יום ראשון, 24 במרץ 2019

החדשות הטובות של ישראל 24 במרץ 19.


במהדורה ה -24 למרץ 2019 של החדשות הטובות של ישראל, נקודות השיא כוללות:

• מדענים ישראלים יכולים לעצור את התפשטות הסרטן על ידי דיכוי חלבון שאינו תקין.
• הטכנולוגיה הישראלית יכולה להציל מיליוני חולי שחפת לא מאובחנים.
ISRAAID שלחה צוות כדי לסייע לנפגעי הציקלון של מוזמביק.
• פותח רחפן ישראלי כדי לבחור פירות בשלים.
• חברת ההיי טק הישראלית, אלביט, הרוויחה בשנת 2018-  3.68 מיליארד דולר.
• האולימפיאדה המיוחדת הישראלית זכתה ב -22 מדליות באבו דאבי.
• ארכיאולוגים מגלים עוד חפצים יהודיים עתיקים בישראל

הישגים רפואיים של ישראל

שליטה באפוטרופוס הגנום. מדענים במכון ויצמן למדע הצליחו להשתיק את הגן השולט בחלבון p53 המכונה "האפוטרופוס של הגנום". חלבון ה- p53 הוא מוטציה או מתפקדת ביותר משני שלישים מכל סוגי הסרטן. ביו-ביוטכנולוגיה הקוריאנית משקיעה 10 מיליון דולר בטיפול הישראלי החדש.

גיל את המערכת החיסונית שלך לחיים ארוכים יותר. חוקרים מהטכניון ואוניברסיטת סטנפורד בארה"ב זיהו את גורמי הגיל במערכת החיסון האנושית, המנבאים את תוחלת החיים של האדם. בסופו של דבר אתה יודע איזה שינויים באורח החיים, הרגלים ותרופות יכול לקדם את המערכת החיסונית שלך להאריך את החיים.

רפואה משלימה. ד"ר יאיר מימון הוא מנהל המרכז לחקר הסרטן האינטגרטיבי במרכז הרפואי שיבא. הודות ל -30 שנות הניסיון של הרפואה הבוטנית הסינית, הנוסחה הבוטנית LCS101 שלו מקל על תופעות לוואי הטיפול, מגבירה את המערכת החיסונית והורג תאים סרטניים סלקטיביים.

שבב רפואי לבדיקות דם. חברת טאואר סמיקונדקטור הישראלית פיתחה ביו-שבב / CMOS microfluidics עבור דיאגנוסטיקה במבחנה מולקולארית. המכשיר, המיועד לניתוחי דם, פותח בשותפות של טאואר עם הביוטק הסינית אקסביו, והוא מתוכנן להיכנס לייצור באמצע שנת 2019.

AI לאבחן אמבוליזם ריאתי. דיווחתי בעבר על Aidoc של ישראל ועל התמונה שלה באופן אינטליגנטי. התמונה שיכולה לעזור לרופאים לאבחן דימומים המוח. Aidoc פרסמה זה עתה את המוצר המסומן על ידי CE כדי לזהות ולהעביר תסחיף ריאתי (PE) האחראי על 100,000 מקרי מוות בשנה בארה"ב.

תיקון עבור כאב חריף. טבע השיקה לאחרונה גרסה גנארית של תיקון Flector (דיקלופנק אפולמין) בארצות הברית. המדבקה מתייחסת לטיפול מקומי של כאבים חריפים בשל זנים קלים, נקעים וקונטים.

10 בתי החולים הטוב ביותר בעולם. "ניוזוויק" מדרגת את מרכז הרפואי שיבא בתל השומר ליד תל אביב כאחד מעשרת בתי החולים המובילים בעולם. "ניוזוויק", אומר בית החולים, "מובילה בתחום הרפואה והחדשנות הביוטכנולוגית, הן במזרח התיכון והן בעולם".

שני מרכזים לאוטיזם לאומיים. בעבר דיווחתי כי האוניברסיטה העברית והדסה מקימות את המרכז האוטיסטי הראשון באוניברסיטה, במזרח התיכון. כעת משדרגת אוניברסיטת בן גוריון את מאגר האוטיזם שלה ופותחת מרכז לחקר האוטיזם הלאומי.

AI ישראלי בבתי חולים בהודו. קרן ההנדסה התעשייתית של הודו-ישראל וקרן החדשנות הטכנולוגית (I4F) העניקה 4.3 מיליון דולר לZEBRA MEDICAL בישראל, על מנת לפרוס את מערכת ההקרנה החכמה שלה ברחבי הודו. הדמיית הטכונלוגיה של ZEBRA יכולה לאבחן מוקדם חלק מ3.6 מיליון חולי שחפת חדשים מדי שנה.

איחוד הצלה נפתח בקולומביה. שירות החירום של ישראל החג"ה פתח פרק חדש בקולומביה - המדינה החמישית מחוץ לבסיס הישראלי. UH שואפת לצמצם את זמני התגובה חירום בקולומביה למטה מ 45 דקות עד לשלוש בלבד. UH פועלת בארה"ב, פנמה, אוקראינה וברזיל.

ישראל מקובלת וגלובלית

עולם תסמונת דאון. 21 במארס הוא יום תסמונת דאון העולמי, והשנה נפל ביחד עם פורים. ישראל יחד עם סינגפור יזמו את יום תסמונת דאון העולמי ב -2006. האגודה הישראלית לתינוקות מעניקה להורים מידע אמין על גידול ילדים ב- DS. אנא תתרום אם אתה יכול.

עזרה עבור אחים של ילדים עם מוגבלויות. בישראל יש ארגוני צדקה רבים המסייעים לילדים עם מוגבלויות. עם זאת, רק אחד - "אחים בשדה" - תומך אחים של ילדים אלה, אשר עשויים לא לקבל תשומת לב רבה, כי ההתמקדות של ההורים הוא במקום אחר. היא מסייעת לילדים בגילאי 9 עד 10 בעיר מודיעין.

הוראת עברית למבקשי מקלט. ג'וזי לימדה עברית לעולים מאריתריאה וסודאן בין ספטמבר 2018 לינואר 2019. הנה סיפור על חוויותיה.

ישראל מאכילה את העולם. בישראל יש למעלה מ -300 מפעלי מזון ואגרו-טק. רבים מהם הוצגו בכנס "ארגון מחדש של מזון" בתל אביב. הנושאים שנדונו כוללים ביטול פסולת, אריזה, שותפויות בינלאומיות, מזון טבעוני ושווקים בינלאומיים.

ארה"ב תעקוב אחר המודל הישראלי ל"מיוחדים "של הצבא. התוכנית המיוחדת של צה"ל בתכנית אחידה משלבת את הצעירים עם אוטיזם ונכויות אחרות בצה"ל, ותורם לחברה הישראלית. שגריר ארה"ב בישראל, דוד פרידמן, אמר כי ארה"ב רוצה ליישם מודל דומה בצבא האמריקאי.

מבקרי המדינה הגלובלית נפגשים בירושלים. נשיא ישראל ראובן ריבלין נפגש עם משלחת של 21 מבקרי המדינה, המייצגים 42 מדינות באירופה ובאסיה. הם ביקרו בישראל בכנס של מדינת ישראל לנושאים עולמיים ושיטות עבודה מומלצות בביקורת המדינה.

סיוע למוזמביק. ארגון הומניטארי ישראלי הוביל את צוות החירום למוזמביק, כדי לסייע לנפגעי הציקלון שהרס את המדינה. ISRAID תפיץ את חומרי הסיוע, תספק עזרה פסיכולוגית ראשונה ותשחזר את הגישה למי שתייה בטוחים לקהילות שנפגעו.

מדע וטכנולוגיה

בראשית נכנס למסלול כדור הארץ המרבי. ב -19 במרס, המנועים של החללית הישראלית בראשית ירו אותו למסלול ארצי של 405.000 ק"מ, שייקח אותו לטווח של הירח. האירוע הבא בתקווה יהיה לכידת הירח על או בסביבות אפריל 4 עבור הנחיתה הירח ב 11/12 אפריל.

אבטחה משופרת בנתב"ג. שיפורים ביטחוניים יקטין את עיכוב התיירים בנתב"ג בזמן אירוויזיון. המשלחות יכולות להיות רשומות מראש. זיהוי פנים יאיץ את הנוסעים עם דרכונים ביומטריים. ומכונות ישאלו "האם ארזת את המטען שלך?".

מניעת קריסות רכבת. רכבת ישראל פיתחה טכנולוגיה מהפכנית המונעת תאונות ברכבות על ידי הבטחת זמן עצירה הולם. חיישן תרמי של RailVision יכול לזהות סיכונים עד שני קילומטרים. גיייסה כעת 10 מיליון דולר.

רמזורים עבור משתמשים חכמים. תל אביב בודקת רמזורים "זומביים" חדשים, שנועדו להזהיר הולכי רגל שקועים מדי על הטלפון החכם שלהם כדי להסתכל על האותות. פנסי אור בהירים שנכנסו למדרכות בצומת דרכים בתל אביב ישתנו באדום או בירוק עם הרמזורים.

טכנולוגיה כדי לשפר את הנהיגה. דיווחתי בעבר על מערכות האבטחה הקיברנטי של הרכב מ- ERM Advanced Telematics. ERM השיקה עכשיו eVoice עבור מנהלי צי להזהיר את הנהגים שלהם של הפרות בטיחות. eVoice תנפיק התראה אודיו בזמן אמת אם הנהג מבצע תמרון מסוכן.

שיפור AI עבור יישומים.IGUAZIO  מציעה שירותי ניהול נתונים וכלים שנועדו לשפר את הביצועים, האבטחה והמדרגיות של יישומי למידה ממוחשבת. סמסונג SDS מממנת את Iguazio ותכלול את הטכנולוגיה שלה בתיק שירותי הענן של סמסונג. ראה איגואזיו ב- CNBC וב- BBC.

הגנה מפני התקפות סייבר מבוססות חומרה. בטח ראית סרטים שבהם מישהו נכנס לחברה, מחבר התקן לאחד מהמחשבים ומתחיל להעתיק נתונים רגישים. לא ניתן לעשות זאת עם הגנה של מערכות סיביו בישראל. ענקית האנרגיה האירופית EDP השקיעה אסטרטגית בSepio.

שיפור הגישה לאירוויזיון. מיקרוסופט תארח בחודש אפריל בתל אביב "הקקטון" בן יומיים. 150 משתתפים ינסו להתמודד עם בעיות הנגישות הנובעות מהשידור החי של תחרות האירוויזיון, וממקסמים את חווית הצפייה. ישראל מארחת את אירוויזיון 2019 בין ה -14 ל -18 במאי.

מזל"ט שיכול לבחור פירות. הטרוב הישראלי פיתח מטוס אוטונומי המצויד ביד מכני, אשר יכול לקטוף פרי או לגזום עצים. הוא משתמש באינטליגנציה מלאכותית כדי לגלות איכות הפרי ואת בשלו. אב הטיפוס הוא תפוחים ותפוזים אבל הוא מורחב לפירות אחרים ולתפקד בלילה.

ניהול גידולים אוטונומיים. דיווחתי בעבר על PROSPERA של ישראל ועל מערכות ה- AI שלה כדי לסייע לחקלאים לפקח טוב יותר על הגידולים שלהם. פרוספרה משתפת פעולה היום עם תעשיות Valmont האמריקאיות (חלק מעמק השקיה) כדי לספק למגדלים פתרונות ניהול אוטונומיים של ניהול היבול.

מחקר הצמח עבור כוכב לכת בריא. מדענים במכון ויצמן בישראל משפרים את הביטחון התזונתי העולמי. על ידי חישוב איך צמחים יכולים להתנגד טוב יותר בבצורת ולספק תזונה באיכות גבוהה יותר. הם פיתחו גם שיטה להריגה של עשבים טפילים שהרסו גידולי תירס באפריקה שמדרום לסהרה.

שמור על התמונות האלה. פוטומין הישראלית זכתה בפרס Top 100 בכנס Red Herring Top 100 Europe. Photomyne שואפת להשתמש ביישום שלה , עם מחשב למידה / טכנולוגיה AI, כדי לייצר את אוסף הצילום הגדול ביותר באינדקס של התקופה הטרום דיגיטלית.

כלכלה ועסקים

הביקוש העולמי לחברות ישראליות. המשקיעים היו להוטים לתמוך בחברות סטארט-אפ ישראליות בחודש פברואר. הנה סיכום של עסקאות מימון מובילות בשווי של 445 מיליון דולר בחודש אחד ל -11 חברות ישראליות בלבד. כמו כן, ראה מאמר של שגריר יורם אטינגר "התעניינות עולמית הולכת וגדלה בהיי-טק הישראלי".

טורקיש איירליינס לחיבור תל אביב ואיזמיר. נשיא טורקיה, ארדואן, אולי לא אוהב את ישראל, אבל חברת התעופה הלאומית שלו רוצה לקוחות ישראלים. טורקייש איירליינס משיקה שירות חדש בן ארבע טיסות לשבוע בין נמל התעופה בן גוריון, לבין נמל התעופה של עדנאן מנדרס באיזמיר, החל מה -29 במאי.

ירושלים אקספו. "אקספו וועידת ירושלים", בהנחיית לשכת המסחר היהודית-ישראלית, יתקיימו ב -15 במאי. היא מכוונת לתושבי ישראל מצפון אמריקה, אירופה, דרום אפריקה ומדינות דוברות אנגלית נוספות המעוניינות לנהל את עסקיהן מישראל.

הכנסותיה של אלביט, בהיקף של 3.68 מיליארד דולר. סך כל ההכנסות של ענקית ההיי-טק הישראלית אלביט הסתכמו ב -3.88 מיליארד דולר - עלייה של 9% לעומת שנת 2017. אלביט גילתה כי יש לה הזמנות בהיקף של 9.4 מיליארד דולר בעתיד.

OurCrowd גייסה 1 מיליארד דולר. פלטפורמת ההשקעות הגלובלית והמשקיע המוביל בישראל, אורקוד גייסה סך של כ -1 מיליארד דולר עבור 170 חברות ו -18 קרנות בשש שנות קיומה. רשת OurCrowd מורכבת מ -30,000 משקיעים רשומים מ -150 מדינות. ראה גם מדגיש הפסגה שלו.

חברת וורן באפט שותפה לחברות סטארט-אפ ישראליות. חברת הבת של וורן באפט של ברקשייר האת'ווי, גארד ביטוח, יצרה שותפות עם חברת הסטארט-אפ הישראלית פלאנק, במטרה לפתח הצעת חיתום דיגיטלית מלאה. פלנק מפתחת תוכנה המסייעת לחברות הביטוח לנתח ולהעריך סיכונים עסקיים.

SAP משיקה את מאיץ תל אביב. אני כבר דיווחתי בעבר על קשרים הדוקים כי ענקית התוכנה הגרמנית SAP עם המדינה היהודית. SAP הודיעה היום על המאיץ הישראלי הראשון בתל אביב. SAP.IO יציקה יתמוך עד 10 סטארט-אפים ישראלים עסקיים (B2B).

BMW לפתוח את המרכז הישראלי לטכנולוגיה. דיווחתי בעבר על הקישורים של יצרנית הרכב הגרמנית BMW עם ישראל. עכשיו, ב.מ. וו פותחת מרכז טכנולוגי בתל אביב כדי לנצל את הכישרון בסצנת ההיטק הישראלית. כמו כן היא תקים פרויקטים מחקריים משותפים עם אוניברסיטאות ישראליות,

שמירה על המשטרה האיטלקית מפני סכנה. דיווחתי בעבר על הרובוטיקה הישראלית ועל הרובוטים הטקטיים שלה. Roboteam זכתה ב 10 מיליון דולר כדי לספק 40 TIGR מערכות רובוטיות קרקע ל Carabinieri של איטליה (המשטרה). הם נועדו להתמודד עם חבילות חשודות וחומרים מסוכנים.

כיצד לקבל החזר מע"מ. איתי גרין כותב איך סטארט-אפים ישראלים יכולים להציל תיירים ועסקים הון. דיווחתי בעבר כי החזר כספי של ישראל זכה בתחרות ארגון התיירות העולמי של האו"ם. הנה איך החזר יכול להחזיר חיובי מע"מ של עד 23 מיליארד יורו לכיסים של תיירים.

איך עסקים להחזיר את המע"מ על ההוצאות. יש גם לפחות שתי פתרונות ישראליים לחברות שאבודות בדרל להפקת המע"מ שהן זכאיות להוצאות עסקיות. VATBox הוא פתרון אוטומטי אחד עבור התאוששות מע"מ. לחלופין, השתמש ב- Way2VAT הישראלי ובבינה מלאכותית.

קיבוצים יחלקו מכוניות חשמליות. חברת "משק אנרגיה", חברה חקלאית בבעלות קיבוצים ישראלים, רכשה עשרות מכוניות חשמליות. הם יוצבו בכמה עשרות קיבוצים וישמשו כלי רכב משותפים. משק אנרגיה תקים ותפעיל תחנות טעינה לרכבים בקיבוצים שונים.

תרבות, בידור וספורט

פורים שמח. בגדי הפורים לחג הפורים בישראל ממשיכים להיות מתוחכמים מדי שנה.

מרתון ירושלים 40 אלף רצים. מרתון ירושלים השנתי משך כ -40,000 משתתפים, מהם כ -4,600 מ -80 מדינות. המסלול עבר את חומות העיר העתיקה, את בריכת הסולטאן, את הר ציון, את המושבה הגרמנית, את גבעת התחמושת, את הר הצופים ואת הר הזיתים.

Gold Judasas ברוסיה. ישראל זכתה בשני מדליות זהב וברונזה בגראנד סלאם ביוקטרינבורג, רוסיה. גילי כהן זכתה בקטגוריית הנשים מתחת ל -52 ק"ג. בינתיים, שגיא מוקי זכתה בקטגוריה מתחת לגברים 81 ק"ג, מכה את אלוף העולם לשעבר Nagase Takanori מיפן. בסך הכל, ישראל סיימה שנייה לרוסיה.

זוכים מיוחדים באבו דאבי. נבחרת ישראל, שזכתה ב -25 חברים, זכתה ב -22 מדליות באולימפיאדת 2019 באבו דאבי. הם זכו 4 מדליות זהב: ב 100 מטר של נשים מדליית; 25 מטר גב נשים, גברים של 1,500 מטר מים פתוח שחייה זוגות באולינג (מאוחדת)

מדינת היהודים

יום הניקיון הלאומי. יום הניקיון הלאומי של ישראל מקדם את חשיבות ההגנה על הסביבה הישראלית. השנה, משרדי החינוך והגנת הסביבה מספקים 13 מיליון שקל למימון פעילויות וטיולים לכ -1,200 בתי ספר שיתקיימו ב -2 באפריל.

ועידת הבלוגרים של פרו ישראל. המשרד לעניינים אסטרטגיים מארגן את "דיגיטל", ומביא אליו בירושלים 100 בלוגרים פרו-ישראליים ומנהלי רשתות חברתיות. הבמאי עידו דניאל אמר כי "אנחנו פותחים את הדלתות בפני המשפיעים ופעילי המדיה החברתית לישראל שנלחמים את המאבק שלנו כל יום.

כביש דרך ההיסטוריה. דיווחתי בעבר על חפירות שחשפו עיר תנ"כית בת 3000 שנה מממלכת דוד המלך, ליד בית שמש הישראלית המודרנית. מאמר זה נותן פרטים נוספים על תגליות ואיך האתר יישמר לצד כביש חדש.

תגליות נוספות. בחפירות ארכיאולוגיות אחרונות בישראל נחשפו תקופות גת ורצפת פסיפס מן התקופה התלמודית. ובירושלים, נמצאו כלי חרס מן התקופה שהפרסים שלטו ביהודה - אז היה סיפור הפורים.

מזכיר המדינה האמריקני מבקר את הכותל. מייק פומפאו היה מזכיר המדינה הראשון של ארה"ב לבקר את הכותל המערבי בירושלים. בלוויית ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו והשגריר האמריקני בישראל, דוד פרידמן, מזכיר פומפייו  הניח פתק בין האבנים העתיקות.

סופרמון בפורים. ב -20 במרץ, החללית הישראלית בראשית שוגרה למסלולה המקסימלי סביב כדור הארץ. הוא התרחש עם שוויון האביב, סופרמון (ירח מלא קרוב לכדור הארץ) וכמובן, פורים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.