינגייט, יכול כעת להירשם לגן. אשד היה אחד מעשרים ישראלים בני למעלה ממאה שנה שקיבל לאחרונה מכתב הרשמה לגן. ככל הנראה, תקלה ממוחשבת צנחה את הספרה הראשונה בגילם.

לעולם אל תאבד תקווה. כמה סיפורים "מופלאים" בחיים האמיתיים של חולי סרטן שחייהם ניצלו על ידי השתלות תאי גזע, הודות למאגר מח העצם, המנוהל על ידי עזר מציון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.