יום ראשון, 10 במרץ 2019

החדשות הטובות של ישראל 10 במרץ 19.


ב 10 למרץ 2019 מהדורה של חדשות טובות של ישראל, היילייטים כוללים:
• מכשיר ישראלי הוא מכשיר הראשון האלחוטי להשתלת לב ללא סוללה.
• החללית הישראלית נכנסת למסלול גבוה יותר לאחר צילום selfie.
• נמל התעופה רמון נפתח לטיסות בינלאומיות.
• שתי חברות ישראליות הרוויחו מעל מיליארד דולר בשנה שעברה.
• הלהקה הישראלית "המיוחדת" שלווה תשחק באליפות האירוויזיון.
• ישראלית זכתה בשלוש מדליות זהב במרוץ התעמלות בינלאומי.
• עובדי רכבת ישראל החזירו נכס אבוד בשווי של 234,000 ₪.

הישגים רפואיים של ישראל

מקפיא גידולים בשלפוחית ​​השתן. חברת הסטארט-אפ הישראלית Vessi Medical פיתחה טכנולוגיה ייחודית ספציפית לטיפול בשלפוחית ​​השתן לטיפול בסרטן פני השטח על הרירית הפנימית של שלפוחית ​​השתן. טיפולים הקיימים הם פולשניים ויש להם שיעור הישנות גבוה. וסי ערכה ניסויים קליניים בתקווה להתחיל בניסויים בבני אדם בקרוב.

מחשב בלבך. אני דיווחתי לפני 3 שנים, כאשר וקטורוס הרפואי של ישראל גייסה כספים למשפט ה- V-LAPTM שלה, שמפקח על אי ספיקת לב קרובה. המכשיר הושלך בהצלחה בניסוי האנושי הראשון בהליך של שש דקות, בהרדמה מקומית. הוא אמר להיות הראשון בעולם דיגיטלי, אלחוטי, מכשיר ללא סוללה שיכול לתקשר מעומק הגוף.

החליפה הרכה של ריוולק משלימה ניסויים. דיווחתי בעבר על ReStore, שלד החזה הרכה של ReWalk בישראל, המאפשר לחולי שבץ ללכת. ReStore השלימה לאחרונה ניסויים מוצלחים בחמישה מרכזי שיקום בארה"ב, ו- ReWalk החלה כעת באישור ה- FDA באירופה.

טיפול התקפים עקשן. טבע השיקה גרסה גנרית של סבריל (ויגבטרין) בארה"ב לטיפול במחלות חלקיות מורכבות (CPS). הוא מיועד למבוגרים ולילדים מעל גיל 10 עם סוג זה של אפילפסיה שלא הצליחו להגיב על מספר טיפולים חלופיים.

דרך ייחודית לתקן לב שבור. ישראלי בן 29 התנודד למרכז הרפואי שיבא עם מפרצת בחדר שמאל (עורק לב קרוע). הקרדיולוג פרופסור ויקטור גואטה ביצע "הראשון מסוגו בעולם" ניתוח באמצעות חסימת ספקטרום פגם (VSD) occlude (המשמש בדרך כלל לפתוח עורקים) כדי לחבר את החור.

מטופל עם עצם מושתל מתחרה טריאתלון. דני יעקובסון סבל מפציעה קשה בתאונת דרכים והסתכן באיבוד רגלו. הוא היה המטופל הראשון שקיבל השתלה באמצעות עצם שגדל מתאי השומן שלו על ידי בונוס ביו של ישראל. דני השלים את ריצת המעגל באורך של 112 קילומטר של טריאתלון איסרמן.

חיזוי התפשטות מלנומה. מדענים מאוניברסיטת בן גוריון, שעבדו עם אחרים באוניברסיטת טקסס, השתמשו במצלמות מיקרוסקופיות כדי לצלם תאים סרטניים חיים. לאחר מכן הם השתמשו באינטליגנציה מלאכותית כדי לזהות תאים עם פוטנציאל גרורתי, שעלולים להתפשט לחלקים אחרים של הגוף.

מציאת הגורם למחלות גנטיות. הביוטכנולוגיה הישראלית פיתחה פלטפורמה שתצביע על המוטציות הגנטיות האחראיות למחלות גנטיות נדירות. Emedgene מקבל מקרים מארגוני בריאות ומשתמש בבינה מלאכותית ומאגרי מידע כדי לסייע לגנטיקאים לחשוף את הבעיה הבסיסית.

תקווה עבור השתלות עור בטוחות יותר. זה עוד בהתחלה, אבל שחר בן שאול מהטכניון בישראל נראה ששיפר את שיעור ההצלחה של השתלות עור. בניסויים מעבדתיים, היא והצוות שלה היו מסוגלים לחבר כלי דם מהר יותר ובטוח יותר באמצעות תאים בוגרים יותר (14 יום) שגדל במעבדה, בשילוב עם עור אמיתי.

ישראל מקובלת וגלובלית

חובשים מוסלמים ויהודים מתאמנים בירושלים. מתנדבים ערבים (מוסלמים ונוצריים) מתנדבים רבים השתתפו בתרגיל חירום בשכונת צור באהר בירושלים. הם התאמנו יחד עם כוחות הביטחון, הכבאים ושירות החירום של מגן דוד אדום.

יפו לסטודנטים ערבים ויהודים. 45 יזמים מצטיינים מכל רחבי הארץ, השתתפו בתכנית טרום-מאיץ ביפו, שנקראה בשם "התחלה משותפת". כ -50% היו יהודים ו -50% ערבים (מוסלמים, בדואים, נוצרים ודרוזים). הם הקימו קבוצות לעבוד על פרויקטי "עיר חכמה".

בית הספר הישראלי למהגרים באי היווני. זה כמעט 4 שנים ישראלים מסייעים למהגרים מסוריה, איראן, עיראק ואפגניסטן על האי היווני של לסבוס. אין תמיכה זרה אחרת. ישראייד מנהלת בית ספר למהגרים, שחלקם אף הפכו למורים בעצמם.

ישראל פותחת את שגרירות רואנדה. שגרירות ישראל החדשה ברואנדה היא ה -11 באפריקה. השגריר החדש, רוני אדם, הציג את תעודותיו לנשיא רואנדה פול קגמה בבירת רואנדה, קיגאלי.

מדע וטכנולוגיה

ברשית מצלמת סלפי ותמרון נוסף מוצלח. החללית הישראלית של הירח לירח, צילמה את עצמה ואת כדור הארץ כ -37,600 ק"מ מעל הפלנטה שלנו. בתצלום נראים דגל ישראל, "ארץ חלומות קטנים" ו"עם ישראל חי". לאחר מכן פרשה בראשית אל מסלול חדש של 270,000 ק"מ.

הולנד ישתמשו בדלק על בסיס מים. דיווחתי בעבר על חברת Electriq-Global המייסדת את ישראל, אשר מוציאה מימן מהמים לכלי רכב חשמליים. Electriq-Global שותפה עם החברה ההולנדית Eleqtec להפעלת פתרון eMobility עבור משאיות, דוברות וגנרטורים ניידים בהולנד בשנת 2020.

לעזור לך להגיע לכושר. מטוק V'Kal בישראל השיקה את Fit4style Energy Spray - תרסיס מרענן של 6 קלוריות, אפס-קפאין, עם מנטה מהיר, כדי לסייע להגביר את כושר גופני במהלך האימונים הספורטיביים והפעילות הספורטיבית. קל משקל ידידותי למשתמש, זה נותן גם לנפש ולגוף את המוטיבציה להמשיך פעילות גופנית.

חטיף כשר חדש הוא להיט. יצרנית המזון והמשקאות הישראלית שטראוס מפתחת חטיף חדש "אסטרו" עם טכנולוגיה דומה לזו המשמשת את נאס"א לייצור מזון לאסטרונאוטים. הקוביות התזונתיים עשויות מירקות קפואים ומיובשים, פירות ודגנים. קל לאחסן - לא פטריות!

הגנה על האומות. חברות האבטחה הישראליות CyberArk, צ'ק פוינט ו- FST ביומטריות נמצאות בביקוש חם כאשר מנהיגי העולם וצוותי הביטחון הלאומי מנסים למנוע מראש את התקפות סייבר המכוונים לפגוע בביטחון של מדינות שלמות.

מערכת cybersecurity שרואה את הכל. לקוחות המשתמשים בפלטפורמת ניהול הנכסים של Cybersecurity מה- Axonius של ישראל מקבלים נקודת מבט אחת על כל מכשירי ה- IT באופן אוטומטי. לאחר מכן הם יכולים לענות על השאלה: האם המכשירים שלי מאובטחים? אקסוניוס גייסה 13 מיליון דולר.

מסד נתונים שכולם רוצים. חברת Redis Labs, שנוסדה בישראל, מפתחת ומשווקת תוכנות לניהול מסדי נתונים המבוססות על מסד הנתונים של קוד פתוח של Redis. הלקוחות כוללים מיקרוסופט, אמריקן אקספרס, הום דיפו, מאסטרקארד וודאפון. רדיס גייסה 60 מיליון דולר, גם מגולדמן זאקס ודל.

אוטומציה של משימות חוזרות. מערכות קריון בישראל מסייעות לעסקים להקים "כוח עבודה וירטואלי" המורכב מרובוטי תוכנה שיכולים לבצע משימות חוזרות ונשנות ביישומים ארגוניים. באמצעות תהליך הרובוטים הייחודי של קריון (RPA), כוח העבודה הווירטואלי, הופך לחלק בלתי נפרד מכוח העבודה הגדול של הארגון.

אפליקציות ייצור משנות פעילות. TULIP מבוסס בישראל מציעים ליצרנים פלטפורמה ללא קוד ליצירת כלים ויישומים דיגיטליים. אלה מספקים הוראות ידידותיות למשתמש לעובדים ונתונים חיוניים על איך לשפר את היעילות. טוליפ היא אחת מ -200 החברות שנוסדו בישראל במסצ'וסטס ארה"ב.

מציאות מעורבת. חברת הסטארט-אפ הישראלית Mixed Place מפתחת טכנולוגיית מציאות מעורבת, שבה התוכן הדיגיטלי מוכנס לעולם הפיזי. היישומים כוללים תיירות, קניות, בידור ועוד. בין לקוחותיה של חברת Mixed Place ניתן למצוא את הענקים הקמעונאיים האירופאים Billa ו- Ahold-Delhaize.
https: // www. youtube.com/watch?v=QrCPom7p1ew

כלכלה ועסקים

רמת שיא התיירות נמשכת. בינואר ובפברואר הגיעו לישראל 683 אלף מבקרים, עלייה של 16% מהחודשיים הראשונים של 2018. שר התיירות, יריב לוין, אמר כי הוא צופה כי 2019 ימשיך את העלייה חסרת תקדים בתיירות.

נמל התעופה רמון מקבל טיסה בינלאומית ראשונה. חברת Ryanair היה הכבוד להיות התעופה הבינלאומי הראשון לנחות מטוס בשדה התעופה של רמון. שדה התעופה החדש נפתח לתנועה המקומית ב -21 בינואר.

גוגל רוכש אלומה. גוגל ענן חתמה על הסכם לרכישת אלומה הישראלית. פלטפורמת Alooma מאפשרת לחברות להזרים ולהעביר את הנתונים הארגוניים שלהם ממספר מיקומים ומקורות למיקום אחד בודד בענן.

$ 220,000,000 עבור  JVP קרן ההפעלה. קרן הון הסיכון הישראלית, "קרן הון הסיכון ירושלים", הקימה קרן חדשה בהיקף של 220 מיליון דולר להשקעה בשלב מוקדם של טכנולוגיות ישראליות. היא תכוון למשקיעים מארה"ב, צרפת, גרמניה, אוסטריה, איטליה, בריטניה ויפן.

חברת התעופה המובילה מבקשת חברות סטארט-אפ ישראליות. International Airlines Group (IAG) היא השישית בגודלה בעולם. בבעלותה בריטיש איירווייס, אייר לינגוס, איבריה, וולינג ו LEVEL. IAG משתפת פעולה עם המרכז הטכנולוגי של בריטניה ישראל לארח יום זינוק לחברות סטארט-אפ ישראליות ב -18 במרץ בתל אביב.

משיכת סטודנטים זרים לישראל. המועצה להשכלה גבוהה בישראל העניקה 120 מיליון דולר עד 2022 עבור תוכניות אוניברסיטאיות הפונות לסטודנטים בחו"ל. בנוסף, משלחת של בכירי המלגה יבקרו במוסדות יהודיים בארה"ב כדי לפרסם את היוזמה.

TWIGGLE לאתגר אמזון. יותר עסקים ומכירות נערכו באינטרנט יותר מאי פעם, אבל לקונים כבר חסר את האלמנט האנושי. ד"ר אמיר קוניגסברג, מנכ"ל ומייסד חברת Twiggle הישראלית, יצר פלטפורמה לשרת את הלקוחות בצורה מדויקת יותר ולאפשר לספקים קטנים להתחרות עם אמזון.

סיפורים מוכרים מוצרים. דיווחתי בעבר על Playbuzz של ישראל אשר ממיר תוכן אתר סטטי (משעמם) לתוך דיאלוגים אינטראקטיביים "סיפורים" כדי לעסוק עם המשתמשים. יעל שפריר, סמנכ"ל השותפויות הבינלאומיות של פלייבוי, מסביר עוד ב- ILTV.

נייס. אחת מהחברות הגדולות בישראל, נייס, דיווחה על עלייה של 8% בהכנסותיה ב -8% ב -1.445 מיליארד דולר.

הכנסות מתפתחות. חברה ישראלית גדולה נוספת, טאואר סמיקונדקטורס (TowerJazz), דיווחה היום על הכנסה שנתית של 1.3 מיליארד דולר. טאואר מייצרת שבבי מחשב אלחוטיים וחיישני מצלמה. קוראים אולי זוכרים שדיווחתי כי חיישני התמונה של טאואר ג'אז נמצאים על הלווין שמש של נאס"א.

CyberArk ממשיך לעוף קדימה. אחת מחברות הסייברסקוריטי הגדולות בישראל, CyberArk, דיווחה היום על הכנסות של  2018, 343 מיליון דולר - עלייה של 31% לעומת שנת 2017. תחזיתה ל -2019 היתה גבוהה אף יותר.

חיזוי המשבר הפיננסי. כלכלן ההתנהגות הישראלי ד"ר דן גלר, ראש אנליטיום, פיתח כלי מדעי, מדד חרדת הכסף - מערכת התרעה מוקדמת לארגונים פיננסיים. זה כולל מודל תחזית של ברירות המחדל הלוואה שנותן 8 חודשים מראש הודעה על מיתון סביר.

תרבות, בידור וספורט

שדרוג העיר העתיקה. החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים מוציאה 200 מיליון שקל לשיפור הרובע היהודי עם גישה טובה יותר, גוון, תאורה, אזורי בילוי, מקומות ישיבה ולוחות מודעות.

פסטיבל החורף בירושלים. כדי להביא אנשים לרחובות העיר בלילות החורף, פסטיבל רחוב שאון חורף נפתח לפני יותר משבע שנים. הפסטיבל התרבותי החופשי כולל מגוון רחב של בידור "מחוץ לקופסה". מוסיקה ולהקות במספר מקומות.

המסע האביב. ארז ספייזר של "ישראל ברגל" שלח לי חדשות על מסע האביב 2019. 16 ימים של טיול רגלי ייחודי, החל מה -22 במארס מהר החרמון, כל הדרך עד לכנרת. דרך נחלים ומעיינות. הרים, גבעות וכרי דשא - הרחק מן העיר הרועשת והכבישים הסואנים.

להקת 'שלווה' יופיע באירוויזיון. להקת "שלוה" המיוחדת של ישראל נאלצה לסגת מתחרות האירוויזיון, אך במקום זאת תבצע במהלך ההפסקה בחצי הגמר השני. התזמורת תופיע גם בטקס הממלכתי הרשמי ביום העצמאות בהר הרצל.

אליפות היאבקות מגיעה לישראל.   JAY LETHAL  יגן על טבעת הכבוד שלו (ROH) בעולם היאבקות נגד דוד סטאר ב 21 אפריל בנתניה - בפעם הראשונה במדינה היהודית. ההכנסות מהמופע יגיעו לקרן Make A Wish בישראל, ויעזרו לילדים חולים להגשים את חלומותיהם.

הישראלי שזכה ב -10 מדליות אולימפיות. רשמית, ישראל זכתה במדליית זהב אחת בלבד - גל פרידמן זכה בה למגרש הגברים באולימפיאדת אתונה 2004. מעטים יודעים על אגנס קלטי המתגורר כיום בהרצליה. היא זכתה בעשר מדליות אולימפיות, כולל חמישה זהב. אולם אז היא התחרה עבור הונגריה.

התעמלות קצבית ישראלית זוכה ב3 זהב. המתעמלת הקצבית הישראלית לינוי אשרם זכתה בשלוש מדליות זהב בגראנד פרי מרבלה בספרד, שהגיעה בתחרויות של חישוקים, מועדונים וסרטים. היא עכשיו מועדף לזכות במדליה המשחקים האולימפיים 2020 בטוקיו.

מדינת היהודים

איכות החיים בישראל משתפרת. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי מאז שנת 2017 השתפרו חייהם המהותיים של הישראלים. איכות החיים שופרה גם בסביבה ובביטחון האישי. מתוך 70 הפרמטרים זה מדד, החיים השתפרו ב 35 מהם.

טיעונים למען השמים. ישיבת לימוד המקרא בבית הנשיא בירושלים נקרא "כוחה של המחלוקת ותרבות השיח". הנשיא ריבלין אמר כי "אני מאמין בכוחה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, ולכן אין לי ספק שהוויכוח הזה ישגשג".

עוד רכוש אבוד שהוחזר על ידי רכבת ישראל. צוות ניקיון בתחנת הרכבת ברעננה גילה תיק המכיל 234 אלף שקל בצ'ק ברכבת המגיעה מבאר שבע. לאחר שהחזיר את הצ'קים לבעלים, מנהל המשמרת, אלון כטריאל, "שמח שהצלחתי להחזיר ערך כזה ... זו מצווה גדולה".

שבת שלום, הכליה החדשה שלך מחכה לך.ביום שישי בלילה, נמצאה כליה מצילה חיים עבור תושב דתי מבית שמש. שוטרים ישראלים העבירו אותו לבית החולים בניידת לניתוח השתלות חירום. במוצאי שבת הודיעו למשטרה כי המבצע הצליח.

ארץ בלי אנשים. לאספן מפות עתיקות מרמת גן יש מפה היסטורית שהוכנה על ידי משלחת הסקר הבריטית בסוף המאה ה -19. המפה מוכיחה כי לפני העלייה הראשונה הייתה הארץ דלילה וריקה. היא מאמתת את הטענה הציונית: "עם ללא ארץ לארץ ללא עם"

הערבי הפלסטיני מגלה שהוא יהודי. ערבי פלסטיני צעיר גדל כמוסלמי ולימד בבית ספר של אונר"א לבוז ליהודים, אבל כל זה השתנה כשהסתכל מקרוב על אילן שורשים שלו. עכשיו הוא לקח את השם מרדכי יוסף ופועל לחשוף את ההסתה שאונר"א מלמדת.

תרומות עבור ארגון הצלה. בסרטון הקמפיין הזה מהצלה בית שמש עולה מה יכול לקרות אם יתייבשו הקרנות. בבקשה לעזור אם אתה יכול. (וידאו מכיל את בנו של אחד הקוראים הנאמנים ביותר של VeryGoodNews ישראל)

המשך משימתו של הרב אקשטיין. ב -25 בפברואר נחתו 243 עולים חדשים מארץ ישראל בטיסה שאורגנה על ידי הקרן הבינלאומית לנוצרים ויהודים (IFCJ). הם נפגשו על ידי יעל אקשטיין, נשיאת הנבחרת של בית התפוצות, בעקבות אביה, הרב יחיאל אקשטיין, שנפטר לאחרונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.